Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: Trio noviniek naznačuje budúcnosť Chevroletu v Európe
28. september 2004 @ 08:08:40 CEST, poslal j.čík

CHEVROLET General Motors pokračuje vo svojej stratégii posilňovania pozície svojej celosvetovo najväčšej automobilovej značky Chevrolet. Po úspešnom uvedení modelov pripravených kórejskou filiálkou GM Daewoo do Severnej i Južnej Ameriky, Ázie a strednej a východnej Európy, prichádza teraz Chevrolet s novou radou modelov aj do západnej Európy. Najväčší producent automobilov oznámil toto rozhodnutie 16. septembra. Teraz Chevrolet na autosalóne v Paríži predstavuje tri nové modely a štúdie (25. septembra až 10. októbra), ktoré naznačujú budúce smerovanie značky v Európe.

„Rozširovanie modelového portfólia dokazuje našu snahu využiť všetky príležitosti, ktoré Chevrolet prináša, k posilneniu našich pozícií,“ hovorí Erhard L. Spranger poverený vedením spoločnosti Chevrolet Europe. „Športovo štylizovaný trojdverový Kalos a koncepty S3X a M3X jasne naznačujú, na čo sa môžu zákazníci Chevroletu v blízkej budúcnosti tešiť.“

Osobitý trojdverový design: Chevrolet Kalos
Kalos, predstavený prvýkrát práve pred dvoma rokmi, je najdôležitejším modelom GM Daewoo (v západnej Európe), resp. Chevrolet (v strednej a východnej Európe) - v súčasnosti si Kalos pripisuje asi 42 percent z celkových predajov automobilky GM Daewoo v Európe. Iba v priebehu prvých šiestich mesiacov tohto roku si tento päťdverový kompakt objednalo 40 tisíc zákazníkov z Európy. Nemenej úspešne si tento pohľadný model počína i na trhu v USA, kam bol uvedený v minulom roku pod názvom Chevrolet Aveo: Asi 21.000 predaných vozov znamená druhé miesto vo svojej triede!

Populárny Kalos sa veľmi skoro objaví i v trojdverovej verzii: Na autosalóne v Paríži si odbaví svoju premiéru športovejšie ladený trojdverový model, ktorý sa u európskych dealerov objaví vo februári roku 2005.

Trojdverový Chevrolet Kalos, ktorého rozmery sú 3880 x 1670 x 1495 mm (dĺžka x šírka x výška) má ešte dynamickejší design než päťdverový základný model. Športový image tohto modelu umocňujú také detaily, ako sú napríklad aerodynamické doplnky na prednej a zadnej časti karosérie, pozmenené nárazníky alebo výrazné prahy dverí. Aj interiér je svieži a moderne poňatý. K jeho charakteristickým rysom patrí okrem iného aj množstvo odkladacích priestorov a dvojtónové farebné ladenie palubnej dosky.

Pre nový trojdverový model budú k dispozícii tri hospodárne a zároveň vitálne zážihové štvorvalce. Základný agregát má objem 1,2 l a výkon 53 kW (72 k), dva ďalšie majú zhodný objem 1,4 l, sú však naladené na výkony 61 kW (83 k) a 69 kW (94 k). S najvýkonnejším agregátom dokáže trojdverový Kalos zrýchliť z 0 na 100 km/h v priebehu 11,1 s a dosahuje rýchlosť až 176 km/h. I napriek týmto pozoruhodne dynamickým výkonom nie je tento model nijako prehnane smädný – jeho priemerná spotreba je len 7,0 l/100 km, čo pri objeme palivovej nádrže 45 litrov znamená možnosť prejsť až 642 km bez potreby zastaviť na čerpacích staniciach.

