Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: Vynovená Toyota Aygo prináša svieži štýl
10. január 2012 @ 13:35:33 CET, poslal k.zechmeister

TOYOTA Spoločnosť Toyota uviedla nový model Aygo na trh v roku 2005 ako súčasť rozrastajúcej sa triedy miniautomobilov (segment A). Aygo je pre Európanov úplne novou alternatívou pre štýlovú jazdu v meste. Revolučný dizajn Toyoty Aygo dokazuje, že kompaktnosť nie je len synonymom účelnosti a úspornosti, a tiež mení náš pohľad na to, čo sa skrýva pod pojmom malé vozidlo.

Na konci roka 2008 podstúpila Toyota Aygo rozsiahle úpravy a v segmente A rýchlo získala dobrú povesť vďaka úspornému využitiu priestoru, spoľahlivosti a kvalite, ktorú ponúka za prijateľnú cenu. Doposiaľ sa predalo 580 000 kusov.

Novú Toyotu Aygo navrhli v Európe, a tu sa aj vyrába. V triede mini áut je aj naďalej jednotkou z hľadiska priestrannosti interiéru a potešenia z jazdy. Vyznačuje sa novým, výraznejším dizajnom z dielne značky Toyota, vylepšeným interiérom v nových farebných kombináciách, rozšírenými možnosťami infozábavy a konektivity, väčším pohodlím pri jazde, nižšou úrovňou hluku v kabíne a v prípade modelov s viacrežimovou prevodovkou disponuje aj možnosťou radenia pomocou páčok na volante. Na trhu je dostupná nová, ekologická verzia Toyoty Aygo, ktorá ponúka nižšiu spotrebu paliva s množstvom vyprodukovaných emisií CO2 iba 99 g/km.

Toyota Aygo ponúka zákazníkom výnimočne nízke náklady na prevádzku a údržbu. Model je zaradený do najvýhodnejších poistných kategórií v Nemecku (trieda 15) a Spojenom kráľovstve (trieda 3E), čo odzrkadľuje veľmi nízke náklady na opravu tohto modelu. Okrem toho je vozidlo z časového hľadiska pozoruhodne nenáročné na údržbu, ktorá vyžaduje celkový čas iba 5,1 hodiny na 100 000 najazdených kilometrov.

Pre spokojnosť majiteľa ponúka Toyota každé nové vozidlo Aygo s celoeurópskou 3-ročnou zárukou (alebo zárukou do 100 000 najazdených kilometrov – podľa toho, čo nastane skôr). Aygo taktiež prináša 12-ročnú záruku na prehrdzavenie karosérie.

Súčasný trend downsizingu, poháňaný rastúcimi cenami palív a čoraz prísnejšími zákonmi o životnom prostredí, naznačuje, že vysoko konkurenčný a ešte členitejší segment A je jednou z mála oblastí automobilového trhu, u ktorej sa v priebehu nasledujúcich rokov očakáva nárast.

V roku 2011 Toyota predala viac než 85 000 kusov vozidla Aygo. Nové Aygo sa na európskom trhu objaví začiatkom jari 2012.

Dynamickejší dizajn exteriéru
Nové Aygo ponúka v rámci triedy mini áut svojim zákazníkom ideálnu kombináciu priestranného interiéru a pôžitku z jazdy v čo najkompaktnejšom balení.

S dĺžkou 3 430 mm je nové Aygo iba o 15 mm dlhšie ako jeho predchodca. Vďaka krátkemu prednému a zadnému previsu, 2 340 mm dlhému rázvoru náprav a veľkorysej celkovej šírke (1 615 mm) vznikol prekvapivo priestranný, praktický interiér, zatiaľ čo si Aygo zachovalo stabilitu, svižné ovládanie a polomer otáčania iba 4,73 metra pre lepšiu schopnosť manévrovať v preplnenom meste.

Nové Aygo si zachováva priateľský výraz a zmysel pre humor, ktoré neodmysliteľne patria k štýlu tohto modelu a zároveň prináša výraznejší a dynamickejší dizajn čelných častí. Spája v sebe vylepšené aerodynamické vlastnosti a účinnejšie chladenie motora s novým dizajnovým jazykom Under Priority spoločnosti Toyota, aplikovaným na čelné časti. Nová výrazná tvár vozidiel ďalšej generácie rodiny Toyota, známa ako dizajnový jazyk Under Priority, zdôrazňuje zväčšenú spodnú časť masky chladiča a upriamuje pozornosť na spodnú časť vozidla s cieľom dosiahnuť výraznejší a asertívnejší vzhľad. Súčasťou rozšíreného predného nárazníka je zväčšený otvor na nasávanie vzduchu v tvare lichobežníka. Vďaka novým hmlovým svetlám zabudovaným v rohoch nárazníkov má nové Aygo široký postoj a na cestách sa nedá prehliadnuť. Nové LED svetlá na denné svietenie, ktorými si môže zákazník doplniť výbavu vozidla, sú posadené do spodnej časti masky chladiča a dopĺňajú nové stvárnenie čelných častí modelu Aygo podľa dizajnu Under Priority. Aerodynamické vlastnosti Toyoty Aygo taktiež vylepšuje nový dizajn predného nárazníka. Vstavaný predný spojler sa posunul o 70 mm dopredu a upravili sa všetky otvory spolu s okrajmi podbehov predných kolies, aby vzduch ľahšie prúdil okolo vozidla a do jeho čelných častí, vďaka čomu sa znížila spotreba paliva.

