Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily nákladné: Mazda B-2500 alias B-Fighter  Vytlačiť stránku

Nový B-Fighter ponúka celkom štyri varianty karosérie vrátane nového usporiadanie Freestyle Cab, u nás pod označením Rap Cabine, pohon všetkých kolies, dva turbodieselové motory a interiér so sedadlami umiestnenými vo výške bežnej u sedanov. Mazda B2500 sa európskym zákazníkom ponúka ako praktické riešenie pre obchod i voľný čas.

Exteriér – výber zo štyroch typov karosérie
Nová, vylepšená verzia Mazdy B2500 má modifikované nárazníky, predné svetlomety a mriežku chladiča a ponúka štvrtý typ karosérie, “freestyle”, u ktorého zákazníci ocenia funkčnú modernú výbavu a elegantný dizajn s chrómovanými zrkadlami a novou konštrukciou nárazníkov.

Vďaka štyrom ponúkaným typom karosérie sa Mazda B2500 prispôsobí najrôznejším požiadavkom a nárokom zákazníkov.

Regular Cab je varianta zameraná na účelnosť a transportné schopnosti. Poskytuje priestor pre dve osoby a velkú ložnú plochu. Varianta Double Cab pojme až päť osôb a má menšiu ložnú plochu. Varianta Stretch Cab predstavuje zlatú strednú cestu, pretože má sklopitelné sedadlá a ložnú plochu strednej veľkosti a pojme až štyri osoby.

Jedinečná varianta Freestyle Cab je variáciou typu Stretch Cab a má usporiadanie dverí s otváraním uprostred a miesto až pre štyri osoby. U tohoto usporiadania chýba stredový stĺpik, a preto je nasadanie a vystupovanie veľmi jednoduché hlavne pre cestujúcich na zadných sedadlách, rovnako ako prevážanie neskladných predmetov, ktoré sa dajú jednoducho umiestniť do zadnej časti vozidla. Napriek chýbajúcemu stredovému stĺpiku toto vozidlo spĺňa najnovšie európske bezpečnostné štandardy.

Interiér – funkčný a pohľadný

Priestranný interiér novej Mazdy B2500 je výsledkom jej koncepčnej konštrukcie. Vysoká poloha sedadiel zaisťuje výborný výhľad na vozovku, zatiaľčo veľké okná a šírka vnútorného 1410 mm podtrhujú pocit viac ako dostatočného priestoru. Niektoré prvky interiéru boli prepracované, avšak vždy s ohľadom na to, aby nebola znížená ich funkčnosť oproti predchádzajúcej verzii. Sedadlá i interiér sú čalúnené novými textíliami. Automobil má i nový štvorpaprskový volant a novo navrhnutú prístrojovú dosku, ktorá vyniká jemným kontrastom medzi nenápadne lesklým strieborným povrchom a modrými číselníkmi na pozadí.

Konštrukcia predných sedadiel boli prepracované tak, aby zaisťovali zvýšené pohodlie a lepšiu oporu. Sedáky i operadlá zadných sedadiel sú vyrobené z nového typu vysoko elastického polyuretanového penového materiálu, ktorý dobre drží tvar, a preto umožňuje pohodlnejšie sedenie pri dlhých cestách. Hrany sedáku a chrbtových opierok boli zosilnené, aby poskytovaly lepšiu podélnou i stranovou stabilitu pre vodiča so športovejšou pozíciou za volantom alebo pre jazdu v nerovnom teréne.

Podvozok – tuhý, ale flexibilný
Základom podvozku novej Mazdy B 2500, ktorý zvládne jazdu i v tých najnáročnejších podmienkach sú vysoko pevné pozdĺžne a priečne U-profily. Aby vibrácie pri jazde v teréne neboli prenášané do priestoru pre cestujúcich, je karoséria k podvozku pripevnená cez nůžkové montážne vzpery, ktoré dokážu absorbovať veľké množstvo nárazov a pomáhajú tak udržovať pohodlie cestujúcich vo vozidle.

Predná náprava s dvojitými trojuholníkovými priečnymi ramenami a zadná náprava s progresivnými poloeliptickými pružinami vždy zaisťovali optimálnu kombináciu pevnosti a presného riadenia. Pri modernizácii Mazdy B2500 bola táto charakteristika ešte zdokonalená. Nízkotlakové tlmiče teraz umožňujú rýchlejší tlmiaci účinok pri vertikálnom pohybe karosérie, čo taktiež prispieva k zvýšenému jazdnému pohodliu. Predné tlmiče sú vybavené novými ventilmi, ktoré zaisťujú dokonalejšiu odozvu tlmičov a lepšie držanie na vozovke a účinnejšie zabraňujú náklonom vozidla.

