Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
všeobecné: GM Europe oznamuje zásadnú reštrukturalizáciu
15. október 2004 @ 13:29:41 CEST, poslal j.čík

GM Spoločnosť General Motors Europe dnes oznámila zámer znížiť v horizonte roka 2006 ročné štrukturálne náklady o 500 miliónov EUR. Tento zámer si v priebehu budúcich dvoch rokov vyžiada zníženie počtu pracovných miest o 12.000 zamestnancov, pričom vyše 90 % bude tvoriť redukcia pracovných miest v roku 2005. Spoločnosť okamžite štartujuje konzultácie a rokovania, vzťahujúce sa k tomuto plánu, so zainteresovanými zamestnaneckými autoritami.

„Spoločnosť GM Europe prechádza zásadnými zmenami, v posledných troch rokoch prešla reštrukturalizáciou, ktorú podporili zamestnanci aj odborovej organizácie,“ hovorí Fritz Henderson, šéf General Motors Europe (GME). „Predpokladáme, že spoločne so zamestnaneckými zväzmi sa nám podarí nájsť prijateľné riešenie, ktoré bude v súlade s úlohami, pred ktorými dnes stojíme.“

Reštrukturalizačný plán GME berie do úvahy súčasnú situáciu aj výhľady európskeho automobilového trhu, vrátane spomaleného rastu dopytu, zostrenej konkurencie zo strany európskych aj ázijských značiek a nepriaznivú predpoveď ďalšieho vývoja konečných cien áut. Predpokladá sa, že GME v rokoch 2005 a 2006 zásadným sposobom diferencuje náklady, pričom objemy a načasovanie sa budú odvíjať od výsledkov vyjednávania s odborovými organizáciami.

Reštrukturalizačný plán počíta so znížením počtu zamestnancov najmä v Nemecku, pričom táto redukcia sa dotkne predovšetkým zamestnancov priamo vo výrobe a konštrukcii. Približne 1000 ľudí z tohoto počtu by mali tvoriť pracovníci zmluvných dodávateľských firiem.

„Akýkoľvek plán na úspešný obrat k lepšiemu stavia na vynikajúcom produkte - a v tomto ohľade máme v Európe čo ponúknuť,“ hovorí Fritz Henderson. „Naše reštrukturalizačné plány sa žiadnym sposobom nedotknú integrity ktoréhokoľvek nášho modelu alebo budúcich produktových programov. Staviame na takých riešeniach a postupoch, ktoré sa v dlhodobom horizonte pozitívne prejavia v znížení štrukturálnych nákladov. Vďaka týmto opatreniam budeme schopní ponúknuť zákazníkom ešte lákavejšie a kvalitnejšie produkty, a to ako v krátkodobom, tak aj dlhodobom horizonte.“

„Naše budúcne kroky by nemali byť chápané ako ústup z cesty plánovaného rozvoja našou spoločnosťou,“ hovorí Fritz Henderson. „Ale slabý rast priemyslové výroby je evidentný a cenová politika a tvrdá konkurencia na trhu nám pri súčasnej štruktúre nepriamych nákladov nedovoľuje taký rýchly rast, aký by sme potrebovali. Naším plánom je aj naďalej zvyšovať trhový podiel, ale s realistickým výhľadom na výnosy.“

„V uplynulých troch rokoch sme urobili zásadný pokrok v zvyšovaní kvality, v súčasnosti ponúkame designérsky mimoriadne traktívne produkty a tento trend pokračuje,“ dodáva Carl-Peter Forster, prezident GM Europe.

„Súbežne so znižovaním štrukturálnych nákladov sa chceme aj naďalej sústrediť na dôrazné znižovanie vstupných materiálových nákladov a prostriedkov vynaložených na záručné opravy, ktoré sa nám darí znižovať vďaka dokázateľnému zvyšovaniu kvality,“ hovorí Carl-Peter Forster.