Nad hornou časťou štíhlej, priateľsky pôsobiacej masky chladiča sa vyníma novo vytvarovaná kapota, ktorá dodáva stredovej časti objem a nové Aygo je aj vďaka nej na cestách dominantnejšie.

Na prianie zákazníka je možné stmaviť zadné sklá trojdverovej aj päťdverovej verzie nového modelu Aygo. Okrem bežných zliatinových diskov kolies s rozmerom 14 palcov a piatimi alebo šiestimi lúčmi prichádza Aygo aj s novým dizajnom 14-palcových oceľových diskov. Z ôsmich dostupných farieb karosérie sú dve úplne nové – odtiene Vibrant Metallic Orange (žiarivá oranžová metalíza) a Bronze Mica (bronzová metalíza).

Vyššia úroveň vnímanej kvality
Nový farebný odtieň Dark Grey (tmavá sivá) v sebe spája zmysel pre humor so sofistikovanou povrchovou úpravou, ktorá zdôrazňuje vyššiu úroveň vnímanej kvality. V tomto odtieni je teraz vyhotovená vrchná aj spodná časť prístrojovej dosky a prináša intenzívnejší pocit prepojenia s interiérom novej Toyoty Aygo.

Novo navrhnutý volant je potiahnutý kožou a súčasťou výbavy modelu s viacrežimovou prevodovkou (MMT) môžu byť aj páčky manuálneho radenia umiestnené pod volantom. Viacrežimová prevodovka a páčky manuálneho radenia sú teraz dostupné aj s koženým poťahom.

Dekoratívne obruby tachometra, otáčkomera a otvorov ventilácie môžu mať podľa výberu zákazníka sivú, oranžovú alebo čiernu farbu. Reproduktor umiestnený v predných dverách má novú mriežku s dekoratívnym lemovaním v striebornej alebo oranžovej farbe. Nové Aygo ponúka na výber dva audiosystémy. Prvým je sústava s výkonom 35 W, AM/FM rádioprijímačom a prehrávačom CD, napojená na dva alebo štyri reproduktory a druhým sústava s AM/FM rádioprijímačom a prehrávačom CD, viacjazyčným displejom, ktorá navyše podporuje pripojenie mobilných telefónov prostredníctvom rozhrania Bluetooth a pripojenie prenosných audioprehrávačov (napr. zariadení iPod) prostredníctvom konektora USB.

Pre ľahší prístup do batožinového priestoru prichádza nová Toyota Aygo s väčším uhlom otvárania zadného plató, čo prispieva ku zvýšeniu praktickosti a pohodlia pri používaní tohto modelu.

Špeciálna uvádzacia verzia modelu v odtieni Vibrant Metallic Orange zaujme dekoratívnymi obrubami vo farbe karosérie okolo tachometra, otvorov ventilácie, ako aj doplnkového otáčkomera a reproduktorov vo dverách (ak sú vo výbave).

Nižšia spotreba a vyššia miera jazdného pohodlia
Keďže zákazníci kladú dôraz na cenu modelu a s vozidlom nenajazdia veľmi vysoký počet kilometrov, v segmente A dominujú modely so zážihovým motorom, ktoré predstavujú 85 % zo všetkých predaných vozidiel. Nové Aygo je vybavené mimoriadnym trojvalcovým zážihovým motorom VVT-i s objemom 1,0 litra od Toyoty. Tento motor vyhovuje požiadavkám emisnej normy Euro V a spája sa v ňom nízka hmotnosť a kompaktný dizajn s dostatočným výkonom a krútiacim momentom, ktoré sú v mestskej premávke nevyhnutné. Zároveň ponúka vysoko konkurencieschopné parametre spotreby paliva a nízke emisie CO2, ktoré prinášajú daňové výhody. Súčasným trendom je tzv. downsizing pohonných jednotiek, teda zmenšovanie objemu pri súčasnom zachovaní pôvodného výkonu. Jednotkou v tejto oblasti je akoby zázrakom zmenšený celohliníkový zážihový trojvalcový motor VVT-i s objemom 1,0 litra, ktorý aj naďalej zostáva symbolom kompaktnosti a výkonnosti. S hmotnosťou iba 67 kg je jednou z najľahších jednotiek vo svojej triede a niekoľkokrát za sebou získal ocenenie Motor roka v kategórii do 1,0 litra.

