Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
výstavy: Jubilejná limitovaná edícia v celom modelovom rade Dacia
06. marec 2015 @ 11:20:53 CET, poslal j.cvopa

DACIA Dacia tento rok oslavuje 10 úspešných rokov, ktoré odštartovalo uvedenie Loganu na európsky a stredomorský trh v roku 2005. Značka oslávi túto udalosť jubilejnou limitovanou edíciou, dostupnou krížom celým modelovým radom. Jej hlavným znakom bude farba Cosmos Blue a niektoré charakteristické dizajnové prvky a výbava.

ČO NOVÉHO NA AUTOSALÓNE ŽENEVA 2015?

Dacia Celebrate, foto: Renault Uplynulo už 10 rokov odvtedy, čo sa Logan v roku 2005 predstavil Európe a odštartoval novú etapu v živote tejto rumunskej značky, ktorá ožila vďaka podpore Renaultu a vydala sa na cestu nevídaného úspechu po celej Európe. Dacia oslavuje svoje 10. výročie špeciálnou edíciou vo všetkých modeloch (okrem vanu Dokker). Táto jednoduchá a veľkorysá limitovaná edícia odzrkadľuje imidž značky exkluzívnou farbou Cosmos Blue, niektorými charakteristickými dizajnovými prvkami, novým navigačným systémom Media-Nav Evolution a balíkom Serenity. A Dacia Duster vo verzii 4WD teraz prichádza aj s motorom TCe 125, čím rozširuje doterajšiu ponuku pozostávajúcu z motorov 1.6 16v 105 k a dCi 110 k. (v závislosti od krajiny)

Jubilejná limitovaná edícia krížom celým modelovým radom

Táto limitovaná edícia je:
  • Dostupná pre modely Logan, Logan MCV, Sandero, Duster, Lodgy a Dokker
  • Postavená na verzii Lauréate
  • V exkluzívnej novej farbe Cosmos Blue
zväčšiť obrázok Modrá je tradičná farba značky Dacia. Jubilejná limitovaná edícia vzdáva hold tejto tradícii, keď do farebnej palety zahŕňa aj symbolickú a exkluzívnu farbu Cosmos Blue. Rovnaký modrý odtieň sa diskrétne nesie aj interiérom vozidla.
Exteriér: pozornosť k detailom
Jubilejná limitovaná edícia prináša niektoré špeciálne dizajnové prvky, napríklad kryty spätných zrkadiel v sivej metalíze a hliníkové disky potiahnuté tmavou kovovou farbou. Rámy hmlových svetiel na modeli Sandero sú tiež v sivej metalíze.
Interiér: puntičkárske spracovanie
Modrá sa nesie interiérom v jemných náznakoch. Osobnosť kabíny zvýrazňuje harmónia medzi tmavým interiérom, tmavomodrým čalúnením a bezpečnostnými pásmi (vpredu aj vzadu) a diskrétnym sivým stehovaním sedadiel. A k tomu špeciálne koberčeky vpredu aj vzadu.
Bohatá výbava
zväčšiť obrázok Limitovaná edícia ponúka bohatý výber vybavenia a jej základom je stupeň Lauréate. V závislosti od krajiny ponúka limitovaná edícia komfort klimatizácie, bezpečnosť a pokoj v duši s tempomatom s obmedzovačom rýchlosti a vymoženosť elektricky ovládaných okien vpredu aj vzadu. Veľmi užitočné pre každý deň.
Multimediálny systém najnovšej generácie
Katalóg v európskych krajinách obsahuje novú generáciu navigačného systému Media-Nav Evolution (v závislosti od krajiny). Tento veľmi užitočný systém obsahuje pripojenie Bluetooth® a rozhrania USB, zabudovanú navigáciu, dopravné informácie TMC (Traffic Message Channel) a aplikáciu AHA, ktorá uľahčuje neustále pripojenie.
Nové vlastnosti
Palubný navigačný systém s bezplatnými dopravnými informáciami TMC a alternatívnymi trasami (v závislosti d krajiny).
Bezpečnostné oznamy (rizikové zóny atď.)
zväčšiť obrázok Účelová aplikácia pre optimálnu konektivitu. Displej ukazuje multimediálny obsah nakonfigurovaný používateľom v aplikácii AHA, ktorú je možné bezplatne stiahnuť z mobilného telefónu. Táto aplikácia zabezpečuje vo vozidle prístup ku knižnici multimediálneho obsahu (internetové rádio, podcast, hudba, audio knihy) a rovnako aj k sociálnym sieťam Facebook® a Twitter®. Okrem toho v reálnom čase poskytuje informácie o najbližších bodoch záujmu, napríklad hoteloch alebo reštauráciách. Body záujmu je možno následne priamo kontaktovať telefonicky alebo systém môže nasmerovať vozidlo priamo do zvoleného cieľa. Ovládače na volante je možné použiť na ovládanie hlasového rozpoznávania SIRI od Apple (kompatibilné s verziou iPhone® 4S a vyššou). Na farebné rozhranie pribudli nové ikony.

