Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: Rekordný rok s vyše 1,74 milióna dodaných vozidiel v roku 2014
12. január 2015 @ 11:25:43 CET, poslal v.ptáček

AUDI V roku 2014 spoločnosť AUDI AG jasne prekonala svoj cieľ predať 1,7 milióna vozidiel: Do konca roka dodala zákazníkom približne 1.741.100 automobilov, čo je o 10,5 percenta viac ako v roku 2013.



zväčšiť obrázok Značka tak bola opäť raz schopná zrýchliť svoje tempo rastu a získaním približne 165.600 zákazníkov navyše dosiahla druhý najväčší objemový prírastok predaja vo svojej histórii. K vynikajúcemu celkovému predajnému výsledku prispeli predovšetkým vyhľadávané modely SUV (+15,8 %) a modelový rad A3 novej generácie, ktorý bol celosvetovo po prvý raz k dispozícii v roku 2014 (+53,2 %). V decembri značka Audi pokračovala v dvojcifernom percentuálnom raste predaja a posledný mesiac roka ukončila s predajom približne 150.000 kusov, čo predstavuje medziročný nárast o 14,7 percenta.

„Rok 2014 je pôsobivým dôkazom sily značky Audi,“ povedal Rupert Stadler, predseda predstavenstva AUDI AG. „Ukončili sme veľmi úspešný rekordný rok a to ešte pred druhou fázou našej modelovej iniciatívy. No napriek tomu podmienky na mnohých trhoch zostávajú naďalej náročné.“

Šéf predaja Luca de Meo zdôraznil prebiehajúcu globalizáciu výroby AUDI AG ako dôležitý faktor úspechu. „Uplynulý rok sme sa zlepšili vo všetkých regiónoch sveta a zväčšili svoj trhový podiel. Upevnili sme našu pozíciu lídra v segmente premium v Číne a v Európe sme rok ukončili výrazne nad úrovňou predkrízového roku 2007. V USA predaj Audi rástol takmer trojnásobne oproti prírastku trhu.“ Celkovo Audi dosiahlo v roku 2014 nový historický rekord predaja v 50 štátoch. Celosvetovo predaj značky vzrástol o vyše 100.000 kusov ročne po piaty rok za sebou. V porovnaní s 949.729 predanými automobilmi v roku 2009 si v uplynulom roku takmer o 800.000 zákazníkov viac zvolilo značku so štyrmi kruhmi.

V USA sa predaj v tom istom období viac ako zdvojnásobil z 82.716 automobilov v roku 2009 na 182.011 kusov v uplynulom roku. V roku 2014 značka so štyrmi kruhmi dosiahla v USA medziročný nárast predaja o 15,2 percenta. S počtom 19.238 automobilov odovzdaných zákazníkom bol december najsilnejším mesiacom Audi of America v histórii a súčasne 48. rekordným mesiacom za sebou – rovnako ako v rokoch 2011, 2012 a 2013 značka Audi aj v roku 2014 naďalej pokračovala v prekonávaní príslušných mesačných predajov z predchádzajúceho roka. Pri tom hral významnú rolu modelový rad Q5, ktorý sa po prvý raz presadil ako najpredávanejší model v USA s počtom 42.420 kusov (+5,1 %). Aj veľké SUV Q7 dosiahlo vo svojom deviatom roku predaja výrazný pokrok nárastom o 15,9 percenta. V kompaktnom segmente na jeseň rozšíril portfólio SUV Audi na trhu USA modelový rad Q3, už na jar absolvoval na americkom trhu úspešnú premiéru model A3 Sedan. Aj Kanada (+19,5 %) a Mexiko (+10,5 %) prispeli k úspešnému roku Audi na severoamerickom kontinente dvojciferným percentuálnym nárastom predaja. Napriek komplikovaným podmienkam v mnohých štátoch sa aj v južnej Amerike predaj Audi výrazne zvýšil. Zásluhu na tom má najmä Brazília (+89,9 % na 12.350 automobilov). Dopyt v tomto štáte rástol rýchlejšie ako sa očakávalo, kvôli čomu predajcovia koncom roka nemali k dispozícii dostatok vozidiel.

