Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Peugeot 301 - novinka (09/2012)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 20.09.2012;

Nový Peugeot 301 ilustruje internacionalizáciu značky, jej ambíciu obsadiť nové trhy. Je špeciálne navrhnutý tak, aby oslovil širokú náročnú klientelu, ktorú lákajú dostupné a zároveň zhodnocujúce sedany. Peugeot 301 patrí do jadra svojho segmentu. Ponúka moderný štýl a vlastnosti, ktoré sú rozumne prispôsobené očakávaniam rôznych trhov, na ktorých sa bude predávať. Peugeot 301 vyjadruje najnovšie estetické kódy značky a ponúka charakteristický rafinovaný dizajn a modernú karosériu, ktorý vyvoláva emócie a zároveň pôsobí robustne. Vývoj automobilu bol smerovaný k robustnosti, zohľadňujúc najlepšie kritériá kvality Peugeotu.
_______________________________________________________________________________________________

Peugeot 301 bol vyvinutý tak, aby sa prispôsobil všetkým typom prevádzkových podmienok, aj extrémnym (krajiny s teplým alebo chladným podnebím, nekvalitné cesty…). Pri dĺžke 4,44 m má optimalizovanú a bohatú architektúru, s ktorou je o krok pred konkurenciou. Vyznačuje sa vlastnosťami na úrovni referencie vo svojom segmente:

  • Rekordná priestrannosť na zadných sedadlách: priestor pre kolená 121 mm,
  • Rekordný objem batožinového priestoru 640 litrov,
  • Bezpečné ovládanie v kombinácii s komfortom na dobrej úrovni založenými na know-how Peugeotu, zaručujúcimi maximálne príjemnú jazdu za každých okolností,
  • K dispozícii je početná bezpečnostná výbava: ESP, ABS, až 4 airbagy, podpora brzdenia v núdzi, ISOFIX atď.


  • Ponuka dieselových a benzínových motorov najnovšej generácie je prispôsobená očakávaniam cieľového trhu. Motory sú vybavené manuálnymi, robotizovanými alebo automatickými prevodovkami a ich výkon sa pohybuje v rozmedzí 72 až 115 k:
  • 1.2 l VTi 53 kW (72 k) s manuálnou alebo robotizovanou prevodovkou
  • 1.6 l VTi 85 kW (115 k) s manuálnou alebo automatickou prevodovkou
  • 1.6 l HDi 68 kW (92 k) s manuálnou prevodovkou


  • Peugeot 301, ktorý je symbolom modernosti, bude po Peugeote 208 druhým modelom Peugeotu využívajúcim nový trojvalcový benzínový motor (1.2 l VTi), ktorý vďaka svojej technológii spája pohodu pri jazde s nízkou spotrebou. Peugeot 301 zahŕňa modernú výbavu zvyšujúcu pohodlie (elektronická klimatizácia, autorádio MP3 so súpravou hands-free Bluetooth a prípojkou USB, otváranie batožinového priestoru nadiaľku, parkovací asistent vzadu atď.), s ktorou sa dosahuje vynikajúci komfort na palube.

    Nové rodinné vozidlo, bezpečné a spoľahlivé, poskytujúce mimoriadnu radosť z jazdy. Toto sú vlastnosti, ktoré už značke priniesli úspech v mnohých krajinách, do ktorých mieri Peugeot 301. Peugeot je výrobcom automobilov už viac ako 100 rokov (1889) a vyvinul mnohé sedany, ktoré ovplyvnili a stále ovplyvňujú svet automobilizmu (404, 504, 305, 505, 405, 406, 407, 408, 508). Nový Peugeot 301 vyrábaný v európskej továrni vo Vigu (Španielsko) bude predstavený na svetovej premiére v priebehu prvých novinárskych dní na parížskom autosalóne. Jeho predaj sa začne 1. novembra 2012 v Turecku a následne v mnohých krajinách: Stredná a Východná Európa, Rusko, Ukrajina, Grécko, Maghreb, Stredný Východ, krajiny Golfského zálivu a Afriky, niektoré trhy Latinskej Ameriky a v ďalšej etape Čína.

