Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: Odhalenie interiéru Audi Q6 e-tron
19. september 2023 @ 13:23:17 CEST, poslal v.ptáček

AUDI Navrhnuté zvnútra von: Interiér nového modelového radu Audi Q6 e-tron je viac ako kedykoľvek predtým prispôsobený potrebám používateľa a bol zodpovedajúcim spôsobom prepracovaný. Napríklad trojrozmerný, vysokokontrastný dizajn zámerne umiestňuje prvky do popredia alebo do pozadia, čím vytvára trojrozmernú priestorovú architektúru s estetikou a ergonómiou dokonale prispôsobenou cestujúcim.

Audi Q6 e-tron je prvým modelovým radom založeným na novo vyvinutej platforme Premium Platform Electric (PPE) a novej architektúre elektroniky E3. Obe slúžia ako základ pre prehodnotenie dizajnu interiéru a rozsahu funkcií. Technológia, estetika a udržateľnosť sú v Audi Q6 e-tron v dokonalej rovnováhe.

"Všadeprítomná digitalizácia, zásadný význam udržateľnosti a osobnej slobody, nové definície dobre stráveného času a luxusu - nepochybne žijeme v najvzrušujúcejších časoch v histórii automobilového dizajnu. Je to teda presne tá správna chvíľa pre odvážne a kreatívne mysle, aby si kládli inovatívne otázky a opustili vychodenú cestu a hľadali inteligentné odpovede inde," hovorí šéf Audi Design Marc Lichte. "Jedna z týchto otázok tvorí východiskový bod nášho nového dizajnového procesu: Čo chcú naši zákazníci zažiť vo svojom vozidle a s ním? Pretože ich potreby a túžby jedinečným spôsobom formujú priestor, architektúru a funkcie. Tým, že chápeme interiér ako centrum života a zážitkov našich zákazníkov, odmietame status quo a systematicky navrhujeme vozidlo zvnútra von. S modelom Q6 e-tron dávame našej vízii konkrétnu podobu v súčasnosti."

Interiér: Jednotný dizajn
Interiér sa vyznačuje prehľadnými štruktúrami a zdôrazňuje útulnú atmosféru. Takzvaný Softwrap sa tiahne od dverí cez celý kokpit až po stredovú konzolu a vytvára homogénny a príjemný pocit priestoru. Farby a vysokokvalitné materiály, z ktorých niektoré sú vyrobené z recyklovaných materiálov, sú použité aj v sedadlách.



Všetky komponenty interiéru sa tak spájajú, akoby boli navrhnuté ako jeden priestor; cestujúci sa cítia ako v útulnom kokpite. Použité materiály boli vybrané s ohľadom na funkčnosť a svojím dizajnom vymedzujú jednotlivé oblasti interiéru vozidla. Oblasti zdôrazňujúce pohodlie vynikajú veľkými plochami a mäkkými materiálmi. Naopak, precízne navrhnuté prevádzkové plochy sú zámerne vyhotovené vo vysokokvalitnej čiernej farbe s vysokým leskom, aby poskytovali potrebnú prehľadnosť pri interakcii s vozidlom.

Cieľom bolo dodať materiálom oveľa silnejšiu prítomnosť zvýšením ich hustoty a kvality. Obloženie interiéru sa teraz stáva funkčným dizajnovým prvkom. Okrem toho, že táto filozofia poskytuje pocit priestrannosti, vytvára prehľadnosť, ako aj pohodlie a útulnosť. Nízko položené a štíhle horizontálne vetracie otvory harmonicky dotvárajú celkový vzhľad. Súprava ovládacích prvkov vo vzhľade "čierneho panelu" je integrovaná do kľučky dverí na strane vodiča a dokonale ladí s moderným interiérom. Obsahuje najdôležitejšie funkcie, ako sú nastavenia zrkadiel, funkcie sedadiel a dverí a nastavenia svetla a viditeľnosti.