Vďaka novo skonštruovanej hydraulike riadenia je použitie riadenia s posilovačom u Mazdy B2500 ešte jednoduchšie a presnejšie. Jednoznačnou prednosťou modifikovanej konštrukcie je optimálne určenie natočenia volantu do priameho smeru, čo sa pozitívne odráža vo vynikajúcom držení stopy pri vysokých rýchlostiach.

Hnacie ústroje – sloboda voľby

Zákazníkom Mazda B2500 ponúka na výber z dvoch turbodieselových motorov s pohonom buď zadnej nápravy alebo všetkých kolies. Turbodiesel o objeme valcov 2.5 l s výkonom 84 k (62 kW) v spojení s pohonom zadných kolies dáva Mazde B2500 výnimočné jazdné vlastnosti. Ešte živší turbodiesel s medzichladičom o objeme 2.5 l s výkonom 109 k (80 kW) poháňa verziu s pohonom všetkých kolies. Tento motor ponúka ako dostatočný výkon, tak kultivovaný chod, vďaka nemu ja jazda novou Mazdou B2500 naozajstným zážitkom. Dva integrované vyvažovače hriadeľa zaisťujú chod takmer bez vibrácií, zatiaľčo geniálny systém sania vzduchu zvyšuje účinnosť motora a znižuje jeho hlučnosť.

Oba švorvalcové 2.5 l turbodiesle v sebe spájajú výkon a hladký chod s veľkým krútiacim momentom pri nízkych otáčkach, a preto poskytujú výborné výkony ako v extrémnych situáciach, tak pri každodenných jazdách. Oba motory sú bezchybne vyladené pre použitie s ľahko ovládateľnou päťstupňovou prevodovkou s upravenou synchronizáciou.

Nové verzie Freestyle a Doulbe Cab sú štandardne vybavené pohonom všetkých kolies, ktorý spoločne s dostatočnou svetlou výškou 205 mm a veľkými kolesami prispieva k výnimočným jazdným vlastnostiam v teréne. Prenos hnacej sily využíva systém RFW, vďaka ktorému je možné pomocou prepínača na prístrojovej doske, ktorý elektronicky odpojí diferenciál a hnacú hriadeľ prednej nápravy od pohonu, prepínať medzi pohonom všetkých kolies a pohonom len zadnej nápravy. Tento vynikajúci systém funguje rovnako ako volnobežné náboje kolies, bez toho aby tento konštrukčný prvok obsahoval. Pohon všetkých kolies je možné za určitých podmienok u Mazdy B2500 zapnúť i pri jazde a cúvaní.

Bezpečnosť – všade jasno, nikde žiadne tiene
Vďaka svojej robustnej konštrukcii a dobrému držaniu na vozovke Mazda B2500 vždy patrila medzi najbezpečnejšie vozidlá svojej triedy. Prevedené modifikácie ju však pozdvihujú na úplne novú úroveň bezpečnosti.

Zdokonalený brzdový systém novej Mazdy B2500 teraz obsahuje predné kotúčové brzdy s dvoma piestovými trmenmi, vďaka nim má vozidlo lepšiu brzdnú účinnosť. Z porovnania s predchádzajúcim modelom vyplýva, že nová Mazda B2500 má pri rýchlosti 100 km/hod o 20 % kratšiu brzdnú dráhu. Volitelne dodávaný trojkanálový systém ABS s EBD predchádza zablokovaniu kolies i na veľmi klzkých povrchoch a pomáha udržovať ľahkú manévrovateľnosť vozidla i v extrémnych podmienkach.

Pre Mazdu B2500 boli špeciálne vyvinuté nové združené predné svetlomety, ktoré – napriek tomu že sú menšie ako predtým – poskytujú lepšie osvetlenie. Tlmené svetlá svietia vo vzdialenosti 30 m pred vozidlom dvakrát jasnejšie a vo vzdialenosti 40 m pred vozidlom 1,6 krát jasnejšie ako svetlomety predchodcu.

Predné airbagy a trojbodové bezpečnostné pásy poskytujú lepšiu ochranu cestujúcich.Vďaka pevnej konštrukcii karosérie s novým usporiadaním dverí „freestyle“ Mazda B2500 spĺňa najnovšie európske bezpečnostné normy pre predné a bočné nárazy.

  

[ Späť na automobily nákladné | Zoznam sekcií ]