GME potvrzuje povodné zámery uviesť v roku 2005 modely Opel Astra GTC, Zafira a Saab 9-3 Sport Hatch. Zároveň GME potvrdzuje uvedenie úplne nového SUV crossoveru Opel/Vauxhall, novej generácie modelového radu Corsa a dvojsedadlového roadsteru v roku 2006.

„Budeme aj naďalej plniť naše zámery vo vývoji vznetových motorov, pretože tieto agregáty sú stále populárnejšie,“ hovorí Carl-Peter Forster. „Naše nové agregáty, predovšetkým motor s objemom 1,9 l, používaný v modeloch Vectra, Astra a Saab 9-3, stále veľmi priaznivo prijíma motoristická tlač a aj v najťažšej konkurencii vyhráva v mnohých porovnávacích testoch.“

GME počíta s tým, že užšia spolupráca a pokračujúca integrácia vo vývoji a konštrukcii medzi týmami značiek Saab a Opel prinesie pozitívne efekty. Koordinácia konštrukčných aktivít vo Švédsku, Veľkej Británii a Nemecku zníží riziko duplicitných postupov pri konštrukcii automobilových dielcov a komponentov a umožní každej strane sústrediť sa na tie momenty, v ktorých daná značka vyniká.

V záujme tejto koordinácie bude Medzinárodné technické a vývojové centrum v nemeckom Rüsselsheime a Medzinárodné technické a vývojové centrum automobilky Saab vo švédskom Trollhättane plne začlenené do celosvetovej organizačnej štruktúry GM. Hans Demant, viceprezident GM Europe pre techniku, zostane vo vedení konštrukčnej organizácie GME a bude podriadený priamo Carl-Peter Forsterovi, prezidentovi GM Europe.

Tieto zmeny odrážajú nastupujúcu fázu integračného konštrukčného procesu v rámci GME a zaručujú, že európske konštrukčné aktivity budú plne integrované do globálneho procesu vývoja automobilov spoločnosti GM. Tento postup zaručí efektívnejšiu prácu a využitie všetkých dostupných konštrukčných zdrojov GM pri vývoji nových modelov. Hans Demant zostáva zároveň vo funkcii generálneho riaditeľa spoločnosti Adam Opel AG.

Oblasti predaja, marketingu a popredajných služieb budú rozčlenené podľa funkčných línií, čo by sa malo odraziť v raste ich efektivity. Špeciálna pozornosť bude venovaná zjednodušeniu komunikácie s dealermi a zákazníkmi, ako aj získavaniu nových zákazníkov pre nové produkty.

Spoločnosť GME označuje za prioritu zvyšovanie efektivity svojej práce a sledovanie zákazníckych výdajov. Napríklad v súčasnosti prebieha podrobná analýza efektivity nákupu inzercie. Zároveň bolo rozhodnuté o ukončení angažmánu v šampionáte DTM po ukončení sezóny 2005.

Revitalizačný plán počíta aj s reštrukturalizáciou skladového hospodárstva a s tým súvisiacich aktivít aj s výrazným znížením administratívnych miest v rámci spoločnosti.

„Na našom obrate sa v priebehu niekoľkých posledných rokov podpísala súhra mnohých negatívnych ekonomických faktorov a my stojíme pred úlohou prekonať tento neľahký moment a posunúť sa ďalej,“ hovorí Fritz Henderson. „Vzhľadom k tomu, že od roku 1999 sme v strate a neexistujú žiadne náznaky, že by sa podmienky na trhu mali v budúcich rokoch nejako zreteľne zlepšovať, nemali sme inú možnosť, ako urobiť tento zásadný krok, ktorý nám zaistí úspech v dlhodobom horizonte. Máme povinnosť voči našim zamestnancom, zákazníkom aj spoločnosti, v rámci ktorej podnikáme, vrátiť sa spať na cestu kontinuálneho rastu, ktorý je pre našu spoločnosť, ako aj každú jej značku typický.“


Súvisiace správy

Najčítanejšie /GM/