Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily nákladné: IVECO Stralis  Vytlačiť stránku

Všestranná paleta modelov
Paleta nákladných vozidiel Stralis zahŕňa dvojnápravové a trojnápravové ťahače a trojnápravové samostatné vozidlá s výkonmi vhodnými na prepravu na stredné a dlhé vzdialenosti. Výsledkom vývoja v oblasti prepravy je zvýšená diverzifikácia vozidiel v závislosti od ich určenia. Konštrukcia verzií určených na prepravu veľkoobjemových nákladov preto umožňuje vďaka zníženému podvozku použiť karosérie až do výšky 3 metrov.
Tieto vozidlá sú k dispozícii aj v sólo verzii (GV), aj vo verzii ťahača (LT). Pri preprave výmenných nadstavieb umožňuje zvláštna konštrukcia predných a zadných závesov vďaka objemu vzduchových nádrží a elektronicky riadenému systému zdvihu podvozku (ECAS) rýchle zdvihnutie podvozku.

Motory Cursor
Poslaním vozidla Stralis je poskytovať vysoký stupeň produktivity na základe zníženia spotreby paliva a nákladov na údržbu a zvýšenia cestovnej rýchlosti. Pri jazde do kopca k tomu prispievajú výkonové charakteristiky a pružnosť motorov Cursor a pri jazde z kopca účinnosť dekompresnej motorovej brzdy ITB (Iveco Turbo Brake). Motory Cursor 10 a Cursor 13 s meniteľnou geometriou turbodúchadla poskytujú vysoký konštantný krútiaci moment v širokom rozsahu otáčok motora.

Cursor 10

Zdvihový objem motora

10,3 l

Výkon (k)

400 pri 2100 ot/min.

430 pri 2100 ot/min.

Krútiaci moment (Nm)

1900 (od 1050 do 1480 ot/min.)

1900 (od 1050 do 1570 ot/min.)


Cursor 13

Zdvihový objem motora

12,88 l

Výkon (k)

480 pri 1900 ot/min.

540 pri 1900 ot/min.

Krútiaci moment (Nm)

2200 (od 1000 do 1550 ot/min.)

2350 (od 1000 do 1610 ot/min.)

Motory radu Cursor sú skonštruované tak, aby spĺňali nielen emisnú normu EURO 3, ale aj budúce predpisy emisných limitov.
Súčasťou štandardnej výbavy motorov radu Cursor je dekompresná motorová brzda ITB (IVECO Turbo Brake), ktorá je prepojená s turbodúchadlom s meniteľnou geometriou, čím sa zvyšuje jej účinnosť. Brzdná sila turbobrzdy IVECO Turbo Brake zaručuje maximálnu bezpečnosť pri jazde z kopca, pričom sa výrazne znižuje potreba použitia hlavných bŕzd a tým aj opotrebenie brzdových platničiek a diskov kolies.

Prevodovka EuroTronic
Nová generácia plne automatických prevodoviek EuroTronic je odpoveďou spoločnosti IVECO na vývin požiadaviek a očakávaní zákazníkov.
Výsledkom vývoja novej koncepcie prevodoviek využívajúcej osvedčené a vyskúšané prvky v kombinácii s pokročilým elektronickým riadením je integrovaný systém, ktorý poskytuje:

  • ekonomicky rentabilnú prevádzku vozidla
  • nízke náklady na údržbu
  • spoľahlivosť
  • bezpečnosť
  • Vďaka dokonalému súladu použitých prevodoviek s charakteristikami motorov Cursor je zvolený vždy ten najvhodnejší prevod pre každý druh cesty. Vodiči sa môžu viac sústrediť na jazdu a na situáciu na ceste.
    Hnacia sústava je dokonale spojená do jedného celku tak, aby sa zabezpečil optimálny výkon a zníženie spotreby paliva. To sa dosahuje zladením motorov Cursor buď s manuálnymi prevodovkami alebo prevodovkami EuroTronic, či už v priamom pohone alebo s rýchlobehom a s prevodovými pomermi rozvodoviek zadných náprav, ktoré sú schopné preniesť celý dostupný hnací moment na zem.

    E.B.S. Aktívna technológia
    Na ťahačoch aj na samostatných vozidlách sú na všetkých nápravách disky kolies s elektronickým brzdným systémom s ABS a ASR. Celková bezpečnosť a spoľahlivosť je dôležitá kombinácia výhod brzdného systému, ktorý patrí k najbezpečnejším a najúčinnejším systémom, aké v súčasnosti existujú. Predné a zadné kotúčové, ventilované brzdy s pneumatickým ovládaním sú elektronicky riadené systémom EBS (elektronický brzdný systém), ktorý v sebe kombinuje funkcie ABS (protiblokovacieho brzdného systému) a ASR (protisklzovej regulácie), čím sa dosahuje výrazné skrátenie brzdnej dráhy. Výhody elektronického brzdného systému:

  • maximálna stabilita vozidla pri brzdení
  • riadené a rovnomerné opotrebenie bŕzd
  • znížené náklady na údržbu
  • maximálna brzdná kompatibilita medzi ťahačom a prívesom
  • rozsiahle funkcie vlastnej diagnostiky porúch
  • Nová elektrická sústava
    Z dôvodu zjednodušenia elektrickej sústavy, ktorej zložitosť priebežne narastala v dôsledku neustáleho funkčného vylepšovania hlavných častí vozidla, ako aj kvôli zlepšeniu kvality a spoľahlivosti výroby sú nové modely vybavené úplne novou elektrickou sústavou využívajúcou technológiu Multiplex.
    V sústave sa využíva digitálna technológia a prvky, ktoré zjednodušujú a optimalizujú celú sústavu. Sústavu tvorí niekoľko elektronických riadiacich jednotiek prepojených dátovými zbernicami CAN.

