Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Mazda 2  Vytlačiť stránku

Mazda2 je vozidlo vyrobené na mieru potrebám a očakávaniam európskych zákazníkov, charakterizujúce novú generáciu vozidiel Mazda. Svojim vodičom ponúka svižnú jazdu, temperamentné, ale úsporné motory, športový vzhľad, zvýšenú bezpečnosť a priestrannú účelnosť až pre piatich dospelých cestujúcich.

Design – športový a príťažlivý
Vonkajší vzhľad Mazdy2 v sebe spája funkčnosť a príťažlivosť a jasne naznačuje, že ide o jedno z novej generácie vozidiel značky Mazda. V tomto vozidle sa snúbi športový duch s eleganciou a šarmom. Oba tieto prvky sa zrkadlia v prednej časti vozidla – typická päťbodová maska chladiča, modelované kontúry kapoty, športový predný spoiler s veľkými vzduchovými sacími otvormi a stúpajúcimi hranami, široký rozchod kolies, to všetko symbolizuje vitalitu novej Mazdy2.

Úsporne tvarované blatníky ešte viac zvýrazňujú športový charakter novej Mazdy2 a prispievajú k celkovému výraznému čistému štýlu a vynikajúcim aerodynamickým vlastnostiam. Zaoblené predné stĺpiky, klinovitý profil karosérie a extrémne úzke špáry medzi dielmi, ktoré boli dosiahnuté vďaka novej montážnej technológii, prispievajú k nízkej hodnote koeficientu aerodynamického odporu. Tieto prvky designu však prispievajú aj k celkovej funkčnosti vozidla. Aerodynamický hluk pri vyšších rýchlostiach bol významne zredukovaný a výborná aerodynamika karosérie prispieva k nízkej spotrebe paliva.

Interiér – pohodlný a praktický
Interiér novej Mazdy2 charakterizuje športová a štýlová atmosféra, ktorá odráža pocit pohodlia a kvality. Mazda2 ponúka priestrannosť a univerzálnosť, ktoré sú ešte zdôraznené celkovým optimisticky moderným tónom interiéru, v ktorom sa cestujúci hneď cítia ako doma. Mazda2 má veľké dverné otvory a široké uhly otvorenia dverí (zadné dvere sa otvárajú až pod uhlom 80o), takže nasadanie a vystupovanie z vozidla je veľmi ľahké. Interiér je na vozidlo týchto rozmerov veľmi priestranný – čiastočne aj vďaka tomu, že je o 117 mm dlhší, 45 mm vyšší a 30 mm širší ako predchodca – Mazda Demio. Poskytuje tak dostatok priestoru až pre päť osôb, ktorým ponúka pohodlie a hojnosť voľného priestoru nad hlavou aj vo výške ramien. Sedadlo vodiča je horizontálne (210 mm) aj vertikálne (38 mm) nastaviteľné, takže každý vodič aj vodička si nájdu najvyhovujúcejšiu pozíciu. Novo vyvinuté anatomicky tvarované sedadlá poskytujú všetkým cestujúcim dostatok pohodlia a posedenie, ktoré neunaví ani na dlhých cestách.

Interiér Mazdy2 ešte vylepšujú drobné pohľadové detaily a vysoká úroveň dielenského spracovania. Vkusný design a kvalitné materiály čalúnenia boli optimalizované, aby dokonale harmonizovali s logickým a elegantným vzhľadom jednotlivých súčastí prístrojovej dosky, elegantnými proporciami stredovej konzoly aj tvarom odpružených kľučiek dverí.