    Elegancia a jednoduchosť

    Dizajnéri Peugeotu, ktorí navrhli Peugeot 301 boli silne inšpirovaní koncepčným vozidlom SR1 - symbolickým modelom predstavujúcim novú identitu značky Peugeot. To znamená, že sa vyznačuje čistými, jednoduchými a pritom rafinovanými líniami. Modernosť a jednoduchosť jeho dizajnu pôsobia elegantne, vyzerá ako pekný dizajnérsky predmet. Vďaka najnovším estetickým kódom Peugeotu vyžaruje z 301-tky silný dynamický charakter s karosériou s vymodelovanými líniami a rozsiahlymi plochami, ktoré prispievajú k štedrému robustnému vzhľadu kvalitného vozidla. Tieto vyvážené proporcie mu dodávajú štíhly elegantný profil.

    Predná časť so vznášajúcou sa mriežkou chladiča so skoseným okrajom a nápisom "Peugeot" umiestneným v hornej časti pod prednou časťou kapoty má všetky gény nového štýlu Peugeotu. Rovnako ako pri Peugeote 508 je nápis s menom značky začiatkom línie, ktorá tvaruje kapotu so znakom leva dôstojne umiestneným na jej konci. Nárazník vytvarovaný pod svetlometmi je typický pre nový štýl Peugeotu. Zvyšuje dynamickosť a robustnosť a umožňuje využiť šelmovitý pohľad Peugeotu 301. Živý, technologický, ale zároveň poznačený emóciou. Bol priamo inšpirovaný modelom SR1 spolu s typickou krivkou "obočia" svetiel. Zmyselnému a zároveň presnému dizajnu svetlometov, umiestnených vo veľmi technickej zóne, v ktorej sa spája predná časť kapoty, nárazník a predné blatníky, sa venovalo mimoriadne veľa práce. V spodnej časti svetlometov sa začína základná línia, ktorá prebieha po bokoch a prechádza zadnými dvojfarebnými svetlami vytvárajúcimi pazúr v tvare obráteného "C", čo je motív, ktorý sa v súčasnosti v Peugeote často používa. Dizajnéri vedení zmyslom pre detaily neukončili túto líniu zadnými svetlami, ale jemne v nej pokračovali opačným smerom na zadnom nárazníku. Spoločne so zmyselným tvarom predných nárazníkov táto línia skrášľuje vymodelované boky zvýraznené prelismi v spodnej časti dverí.

    Zadný plný stĺpik trojuholníkového tvaru je umiestnený nad kolesom, čím prispieva k robustnosti a dynamickému vzhľadu Peugeotu 301. Jeho dizajn, ako aj dizajn hornej časti batožinového priestoru alebo zadného blatníka vychádza z konceptu SR1. Vyjadrujú čistotu a jednoduchosť nových estetických kódov. Horizontálna časť zadného čela je striedma a zároveň luxusná. Je charakteristicky tvarovaná spolu so základnou bočnou líniou, ktorou je vozidlo opticky opásané. Táto jednota štýlu sa objavuje aj v dizajne miesta pre evidenčné číslo, ktoré pripomína obrys mriežky chladiča. Prelisy v spodnej časti nárazníka vytvárajúce dojem, že Peugeot 301 sedí ešte lepšie na ceste, svedčia o mimoriadnej precíznosti dizajnu až do najmenších detailov.

    V interiéri nájdeme tiež striedme línie, tvoriace charakter a osobnosť Peugeotu 301. Jednoduchosť, elegancia a robustnosť sa stali kľúčovými slovami dizajnu interiéru. Palubná doska bola navrhnutá ako kokpit orientovaný smerom k vodičovi s ukazovateľmi pozostávajúcimi z dvoch veľkých okrúhlych ciferníkov, s volantom s tromi priečkami typickými pre Peugeot a centrálnou konzolou v tvare V. Dojem robustnosti je zvýraznený kvalitou použitých zrnitých materiálov. V závislosti od verzie je elegantnosť celku ešte zvýšená ovládačmi, ktoré sú ozdobené volfrámom, brúseným chrómom alebo čiernym lakom. Dizajn opierok vo dverách (podľa verzie), ako aj spodnej časti centrálnej konzoly predĺženej medzi predné sedadlá, pôsobí dynamicky.

