Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: Zúčastnili sme sa KIA Roadshow
21. jún 2004 @ 10:59:12 CEST, poslal j.cvopa

KIA Spoločnosť KIA Slovensko usporiadala vo svojom sídle na Tuhovskej ulici od utorka 15.júna do piatku 18.júna 2004 akciu s názvom KIA Roadshow, počas ktorej si novinári a verejnosť mali možnosť vyskúšať celú modelovú radu značky KIA. Nás zaujímali najmä dva novouvedené modely – Picanto a Cerato.

Picanto

Na prvý pohľad zaujme tvárou s výrazom zvedavého šteňaťa a v tvare bočných okien s pozdvihnutým spodným lemom zadných dverí je vidno jemne usmievavé oko. Podokenná časť boku pôsobí vďaka pozdĺžnej rovnej hrane pretínajúcej obe kľučky veľmi dynamicky. Hladké usporiadanie zadnej partie piatych dverí a svetiel bez zvlnení a prelisov je praktické a harmonizuje s celkovým výzorom vozidla.
Jazda v Picante s motorom 1,1 litra a trojventilovou technikou je príjemná. Výkon 48 kW sa uvoľňuje rovnomerne s otáčkami, maximum krútiaceho momentu 96 Nm agregát dosahuje pri 4000 ot./min., preto je v nízkych otáčkach jazda nešportová, ale o to lepšie manévrovateľnejšia, najmä v kombinácii s presným riadením a podporou posilňovača. Hneď prvé dojmy presvedčujú o predurčení Picanta do mestskej premávky, kde vodiči ocenia kompaktné rozmery (rázvor 2370 mm, celková dĺžka 3495 mm) a veľmi pekný výhľad. V kombinácii s vynikajúcou obratnosťou sa stane parkovanie hračkou aj pre tých, ktorí sa ho obávajú. Pohyb po diaľnici vzhľadom na mestské ambície Picanta proti očakávaniam nie je utrpením a bez ťažkostí možno vytrvalo postupovať rýchlosťou 140 km/h. Pritom kombinovaná spotreba 4,9 litra na 100 km je viac než akceptovateľnejšia. Interiér päťmiestneho Picanta pôsobí svojím usporiadaním prehľadne, všetky ovládače má človek v dosahu. Palubná doska z plastu vzbudzuje dojem robustnosti, sedačky poskytujú dobré bočné držanie tela vodičovi i spolujazdcovi. Objem batožinového priestoru po okno je 157 litrov, po sklopení zadných sedadiel vzrastie na pekných 988 litrov. Možno prekvapivé je, že v slabšej jednolitrovej verzii sa v aute môžu zviesť len štyria pasažieri. No pre trojčlenné rodinky alebo z pozície druhého mestského auta v rodine je tento fakt nevýznamný.
Celkovo možno s potešením povedať, že sa na našom trhu zjavilo mrštné, všestranné a hospodárne približovadlo sviežeho dizajnu s veľkou úžitkovou hodnotou, ktoré sa bude vyrábať aj v závode KIA na Slovensku.

Cerato

pozrieť zhora...Reprezentant nižšej strednej triedy v podaní Kórey. Jeho vzhľad zaujme na prvý pohľad nabrúseným pohľadom očí a maskou chladiča oddelenou od vnútorných strán oboch svetiel. Svaly bočných strán vyrysované pozdĺžnym prelisom začínajú v spodných predných častiach predných kolies, kopírujú ich oblúky a tiahnu sa pod lemom spodnej časti bočných okien pozdĺž celej plochy bokov k rozľahlým zadným skupinovým svetlám sedana, prípadne hatchbacku.
Napredovanie za volantom nášho sedana je svižné. Na svedomí to má nový dvojlitrový motor 16V s výkonom 143 k pri 6000 ot./min. S ním Cerato zrýchľuje z 0 na 100 km/h podľa výrobcu za 9,0 s. Maximum krútiaceho momentu 186 Nm je posadené ešte vyššie na 4500 ot./min, čo spôsobuje skvelý záber v tejto otáčkovej oblasti, no slabšiu odozvu v ťahu pri nízkych otáčkach. Napriek tomu je kombinovaná spotreba len 7,5 l/100 km. celkový interiér zboku...Dvojlitrová pohonná jednotka je vybavená premenlivým časovaním sacích ventilov. To v tomto prípade nezaisťuje vyší výkon – ten má na svedomí vysokoposadené maximum momentu – ale recirkuláciu výfukových plynov v nízkych záťažiach. Preto odpadá potrubie spätného prívodu spalín do sania spolu s ventilom, čím sa zvyšuje spoľahlivosť prevádzky. Časovanie ventilov sa posúva tak, aby sací ventil otváral 35° pred zatvorením výfukového ventilu (pri nízkych záťažách), alebo 5° po jeho zavretí (vysoká záťaž). Okrem dvojlitra sa pod kapotou môže skrývať aj zážihový štvorvalec so zdvihovým objemom 1,6 litra výkonu 105 k a vznetový samozapaľovač 2,0 CRDi so 112 k. Náš motor spolupracoval s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, s ktorou mohol dosiahnuť maximálnu rýchlosť 208 km/h. Radenie prevodovky končilo pákou s koženou guľou v interiéri, kde zaujmú prehľadné, rozmerné a podrobne čitateľné ukazovatele prevádzkového stavu, rovnako ako mierne vystúpený stredový panel s metalickým dekorom. Usporiadanie ovládacích prvkov je intuitívne, na všetky prístroje je priamy dosah. Predné sedadlá v zákrutách ponúkajú dostatočné bočné vedenie. Karoséria je päťmiestna, objem batožinového priestoru 345 litrov pri sedane a 538 pri hatchbacku..

Čo dodať ?... Cena začína od 529.700 Sk s pribaleným 1,6 litrovým motorom a štyrmi dverami.

Pochvala

Dobré autá by nikdy neboli dobrými, keby za ich predajom a servisom nestáli seriózni a ochotní ľudia so zmyslom pre vtip. Takí ako v KIA.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /KIA/