Dacia Media-Nav Evolution aj naďalej ponúka všetky vlastnosti, ktoré prispeli k úspechu pôvodného systému Media-Nav: veľký 18-centimetrový (7-palcový) dotykový displej a domovská stránka, ktorá uľahčuje navigáciu v šiestich menu: rádio, médiá, telefón, mapy, navigácia (s 2D aj vtáčou perspektívou) a nastavenia. Mobilné zariadenia, ako smartfóny či prehrávače MP3, je možné pripojiť k USB alebo jacku na prednej strane palubnej dosky. Funkcia Bluetooth® umožňuje prostredníctvom systému Dacia Media-Nav Evolution použiť prehrávať hudbu podľa zoznamov uložených v mobilnom telefóne bez potreby káblového pripojenia.

Limitovaná edícia je k dispozícii so všetkými dostupnými motormi Dacie
zväčšiť obrázok K výberu motora sa neviažu žiadne obmedzenia v obidvoch verziách pohonu Dusteru (4x2 aj 4x4).
Pokoj v duši
S cieľom priniesť vodičovi pokoj v duši limitovaná verzia prichádza s mimoriadnou ponukou, ktorá zahŕňa bezplatný balík poistenia a asistenčných služieb pre pneumatiky, bezpečnostné skrutky na kolesá a príťažlivé úverové možnosti (v závislosti od krajiny). A to všetko so zárukou 3 roky / 100 000 km.

Dacia Duster: benzínový motor TCe 125 rozširuje ponuku pre pohon 4x4

Najnovšia generácia benzínového motora rozširuje doterajšiu ponuku pozostávajúcu z benzínového agregátu 1.6 16v 105hp a dieselového dCi 110hp, v závislosti od krajiny, ktoré doteraz figurovali v katalógu pre verzie Dusteru s pohonom obidvoch náprav. Duster 4WD TCe 125 spĺňa štandard Euro 6 a ponúka aj technológiu Stop&Start so systémom rekuperácie brzdnej energie. Motor TCe 125 kombinuje radosť za volantom s flexibilitou nevyhnutnou na povrchoch s nízkou adhéziou.
Najnovšia generácia benzínového motora
Tento 4-valcový prepĺňaný benzínový motor s priamym vstrekovaním je produktom downsizingovej stratégie skupiny Renault. Tento 1,2-litrový agregát je napakovaný najnovšími technológiami, ktoré zlepšujú spotrebu (Stop&Start, znížené trenie) a ponúka rovnakú radosť z jazdy ako atmosférický dvojliter, avšak s nižšou spotrebou.
Flexibilita a rýchla odozva
zväčšiť obrázok Hliníkový motor so zdvihovým objemom 1198 cm3 má výkon 125 k a 90 percent maximálneho krútiaceho momentu 205 Nm je dostupných už pri 1 500 ot/min a celý krútiaci moment je dostupný v pásme 2 000 až 3 000 ot/min. Duster 4WD TCe 125 je pružný motor s rýchlou odozvou, ktorý sa cíti doma na vidieckych aj horských cestách, ktoré vyžadujú výkon a kapacitu zrýchlenia.
Ľahko ovládateľný a účinný aj mimo cesty
Motor TCe 125 je skombinovaný so šesťstupňovou prevodovkou, ktorej hlavnou úlohou je nielen jednoduchá jazdu a optimálna efektívnosť, ale aj možnosť naplno využiť offroadový potenciál Dusteru. So skráteným pomerom prvého prevodového stupňa (5,79 km/h pri 1 000 ot/min) dokáže Duster 4WD TCe 125 v ťažkom teréne manévrovať pri veľmi nízkych rýchlostiach a umožňuje pohodlný rozjazd či už v kopci alebo s veľkým nákladom. Toto jednoduché a ekonomické riešenie má za úlohu umožniť pohodlnú jazdu v teréne, no zároveň dynamickú a radostnú jazdu na ceste.
OBJEDNAŤ 4x4
Vodiči môžu poľahky upraviť vlastnosti vozidla a pomocou ovládača na stredovej konzole zvoliť jeden z troch dostupných režimov.