    Priestrannosť na úrovni referencie

    pozrieť alternatívu interiéru

    Na palube modelu Peugeot 301 vládne pocit priestoru. Priestor pre cestujúcich na predných i zadných sedadlách je referenciou v danom segmente na trhu. Na dosiahnutie tohto výsledku architekti maximálne zoptimalizovali rozmery platformy použitej pre Peugeot 301. Rázvor bol zvýšený na 2,65 m, čo dnes predstavuje na trhu referenciu. Rozchod vpredu bol rozšírený o 30 mm a vzadu o 10 mm. Spolu s predným previsom 0,816 m a zadným previsom 0,974 m je celková dĺžka 4, 44 m. Toto bolo výhodné pre vytvorenie priestoru pre cestujúcich ako aj batožinu. Dojem priestrannosti interiéru potvrdzujú štedré rozmery vpredu a vzadu.

  • Šírka v lakťoch na predných sedadlách: 1 409 mm,
  • Šírka v lakťoch na zadných sedadlách: 1 395 mm,
  • Priestor pred kolenami*) na zadných sedadlách: 121 mm – rekord v segmente.
  • *) dĺžka medzi kolenami cestujúceho na zadnom sedadle a sedadlom vodiča v základnej polohe, môže dosiahnuť 260 mm, ak je sedadlo vodiča posunuté maximálne dopredu.

    pozrieť vnútorné rozmery

    Tento rekordný priestor, najmä pokiaľ ide o cestujúcich na zadných sedadlách, zodpovedá očakávaniam prevažnej väčšiny zákazníkov. Vzhľadom na to, že používajú vozidlo väčšinu času s rodinou, požadujú priestrannosť umožňujúcu prepravovať až 5 osôb spolu s batožinou. Mnohé rozhovory realizované členmi tímov projektu 301 ukázali, že nový Peugeot by mohol v niektorých krajinách riadiť najatý šofér a v takom prípade bude veľmi dôležité, aby si cestujúci na zadnom sedadle mohol pohodlne natiahnuť nohy. V kabíne sú odkladacie priestory, ktoré uľahčujú bežný život. Cestujúci budú mať k dispozícii veľké priehradky v predných dverách, priehradku v stredovej lakťovej opierke, pokiaľ je vo výbave, alebo v spodnej časti stredovej konzoly, pokiaľ nie je vo vozidle lakťová opierka. Priestranná príručná skrinka a priehradky v stredovej fasáde v závislosti od autorádia dopĺňajú množstvo odkladacích priestorov pripravených pre cestujúcich.

    Rekordný objem batožinového priestoru

    Objem batožinového priestoru Peugeotu 301 je na rovnakej úrovni, ako priestrannosť kabíny: 640 litrov, z toho 35 litrov pod podlahou (podľa normy VDA 210 je to 506 dm3, z toho 20 dm3 pod podlahou). Ide o rekordný objem v danom segmente! V záujme maximálnej prístupnosti, využiteľnosti a praktickosti má pravouhlú architektúru. Vďaka operadlám sedadiel, ktoré možno deliť v pomere 2/3 – 1/3 (v závislosti od úrovne výbavy) jednoduchým pohybom ruky, môže objem pre batožinu dosiahnuť 1038 dm3 , prípadne až 1352 dm3, ak sa využije celý priestor až po strechu. Ponukou životného priestoru vo vozidle, ktorý je v danej kategórii najštedrejší, nový Peugeot 301 dostal tromf, ktorým si získa klientelu, na ktorú je zameraný.

