Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
všeobecné: Toyota Yaris je znova najlepšia v pasívnej bezpečnosti
29. september 2003 @ 11:35:38 CEST, poslal j.čík

TOYOTA Nemecký motoristický klub ADAC nedávno testoval sedadlá v niekoľkých mestských automobiloch. Zameral sa na ochranu, akú ponúkajú pri nárazu zozadu. Napriek mladšej konkurencii dosiahla najlepšie výsledky Toyota Yaris.

Hoci ochranu pred poranením väzov európske normy ani bezpečnostné organizácie nijako neupravujú, práve zranenia spôsobené nárazom zozadu sú nebezpečnejšie než si väčšina ľudí myslí. Pri takýchto nehodách dochádza najmä k takzvanej hyperflexii a hypertenzii krku. Keď dôjde k nárazu do zadnej časti automobilu, prudký pohyb hláv cestujúcich dozadu kladie na krk mimoriadnu záťaž. V krajných situáciách môže poranenie viesť až k smrti pasažiera. Už náraz zozadu v rýchlosti 10 km/h dokáže spôsobiť stále poranenie krku, ktoré spôsobuje nielen veľkú bolesť, no jeho liečba je finančne náročná.

Deštrukčné skúšky ADAC upriamili v roku 2003 pozornosť aj na túto dôležitú oblasť pasívnej bezpečnosti, ktorá doteraz stála skôr v tieni. Klub ADAC vybral na testovanie 10 rôznych vozidiel, pričom sa snažil zistiť, ktoré z automobilov v najdostupnejšej triede na trhu vykazujú najlepšie parametre ochrany práve proti nárazu zozadu.

Správanie sa sedadiel 10 konkurentov bolo skúmané v dvoch rozličných oblastiach. Sedadlá museli na jednej strane poskytovať primeranú ochranu proti hypertenzii krku, no zároveň mala ich konštrukcia byť dostatočne tuhá, aby vytvorila stabilnú oporu pre telo cestujúceho. Podľa konečného výsledku dosiahol Yaris najlepšie výsledky spomedzi všetkých 10 konkurentov.

Sedadlá WIL sú konštrukčným úspechom Toyoty
Toyota Yaris je vybavená sedadlami WIL (Whiplash Injury Lessening) konštruovanými špeciálne na ochranu pred nárazom zozadu. Cieľom koncepcie WIL je znížiť riziko hypertenzie krku pri náraze zozadu.

Účinnosti systému (dokázanej v teste ADAC) sa vyrovná len jeho jednoduchosť a dômyselnosť. Sedadlá WIL majú špeciálnu konštrukciu operadla, ktoré v spojení s opierkou hlavy udržiava optimálnu polohu tela.

V prípade zadného nárazu sedadlo umožní posun spodnej časti tela dozadu. Tým sa operadlo a hlavová opierka priblížia k hornej časti tela, krku a hlave a poskytnú týmto častiam plnú oporu, čím sa zabráni prirodzenému otočeniu hlavy.

Vďaka jednoduchosti systému ho Toyota môže zabudovať do všetkých osobných vozidiel ako štandardnú výbavu, s malým vplyvom na celkové náklady. Prvé sedadlá WIL boli použité v roku 1997 v Toyote Prius.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /TOYOTA/