Štvormiestny otvorený automobil postavený na platforme nového modelu Lancer Evolution VIII nenecháva nikoho na pochybách, že tento koncept je zameraný predovšetkým na motoristov vyznávajúcich dravý štýl jazdy s vysokou hladinou adrenalínu. Ide o ďalšiu štúdiu vychádzajúcu z konceptu CZ 3 Tarmac predstaveného v roku 2001. Nieje žiadnym tajomstvom, že práve z týchto konceptov (včetne CZ 2) bude vychádzať nový sériový automobil označovaný NCC (New Compact Car), ktorý sa začne na jar roku 2004 vyrábať v Európe.
Automobil široký 1825 mm a dlhý len 4 055 mm na deväťnásťpalcových kolesách s relatívne dlhým rázvorom ( 2 515 mm) poskytuje pohodlie štyrom dospelým cestujúcim, čo u tradičných vozidiel typu spyder nebýva zvykom. Automobil je vybavený pevnou odnímateľnou strechou a veľmi originálnym zavesením dverí umožňujúcim veľmi pohodlné nastupovanie i na zadné sedadlá. Napriek tomu že ide predovšetkým o automobil so športovými ambíciami, v jeho výbave nechýbajú najrôznejšie prvky zvyšujúce komfort jazdy včetne palubnej videokamery alebo prehrávača DVD s LED monitormi v oboch radoch sedadiel.
Neopakovateľné jazdné zážitky s týmto vozidlom sľubuje technológia podvozku prebratá z modelu Lancer Evolution VIII včetne aktívneho centrálneho diferenciálu (ACD) a zadného diferenciálu s elektronickým systémom vyrovnávania hnacej sily umožňujúci rýchlejší prejazd zákrutami a stabilnejšie chovanie vozidla (Active Yaw Control).
Pohon vozidla obstaráva preplňovaný dvojlitrový štvorvalec dosahujúceho výkon cez 220 kW prostredníctvom päťstupňovej automatickej prevodovky s režimom priameho radenia Sportronic s ovládacími tlačítkami na volante.