    Dizajn a aerodynamické prvky
    Cieľom všetkých externých prvkov kabíny bolo zdokonalenie úžitkových a aerodynamických vlastností vozidla a súčasne s tým zlepšenie celkovej dizajnérskej koncepcie. Nový aerodynamický tvar kabíny je výsledkom rozsiahlych skúšok v aerodynamickom tuneli a je dokonalou kombináciou funkčných a dizajnérskych inovácií známeho štúdia Garnero.
    Do kabíny, ktorú v Ivecu nazvali aktívna priestorová (Active Space Cab), sa nastupuje po troch schodíkoch pd seba navzájom dosť blízko odstupňovaných. Kabína má plochú podlahu, ničím nerušenú medzi priestorom vodiča a spolujazdca.

  • strecha kabíny vodiča so zabudovanou slnečnou clonou má nový aerodynamický tvar a zabezpečuje optimálne prúdenie vzduchu, ako aj maximálne pohodlie vo vnútri kabíny.
  • predná maska chladiča predstavuje výrazný dizajnérsky prvok, ktorý dodáva vozidlu značnú osobitosť a súčasne zaručuje optimálne chladenie motora maximálnym prúdením vzduchu.
  • kabína získava atraktívnejší vzhľad aj vďaka dizajnu bočných deflektorov, ktoré chránia dvere proti znečisteniu.
  • dokonale zaoblený predný nárazník vo farbe kabíny, tak ako to býva zvykom vo svete osobných automobilov, integruje predné svetlá s kabínou a prepožičiava vozidlu športový vzhľad.
  • dizajn blatníkov a bočných prúdnicových krytov a ich jednotné farebné prevedenie plynulo nadväzuje na dizajn celého vozidla.
  • vynovený bol aj celkový vzhľad exteriéru kabíny: logá Iveco a Stralis sú umiestnené v strede masky chladiča a ich štýl je zosúladený s dynamickými líniami celkového vzhľadu.
  • Interiér
    Maximálnu bezpečnosť na ceste zabezpečujú funkčné charakteristiky prístrojovej dosky spolu so systémom Multiplex, čo je "mozog" koordinujúci všetky elektronické funkcie, ktoré so sebou prinášajú absolútnu efektívnosť vozidla a extrémne rýchle spracovanie informácií potrebných pri jazde. Všetky informácie sa zobrazujú na farebnom displeji (ICD) a ovládajú sa pomocou tlačidiel na volante.
    Plne nastaviteľný volant poskytuje radosť z pohodlnejšej jazdy a nové sedadlo je po bokoch vybavené ľahko prístupnými ovládacími prvkami na optimálne nastavenie polohy pri sedení. Sedadlo je vykurované, má bedernú oporu chrbtice a jeho súčasťou je opierka hlavy a bezpečnostné pásy vodiča. Má tiež nastaviteľnú sedaciu časť, aby ste si pri jazde vždy mohli nájsť tú ideálnu sedaciu polohu. Čalúnenie interiéru je z kvalitného textilného velúru, ktorým sú obtiahnuté aj lôžka. Z nich spodné možno upraviť na dve na sebe nezávislé kreslá v rohoch kabíny. Medzi nimi je skladací stolík a pod nimi objemný úložný priestor.

    Nové odpruženie kabíny
    Špičkové technické charakteristiky kabíny ActiveSpace vozidla Stralis nepripúšťajú - čo sa týka pohodlia - žiadne kompromisy. Kabína spočíva na štyroch vzduchových vakoch a šikmo umiestnených teleskopických tlmičoch jej výkyvov. Na zachytávanie kmitov z nerovnosti vozovky a z pohybu návesu slúži ešte navyše stabilizátor, ktorý znižuje frekvenciu kmitov. Kabínu možno sklopiť o uhol 72 stupňov bez toho, aby sa musela otvárať predná maska. Sklápací mechanizmus sa poháňa štandardne elektrickým čerpadlom. Kabína má iba jednu verziu: dlhú s vysokou strechou. Možno ju prispôsobiť na krátke aj dlhé cesty s jedným alebo dvoma vodičmi. Jej vnútrajšok sa dá modulárne upraviť podľa potreby.

    Zníženie nákladov na údržbu
    Dôležitým cieľom pri vývoji a výrobe tohto nového radu bolo zníženie nákladov na údržbu, ktoré sa dosiahlo pomocou:

  • špičkovej technológie výroby motorov a dielov zabezpečujúcou maximálnu životnosť
  • systému filtrácie oleja s extrémne vysokým výkonom (objemom)
  • hlavné diely sú zapuzdrené, bez potreby mazania počas celej životnosti
  • elektronický brzdný systém na ťahačoch a samostatných vozidlách na optimálne a rovnomerné brzdenie s cieľom znížiť opotrebenie brzdových platničiek a diskov kolies
  • novej generácie plne automatizovaných prevodoviek EuroTronic poskytujúcich ochranu celej hnacej sústavy a extrémne nízke opotrebenie spojky
  • použitím syntetických olejov v motore, v prevodovke a v zadnej rozvodovke sa ešte viac predlžujú intervaly medzi výmenou oleja

  •   

    [ Späť na automobily nákladné | Zoznam sekcií ]