Vo vozidle sú mnohé odkladacie priestory pre malé predmety vrátane odnímateľnej schránky na odpad. Pre väčšie predmety má Mazda2 prichystaný na svoju triedu pomerne veľký batožinový priestor s objemom 267 l. A to je tu ešte systém sklápania sedadiel na dvoch závesoch v pomere 1:2, ktorý umožňuje tento priestor rozšíriť až na 1044 l. Operadlo sedadla spolujazdca je možné úplne sklopiť, aby bolo možné prevážať aj výnimočne dlhé predmety. Opierky hláv na zadných sedadlách sú skonštruované tak, aby pri sklápaní operadiel nemuseli byť demontované ale stačí ich jednoducho sklopiť. Nízky prah a veľký, široký vstupný otvor do batožinového priestoru uľahčujú nakladanie a vykladanie batožiny. Pre ešte lepší prístup je Mazda2 štandardne vybavená centrálnym zamykaním s diaľkovým ovládaním.

Pohonné jednotky – moderné a svižné
K vynikajúcim dynamickým vlastnostiam Mazdy2 prispieva i ponúkaná rada motorov, ktoré poskytujú svižnú jazdu pri nízkej spotrebe a nízkych emisných hodnotách. K dispozícii sú tri benzínové motory DOHC – MZI s objemom 1,25 l a výkonom 55 kW (75 k), MZI s objemom 1,4 l a výkonom 59 kW (80 k) a nakoniec MZI s objemom 1,6 l a výkonom 74 kW (100 k). Dieslový motor common-rail druhej generácie s objemom 1,4 l MZ CD má výkon 50 kW (68 k).

Všetky benzínové motory Mazdy2 majú maximálny krútiaci moment pri nízkych otáčkach, spĺňajú európske emisné štandardy Euro IV, sú ľahké, s hliníkovým blokom štvorvalcového motora a štvorventilovou technológiou a elektronicky riadenými listami škrtiacej klapky, ktoré zaisťujú citlivú odozvu akcelerátora a nízku spotrebu paliva. Konštrukcia turbodiesla MZ CD ponúka robustný krútiaci moment pri nízkych otáčkach: 160 Nm pri 2000 ot./min., vďaka ktorému je motor citlivý a živý. Motor MZ CD vyhovuje európskym emisným normám Euro III.

1.4 dieslový motor MZ CD systému common-rail zaisťuje nízku spotrebu moderných vznetových motorov pri hladkom chode a flexibilite typickej pre kvalitné benzínové motory. K tomu prispievajú aj šesťotvorové piezo-elektrické vstrekovacie trysky, ktorých kremíkový kryštál reaguje na elektrický náboj, a tak zaisťuje presnejšie a rýchlejšie otváranie a zatváranie trysiek, než aké môže ponúknuť akýkoľvek mechanický vstrekovací systém. Vďaka tomu môže mať motor malý predvstrek paliva, ktorým sa predhrieva valec pred hlavným vstrekom, a tak umožňuje hladké spaľovanie zmesi. Tým sa skracuje oneskorenie zážihu a takmer eliminuje klepanie motora typické pre tradičné dieslové motory.

Tieto motory výborne dopĺňa päťstupňová prevodovka s novo vyvinutým radiacim mechanizmom ovládaným lanovodmi, ktorý zaručuje hladké a presné radenie. Na prianie je pre benzínový motor s objemom 1,4 l a dieslový motor k dispozícii aj nová mechanická prevodovka s automatickým radením ASM, ktorá kombinuje prednosti automatickej prevodovky s flexibilitou a nízkou spotrebou prevodovky mechanickej. Vodič má k dispozícii režim radenia, kedy si volí rýchlostné stupne manuálnym posúvaním radiacej páky nahor alebo nadol, prípadne môže použiť automatický režim, ktorí vždy zvolí rýchlostný stupeň pre najnižšie možné otáčky a spotrebu v danej situácii.

