Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
všeobecné: Predajné výsledky Škoda Auto za január až marec 2003
28. apríl 2003 @ 08:50:19 CEST, poslal t.nagy

SKODA Celkom 106 194 vozidiel Superb, Octavia a Fabia predala spoločnosť Škoda Auto v prvom štvrťroku 2003. Suverénne najpredávanejším modelom je Fabia. Počet exportných trhov, kam Škoda Auto teraz dodáva svoje vozidlá, sa zvýšil na 78 po nedávnom zahájení predaja v Keni a na Novom Zélande.

Z modelovej rady Fabia, dostupnej v troch karosárskych variantách, sa celosvetovo predalo 61 777 vozidiel, modelová rada Octavia/Octavia Combi si získala 38 789 zákazníkov. Limuzínu Škoda Superb, ocenenú nedávno prvenstvom v kategórii Technika prestížnej ankety Auto 1, si za prvé tri mesiace roku 2003 zakúpilo 5 628 zákazníkov. V porovnaní s prvým štvrťrokom roku 2002 (107 277 vozidiel) boli celkové predaje spoločnosti Škoda Auto nižšie o 1 percento.
Na rozdiel od západnej Európy, kde takmer na všetkých významných trhoch pokračuje všeobecná recesia, rástli predaje dynamicky v strednej a východnej Európe. Celkom sa v regióne (bez domáceho trhu) predalo 26 611 vozidiel, čo je o 17,8% viac ako vlani. Podiel značky Škoda na trhu v Slovinsku dosiahol už 7,2%, v Maďarsku 7,9% a v Poľsku dokonca 11,7%. V Poľsku sa stala Škoda Auto importérom č. 1. Výraznú pozíciu si značka drží aj na Slovensku (trhový podiel 40,7%).
Vďaka celkovému oživeniu zostalo Poľsko tretím najväčším exportným trhom spoločnosti Škoda Auto, zákazníci si tam za prvé tri mesiace tohto roku zakúpili celkom 9 551 modelov Superb, Octavia a Fabia, čo je takmer o jednu tretinu viac ako vlani. Najväčším zahraničným odbytiskom automobilky zostáva i naďalej Nemecko (16 636 vozidiel – trhový podiel 2,1%) nasledované Veľkou Britániou (10 593 vozidiel – trhový podiel 1,5%).
Na domácom trhu v Českej republike umiestnila Škoda Auto 16 039. Vozidlo Škoda Superb, vyhlásené Najobľúbenejším autom roka, si od januára do marca zakúpilo 907 zákazníkov, čím sa Superb stal tretím najpredávanejším modelom českého trhu. V strednej triede bola najžiadanejšou modelová rada Octavia/Octavia Combi s predajom vo výške 3 765 vozidiel a modelová rada Fabia, ktorú si zakúpilo 11 367 zákazníkov, ovládla s podielom takmer 66% domáci trh v kategórii malých vozidiel. Celkový trhový podiel Škoda Auto na českom trhu s osobnými vozidlami činil za prvé tri mesiace 46,8%.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /SKODA/