V Európe predaj Audi v roku 2014 vzrástol o 4,2 percenta na 762.900 automobilov, čo predstavuje nový rekord pre najpredávanejšiu značku premium v regióne. Aj keď v západnej Európe celkový trh naďalej zaostával za úrovňou pred krízou približne o jednu pätinu, predaj Audi v roku 2014 prekonal úroveň roka 2007 o približne osem percent. Zvlášť spoločnosť Audi UK dosiahla v uplynulom roku výrazný nárast predaja, keď po prvý raz v histórii prekonala hranicu 150.000 kusov. Vo Veľkej Británii sa predalo 158.829 kusov, čo predstavuje plus 11,8 percenta. Audi zaznamenalo výrazný rast predaja aj v Španielsku (+9,4 % na 38.277 automobilov), v Nemecku (+2,2 % na 255.582 automobilov) a Taliansku (+4,3 % na 49.022 automobilov), čím značka predala viac automobilov ako v predchádzajúcom roku. V momentálne nestabilných ekonomických podmienkach vo Francúzsku Audi prakticky dosiahlo úroveň predchádzajúceho roka (+0,4 % na 57.214 automobilov). Značka so štyrmi kruhmi ukončila rok 2014 na každom z piatich najväčších automobilových trhov západnej Európy ako najpredávanejšia značka premium v segmente osobných automobilov. No v Rusku sa nepodarilo udržať úroveň predchádzajúceho roka. Kvôli zložitým ekonomickým podmienkam 34.014 dodaných automobilov Audi zaostalo o 5,9 percenta za rekordným rokom 2013, pričom pokles predaja značky bol nižší ako celkový pokles automobilového trhu. Na všetkých európskych trhoch patril k hlavným motorom pozitívneho predajného výsledku Audi v roku 2014 modelový rad A3 (+19,0 %). Aj nový model A3 Sedan, uvedený na trh na jeseň 2013 prekonal očakávania výrobcu v Európe. Okrem toho sa veľmi dobre presadili aj zvlášť úsporné modely Audi ultra, ktoré boli v uplynulých mesiacoch postupne uvádzané na jednotlivé trhy. Z celkového predaja Audi v Európe v roku 2014 pripadlo na modely ultra takmer 10 percent. V modelovom rade A6 dokonca podiel verzií ultra v Európe predstavuje približne jednu tretinu z celkového počtu.

Z veľkých ázijských trhov Audi dosiahlo v uplynulom roku najväčší nárast predaja v Južnej Kórei – o 38,0 percenta na 27.647 automobilov. Vďaka silnému dopytu, predovšetkým po veľkých modeloch, na tomto trhu predaj Audi za uplynulých päť rokov vzrástol viac ako štvornásobne. Napriek spomalenej dynamike trhov aj Japonsko (+9,1 % na 31.356 automobilov) a India (+8,5 % na 10.851 automobilov) pozitívne prispeli k výsledku Audi v roku 2014. Audi pokračovalo vo svojom raste v Číne, kde predaj v roku 2014 vzrástol o 17,7 percenta na 578.932 automobilov. AUDI AG sa tým stala prvým automobilovým výrobcom premium, ktorý za rok v Číne predal viac ako pol milióna automobilov. Len v decembri Audi dodalo čínskym zákazníkom vyše 62.576 automobilov, čím dosiahlo najväčší mesačný predaj v celej svojej histórii. Okrem ďalej rastúceho predaja veľkých modelov k rastu odbytu Audi v Číne prispel aj lokálne vyrábaný model A3 Sedan, uvedený na trh na jeseň a celé portfólio modelov SUV. V porovnaní s predchádzajúcim rokom sa v Číne predal viac ako dvojnásobný počet kompaktných SUV Q3 (+103 %).

Aj celosvetovo predaj všetkých modelov SUV značky vzrástol celkovo o 15,8 percenta na 507.500 automobilov. Takmer každý tretí zákazník Audi si v roku 2014 zvolil model SUV, čo sa premietlo do viac ako zdvojnásobenia predaja modelov SUV oproti roku 2011. Modely Q3 a Q5, ktoré sú bestsellermi v rámci modelových radov Q, sú najúspešnejšími modelmi premium vo svojich segmentoch. V najväčšej veľkostnej kategórii Audi predstaví novú generáciu Q7 na North American International Auto Show v Detroite začiatkom budúceho týždňa.

Zdroj: PORSCHE SLOVAKIA, spol. s r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /AUDI/