Konštruktéri automobilky Toyota sústavne pracovali na zlepšení výkonu motora a znížení spotreby paliva a zároveň znižovali emisie CO2 s každou novou verziou tejto pohonnej jednotky. Posledná verzia so zdvihovým objemom 998 cm3 využíva výhody prepracovaného tvaru spaľovacej komory, ktorý zvýšil kompresný pomer z 10,5 na 11,0 : 1 a tým aj účinnosť spaľovania. Kvôli dlhšej životnosti sa používajú sviečky s irídiovými elektródami.

Trojvalcový motor VVT-i spolu s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou zaisťujú maximálny výkon 50 kW (68 k) pri 6 000 ot/min a maximálny krútiaci moment 93 Nm pri 3 600 ot/min. Spotreba paliva sa znížila na 4,4 l/100 km3 a množstvo vyprodukovaných emisií CO2 je len 102 g/km.

Po prvýkrát sa na trhu objavuje aj nová, ekologická verzia Toyoty Aygo. Disponuje dlhším tretím prevodovým stupňom a používa pneumatiky s nižším koeficientom valivého odporu (RRC), ktoré znižujú valivý odpor o 14 %. Vďaka tomu nemá nižšia spotreba negatívny vplyv na pohodlie pri jazde, ovládanie vozidla alebo účinnosť bŕzd. Spotreba paliva dosahuje hodnotu iba 4,3 l/100 km3 a emisie CO2 sú pri tomto modeli znížené na 99 g/km.

Ďalšou výhodou, ktorú zákazníkom ponúka nové Aygo, je automatizovaná viacrežimová manuálna prevodovka bez spojkového pedála s režimom plne automatického radenia. Motor, spojku a rozvodové ústrojenstvo riadi počítač, a tak zaisťuje presné a rýchle radenie prevodových stupňov.

V režimoch E (Economy – úsporná jazda), M (Manual – manuálne radenie) alebo R (Reverse – spätný chod) je radenie podobné ako v prípade bežného automatického radenia. Po zvolení režimu E sa automaticky zaradí rýchlostný stupeň, v ktorom bude mať vozidlo čo najnižšiu spotrebu paliva. Režim M umožňuje vodičovi manuálne radiť rýchlostné stupne pomocou samotnej radiacej páky alebo – po prvýkrát aj v modeli Aygo – pomocou páčok radenia umiestnených pod volantom.

Motor VVT-i s objemom 1,0 litra v modeloch Aygo vybavených viacrežimovou prevodovkou dosahuje spotrebu paliva 4,5 l/km3 a produkuje emisie CO2 iba na úrovni 104 g/km3. Aj vďaka ľahkej kostre karosérie (ktorá je viac než spolovice vyrobená z vysokopevnostnej ocele), ako aj krátkemu prednému a zadnému previsu je nové Aygo stvorené špeciálne pre jazdu v mestskej premávke.

Úspornému elektrickému posilňovaču riadenia (EPS), ktorý sa prispôsobuje rýchlosti vozidla, vďačí nové Aygo za veľmi malý polomer otáčania (4,73 m). Jeho majiteľ teda môže ťažiť z ideálnej kombinácie svižnosti a dobrej ovládateľnosti vozidla.

Nové Aygo využíva osvedčený spôsob zavesenia predných kolies so vzperami MacPherson, zatiaľ čo v zadnej náprave sa nachádza torzná tyč v tvare obráteného „V“. Tento systém prináša nezanedbateľnú úsporu hmotnosti a vysokú torznú tuhosť, ktorých výsledkom je dokonalá rovnováha jazdného pohodlia, stability a radosti z jednoduchého ovládania ako v pretekárskom aute.

Účinok predných a zadných tlmičov je prispôsobený tak, aby sa dosiahlo čo najvyššie pohodlie pri jazde bez negatívneho vplyvu na jazdné vlastnosti a ovládateľnosť vozidla.

Nové Aygo používa prepracovaný tlmič spojky, ktorý znižuje hluk a vibrácie vychádzajúce z hnacieho ústrojenstva, pričom vychádza z komplexných opatrení na zníženie hluku, vibrácií a otrasov zavedených v tomto modeli.

Doplnením hustej izolačnej hmoty pod kapotou vozidla – so vzduchovou medzerou medzi panelmi kapoty – sa obmedzil prenos zvuku z motorového priestoru, čo opätovne prispieva k tichšiemu a príjemnejšiemu prostrediu v kabíne.

Zdroj: TOYOTA MOTOR SLOVAKIA, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /TOYOTA/