Udržateľná estetika: Dinamica a Elastic Melange látka
Niektoré materiály použité v takzvanom Softwrape sú vyrobené udržateľným spôsobom. Napríklad pri Softwrape vo variante S line sa používa recyklovaná tkanina Elastic Melange, ktorá je vyrobená zo 100 % recyklovaného polyesteru. Športové sedadlá s kontrastným prešívaním sú na želanie k dispozícii aj v Elastic Melange. Z rovnakého materiálu je vyrobená aj látka Argument, ktorá je dostupná ako voliteľná výbava pre štandardné sedadlá a pre čalúnenie stropu. V línii S a modeli S sa športové sedadlá plus na želanie dodávajú aj v mikrovlákne Dinamica (tiež recyklovaný materiál) alebo v jemnej koži Nappa s diamantovým prešívaním. Povrchy na prístrojovej doske sa štandardne dodávajú v jemnom laku sivej farby Volcano, z ktorých niektoré sú vyrobené z obnoviteľných zdrojov. Alternatívne sú k dispozícii v drevenom vyhotovení, buď v prevedení sweetgum natural v svetlohnedej farbe, alebo v prevedení birch linear natural v kamennej sivej farbe, ako aj v matnom brúsenom hliníku v antracitovej farbe. V línii S a modeli S si zákazníci môžu vybrať medzi matným brúseným hliníkom v antracitovej farbe, karbónovou štruktúrou micro-twill alebo high-tech sieťovinou v antracitovej farbe. Tá je inovatívna, technicky pôsobiaca polyesterová tkanina s haptickou štruktúrou a novým vzhľadom, ktorá je vyrobená z recyklovaných materiálov. Podlahové rohože v Audi Q6 e-tron sú vyrobené z materiálu Econyl. Pri výrobe tohto materiálu sa recyklujú staré rybárske siete, koberce a priemyselný odpad.

PPE: priestrannosť a použiteľnosť na každodenné používanie
Audi Q6 e-tron stelesňuje DNA Audi a dosahuje dokonalú rovnováhu medzi pôsobivým jazdným a nabíjacím výkonom a technickými inováciami. Vďaka novej platforme PPE, ktorá bola vyvinutá špeciálne pre elektromobilitu, sa vozidlo môže pochváliť aj priestranným interiérom, ktorý pôsobí rovnako veľkolepo a zároveň je veľmi vhodný na každodenné používanie. Interiér ponúka napríklad množstvo rôznych odkladacích priestorov a priehradiek. Na stredovej konzole sa nachádzajú dva držiaky na poháre, priehradka na nabíjanie mobilného telefónu a dva porty na nabíjanie smartfónu. Ako je pre elektromobil bez stredového tunela charakteristické, je tu dodatočný priestor na nohy, vďaka ktorému sa ľahko nastupuje na zadné sedadlá, a zadné stredné miesto je veľmi pohodlné. Batožinový priestor ponúka 526 litrov úložného priestoru. Po sklopení zadného radu sedadiel sa úložný priestor zväčší až na 1 529 litrov. Zadné sedadlá sa sklápajú jednotlivo (40:20:40). Potom je k dispozícii ďalších 64 litrov úložného priestoru v tzv. frunku (prednom kufri) pod prednou kapotou - kde možno pohodlne uložiť kábel na nabíjanie mobilu (režim 3) alebo menšie cestovné tašky.



Digitálne hľadisko s voľne stojacim zakriveným displejom
Nad takzvaným Softwrapom dominuje interiéru "digitálny stage" s panoramatickým displejom Audi MMI a displejom MMI pre spolujazdca. Prehľadne zoskupené displeje sú dokonale integrované do dizajnového konceptu a dodávajú interiéru pocit priestrannosti a vzdušnosti. Štíhly, voľne stojaci panoramatický displej Audi MMI má zakrivený dizajn a technológiu OLED a pozostáva z panoramatického displeja MMI s 11,9" Audi virtual cockpit a 14,5" dotykového displeja MMI. Plocha v dosahu vodiča je navrhnutá ako oblúk a displej so svojím zakriveným tvarom to zrkadlí. Navyše tvar zakriveného displeja pripomína Singleframe, ktorý definuje vzhľad Audi. Vďaka špeciálnemu ambientnému osvetleniu sa zakrivený displej v noci akoby vznášal.