    Dynamický komfort odolávajúci všetkým skúškam

    Peugeot je jednohlasne povestný parametrami svojich podvozkov. Nový Peugeot 301 nezaostáva za povesťou značky a ponúka dynamické vlastnosti na najvyššej úrovni. Predná náprava je typu pseudo Mc Pherson a zadná náprava je vybavená deformovateľnou priečkou. Táto konštrukcia náprav sa používa v najnovších modeloch Peugeotu (208, 308, 3008 atď.). Nápravy precízne navrhnuté inžiniermi boli prispôsobené a nastavené s cieľom dosiahnuť dokonalý kompromis medzi komfortom a stabilitou na ceste bez ohľadu na jej stav. Na definíciu optimálnych nastavení bolo potrebné najazdiť desiatky tisícov kilometrov. Vďaka tomu Peugeot 301 vyniká vo filtrovaní nerovností na ceste. Držanie karosérie a komfort na palube sú vynikajúce aj pri jazde na nekvalitných vozovkách plných výmoľov. Prirodzene na kvalitných cestách má vozidlo vynikajúce jazdné vlastnosti. Elektrický posilňovač riadenia v spojení s výkonnými nápravami poskytuje bez ohľadu na rýchlosť vozidla presné pocity z jazdy. Námaha pri parkovacích manévroch a pomalej jazde je minimalizovaná, aby sa zaručila dobrá ovládateľnosť v mestskej prevádzke.
    Nový Peugeot 301 poskytuje dynamické vlastnosti odlišné od konkurencie v oblasti, ktorá je prvoradá v krajinách, ktoré nemajú cestnú infraštruktúru v dobrom stave.

    Robustná koncepcia založená na dlhovekosti a na vynikajúcich úžitkových vlastnostiach

    Koncepcia Peugeotu 301 sa riadila potrebou trvalého odolávania prevádzkovým podmienkam, ktoré sú občas náročné z dôvodu nekvalitných ciest, horúcich, chladných alebo vlhkých klimatických podmienok. Mnohé jazdné skúšky vo všetkých kútoch sveta umožnili inžinierom nájsť optimálne riešenia a skonštruovať robustné vozidlo maximálne zodpovedajúce očakávaniam zákazníkov v oblastiach s náročnými podmienkami. Preto majú všetky verzie podvozky prispôsobené nekvalitným cestám. V prípade krajín určenia s najnáročnejšími podmienkami môže byť Peugeot 301 vybavený ochranným panelom pod motorom. Blatníky odliate z materiálu zaručujúceho čo možno najlepšie vlastnosti pri nízkych teplotách sú upevnené 14 skrutkami. Vďaka štedrým rozmerom zabezpečujú maximálne prekrytie a účinnú ochranu priestoru motora pred kamienkami. Na dverách je namontovaná dvojitá tesniaca bariéra proti prachu, vlhkosti a rušivému hluku, ktorý spôsobujú tieto dva prvky. Na dosiahnutie trvalej robustnosti sú v kabíne a zvonku viaceré úpravy. Týka sa to napr. palubnej dosky, ktorá je zmontovaná takým spôsobom, aby spolu s priečkou v podlahe a uhlovou podperou vykazovala maximálnu odolnosť.

