Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Mazda 6 Sport Wagon  Vytlačiť stránku

Nová Mazda6 stelesňuje novú filozofiu dizajnu Zoom-Zoom, ktorá kladie dôraz na dynamickú rovnováhu, rytmus, rýchlosť a kontinuitu. Už na prvý pohľad je zrejmé, že model Mazda6 tejto filozofii plne zodpovedá. Predná časť vozidla je typická výraznou päťuholníkovou mriežkou prednej masky, charakteristickými otvormi v prednom spoileri a tenkostennou čírou optikou predných svetlometov. Typicky športový vzhľad má model Mazda6 i pri pohľade na jeho profil, hlavne vďaka zvažujúcemu sa zadnému oknu a výrazným prahovým spoilerom. Pri pohľade na zadnú časť vozidla dominujú svetlomety s čírou optikou, ktoré zodpovedajú štýlu predných svetlometov, a svojim oblým tvarom sú zakomponované do bokov panelov tak, že vytvárajú plynulý vizuálny prechod medzi bočnou a zadnou časťou vozidla. Výsledkom toho je veľmi dynamický celkový dojem, ktorý udáva nový štýl v kategórii vozidiel strednej triedy.

Tento dojem je umocnený i v interiéri vozidla, ktorý je omnoho priestrannejší, ako by športový exteriér modelu Mazda6 mohol naznačovať. Nový model Mazda6 je rovnako charakterizovaný použitím elegantných a vysoko kvalitných materiálov. Filozofia dizajnu sa jasne premieta i na palubnej doske. Klúčovými prvkami dizajnu sú ergonomický športový volant, chrómované rámovanie otáčkomera a tachometra a typická povrchová úprava stredovej konzoly vo farbe hliníka.

Vývojoví konštruktéri modelu Mazda6 venovali zvláštnu pozornosť komfortu cestujúcich. Dômyselne konštruované sedadlá s príjemne pevným polstrovaním poskytujú cestujúcim ako bočnú oporu tela pri zatáčaní, tak i dostatočný komfort v priebehu ďalšej jazdy. Prístrojová doska, výplne dverí i stredová konzola poskytujú veľké množstvo odkladacích priestorov pre uloženie drobnejších osobných predmetov. Ostatne dostatok miesta pre rozmerné batožiny poskytuje i batožinový priestor, ktorý je vybavený úplne novým inovatívnym systémom sklápania sedadiel nazvaným „karakuri“. Konštruktéri sa pri jeho tvorbe inšpirovali japonskými skladacími bábikami Karakuri. Vyvinuli jednoduchý systém, umožňujúci zväčšenie kapacity už tak objemného batožinového priestoru podľa potrieb cestujúcich. Pomocou páčky umiestnenej na stene batožinového priestoru môžu byť zadné sedadlá ľahko premenené v absolútne rovnú ložnú plochu. Sedadlá sú sklopené dole, spolu s nimi sú sklopené loketné opierky a dokonca nie je ani treba, aby boli demontované opierky hláv.

Kapacita batožinového priestoru je rovnako výsledkom použitia zadnej viac-prvkovej nápravy (multilink) „typu E“, ktorá rovnako ako predná dvojitá lichobežníková náprava zaisťuje maximálnu jazdnú stabilitu vozidla a to navzdory svojej kompaktnej a priestorovo úspornej konštrukcii. Športovému ovládaniu vozidla prispieva široký rozchod kolies a nízko uložené ťažisko. Presné ovládanie ako na diaľniciach, tak i na ostatných vozovkách mimo mesta prináša povzbudivý priamy kontakt s ich povrchom. Skvelá ovládateľnosť tohoto vozidla s poháňanou prednou nápravou je umocnená výkonnými brzdami, vďaka ktorým sa model Mazda6 radí medzi najlepšie vo svojej triede.

Kompletná rada ponúkaných motorov dokonale zodpovedá špeciálnej povahe požiadavkov zákazníkov tejto triedy automobilov. Široká ponuka pozostáva z piatich možností, počnúc moderným ekonomickým vznetovým motorom s priamim vstrekovaním až po vysoko výkonný zážihový štvorvalec DOHC s premenným časovaním ventilov, pričom všetky typy motorov môžu byť kombinované so všetkými tromi variantami karosérie. Základným agregátom pre zážihové modely je štvorvalec s obsahom 1.8 litra poskytujúci výkon 88 kW/120 k. Ďalšou variantou je pohonná jednotka s obsahom 2.0 litra poskytujúca výkon 104 kW/145 k alebo agregát o obsahu 2.3 litra s výkonom 122 kW/165 k. Všetky tieto jednotky spĺňajú emisné limity EU-IV.

Pre prívržencov vznetových motorov sú pripravené dve alternatívy. Obe sú úplne nové jednotky so systémom priameho vstrekovania „common-rail“ s obsahom 2.0 litra, dosahujúce výkon 88 kW/120 k a 100 kW/136 k. Tieto motory sa líšia krivkou priebehu krútiaceho momentu, pričom svoje maximálne hodnoty 310 Nm dosahujú už pri 2.000 ot/min, čo zaisťuje plynulú a úspornú jazdu. K dispozícii sú tiež tri varianty prevodoviek. Okrem štandardnej manuálnej prevodovky a voliteľnej automatickej prevodovky, bude pre plánované modely s pohonom všetkých štyroch kolies k dispozícii prevodovka typu „Activematic“ - prevodovka, ktorá môže byť ovládaná ako manuálne, tak i automaticky.

Ani v oblasti bezpečnosti nepristúpili konštruktéri spoločnosti Mazda na žiadne kompromisy. Mimoriadne pevná klietka kabíny pre cestujúcich a dômyselný skelet karosérie rozkladajúci a absorbujúci energiu nárazu prispieva k vysokej miere pasívnej bezpečnosti, rovnako tak ako dvojfázové predné airbagy, bočné airbagy predných sedadiel a okenné airbagy, ktoré v prípade nehody chránia hlavy cestujúcich na predných a zadných sedadlách. Kvalita dielenského spracovania u modelovej rady Mazda6 zaznamenala ďalšie zdokonalenie už tak tradične vysokej úrovne. Ďalšie zdokonalenie vo výrobnej technológii dokazujú minimálne špáry medzi jednotlivými dielmi karosérie, podtrhujúce celkový dojem vysokej kvality spracovania, ktorý ďalej prostupuje i interiérom vozidla.

Inými slovami - športové tvary, skvelá výbava, komplexné pojatie bezpečnosti, široký výber pohonných agregátov, isté ovládanie, dokonalý podvozok a vysoká kvalita dielenského spracovania – to sú charakteristické znaky nového modelu Mazda6.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]