Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
všeobecné: Značka GM Daewoo na slovenskom trhu končí!
17. september 2004 @ 11:05:55 CEST, poslal l.kiss

GM Značka GM Daewoo na slovenskom trhu končí, od 1. októbra sa na slovenskom, českom a maďarskom trhu premenuje na Chevrolet! Na všetkých nových vozidlách, autosalónoch a servisoch sa logo značky Daewoo postupne vymení za znak Chevroletu.

Dôvodom „rebrandingu“ je podľa predstaviteľov importéra vozidiel Daewoo na Slovensko (spoločnosť Opel C & S) sila a úspechy globálnej značky Chevrolet patriacej do skupiny GM.

Chevrolet KalosPo vypredaní skladových zásob vozidiel so znakom Daewoo, čo by mohlo trvať asi 2-3 mesiace, sa v ponuke značky Chevrolet objavia modely Chevrolet Matiz, Kalos, Tacuma, Evanda, Nubira a nový model Lacetti.

Majitelia aktuálne predávaných modelov juhokórejského výrobcu budú mať možnosť zakúpením sady znakov „upgradovať“ svoje Daewoo na Chevrolet. Uznávanie záruk a plný servis vozidiel Daewoo samozrejme prevezme na seba a zabezpečí Chevrolet prostredníctvom doterajších dílerov Daewoo.

Podobné zmeny prebehli a prebehnú do konca roka aj v ostatných štátoch Európy tak, aby k 1.1.2005 bola značka Chevrolet etablovaná v celej Európe.

Na tlačovej konferencii konanej 16.9.2004 v Bratislave za účasti generálneho riaditeľa spoločnosti Opel C & S, p. Ivana Růžičku okrem iného odzneli aj informácie týkajúce sa ďalšej obchodnej stratégie a budúcnosti automobilových značiek, ktoré sú súčasťou koncernu General Motors.

Nová organizačná štruktúra spoločnosti Chevrolet Europe sa formuje z terajšej európskej infraštruktúry GM Daewoo. Spoločnosť Chevrolet Europe bude zodpovedná za uvádzanie a následný predaj modelov Chevrolet. O bezprostredný kontakt značky Chevrolet s európskymi zákazníkmi sa bude starať vyše 1800 predajných a servisných centier. Majitelia modelov Daewoo môžu naďalej počítať s rovnakými záručnými podmienkami, ich autá Daewoo budú servisovať rovnakí dealeri, ktorí budú predávať nové modely Chevrolet. Nová organizácia bude svoje kroky koordinovať s predajnými, marketingovými a popredajnými aktivitami spoločnosti GM Europe.

Chevrolet akceleruje svoju stratégiu globálneho rastu a v januári 2005 uvedie na európsky trh celý nový rad malých a kompaktných modelov, ako aj modelov strednej triedy. Spočiatku budú tieto modely pre Európu vyvíjané v juhokórejskej automobilke GM Daewoo Auto & Technology Company Ltd. (GM DAT), časom sa však v ponuke objavia aj ďalšie modely z ostatných produkčných lokalít celosvetovej siete koncernu General Motor. Tento postup odráža stratégiu koncernu GM, ktorý chce zvýrazniť pozíciu Chevroletu ako základnej značky produkujúcej dostupné automobily určené najmä pre zavedené trhy. Chevrolet by mal hrať tiež hlavnú úlohu veľkoobjemového dodávateľa na nových a rýchlo sa vyvíjajúcich trhoch.

Chevrolet NubiraModely Chevrolet, vyrábané v GM DAT sa už predávajú na mnohých trhoch strednej a východnej Európy, dodávajú sa tiež do severnej a južnej Ameriky, do mnohých ázijských krajín a tiež do južnej Afriky. Doterajšie predaje týchto modelov Chevrolet prekonávajú očakávania. Výrazom dôvery koncernu GM v konštrukciu a kvalitu modelov automobilky GM DAT je aj pokračovanie investičného plánu vo výške 1,5 miliardy USD do výrobných kapacít juhokórejského výrobcu. Na medzinárodnom autosalóne v Paríži bude predstavený koncept S3X, ktorý naznačí možný styling budúcich modelov značky Chevrolet.

„Chevrolet je v súčasnosti aktívny vo viac ako 70-tich krajinách sveta, kde sa minulý rok predalo vyše 3,6 milióna automobilov“, hovorí Jonathan Browning, viceprezident GM Europe zodpovedný za predaj, marketing a popredajné služby. „S mnohými novými modelmi značky bude Chevrolet v rámci novej európskej produktovej stratégie pôsobiť ako základná dostupná značka koncernu GM. Podobne sa Opel/Vauxhall posúva vpred podporovaný značkami Saab, Corvette a Cadillac.“

„Teraz máme produktové portfólio, ktoré má potenciál presiahnuť všetky doterajšie medze a limity“, hovorí Erhard L. Spranger, výkonný riaditeľ spoločnosti Chevrolet Europe. „Naším cieľom je využiť tento rastový potenciál v Európe na maximum, tak ako predpokladá globálna rastová stratégia značky Chevrolet.“

Terajšie americké modely značky Chevrolet sa budú aj naďalej predávať vo všetkých krajinách EÚ a tiež vo Švajčiarsku a v Nórsku. Predaj modelov Chevrolet Trailblazer, Trans Sport a Tahoe zostane na základe zmluvy o spolupráci aj do budúcnosti hlavnou úlohou holandskej spoločnosti Kroyman Corporation.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /GM/