    Niektoré prvky boli upravené tak, aby odolávali občas veľmi náročným podmienkam. Prívod vzduchu do motora je vybavený najúčinnejším systémom na odstraňovanie vody zo vzduchu. Vzduch sa nasáva v prednej časti, aby bol čo najchladnejší. Použil sa klaksón s membránou a nie s trúbkou, pretože je odolný voči vode. Pre veľmi chladné krajiny bude vozidlo vybavené invenčnou ohrievanou spodnou časťou čelného skla zabraňujúcou prilepovaniu stieračov počas intenzívnych mrazov. Okrem toho elektrické odporové ohrevy umožňujú rýchlejší nárast teploty v kabíne. V snahe vyhovieť nárokom v krajinách s vysokými teplotami sa venovala pozornosť špeciálne rozmiestneniu vetracích otvorov vo fasáde, aby sa urýchlilo rozptyľovanie chladného vzduchu v kabíne. Každé zariadenie a každý detail boli navrhnuté so zreteľom na trvácnosť a prispôsobenie krajinám s náročnými klimatickými podmienkami. Robustnosť vozidla závisí od kvality montáže v továrni. Nový Peugeot 301 vyrábaný vo Vigu v Španielsku zodpovedá najprísnejším výrobným normám skupiny PSA Peugeot Citroën. Ako príklad možno uviesť, že kontrola vôle a zarovnania spojov podlieha tým istým štandardom, ako pri Peugeote 508 a predpokladaná kvalita bude na úrovni Peugeotu 208. Z toho dôvodu sa s vozidlom najazdili 4 000 000 testovacích kilometrov, ktoré umožnili zdokonaliť jeho koncepciu.

    Kompletný rad motorov najnovšej generácie

    Motory Peugeotu 301 sledujú rovnaké ambície zamerané na modernosť. Nový kompaktný sedan Peugeotu je preto vybavený motormi najnovšej generácie. V ponuke sú benzínové a dieselové motory, ktoré spájajú výkon a nízku spotrebu a sú prispôsobené očakávaniam cieľových trhov. Ich výkon sa mení v rozmedzí 72 až 115 k a sú vybavené manuálnymi, robotizovanými alebo automatickými prevodovkami:

  • 1.2 l VTi 53 kW (72 k) s manuálnou alebo robotizovanou prevodovkou
  • 1.6 l VTi 85 kW (115 k) s manuálnou alebo automatickou prevodovkou
  • 1.6 l HDi 68 kW (92 k) s manuálnou prevodovkou


  • Nový trojvalcový motor 1.2 l VTi 72 k
    Peugeot 301 je po 208-ke druhým vozidlom Peugeotu, ktoré má vo výbave nové trojvalcové motory Euro 5 (1.2 l VTi), ktoré vďaka svojej technológii spájajú pohodu pri jazde s nízkou spotrebou. Vývoj tohto kompaktného motora sa riadil znížením hmotnosti (-25 kg v porovnaní so štvorvalcovým pri rovnakých parametroch) a trenia (-30%). Blok motora a jeho hlava sú vyrobené z hliníkovej zliatiny, pričom zberné výfukové potrubie je integrované v hlave motora. Vyvažovací hriadeľ, olejové čerpadlo s premenlivým objemom, odpojiteľné vodné čerpadlo a excentrické uloženie vložiek valcov sú príkladom vysokej technológie charakteristickej pre trojvalcové motory najnovšej generácie. Tento motor je prispôsobený na prevádzku v širšom rozmedzí podmienok ako v Európe vďaka špeciálnym piestom kompatibilným s premenlivou kvalitou benzínu (od RON 87) a novému výfukovému systému. Výkonnostné parametre sa zlepšili, maximálny výkon je 53 kW (72 k), maximálny krútiaci moment 110 Nm pri 3 000 ot./min pri emisiách CO2 znížených na 119 g/km, čo zodpovedá iba 5,2 l/100 km v kombinovanej prevádzke.
    Ponuku motorov rozšíri v priebehu roka 2013 verzia 1.2 l VTi s robotizovanou prevodovkou.

    Benzínový motor 1.6 l VTi 115 k
    Tento benzínový štvorvalcový motor so 16 ventilmi z ľahkej zliatiny bol uvedený na trh v Peugeote 408. Je vybavený hriadeľom nasávacích ventilov so systémom rozvodov s variabilným časovaním (VVT) a zvláda oktánové čísla až po RON 87 bez zhoršenia výkonnostných parametrov. Rovnako ako v prípade trojvalcového motora sa venovalo veľa práce zníženiu trenia (jemné zabrúsenie bloku motora, piesty s menším počtom krúžkov atď.). Výsledkom je zníženie emisií CO2, k čomu prispieva aj olejové čerpadlo s premenlivým prietokom. Vykazuje maximálny výkon 85 kW (115 k) a maximálny krútiaci moment 150 Nm sa dosahuje pri 4 000 ot./min. Tento moderný motor zohľadňuje normy Euro 5 a je k dispozícii s manuálnou alebo automatickou prevodovkou.