Praktický atlét: Koncept off-road modelu S3X
Kalos pred dvomi rokmi zavŕšil formovanie novej juhokórejskej automobilky GM Daewoo Auto & Technology, koncept Chevrolet S3X dnes štartuje novú etapu vývoja značky Chevrolet v Európe, ktorá bude prinášať nové modely navrhované, vyvíjané a vyrábané v Južnej Kórei. Až sa nový koncept dostane v roku 2006 do sériovej výroby, pôjde o prvý model značky Chevrolet, ktorý bude v Európe ponúkaný aj so vznetovým motorom. Zároveň to bude prvý model od samotného počiatku pripravovaný výhradne spoločnosťou GM Daewoo.

Koncept S3X (dĺžka x šírka x výška = 4639 x 1848 x 1722 mm) je štúdiou atraktívneho SUV modelu. Výrazne vyklenuté lemy podbehov kolies rámujú veľké 20 palcové disky. Zaujmú i metalické prvky začlenené do predných a zadných nárazníkov, horizontálne výduchy vzduchu v blatníkoch a projektorové svetlomety sú ďalšími z množstva pozoruhodných prvkov tohto konceptu. Štúdia S3X je nielen veľmi atraktívna, ale je aj výsostne praktická – napríklad okno piatych dverí vzadu je možné samostatne vyklápať, čo umožňuje ľahký prístup do batožinového priestoru v situáciách, keď vodič nepotrebuje otvárať celé rozmerné dvere.

Aj cez kompaktné vonkajšie rozmery má koncept S3X sedadlá usporiadané do troch radov, takže dokáže ponúknuť miesto až siedmim pasažierom, ktorí vďaka rázvoru dlhému asi 2,7 m cestujú vo veľmi slušnom komforte. Pre styling interiéru štúdie S3X je charakteristická neobvyklá kombinácia dreva a kovu. Do výbavy štúdie Chevrolet S3X patrí aj DVD navigačný systém, ktorý zahŕňa integrovaný osempalcový monitor.

Vyzývavý a húževnatý trpazlík: Koncept minivozidla M3X
Koncept M3X naznačuje styling populárneho minimodelu Matiz budúcej generácie. Jedným z najvýraznejších štylistických prvkov tejto štúdie sú kruhové svetlomety tvorené LED diódami a v rovnakom duchu vyvedené i koncové svetlá. Štúdia M3X pôsobí mimoriadne dynamicky, čo je aj zásluhou veľmi krátkych previsov karosérie, klinovitej siluety či výrazného V-prelisu na kapote motora. Športový image vozidla umocňuje střešný spojler, zdvojená koncovka výfuku umiestená uprostred zadnej časti a veľké šestnásťpalcové kolesá z ľahkých zliatin s dvojitými paprskami. Pod prednými svetlometmi a v krytoch spätných zrkadiel sú umiestnené smerové svetlá.

Panoramatické presklenie strechy privádza do interiéru množstvo svetla. Strešné okno je možné posunúť až dozadu, takže dovnútra vozidla má nerušený prístup aj čerstvý vzduch. Príjemne priestrannému interiéru dominuje modré textilné čalúnenie a metalické dekoratívne prvky na radiacej páke, volante a okolo výduchov ventilácie.

Napriek skromnejším vonkajším rozmerom (dĺžka x šírka = 3,5 x 1,5 m) je interiér konceptu M3X pozoruhodne priestranný. Vozidlo je totiž pomerne vysoké (1,5 m) a aj jeho rázvor 2,35 m je v porovnaní s konkurentami vo svojej triede zreteľne nadpriemerný. Vďaka vzpriamenejšiemu posedu tak dokáže koncept M3X ponúknuť dostatok priestoru štyrom dospelým pasažierom. Je samozrejme jasné, že takéto malé vozidlo nemôže ponúknuť príliš miesta pre batožinu. Aj preto je koncept M3X vybavený strešnými lyžinami, ktoré jednako umocňujú jeho športový charakter, ale hlavne je k nim možné pripojiť najrôznejšie strešné nosiče.

K pohonu konceptu M3X slúži vitálny zážihový štorvalec, ktorý z objemu 1,0 l dáva výkon 47 kW (64 k) pri otáčkach 5400 ot/min, čo postačí pre dosiahnutie rýchlosti nad 150 km/h.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /CHEVROLET/