Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
výstavy: Škoda na výstave v Katare so štúdiou MissionL
25. január 2012 @ 09:29:08 CET, poslal k.zechmeister

SKODA Prezentácia českej automobilky Škoda na výstave „Motorshow 2012“ v Katare sa nesie v znamení medzinárodnej rastovej stratégie. S dizajnovou štúdiou vozidla MissionL ponúka Škoda obecenstvu v krajine pri Perzskom zálive pohľad na novú kompaktnú limuzínu. Štúdia je súčasne veľvyslancom nového dizajnu značky Škoda a prvýkrát sa predstavila mimo Európu.

Nový automobil, ktorý je pokračovaním modelovej ofenzívy značky a dopĺňa modelovú paletu v segmente medzi existujúcimi modelmi Fabia a Octavia, bude v priebehu roka 2012 uvedený na dôležité svetové trhy. Škoda plánuje aj uvedenie tejto kompaktnej limuzíny na katarský trh.

Do roku 2018 chce Škoda zvýšiť svoj celosvetový predaj až na 1,5 milióna vozidiel ročne. V roku 2011 zaznamenala automobilka nový predajný rekord. Odbyt vzrástol o 15,3 % na rekordných 879 200 vozidiel. „Rok 2011 bol pre nás veľmi dôležitým rokom, v ktorom sme vykročili novým smerom,“ vysvetľuje Jürgen Stackmann, člen predstavenstva spoločnosti Škoda pre predaj a marketing. Úspešne sme na trh uviedli prvých reprezentantov modelovej ofenzívy; malý automobil Citigo v Českej republike a kompaktnú limuzínu Rapid v Indii.

„V roku 2011 sme dosiahli nové rekordy a držíme kurz Rastovej stratégie 2018,“ povedal J. Stackmann pri príležitosti predstavenia štúdie MissionL v Katare. Vo všetkých regiónoch predala automobilka viac vozidiel ako v predchádzajúcom roku.

Veľmi dynamicky sa popri Európe opäť rozvíjali trhy v Rusku, Indii a Číne. „V Katare sme aktívni už desať rokov. Škoda je v tejto krajine už tretím najväčším importérom,“ hovorí Stackmann a dodáva: „Posilňovanie našich medzinárodných aktivít je ústredným prvkom našej rastovej stratégie.“ V Katare preto bude v roku 2012 na trh uvedený aj model Škoda Yeti.

Popri štúdii MissionL prezentuje Škoda na výstave v Katare aj ďalšie vozidlá, ponúkané na miestnom trhu - modely Fabia, Octavia, Yeti a Superb.

MissionL - veľvyslanec modelovej ofenzívy Škoda s novým dizajnovým jazykom
S novou kompaktnou limuzínou chce automobilka ďalej útočiť. Štúdia MissionL, blízka sériovému prevedeniu, ktorú česká automobilka v Katare prvýkrát predstavuje mimo Európu, poskytuje konkrétnu predstavu o budúcom sériovom modeli.

V segmente medzi modelmi Fabia a Octavia ponúka nové vozidlo veľkorysú dávku priestoru, typickú pre značku Škoda, a početné riešenia, zodpovedajúce sloganu značky „Simply Clever“. Praktické použitie a vynikajúci pomer ceny a úžitkovej hodnoty z neho robí zaujímavú ponuku najmä pre rodiny.

Štúdia MissionL nadchne štruktúrou a precíznosťou. „Túto štúdiu sme vypracovali veľmi čisto, s jednoduchým a pôsobivým rozdelením plôch,“ hovorí hlavný dizajnér značky Škoda, Jozef Kabaň. Vozidlo preto pôsobí silným a športovým dojmom. „Život je stále zložitejší, preto mnoho ľudí túži po jednoduchom, ale precíznych posolstve. A toto prianie dizajn vozidla MissionL spĺňa,“ dodáva Kabaň.

Dokonalé proporcie mimoriadne zdôrazňujú jasne tvarované plochy a ostro vykreslené línie. Na prednej časti vozidla je jasne viditeľný nový dizajn značky. Nové, osviežené logo značky Škoda sa nachádza na zaoblenom prednom konci kapoty. Mriežka chladiča je lemovaná chrómovaným rámčekom a skladá sa z vertikálne usporiadaných lamiel. Na prove upútajú pozornosť svetlomety usporiadané do tvaru štvorlístka.

Pod hlavnými svetlometmi s dvojitými reflektormi masku chladiča ohraničujú takmer rovnako veľké hmlové svetlomety. Smerovky a svetlá pre denné svietenie tvoria jemné pásy na spodnej hrane hlavných svetlometov. Kryštalická štruktúra ich krytov taktiež vykazuje ostré línie - tému, ktorá pripomína remeselný um českých brusičov skla a ktorá sa odráža na mnohých komponentoch karosérie a interiéru.

Interiér štúdie kryje čierna priehľadná sklenená strecha, ktorá zvýrazňuje usporiadanú eleganciu, jasnú ergonómiu a vysokú funkčnosť. Kokpit svojím horizontálnym usporiadaním vyžaruje veľkorysosť. Prístrojová doska, poťahy sedadiel a volantu sú dvojfarebné, v kombinácii bielej a béžovej, a dodávajú vozidlu mladistvý dojem. Vo výplniach dverí nájdete osvetlené textilné poťahy. Sú v nich zapustené drobné štruktúry, pripomínajúce brúsený kryštál, ktoré prenášajú tému skla i do interiéru.

Zdroj: ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /SKODA/