Jazdná dynamika – solídnosť a pohodlie
Mazda2 má výnimočne tuhú konštrukciu karosérie, pričom torzná pevnosť zadnej nápravy je o 45% väčšia než bola pri predchádzajúcom modeli, Mazde Demio. Tuhý podvozok je vyladený na športovú, avšak pohodlnú jazdu. Zadná náprava sa skladá zo vzpier MacPherson a vlečných ramien spojených priečnym stabilizátorom, čo je veľmi tuhý systém, ktorý umožní minimalizáciu vnútorného trenia a optimalizáciu umiestnenia montážnych bodov. Predná náprava obsahuje výnimočne v skrútení odolný priečny nosník, zadná náprava trubkové, tiež skrúteniu odolné pozdĺžne stabilizačné rameno, ktoré umožňuje presné vedenie zadných kolies. Kvalitné teleskopické plynové tlmiče pérovania poskytujú optimálne pruženie, ktorému napomáhajú prídavné pryžové dorazy s dlhým záberom, vďaka ktorému sú redukované náklony vozidla. Objemné puzdrá pomáhajú absorbovať vibrácie spôsobené nerovným povrchom vozovky a výrazne znižovať hlučnosť kolies.

Vďaka týmto zdokonaleniam, širokému rozchodu predných a zadných kolies a optimálnemu prevodovému pomeru riadenia s dobrou odozvou má Mazda2 vynikajúce držanie na vozovke a jazdné vlastnosti.

Kompletný balíček bezpečnostných prvkov
Základom pre bezpečnosť Mazdy2 je konštrukcia karosérie vyvinutá s použitím najmodernejšieho firemného systému absorpcie nárazov MAIDAS, ktorého súčasťou je konštrukcia typu „trojité H“, ktorá v prípade nehody chráni priestor pre prežitie posádky. Profil celej strechy bol vystužený tak, aby pri náraze odvádzali čo najviac energie dopredu určené záťažové dráhy z dosahu cestujúcich a chránili tak priestor posádky vozidla.

V priestore pre cestujúcich má Mazda2 nový zádržný systém, ktorý v spolupráci s nárazovými snímačmi, napínačmi bezpečnostných pásov, obmedzovačmi záťaže a dvojstupňovými airbagmi poskytuje optimálnu ochranu osôb vo vozidle. Na želanie sú k dispozícii ešte aj bočné a okenné airbagy – tento prvok, ktorý zákazníkom umožňuje ešte posilniť ponúkanú bezpečnosť nie je v tejto triede vôbec neobvyklý. Špeciálny brzdový pedál je skonštruovaný tak, aby sa v prípade nárazu uvoľnil a zložil pod vodičove nohy. Zadné sedadlá sú vybavené trojbodovými bezpečnostnými pásmi pre dospelých a tromi hlavovými opierkami, ktoré je možné nastaviť do dolnej polohy (ak nikto necestuje na zadných sedadlách), aby nič nebránilo vodičovi vo výhľade.

Mazda2 je vybavená prvkami aktívnej bezpečnosti, ktoré vodičovi pomáhajú predchádzať nehodám. Všetky verzie majú núdzového brzdového asistenta (EBA), ktorý vyhodnocuje nebezpečenstvo podľa rýchlosti a sily zošliapnutia brzdového pedálu a v prípade potreby okamžite použije všetku dostupnú brzdnú silu. Novinkou tohto systému je jeho funkcia, pri ktorej brzdový pedál nevychádza z normálnej nezošliapnutej polohy, napr. ak vodič už pred vznikom nebezpečnej situácie mal brzdový pedál mierne zošliapnutý. Na želanie je k dispozícii systém ABS s elektronickým rozdeľovaním brzdnej sily (EBD) a systém riadenia jazdnej stability (DSC).

Konštruktéri sa pri Mazde2 snažili o dosiahnutie čo najkratšej brzdnej dráhy. Preto je toto vozidlo vpredu vybavené ventilovanými kotúčovými brzdami s kotúčmi s priemerom 258 mm a hrúbkou 22 mm. Pre porovnanie, Mazda Demio – ktorá má dobré brzdné vlastnosti – je vybavená brzdovými kotúčmi s priemerom 235 mm a hrúbkou 18 mm. Brzdové doštičky zadných bubnových bŕzd majú pri novej Mazde2 šírku 36 mm miesto pôvodných 30 mm.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]