Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily nákladné: Nový motor Scania Euro 4
26. apríl 2004 @ 13:15:50 CEST, poslal m.tikl

SCANIA Spoločnosť Scania uvádza v tomto roku nový dvanásťlitrový motor spĺňajúci normu Euro 4. Nový motor sa vyznačuje znížením emisií oxidu dusíka o 30 % a o 80 % nižšou koncentráciou pevných častíc. Svojím výkonom, 420 k, je predurčený na využitie v diaľkovej doprave. Tento motor umožňuje zákazníkom vybrať si nákladné vozidlo, ktoré je mimoriadne ohľaduplné k životnému prostrediu, a tým môže v niektorých krajinách využiť možnosť nižších diaľničných poplatkov, či daní.

„Scania opäť dosiahla úspech pri znižovaní emisií priamo v spaľovacom priestore“, hovorí Urban Johansson, vedúci oddelenia vývoja hnacích jednotiek spoločnosti Scania. „Prvý motor Scania, ktorý spĺňa emisnú normu Euro 4, používa niekoľko technológií vyvinutých v minulých rokoch. Motor vychádza z platformy 12-litrového šesťvalca, používa náš vlastný systém riadenia motoru, vstrekovania paliva a je vybavený systémom Scania Turbocompound a EGR“, dodáva Urban Johansson.

Elektrická sústava novej R-série je založená na technológii CAN bus. Všetky riadiace jednotky spolupracujú v spoločnej sieti, čo vytvára mimoriadny potenciál pre optimálnu kontrolu počítačových systémov vozidla.

Od predstavenia motora so Scania Turbocompound, s výkonom 470 k a novým systémom vysokotlakového vstrekovania paliva Scania HPI v roku 2001, spoločnosť Scania postupne predstavovala i svoje vlastné riadiace systémy motora. Tie umožňujú veľmi presné riadenie motora. Prepojenie s automatickou prevodovkou Scania Opticruise je teraz ešte previazanejšie.

Systém EGR (recirkulácia výfukových plynov). Recirkulované výfukové plyny sa pred privedením do nasávacieho potrubia ochladzujú v chladiacej sústave motora. Výfukové plyny v nasávanom vzduchu znižujú teplotu spaľovania, a tým i tvorbu oxidov dusíka vo výfukových plynoch.

Scania systematicky pracuje na zdokonaľovaní dieselových motorov. Našim cieľom je dosiahnuť najnižšiu možnú spotrebu v rámci každej emisnej normy. Skúšky nášho motora Euro 4 preukázali, že v porovnaní s rovnakým motorom Euro 3, zostala spotreba paliva prakticky nezmenená.

„Systémom EGR Scania útočí na emisie v mieste ich vzniku – v spaľovacom priestore. Systém nevyžaduje žiadne aditíva a vozidlo je možné prevádzkovať na motorovú naftu, ktorá je k dispozícii na každej čerpacej stanici.“

„Scania nasadí motory Euro 4 postupne do všetkých výrobných segmentov a aplikácií. I radové motory budú vybavené systémov EGR“, povedal p. Johansson. „Pri niektorých motoroch použijeme navyše SCR (selektívnu katalytickú redukciu). SCR funguje na princípe pridania roztoku močoviny do výfukových plynov, ktorá tu funguje ako katalyzátor a znižuje emisie oxidov dusíka.“

„Nákladné vozidlá vybavené systémom EGR môžu byť prevádzkované kdekoľvek. Pri vozidlách so systémom SCR je však pri každom tankovaní nutné doplniť roztok močoviny NOxCARE, čo minimálne zo začiatku obmedzí ich nasadenie, pretože zatiaľ nie je celkom vybudovaná infraštruktúra“, uzatvára p. Johansson.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /SCANIA/