Minulý týždeň pri slávnostnej ceremónii v belgickom Willebroeku oznámila Mazda Motor Logistics Europe (MLE) zavŕšenie úspešnej certifikácie svojich obchodných procesov v súlade s ISO 9001:2000, čím položila nový štandard kvality managementu v rámci organizácie logistiky, skladovania a náhradných dielov a príslušenstva Mazda Europe.
Ceremónie sa zúčastnil Dan Morris, prezident Mazda Motor Europe, Jorgen Olesen, vice-prezident zákaznických služieb a logistiky a výkonný šéf britskej automobilovej certifikačnej agentúry, Paul Markwick.
ISO certifikácia je bežnou praxou v priemyslových odvetviach od 90. rokov, ale stále je ešte relatívne nová pre oblasti servisných služieb ako skladovanie, marketing a predaj. Certifikácia bola úspešne zavŕšená po 16 mesiacoch a jej výsledkom je zavedenie systému kvality riadenia, ktorý prináša časové a nákladové úspory, optimalizáciu operatívnej efektívnosti a dosiahnutie ešte vyššej úrovne zákazníckej orientácie.
Proces bol zahájený ustanovením 18-tich koordinátorov kvality v rámci organizácie MLE, ktorí spolu so svojimi kolegami a tímom odborníkov z európskej centrály Mazdy stanovili a zdokumentovali všetky hlavné obchodné procesy a predložili opatrenia pre zlepšenie. Zahrňovali, medzi inými krokmi, zlepšenie komunikácie medzi jednotlivými oddeleniami v rámci MLE, identifikáciu najlepšieho použitia vyspelého systému skóre kariet, a vytvorenie intranetových web stránok. To bolo možné práve vďaka konzistentnej vernosti pravidlám ISO 9001:2000 a zavádzaniu kľúčových ukazateľov výkonnosti, kvality auditu a ďalších procesných nástrojov kontroly. Teraz, keď je systém kvality riadenia zavedený a externe certifikovaný bude 18 managerov kvality pokračovať v dohliadaní na ďalší rozvoj systému v ich oblastiach aktivít, aby tak zaistili, že MLE bude striktne dodržiavať štandardy kvality ISO 9001:2000 každým rokom.
Pri prevzatí certifikácie ISO pán Dan Morris povedal: „Našou snahou je, aby sme sa stali vedúcim lídrom v oblasti zákazníckej spokojnosti. Už teraz sme medzi vedúcimi značkami automobilového priemyslu v Európe, avšak snažíme sa dosiahnuť pozíciu číslo jedna. To je možné len prostredníctvom založenia a nepretržitého rozvoja systému kvality, ktorý nastavuje najvyššie štandardy. MLE dosiahlo vďaka tomuto míľovému kroku so svojou certifikáciou ISO 9001:2000 - úspech dôležitý pre celú organizáciu. V úspešnom riadení kvality nachádzame dôležitú istotu našej budúcnosti.“