Toyota Motor Marketing Europe dnes oznámila svoj cieľ predať 800.000 ks vozidiel v tomto roku, čo je zvýšenie oproti pôvodnému plánu 790.000 ks. To znamená, že Toyota by mohla dosiahnuť svoj cieľ pre rok 2005 už s dvojročným predstihom. Toyota Motor Marketing Europe potvrdila aj svoj dlhodobý plán predaja 1,2 miliónov kusov v roku 2010.
Ako vyhlásil Dr. Takis Athanasopoulos, Executive Vice President a COO Toyota Motor Marketing Europe pri príležitosti tohtoročného autosalónu vo Frankfurte: „S rýchlosťou predaja, ktorú sme rozbehli dozrel pre nás čas vyzvať samých seba k prekonávaniu nových, výnimočných, dlhodobých predajných cieľov.“
Toyota sa tešila od januára do augusta tohto roku zdravému nárastu na jej piatich najväčších Európskych trhoch. Pôsobivý nárast zaznamenala v Poľsku, kde stúpol predaj o 48% na 24 059 ks, a Španielsku, s nárastom predaja o 26% na 28 673 ks. Podiel Toyoty na trhu za prvých 8 mesiacov tohto roka bol 4,8 %, čo je nárast z 4,5 %.
Celkový predaj Toyoty Corolly vzrástol od januára do augusta o 14% na 120 901 ks,
kým nárast predaja Toyoty Avensis bol o 18 % , t.j. 70 745 ks. Predaj nového vozidla Toyota Land Cruiser sa viac než zdvojnásobil, na 25.986 ks, kým predaj RAV4 narástol o 14% na 71 849 ks. Toyota v súčasnosti v Európe vedie v segmente SUV.
Poznámky vydavateľom: Toyota Motor Europe S.A./N.V. je holdingová spoločnosť pre:
Toyota Motor Marketing Europe S.A./N.V., ktorá zastrešuje celkový predaj a marketing vozidiel Toyota a Lexus, náhradných dielov a príslušenstva a Toyota Motor Enginering & Manufacturing Europe S.A./N.V., ktorá riadi Európsku výrobu a strojárske operácie.