Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: KIA opäť na Slovensku
25. september 2003 @ 14:49:53 CEST, poslal j.cvopa

KIA Po vyše dvojročnej prestávke sa na Slovensku začína predaj osobných a úžitkových vozidiel značky KIA. Vozidlá tejto druhej najväčšej kórejskej automobilky sa na Slovensko podujal dovážať nový dovozca automobilov KIA Slovensko s.r.o., ktorý sa oficiálne predstavil pozvaným hosťom a novinárom dňa 22. septembra o 18.00 hodine.

Začiatok vydarenej akcie nenarušila ani náhodná udalosť, pri ktorej sa rozbili dve veľkoplošné sklenené výplne okien nového predajného stánku tejto staronovej značky. Hovorí sa, že črepy prinášajú šťastie. Naša redakcia novému dovozcovi praje aby črepy v tomto prípade znamenali aj úspešné otvorenie brány k zákazníkom.
Dr. Stanislav Grobár, generálny riaditeľ spoločnosti a zástupca spoločnosti KIA Motors Corporation prestrihli pásku a "zásnuby" pod novým logom "SLOVA - KIA" spečatili prípitkom. Novovytvorená KIA Slovensko, s. r. o. tak opäť môže obnoviť predaj a vybudovať sieť oficiálnych predajcov áut KIA.
KIA Slovensko, s. r. o. bola založená firmou Motor-Car Bratislava, s. r. o. dňa 23. júna 2003 a je činná ako jej samostatná divízia. Určite ste si položili otázku prečo sa dovozom tejto značky začala zaoberať spoločnosť dovážajúca vozidlá Mercedes. Spolupráca so spoločnosťou Motor-Car Bratislava, ako aj založenie KIA Slovensko firmou Motor-Car Bratislava nie je samoúčelné. V roku 1998 prevzala firma Hyundai Motor kontrolu nad spoločnosťou KIA Motors. A koncern DaimlerChrysler má za strategických partnerov nielen spoločnosť Mitsubishi Motors, ale aj Hyundai Motor. V oboch automobilkách sa významne podieľa na plánovaní stratégií vývoja, výroby a predaja automobilov.

Aké má plány spoločnosť KIA Slovensko s.r.o. do budúcna?

  • obnoviť dôveru zákazníkov
  • poskytovať vysokú úroveň služieb
  • vybudovať dílerskú sieť počas jedného roka s lokalizáciou v 10-12 mestách Slovenska
  • účelovo a efektívne pokryť regióny Slovenska predajnými miestami a tomu zodpovedajúcou servisnou sieťou
  • začať s predajom a aktivitami predajcov už v septembri 2003
  • otvoriť nové predajné a servisné centrum KIA v septembri 2003 v Bratislave na Tuhovskej ul. (Zlaté piesky), ktoré bude fakticky návratom značky KIA na Slovensko
  • predať do konca roku 2003 zhruba 300 vozidiel značky KIA

  • História značky KIA
    Už vyše polstoročia sa KIA Motors Corporation upísala zvyšovaniu individuálnej mobility. Dnes celosvetovo aktívna spoločnosť vznikla v roku 1944 ako rodinný podnik a rýchlo sa vyvinula z dodávateľa komponentov na výrobcu bicyklov, motoriek a úžitkových automobilov. Značke KIA patrí pozícia prvého výrobcu osobného automobilu v Kórei – v roku 1974 zišiel z jej výrobných pásov prvý v Kórei vyrobený osobný automobil Brisa.
    Nasledovali licenčné výroby vozidiel Peugeot 604 a Fiat 132. V roku 1980 začala výroba nových úžitkových automobilov, transportérov a autobusov. Značka KIA pritom získala vedúcu pozíciu na Kórejskom trhu v tomto segmente.
    V sektore osobných automobilov nasledovali kooperácie so značkami Mazda a Ford. Zároveň sa pracovalo na samostatne vyvíjaných modeloch – v roku 1988 sa začal vyvíjať model Sephia určený na exportné trhy.
    Koncern KIA sa dlhodobo venoval výhradne automobilovej produkcii a počas niekoľkých rokov získal priečku druhého najväčšieho automobilového výrobcu v krajine.
    Od roku 1998 má majoritný podiel v spoločnosti KIA koncern Hyundai Motor. Vďaka tomuto spojeniu KIA vylepšila svoje systémy riadenia, odbytové stratégie, optimalizovala oblasť spokojnosti zákazníkov a posilnila svoje pozície na trhoch. Spoločne s Hyundai Motor a Hyundai Mobis bola v septembri 2000 založená Hyundai Automobile Group, v rámci ktorej si KIA dala do roku 2010 cieľ stať sa jedným z najväčších výrobcov automobilov sveta.


    Súvisiace správy

    Najčítanejšie /KIA/