4x2
zväčšiť obrázok Prevodovka je zablokované v režime pohonu prednej nápravy. Tento režim je vhodný pre kvalitné a suché povrchy s vynikajúcou adhéziou, nakoľko znižuje spotrebu.

Auto
Krútiaci moment sa podľa adhézie povrchu automaticky rozdeľuje medzi prednú a zadnú nápravu. Na zadnú nápravu sa môže preniesť až 50 % krútiaceho momentu.

Lock
Systém elektronicky zablokuje diferenciály v režime 4x4 a permanentne prenáša 50 % krútiaceho momentu na zadnú nápravu. Tento režim sa odporúča pre ťažké povrchy alebo povrchy s nízkou adhéziou (sneh, blato, hlina, piesok) a pri nízkych rýchlostiach.

Hospodárny a úsporný
zväčšiť obrázok Duster 4WD TCe 125 ponúka nízke prevádzkové náklady. Rozvodová reťaz nevyžaduje žiadnu údržbu. Spotreba je len 6,4 l/100 km1 a emisie CO2 na úrovni 145 g/km. Ekologický režim (Eco Mode) umožňuje vodičom kedykoľvek znížiť spotrebu tým, že im pomôže prijať úspornejší a hospodárnejší štýl jazdy. Systém po aktivovaní upraví niektoré jazdné parametre obmedzením výkonu motora a kontrolou teploty v rozsahu, ktorý je akceptovateľný pre vodiča aj cestujúcich. Indikátor zmeny prevodového stupňa (GSI) signalizuje na prístrojovej doske optimálne otáčky motora pre zmenu rýchlostného stupňa s cieľom znížiť spotrebu a emisie CO2.
(1 Spotreba a emisie CO2 sú homologované podľa príslušných štandardov)
Príjemná akustika
TCe 125 sa so svojou puntičkársky navrhnutou akustikou postará o tichú a plynulú jazdu, ktorá zvyšuje komfort v kabíne a ešte viac podčiarkuje moderné vlastnosti tohto motora najnovšej generácie.

POHĽAD NA TECHNOLÓGIE TCE 125

Prepĺňaný benzínový motor s priamym vstrekovaním paliva
Motor je prispôsobený preplňovaniu a rozvody využívajú variabilné časovanie vačkového hriadeľa, ktoré má na starosti jeho natáčanie. K vstrekovaniu dochádza priamo v spaľovacej komore, čím sa optimalizuje účinnosť a riadenie využitia motora. Maximálny krútiaci moment sa dosahuje už pri nízkych otáčkach a rozsah využitia je tak mimoriadne široký. Zlepšené spaľovanie znižuje spotrebu a emisie CO2.
Stop&Start s ultrarýchlym štartom motora
Motor sa pri zastavení vozidla automaticky vypne a šetrí tak palivo. Akonáhle vodič vyšliapne spojkový pedál, motor sa okamžite naštartuje. Systém detekuje presnú pozíciu piestov a vstrekne palivo do najvhodnejšieho valca pre rýchle naštartovanie. Duster 4WD TCe 125 je vybavený posilneným štartérom, ktorý zvládne viacnásobné reštarty motora.
Rekuperácia brzdnej energie
Systém Stop&Start je prepojený so systémom rekuperácie brzdnej energie. Ako už naznačuje názov, tento systém zbiera každú voľnú energiu (zrýchlenie/brzdenie), ukladá ju do akumulátora a využíva na opätovné naštartovanie motora.

DACIA: TRVALÝ KOMERČNÝ ÚSPECH

zväčšiť obrázok Zákazníci už 10 rokov prúdia do showroomov značky Dacia. V Európe a stredomorskej oblasti sa od uvedenia Logana v roku 2005 predalo celkovo 3,1 milióna vozidiel Dacia. V roku 2014 značka prvýkrát predala viac než 500 000 áut. Značka neustále dokazuje svoju životaschopnosť radom siedmich modelov: Logan, Logan MCV, Sandero, Duster, Lodgy, Dokker a Dokker Van. Po kompletnej renovácii v posledných dvoch rokoch sa Dacia môže pochváliť najmladším modelovým radom v Európe.
Najsilnejší rast v Európe
Dacia už druhý rok v poradí dosiahla v Európe najsilnejší rast na automobilovom trhu a získala trhový podiel 2,5 % (+ 0,4 %). Dacia tu v roku 2014 predala 511 362 vozidiel. Sandero a Duster tvorili dve tretiny predaja, z každého sa predalo vyše 160 000 kusov. Tretie miesto získal Logan s predajom takmer 100 000 kusov. Vo Francúzsku je Dacia trhovou päťkou a svoj trhový podiel zvýšila o 0,5 % na 4,9 %, najmä vďaka mimoriadnemu úspechu modelov Duster a Sandero (tretí najpredávanejší model).