    Dieselový motor 1.6 l HDi 92 k
    Dieselový motor, ktorý sa na svete najviac vyrába, je v súlade s najnovšou definíciou Euro5 a pre niektoré trhy vo verzii Euro4. Vyvinie maximálny výkon 68 kW (92 k) a krútiaci moment 230 Nm disponibilný už pri nízkych otáčkach (1 750 ot./min) a tvorí iba 108 g CO2 /km, čo zodpovedá spotrebe 4,1 l/100 km. Tento motor je striedmy a zároveň výkonný a je k dispozícii s 5 stupňovou manuálnou prevodovkou.

    Najmodernejšia bezpečnostná výbava

    Peugeot 301 je kompaktný sedan s modernou koncepciou. To znamená, že je vybavený najnovšími bezpečnostnými systémami. V závislosti od krajiny určenia a motorizácie môže byť nový Peugeot vybavený ESP, ABS, podporou brzdenia v núdzi alebo rozsvecovaním výstražných svetiel pri prudkom brzdení. Okrem toho Peugeot 301 má v ponuke až 4 airbagy (čelné a hlava/hrudník pre cestujúcich na predných sedadlách) a napínače bezpečnostných pásov na predných sedadlách. Nezabudlo sa ani na deti, ktoré majú na zadných bočných sedadlách v závislosti od verzie k dispozícii dve upevnenia Isofix. Pokiaľ ide o brzdy, predné aj zadné kolesá sú vybavené odvetrávanými kotúčmi zaručujúcimi účinné brzdenie.

    Dokonale prispôsobená výbava

    Početné štúdie a rozhovory so zákazníkmi umožnili definovať, aká výbava je najžiadanejšia a najlepšie prispôsobená nárokom zákazníkov. Pokiaľ ide o tepelný komfort, Peugeot 301 môže byť vybavený 4 úrovňami kúrenia a klimatizácie. Manuálne a elektronické klimatizácie ponúkané v závislosti od úrovne výbavy sú inštalované v kombinácii s rozvodmi vzduchu smerom k zadným sedadlám, aby sa dosiahol maximálny efekt. Skúsenosti so zvyklosťami pri jazde v krajinách s horúcim podnebím podnietili vývojárov k navrhnutiu špeciálneho tlačidla ‘AC Max’, ktoré umožňuje dosiahnuť maximálne chladenie pri elektronickej klimatizácii jednoduchým stlačením tlačidla. Pre krajiny s chladným podnebím budú logicky najžiadanejšou výbavou pre tepelný komfort elektrické odporové ohrevy zabezpečujúce rýchlejšie zvýšenie teploty v kabíne, ohrev sedadiel a spodnej časti čelného skla. Ovládanie otvárania dverí patrí tiež medzi momenty, ktoré sú citlivo vnímané zákazníkmi. Pretože v mnohých krajinách vodič nemusí kvôli dotankovaniu na čerpacej stanici vystúpiť zo svojho vozidla, Peugeot 301 má v sériovej výbave diaľkové ovládanie otvárania palivovej nádrže. Na otváranie je určená páčka na palubnej doske na strane vodiča. Rovnako batožinový priestor možno na diaľku otvárať druhou páčkou umiestnenou na rovnakom mieste, ako otváranie nádrže, prípadne tiež príslušnými tlačidlami na palubnej doske a na diaľkovom ovládaní HF pri vozidlách vybavených diaľkovým ovládaním. Okrem toho architektúra elektroniky Peugeotu 301 najnovšej generácie (Full Can typu Eco 2010) umožňuje zamykanie dverí počas jazdy.