Digitálnu scénu pre predných cestujúcich systematicky a individuálne dopĺňa 10,9-palcový displej MMI pre predných cestujúcich, ktorý je tiež dokonale integrovaný do dizajnu prístrojovej dosky. Aktívny režim súkromia s technológiou uzávierky umožňuje spolujazdcovi nerušene sledovať filmy bez toho, aby rozptyľoval pozornosť vodiča. Zároveň umožňuje spolujazdcovi pomáhať vodičovi napríklad pri navigácii. V základnej verzii má displej infotainmentu pre cestujúcich čierny vysokolesklý povrch. Voliteľný head-up displej (HUD) s rozšírenou realitou (AR) pre Q6 e-tron predstavuje významný pokrok v zobrazovacej technológii Audi. Odráža vodičovi veľkú, naklonenú plochu obrazu cez čelné sklo a zobrazuje relevantné informácie, ako je rýchlosť, dopravné značky a ikony asistenčných a navigačných systémov. Obrazová plocha je naklonená dopredu, čo zvyšuje zážitok z rozšírenej reality. Zaostrenie ľudského oka sa pohybuje spolu s ňou. Tento proces a veľká vzdialenosť virtuálneho obrazu vytvárajú dojem, že zobrazené predmety sa vznášajú až do vzdialenosti 200 metrov a že priamo komunikujú s prostredím. Vodič dokáže rýchlo pochopiť zobrazenia bez toho, aby ho miatli alebo rozptyľovali. Poskytujú významnú podporu najmä v podmienkach so zhoršenou viditeľnosťou. Zorné pole pre obsah AR zodpovedá uhlopriečke približne 88 palcov z pohľadu vodiča.

Interaktívne osvetlenie interiéru
Okrem toho je k dispozícii Interaction light (IAL), ktorý ponúka širokú škálu komunikačných funkcií, ktoré pomáhajú vozidlu komunikovať s cestujúcimi. Obklopuje interiér a kokpit veľkorysým oblúkom. Vďaka LED diódam má svetelný pás jas až 1 200 cd. IAL plní tri hlavné funkcie. Po prvé, pomáha inscenovať interiér, napríklad funkciou privítania, a zobrazuje, keď je vozidlo zamknuté a odomknuté. IAL sa spája s obrysovým svetlom, takže ak je prvé z nich neaktívne, zobrazuje sa v rovnakej farbe ako druhé. IAL pomáha aj v oblasti bezpečnosti: Vizualizuje napríklad dynamické smerovky. IAL však zostáva doplnkovým zobrazením a nenahrádza smerovky vo virtuálnom kokpite. Nakoniec vizualizuje aj ďalšie informácie, ako napríklad zobrazenie úrovne nabitia a priebeh nabíjania, ktoré sa zobrazuje ako pulzujúca kontrolka. Interaktívne svetlo je súčasťou balíka ambientného osvetlenia plus.

Samoučiaci sa hlasový asistent Audi a integrovaný obchod s aplikáciami
Nová platforma elektroniky zaručuje, že zákazníci Audi zažijú digitalizáciu vo vozidle viac ako kedykoľvek predtým. Ako prvé vozidlo založené na novej architektúre E3 je modelový rad Audi Q6 e-tron vybavený plne prepojeným digitálnym interiérom. Rôzne funkcie sú teraz inteligentne prepojené, čo umožňuje nový zážitok z interiéru a inovatívne funkcie.