V Španielsku, kde sa najväčšej popularite verejnosti teší Sandero, dokázala Dacia zvýšiť svoj trhový podiel o 0,7 na 4,7 % s počtom 45 986 registrácií. Dacia láme rekordy v objeme predaja aj trhových podieloch v celom rade ďalších európskych krajín. V Taliansku získala s takmer 40 000 registrácií trhový podiel 2,7 % a vo Veľkej Británii len dva roky po vstupe na trh má Dacia podiel takmer jedného percenta. V roku 2014 si tu získala 23 862 nových zákazníkov.

Navzdory relatívne nevýhodným trhovým podmienkam Dacia expanduje v stredomorskej oblasti a zvyšuje trhový podiel v každej krajine tohto regiónu. V januári minulého roka sa značka prvýkrát predstavila v Izraeli inauguráciou prvej predajne v Tel Avive. V Izraeli sa budú predávať štyri modely: Duster, Sandero Stepway, Lodgy a Dokker.

Izrael je po Británii, Írsku, Dánsku, Nórsku, Cypre a Malte už 44. krajinou, kde sa značka Dacia predáva.
Pilier skupiny Renault
zväčšiť obrázok Dacia kvitne utešeným tempom už od uvedenia Loganu na trh. Značka je teraz jedným z najpevnejších pilierov skupiny Renault. Pohľad späť ukazuje úspech, veľkolepý aj neočakávaný zároveň.

Renault v roku 1999 získal v Dacii podiel 51 % a spustil dva projekty: modernizáciu továrne v Rumunsku a zároveň vývoj modelu, ktorý by bol prístupný všetkým a vyrobený v Rumunsku. V tom istom roku sa oficiálne spustil program X90 (Logan). Skupina Renault v rokoch 1999 až 2004 investovala 489 miliónov eur do komplexnej modernizácie Dacie.

Renault v tomto období zvýšil svoj podiel v Dacii (81,4 % v roku 2000, 92,72 % v roku 2001 a 99,43 % v roku 2003) a uviedol na trh dva nové produkty (Supernova v roku 2000 a Solenza v roku 2003), ktoré francúzsko-rumunským tímom priniesli príležitosť spolupracovať v očakávaní príchodu Logana.

Pred 10 rokmi, len niekoľko dní pred otvorením brán Autosalónu Paríž, Renault oficiálne oznámil príchod značky Dacia do Francúzska od júna 2005. Prvým modelom v novej ére Dacie bol práve Logan. Tento sedan mal byť jednoduchý, moderný a spoľahlivý. S úvodnou cenou len 7500 eur ponúkal bezkonkurenčnú hodnotu a komfort a predznamenal skutočnú revolúciu v automobilovom priemysle.

Jeho konštrukcia sa začala na čistom papieri s cieľom od základu zmeniť celý proces. Charakterizujú ho tri kľúčové slová: jednoduchosť, modernosť, robustnosť. Logan od prvého dňa slávil pozoruhodné úspechy. Nový ekonomický model, ktorý sprevádzal uvedenie Loganu na trh, bol jedinečný a splnil vznikajúcu potrebu zákazníkov uzavrieť „dobrý obchod“. Ukázalo sa, že ide o úrodnú pôdu, v ktorej mohla značka Dacia v Európe a stredomorskej oblasti prekvitať.

Niekoľko kľúčových dátumov:
  • 2005: Logan sa prvýkrát predstavil v Európe na Autosalóne Ženeva a spustenie predaja Loganu v Európe
  • 2006: začiatok predaja modelu Logan MCV v Rumunsku a Bulharsku
  • 2007: otvára sa technické výskumné centrum Renault Technology Romania spustenie predaja modelu Logan MCV v Európe a severnej Afrike
  • 2008: začiatok predaja modelov Logan Pick-up a Sandero
  • 2009: začiatok predaja modelu Sandero Stepway
  • 2010: spustenie predaja modelu Duster
  • 2012: ponuku rozširujú dva nové modely: kompaktné rodinné MPV Lodgy a Dokker Van s viacúčelovou, tzv. ludospace, verziou.
zväčšiť obrázok Rozhodujúcim bol rok 2012, keď Dacia začala s obnovou modelového radu. New Logan, New Sandero a Sandero Stepway prišli s modernejším dizajnom, vlastnosťami aj výbavou (ESP, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, navigačný systém a pod.). No značka zostala verná svojej filozofii „dobrého obchodu“ a ceny zachovala na príťažlivej úrovni. Rovnaký prístup v roku 2013 prijala aj voči modelom New Logan MCV a New Duster.

