Engine of the Year 2004: Najsilnejší diesel Volkswagenu v objemovej triede nad 4.0 l opäť obstál proti benzínovým motorom V8 a V12.
Už druhý raz za sebou získal inovantívny turbodiesel V10 TDI (230 kW / 313 PS), ktorý Volkswagen montuje do modelov Phaeton a Touareg, ocenenie „Engine of the Year Award“ (Motor roka). Cenu udeľuje medzinárodná porota zložená z motoristických novinárov celého sveta.
V10 TDI sa opäť – tak ako vlani – presadil ako diesel v objemovej triede nad 4.0 l.
S ešte väčším náskokom ako minulý rok odsunul na nižšie miesta výkonné zážihové jednotky V8 a V12. „Volkswagen si motorom V10 TDI ešte viac posilnil vedúcu pozíciu medzi výkonnými turbodieselami“, znel verdikt poroty
Anketa „Motor roka“ má širokú voličskú základňu. 56 členov poroty z 24 krajín všetkých
5 kontinentov vyberá každoročne zo širokej palety nových motorov.
Desaťvalcový turbodiesel V10 TDI disponuje mohutným maximálnym krútiacim momentom 750 Nm pri otáčkach už od 2.000/min. S objemom 5.0 l a výkonom 230 kW je porovnateľný s výkonnými motormi pre športové autá.
Za to vďačí technológii, ktorú Volkswagen používa aj u objemovo menších turbodieselov: vysokotlakové priame vstrekovanie systému čepadlo-dýza preplňované dvojicou turbodúchadiel (Biturbo-Systém).
Motor V10 TDI na svoj objem a vysoký výkon zaujme aj veľmi priaznivou priemernou spotrebou: u modelu VW Phaeton 11,4 l/100 km a v modeli VW Touareg 12,3 l/100 km.