Audi zároveň v modeli Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú, jednotnú platformu infotainmentu, vyvinutú v spolupráci so softvérovou spoločnosťou CARIAD. Je založená na systéme Android Automotive. Vďaka priebežným aktualizáciám softvéru sú všetky systémy vozidla vždy aktuálne.

Zákazníci prvého plne elektrického modelu vyrobeného v Ingolstadte budú môcť využívať vysoký stupeň konektivity vozidla viacerými spôsobmi. Používatelia môžu napríklad ovládať mnohé funkcie vozidla pomocou samoučiaceho sa hlasového asistenta Audi, a to online aj offline. Asistent, ktorý je hlboko integrovaný do vozidla, je teraz po prvýkrát zastúpený avatarom na prístrojovej doske ("Audi Assistant Dashboard") a head-up displejom s rozšírenou realitou. Používateľ aktivuje asistenta frázou "Hey Audi". Možno ho aktivovať aj prostredníctvom rôznych ďalších dotykových bodov a aplikácie myAudi. Nový koncept zobrazovania a ovládania umožňuje vodičovi vyhľadať najbližšiu nabíjaciu stanicu pomocou hlasového dialógu a vybrať si zo zoznamu (ktorý je predtriedený pomocou umelej inteligencie) pomocou dotykového displeja.

Hovorené príkazy sa na displeji zobrazujú aj ako text ("vidíte, čo hovoríte"). Digitálny asistent sa neustále učí zo správania používateľa, aby mu mohol ponúknuť čo najlepšiu podporu. Túto podporu možno rozdeliť do troch kategórií: proaktívne návrhy (kontextové informácie sa využívajú na proaktívne a situačné navrhovanie funkcií na aktiváciu), inteligentné rutiny (opakujúce sa prevádzkové sekvencie sa automatizujú, napríklad používanie klimatizácie sedadla podľa určitých vonkajších teplôt) a inteligentné zoznamy (napríklad zoznamy hovorov).

Vďaka obchodu s aplikáciami môžu používatelia používať mnohé zo svojich obľúbených aplikácií priamo na displeji vozidla. Vďaka zabudovaniu obchodu, ktorý bol vyvinutý spoločne s CARIAD a ich partnerom Harman Ignite, môžu zákazníci priamo a intuitívne pristupovať k obľúbeným aplikáciám tretích strán prostredníctvom dotykového displeja MMI prostredníctvom dátového prepojenia vo vozidle. Vybrané aplikácie sa nainštalujú priamo do informačno-zábavného systému Audi - bez potreby smartfónu. Používatelia môžu s aplikáciami komunikovať aj prostredníctvom hlasových príkazov.



3D zvukový systém pre maximálnu akustický zážitok
Voliteľný Bang & Olufsen Premium Sound System s 3D zvukom v Audi Q6 e-tron poskytuje maximálnu akustickú precíznosť.

Malý reproduktor v každom stĺpiku A reprodukuje efekt výšky; čelné sklo odráža zvuk, ktorý vydávajú. Hudbu vnímate presne tak, ako je nahraná - pre prirodzený a pôsobivý zvukový zážitok. Srdcom prémiového zvukového systému Bang & Olufsen je vysoko účinný zosilňovač. Poháňa 22 reproduktorov s výkonom 830 W. Štyri z nich sú integrované do opierky hlavy predných sedadiel, čo je konštrukcia, ktorá Audi po prvýkrát umožňuje zaviesť tzv. zvukové zóny. Basové reproduktory v predných dverách sú v samostatnom kryte, čo spôsobuje menšie vibrácie okolitých častí a zabezpečuje veľmi presnú reprodukciu zvuku. Tým sa zlepšuje kvalita zvuku a znižuje sa šírenie zvuku mimo vozidla. Oddelenie reproduktorov tiež zabezpečuje presné, objemné basy. Osvetlené nápisy umocňujú zvukový systém v noci.

Zdroj: PORSCHE SLOVAKIA, spol. s r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /AUDI/