Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
prezentácie noviniek: Nissan NP300 Navara - prvá jazda (10/2015)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.linka, 23.10.2015;

Automobilka Nissan usporiadala prezentáciu nového modelu Navara NP300, ktorá sa konala v dňoch 20. - 21. októbra v poľskom meste Sienna, Grodek nad Dunajcem. Sme veľmi radi, že sa nám naskytla možnosť zajazdiť si na predprodukčných verziách a sprostredkovať zážitky z pickup-u, ktorý ťaží z 80-ročnej tradície značky vo výrobe automobilov nielen v tomto segmente. Pri tejto príležitosti bol taktiež predstavený nový riaditeľ divízie Nissan Sales Central and Eastern Europe, Antoine Barthes. Poďme sa teda bližšie pozrieť na novú Navaru.



Ako sme už v auguste informovali, nová Navara prináša prvky, na ktoré sme skôr zvyknutý v segmente crossoverov, vďaka čomu sa celé vozidlo posunulo z hľadiska štýlu, kvality a technológií, bližšie k osobným vozidlám. Aj napriek týmto zmenám môžeme stále hovoriť o pracovnom pickup-e, ktorý sa nezľakne ťažkého terénu a bude vám poslušne a s radosťou pomáhať pri všetkých pracovných činnostiach, na ktoré sa ho rozhodnete použiť. K samotnému štýlu prospieva aj celkom nový hardtop, ktorým si budú môcť zákazníci svoju Navaru dovybaviť.

Nová generácia prináša nový motor o objeme 2298 cm3, ktorý si bude možné zaobstarať v dvoch verziách a to 120 kW a 140 kW. My sme mali možnosť otestovať silnejšiu z dvoch ponúkaných verzií a teda 140 kW (190 k) pri 3750 ot./min., ktorá disponuje 450 Nm pri 1500 ot./min. Vybavená bola 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Okrem nej sa v ponuke nachádza aj 7-stupňový automat.

zväčšiť obrázok Prvé čo si na Nissane všímam je jeho robustnosť a zároveň štýlovosť. Jeho veľkosť si celkom logicky spájam s bezpečnosťou. O tom, že rozhľad z vodičovho sedadla bude viac ako dobrý, nepochybujem ani sekundu. K celkovému dizajnu napomáha nová zlatá farba karosérie, ktorá Navare veľmi sekne. Po nasadnutí si možno všimnúť snahu dizajnérov, priblížiť tento pick-up viac k segmentu crossoverov. Testovaná Navara bola vybavená dvojzónovou klimatizáciou, multifunkčným volantom, palubným počítačom, veľkým dotykovým displejom, cez ktorý možno okrem iného ovládať navigáciu. Ďalej bolo vozidlo vybavené cúvacou kamerou, ktorá môže v nejednom prípade pri takto veľkom aute prísť vhod. Celkovo pôsobí interiér na danú kategóriu komfortne, čo platí aj pre samotné pohodlie vodiča a spolujazdca.

Čo sa jazdných vlastností týka, ponúka nová Navara úplnú novinku. Je ňou päťprvkové zavesenie zadnej nápravy, ktoré je o celých 25 kilogramov ľahšie ako listové pruženie. Vďaka tomuto typu zavesenia, sú jazdné vlastnosti na asfalte omnoho komfortnejšie než ako to bolo pri listovom pružení. Zníženie nosnosti sa nekoná. Práve naopak. Pre naozaj extrémne nasadenie vozidla, Nissan stále necháva možnosť zaobstarať si Navaru na tuhých listových pružinách, ktoré taktiež prešli modernizáciou a sú o celých 7 kíl ľahšie a ponúkajú lepší nájazdový uhol zadných kolies. Zvýšila sa aj maximálna hmotnosť prívesu a Navara tak odtiahne 3500 kilogramov.



Pomaly sa dostávam k samotnej jazde, na ktorú som bol mimoriadne zvedavý z hľadiska chovania auta na asfaltovom povrchu. Na samotnú off-roadovú vložku sa najskôr bolo treba presunúť. Zakrútené cesty nachádzajúce sa v Grodeku nad Dunajcem, umožnili auto celkom slušne preveriť a spraviť si aspoň ako taký názor na jazdné vlastnosti Nissanu a môžem pokojne napísať, že Navara sa chovala neutrálne, zadná časť nemala tendenciu poskakovať ani sa nejakým iným negatívnym spôsobom hlásiť o pozornosť. Taktiež jazda mestom aj v tak veľkom aute, akým Navara bezpochyby je, nepredstavovala žiadny problém. Nerovnosti žehlí perfektne, prehľad má vodič viac ako dobrý a čo ma milo prekvapilo bol fakt, že motor poskytuje obrovskú silu na ktoromkoľvek prevodovom stupni a autu tak nerobí problém akcelerovať z 50 km/h na piatom prevodovom stupni, bez náznaku nejakej nervóznej reakcie.



Jazda terénom je kapitola na Navaru šitá. Štyri dni pretrvávajúci dážď spôsobil, že terénna vsuvka bola pripravená auto za každú cenu poraziť, ale to by som tam nesmel byť novou Navarou. Každý novinár mal možnosť absolvovať trať s inštruktorom, ktorý dokonale poznal miestne podmienky a bol pripravený reagovať na situácie, ktoré môžu na trati nastať. Zapínam redukciu a pomaly sa vydávam na ťažký off-road, ktorý je predo mnou, so strachom, pretože nechcem byť ten, ktorého tu budú musieť vyslobodzovať z bahna. Mám pred sebou ťažké stúpanie, ktoré strieda prudké klesanie a to všetko pokryté niekoľkými centimetrami bahna. Prejazd brodom je bezproblémový aj napriek tomu, že Navara sa znížila o zanedbateľné 2 mm. Nepamätám si, kedy naposledy som si za volantom takto “zamakal“. Aj keď je pravda, že to skôr celé “odmakalo“ za mňa auto. Nadobúdam pocit, že Navaru asi nezastaví nič. Prediera sa terénom akoby neexistovala prekážka, ktorú nemožno zdolať. Úžasné.

Výroba Nissanu NP300 Navara je sústredená v španielskej Barcelone a do predaja sa bude hlásiť začiatkom budúceho roka. Už teraz sa teším a dúfam, že dostanem príležitosť si Navaru poriadne otestovať a zistiť tak, aké to je viesť každodenný život s týmto skvelým pick-upom.

Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Text: Peter Linka
Foto: Nissan
  

[ Späť na prezentácie noviniek | Zoznam sekcií ]