Scania ukončila prechod na modulárny systém motorov. Poslednou novinkou je 9-litrový motor v troch výkonnostných verziách. Nový 9-litrový päťvalec vychádza z osvedčených
11-, 12- a 16- litrových motorov Scania. Je robustný, disponuje najlepšími jazdnými vlastnosťami vo svojej triede a má mimoriadne nízku spotrebu paliva.
Množstvo komponentov je spoločných pre všetky motory Scania, čo prispieva k vysokej dostupnosti dielcov a služieb, a tým k maximálnej prevádzkovej využiteľnosti vozidiel.
Kompletná ponuka 9-, 11-, 12- a 16-litrových motorov Scania je založená na modulárnom valci rovnakom vo všetkých motoroch. Výskum spoločnosti Scania v oblasti emisií a vývoja motorov sa tak môže sústrediť na tento spoločný spaľovací priestor, ktorého vlastnosti sú rovnaké vo všetkých konfiguráciách. Tento fakt výrazne zjednodušuje prácu pri hľadaní optimálnej rovnováhy medzi emisiami a spotrebou.
Všetky motory modulárneho radu Scania majú odlievané oceľové bloky, oddelené štvorventilové hlavy a mokré vložky valcov, čo je veľmi jednoduchá konštrukcia pre údržbu a opravy. Dva protibežné vyvažujúce hriadele namontované v olejovej vani zmierňujú vibrácie motora. Hriadele sa otáčajú dvojnásobnou rýchlosťou oproti otáčkam motora a sú poháňané kľukovým hriadeľom v blízkosti zotrvačníka. Zariadenie je automatické, mazané motorovým olejom a je bezúdržbové. Ventilový rozvod je poháňaný vysoko uloženým vačkovým hriadeľom a valčekovými zdvíhadlami. Rovnaký ventilový rozvod je použitý na všetkých motoroch. Motory sú skonštruované pre maximálnu flexibilitu z hľadiska použitia systémov vstrekovania paliva a predpokladaných opatrení na zníženie emisií.
Rovnako ako iné motory Scania, je i nový päťvalec veľmi hospodárny a poskytuje vysoký krútiaci moment už od nízkych otáčok motora. Vynikajúce jazdné vlastnosti sú dosiahnuté vďaka spolupráci s vhodne navrhnutými prevodovými pomermi 8-rýchlostnej prevodovky Scania.
Vzhľadom na objem 9 litrov je výkon motora pozoruhodný. Všetky motory s výkonom – 230, 270 a 310 k – dosahujú vysoké hodnoty krútiaceho momentu: 1 050, 1 250 resp. 1 550 Nm. Motorová brzda poskytuje brzdný výkon 180 kW pri 2 400 ot/min.
Vŕtanie a zdvih majú hodnotu 127 x 140 mm, identickú s 11- litrovým šesťvalcom, a dávajú motoru celkový zdvihový objem 8,9 l. Systém vstrekovania paliva má elektronicky riadené združené vstrekovače Scania PDE, podobné tým, ktoré sú použité pri 11-litrových a 16-litrových motoroch. Motor je vybavený elektronickým systémom riadenia Scania.