Pod vedením Carlosa Ghosna značka Dacia rýchlo expandovala. V súčasnosti je prítomná v 44 krajinách a môže sa pochváliť kompletným radom siedmych modelov, vrátane Dokker Van LCV.

Značka aj dnes zachováva vernosť svojim hodnotám: sprístupnila nové autá veľkému počtu zákazníkov a postupne vylepšuje vlastnosti svojich modelov, ktoré sú dostupné za atraktívne ceny. Dacia v roku 2014 oslávila 3 000 000 predaných vozidiel a šťastného kupca pozvala na parížsky autosalón.

10-ROČNÉ PUTO MEDZI ZNAČKOU A JEJ ZÁKAZNÍKMI

Rozrastajúca sa komunita Dacia
Zákazníci Dacie sú viac než ochotní prejaviť svoju náklonnosť k značke. Podujatia jej komunity vždy slávia búrlivé úspechy a na sociálnych sieťach sa tešia veľkej popularite.

Komunita s viac než 2,2 milióna aktívnych fanúšikov na sociálnych sieťach Dacia okrem komerčných aktivít spolieha na nadšenie svojich zákazníkov. Klientela Dacie sa okamžite primkla k svojej vyvolenej značke. Komunita vznikla spontánne a odhalila nový sociálny fenomén: „dobrý obchod“. Zákazníci Dacie organizujú rôzne podujatia už 10 rokov a zdieľajú ducha slobody, jednoduchosti a veľkorysosti. Milovníci Dacie vedia vyjadriť svoju náklonnosť k značke na Facebooku, kde sa nachádza jedna medzinárodná a 27 národných stránok. A komunita na tejto sociálnej rastie a rastie. Počet fanúšikov sa v priebehu jediného roka zdvojnásobil a komunita má dnes viac než 2,2 milióna prívržencov.

Najaktívnejšou krajinou je Turecko (650 000 fanúšikov), po ňom nasleduje rodná krajina Rumunsko (350 000 fanúšikov) a do tretice je tu Francúzsko s takmer 270 000 fanúšikov. V severnej Afrike majú najsilnejšie zastúpenie Alžírsko (250 000 fanúšikov) a Maroko (240 000 fanúšikov).

Podujatia komunity priťahujú tisíce ľudí
Značka podchytila tento spontánny trend a začala organizovať rôzne podujatia pre svojich zákazníkov, ktorých považuje za najdôležitejších veľvyslancov hodnôt Dacie. Ako príklad môžeme uviesť každoročné pikniky v rôznych krajinách. Tieto zábavné podujatia predstavujú príležitosť upevniť puto so značkou a účasť na nich je vždy veľmi vysoká.
Pohľad späť na hlavné udalosti roka 2014:
Vo Francúzsku takmer 15 000 prúdilo na piknik „Grand Pique-Nique Dacia”, ktorý sa konal neďaleko Paríža. Prítomných bolo takmer 3 100 vozidiel a účastníci tak v masívnej miere zareagovali na pozvánku na veľký výročný zraz francúzskej komunity vlastníkov vozidiel značky Dacia.

Štvrtý piknik Dacie v Bulharsku prilákal viac než 1 500 ľudí, čo je trojnásobné zvýšenie oproti predchádzajúcemu roku.

V rovnaký sa takmer 4 000 ľudí zhromaždilo v Siklande, najväčšom zábavnom parku v Českej republike.

Dacia piknik v Dánsku oslávil prvé výročie začiatku predaja značky v tejto krajine a zúčastnilo sa na ňom takmer 2 000 ľudí. Keďže 400 z 1 600 vozidiel sa predalo už v prvom roku, minimálne 25 % dánskych vlastníkov vozidla Dacia sa snažilo prísť na piknik.

Na piatom pikniku v Poľsku sa vyše 5 000 zákazníkov pripojilo k zábave vo všetkých 53 showroomoch v krajine.

A v Maroku sa v lete zorganizovalo turné po tamojších plážach. „Dacia Beach Caravan”, ktorú sprevádzali tri Dustery a jeden Lodgy, križovala krajinu medzi zastávkami v piatich rôznych mestách. Podujatie množstvom atrakcií prilákalo viac než 150 000 divákov.

Zdroj: Renault Slovensko, s.r.o.

Súvisiace správy

Najčítanejšie /DACIA/