    pozrieť detai displeja

    Peugeot 301 ako každé moderné vozidlo ponúka v závislosti od úrovne výbavy elektricky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá, a až 4 elektricky ovládané okná. Na pomoc vodičovi pri jazde je v ponuke parkovací asistent vzadu so zvukovou a vizuálnou signalizáciou spolu a tempomat s obmedzovačom rýchlosti pri motoroch Euro5. Cestovanie s Peugeotom 301 môžu spríjemniť dva typy audiosystémov, ktoré sú v ponuke okrem predprípravy na montáž autorádia. Autorádio RDE patrí k typom CD RDS kompatibilných s MP3 a má v čelnom paneli prípojku jack pre príslušenstvo. Je vybavené dvoma širokopásmovými reproduktormi umiestnenými v hornej časti palubnej dosky, čím sa dosahuje kvalitný akustický prejav. Luxusné autorádio RD45 sa má vyvedenú prípojku jack/USB kompatibilnú s I-Podom, súpravu hands-free Bluetooth, dva prídavné reproduktory vzadu a satelitné ovládače za volantom. Monochromatická obrazovka nad autorádiom zobrazuje informácie týkajúce sa audiosystému. Toto zariadenie, ktoré poskytuje vysoko kvalitnú zvukovú reprodukciu vďaka digitálnemu spracovaniu zvuku Arkamis, ponúka funkciu audio streamu. Vďaka napájaniu prípojky USB je tiež možné používať smartphone a jeho aplikácie počas dlhých hodín strávených vo vozidle.

    3 stupne sériovej výbavy

    ACCESS: ABS + AFU + ESP + airbag vodiča a spolujazdca + bočné airbagy + el. posilňovač riadenia s variabilným účinkom + el. ovládané predné okná + 15" oceľévé disky s krytmi kolies "BORE" + plnohodnotné rezervné koleso + diaľkové centrálne zamykaie + výškovo nastaviteľný volant a sedadlo vodiča + krytá príručná skrinka + 3-bodové bezpečnostné pásy + zásuvka 12V + bezpečnostné úchyty ISOFIX na zad. sedadle + nedelené zadné sedadlo

    ACTIVE: výbava ACCESS + manuálna klimatizácia + peľový filter + hmlovky + el. ovládané a vyhr. zrkadlá + zadné sedadlo delené 2/3 + zrkadlá a kľučky vo farbe karosérie + radio CD MP3 s dvomi reproduktormi a vstupom Jack + 15" oceľévé disky s krytmi kolies "HOBART"

    ALLURE: výbava ACCESS + ACTIVE + zlaitinové disky 15" Harvey + manuálna klimatizácia s dig.zobrazením + rádio CD MP3 so 4 reproduktormi + Bluetooth + vstupmi Jack & USB + ovládanie rádia pod volantom + volant v koži + chrómové lišty okien + el. ovládané zadné okná

    Uvádzacie ceny modelov 301 v sériovej výbave (vrátane DPH) na Slovensku

    Stupeň výbavy Motorizácia Počet Válcov Výkon (kW) / pri ot. min CO2 (g/km) Prevodovka / počet prevodov Cena (€)
    ACCESS 1,2 VTi 3 53 / 5 500 124 manuálna / 5 8.490,-
    ACCESS 1,6 HDi 4 68 / 4 000 108 manuálna / 5 10.690,-
    ACTIVE 1,2 VTi 3 53 / 5 500 124 manuálna / 5 9.990,-
    ACTIVE 1,6 VTi 4 85 / 6 050 151 manuálna / 5 10.990,-
    ACTIVE 1,6 HDi 4 68 / 4 000 108 manuálna / 5 12.190,-
    ALLURE 1,2 VTi 3 53 / 5 500 124 manuálna / 5 10.790,-
    ALLURE 1,6 VTi 4 85 / 6 050 151 manuálna / 5 11.790,-
    ALLURE 1,6 HDi 4 68 / 4 000 112 manuálna / 5 12.990,-

    Dôvtipná prispôsobivá výbava

    Filozofiou Peugeotu 301 je maximálna prispôsobivosť s ohľadom na trh, pre ktorý je určený. Vzhľadom na rozsah medzinárodného trhu zahŕňajúcu viacero kontinentov boli pripravené rôzne výbavové rady v závislosti od krajiny určenia a potrieb zákazníkov.

