Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Opel Astra (nová)  Vytlačiť stránku

Astra tretej generácie hovorí novým designerským jazykom značky Opel, pre ktorý sú charakteristické čisto vedené línie, vyvážené proporcie, dynamický styling a precízne spracovanie každého detailu. „Nová Astra symbolizuje dynamickosť značky Opel tak zreteľne, ako to doposiaľ nedokázal žiadny iný sériový model,“ hovorí Carl-Peter Forster, šéf automobilky Opel. „Vďaka svojmu výraznému designu sa tento automobil stane neprehliadnuteľnou osobnosťou svojej triedy kompaktných automobilov. Za našu silnú pozíciu v segmente kompaktných vozidiel vďačíme modelom Zafira a Meriva, teraz však prichádza Astra novej generácie, ktorá so sebou prináša i nutnú dávku emócií a individuality. A to je jej zásadná výhoda proti konkurentom!“

K najdôležitejším technickým inováciám novej Astry patrí predovšetkým interaktívne zavesenie kolies IDSPlus (Interactive Driving System) so systémom priebežného riadenia útlmu CDC (Continuous Damping Control). Na prianie dodávané systém IDSPlus umožňuje iba stiskom tlačítka výrazne meniť charakteristiku podvozku smerom k športovým vlastnostiam. K ďalším technickým lahôdkam novej Astry patria adaptívne svetlomety AFL (Adaptive Forward Lighting) – vďaka Astre sa táto vyspelá technológia objavuje vôbec po prvýkrát aj v segmente vozidiel nižšej strednej triedy. Svetlomety sú vybavené zariadením pre samočinnú aktiváciu pri zníženej viditeľnosti. Odborníci vysoko hodnotia i technickú úroveň nových zážihových motorov TWINOPORT a turbodieslov so systémom priameho vstrekovania nafty do valcov „common-rail“. Päťdverové modely Opel Astra sa na trhu objavia na jar roku 2004. O niečo neskôr bude v ponuke verzia kombi a športovo ladený trojdverový model. Po prvom uvedení na trh si budú môcť zákazníci vyberať z piatich zážihových motorov a troch turbodieslov. Tieto pohonné agregáty s objemom od 1,4 l do 2,0 l pokrývajú výkonovú škálu od 80 k do 200 k. Všetky tieto motory, patriace do rodiny špičkových agregátov ECOTEC so štvorventilovou technikou rozvodu, plnia prísne emisné limity normy Euro IV.

Novinkou medzi pohonnými jednotkami je turbodiesel 1.9 CDTI s výkonom 150 k a dvojlitrový preplňovaný zážihový štvorvalec s výkonom 170 k. Tento motor je – rovnako ako dvojlitrový zážihový turbomotor s výkonom 200 k – prepojený novou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Ostatné agregáty sú prepojené s manuálnymi päťstupňovými prevodovkami, v ponuke sú však i automatické prevodovky a modernizovaná automatizovaná manuálna prevodovka Easytronic.

Pre design novej Astry sú charakteristické dôkladne vyvážené proporcie. Vysoko posadená línia bokov, zreteľne klinovitý profil, výrazné lemy podbehov kolies a jednoduchá grafika okien sú základnými prvkami nového designerského jazyka automobilky Opel. Pri pohľade na prednú časť vozidla okamžite zaujme široká maska chladiča s horizontálnym deliacim žiabrom a trojrozmerné svetlomety s čírou optikou. Zmysel pre detail je dobre viditeľný z prevedenia veľkoplošných koncových svetiel so špeciálne riešenou technológiou rozptylu svetla. Vyklenutá línia strechy, originálne riešené previsy karosérie vpredu i vzadu, dlhý rázvor (261 cm) a široký rozchod kolies robia z novej Astry štylisticky mimoriadne čisto riešený automobil. Astra novej generácie bude vôbec po prvýkrát priamo vo výrobe vybavovaná osemnásťpalcovými kolesami z ľahkých zliatin.

„Vďaka novej Astre môžeme jasne demonštrovať nový vzrušivo dynamický nový designerský štýl automobilky Opel,“ hovorí Martin Smith, šéfdesigner Oplu. „V rovnakom duchu je riešený aj interiér tohto modelu. K základným rysom prepracovaného designu interiéru patrí vysoká kvalita všetkých používaných materiálov a precízne spracovanie aj tých najjemnejších detailov.“ Pôsobivé je predovšetkým optické prepojenie prelisu na kapote motora s masívnou stredovou konzolou medzi vodičom a spolujazdcom. Priestorný interiér novej Astry ponúka ešte viac miesta pre cestujúcich než predchádzajúci model. To je dané predovšetkým väčšími vnútornými rozmermi – Astra novej generácie je asi o 14 cm dlhšia, 2 cm širšia a o 4 cm vyššia.

Konštruktéri šasov novej Astry sa snažili, aby jej interaktívny podvozok IDS zaručoval bezproblémovú ovládateľnosť a špičkové jazdné vlastnosti so stálou rezervou aktívnej bezpečnosti. Astra novej generácie má vpredu vzpery McPherson prichytené k pomocnému rámu, vzadu je kompaktná náprava s torznou priečkou tvorenou dvojitým U-profilom. Prepracovaná konštrukcia zadnej nápravy neprináša len všetky obvyklé výhody tejto koncepcie, teda predovšetkým malé nároky na obstavaný priestor, nízku hmotnosť a precízne vedenie stopy, ale dovoľuje i presné špecifické naladenie zavesenia podľa požiadaviek, na tú ktorú verziu danej modelovej rady.

Skutočným technickým bonbónikom novej Astry je na prianie dodávané adaptívne zavesenie kolies IDSPlus so systémom priebežného riadenia útlmu CDC (Continuous Damping Control). CDC riadi prostredníctvom troch okruhov dátových zberníc CANBUS činnosť tlmičov podľa okamžitých jazdných podmienok. Tlmenie sa tak dokáže bleskovo prispôsobiť zmene povrchu vozovky alebo osobitnému jazdnému štýlu každého vodiča. Pri modeloch so zavesením kolies IDSPlus môže vodič iba stlačením tlačítka nastaviť športovú charakteristiku zavesenia kolies, pričom sa zároveň adekvátne zmení charakteristika posilového účinku elektro-hydraulického posilovača riadenia a citlivosť elektronického pedálu plynu. Pri modeloch, ktoré sú vybavené automatickou prevodovkou alebo automatizovanou manuálnou prevodovkou Easytronic, sa pri voľbe športového módu motor pred preradením na vyšší rýchlostný stupeň vytáča do vyšších otáčok.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]