    Kompletná ponuka príslušenstva (otvoriť katalóg príslušenstva.pdf)

    V snahe reagovať na očakávania majiteľov Peugeotu 301 a zvýšiť pohodu vo vozidle Peugeot vyvinul bohatú ponuku v dokonalom súlade s triedou, do ktorej vozidlo patrí. Okrem tradičných položiek (koberčeky, vanička v batožinovom priestore, polo zabudovaná navigácia GPS atď.) je potrebné uviesť nasledujúce ponuky:
    športový rad "S" - tento nový rad športových doplnkov značky Peugeot uvedený do predaja s modelom Peugeot 208 je v ponuke aj pre Peugeot 301. Bol navrhnutý návrhármi Peugeotu a vyznačuje sa výrazným farebným dizajnom využívajúcim čiernu farbu s červenými zvýrazneniami. Tento rad pozostáva z viacerých vonkajších i vnútorných doplnkov:
    - Hliníkové 16'' kolesá s centrálnym krytom 'rad S'
    - Predný spojler v čiernom laku s červeným okrajom
    - Nálepky na zadný trojuholníkový stĺpik: typu pásu alebo šachovnice v odtieňoch sivej
    - Špeciálne koberčeky: čierny s červeným okrajom alebo šachovnicový s červeným okrajom
    - Slnečná clona na dverách 'rad S'
    - Vnútorné spätné zrkadlo čiernom laku s červeným okrajom alebo šachovnicového typu
    - Hlavica radiacej páky a rukoväť ručnej brzdy z hliníka;

    Súčasne je k dispozícii rad chrómovaných klasickejších a luxusnejších doplnkov pre osobné prispôsobenie. Patria sem ozdoby na hmlovky, spätné zrkadlá a koncovku výfuku, ktoré vďaka ušľachtilým zhodnocujúcim materiálom umožňujú prispôsobiť vozidlo a dosiahnuť elegantný odlišný štýl.

    Ochrana a riešenia na prepravu
    Kompletný rad doplnkov dokonale chráni vozidlo zvonku, ako aj zvnútra. Ide napr. o priesvitnú ochranu prahu batožinového priestoru na diskrétnu ochranu nakladacieho priestoru. Ponuka riešení na transport pozostávajúca z ťažného zariadenia, strešných tyčí, koša na strechu (novinka), nosiča na bicykle, nosiča na lyže a roadboxov umožňuje o čosi zvýšiť prepravnú kapacitu Peugeotu 301.

    Farby a materiály symbolizujúce nadčasovú eleganciu

    zväčšiť Eleganciu Peugeotu 301 podporuje paleta vybraných farieb: Rich Oak, Nocciolla, modrá Kyanos, sivá Shark, sivá Aluminium, biela Banquise a čierna Onyx. Ladenia sprevádzajúce metalické alebo matné farby prispievajú k dojmu kvality a bezpečia v kabíne Peugeotu 301. V ponuke sú dve ladenia kabíny: jednofarebné čierne Mistral alebo dvojfarebné čierne Mistral / Lama predstavujúce jasné ladenie, ktoré je na niektorých trhoch vysoko cenené.

    Sedan určený na medzinárodné trhy
    Peugeot 301 sa začne predávať od 1. novembra v Turecku, potom v Strednej a Východnej Európe, v Rusku, Ukrajine, Maghrebe, Strednom Východe, niektorých trhoch Latinskej Ameriky, v ďalšej fáze aj v Číne.
    ______________________________________________________________________________________________

    Zdroj: Ivana Orviska, Communication and PR Manager, Peuegeot Slovakia, s.r.o., TS: 20.09.2012

      

    [ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]