Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
technika: Ford spustil výrobu 1,0-litrového motora EcoBoost
10. november 2011 @ 07:35:33 CET, poslal j.kval

FORD Prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Ford, Alan Mulally dnes spustil sériovú výrobu najmenšieho benzínového motora Ford – 1,0-litrového preplňovaného motora EcoBoost s priamym vstrekovaním, ktorý sa v Európe predstaví na začiatku roka 2012 a neskôr bude k dispozícii po celom svete.

  • Prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Ford Alan Mulally spúšťa výrobu nového motora EcoBoost s objemom 1,0 l v Kolíne nad Rýnom. Malý ale výkonný motor bude k dispozícii po celom svete.
  • Spoločnosť Ford investuje 134 miliónov € (200 miliónov $) do novej výrobnej linky v motorárni v Kolíne nad Rýnom, ktorá bude disponovať najmodernejšími výrobnými technológiami.
  • Motor sa prvýkrát objaví v európskom Forde Focus na začiatku roka 2012. Focus tak dosiahne najnižšie emisie CO2 a spotrebu paliva vo svojej kategórii. Následne sa objaví v ponuke v modeli Ford C-MAX a novom modeli B-MAX v Európe a ďalších vozidlách Ford na celom svete.
  • Nový 1,0-litrový motor EcoBoost je najmenším benzínovým motorom spoločnosti Ford. Motor je prepĺňaný turbodúchadlom a má priame vstrekovanie paliva. Vo Forde Focus prinesie kombináciu výkonu 125/100 koní a emisií CO2 na úrovni 114/109 g/km.
  • V Európe vyvinutý motor sa bude taktiež od začiatku roka 2012 vyrábať v meste Craiova v Rumunsku, čím sa celková európska produkcia vyšplhá na 700 000 kusov za rok. V najbližšom období sa očakáva celosvetová ročná produkcia v objeme až 1,35 milióna motorov.

    Spoločnosť Ford oznámila, že pri svojom debute v európskom Forde Focus bude 1,0-litrový trojvalcový motor EcoBoost disponovať výkonom 125 koní a zároveň prinesie veľmi nízke emisie CO2 na úrovni 114 g/km – to je úroveň neporovnateľná s konkurentmi modelu Focus. Verzia rovnakého motora s výkonom 100 koní prinesie úplne najnižšie emisie CO2 vo svojej triede benzínových motorov na úrovni 109 g/km. zväčšiť obrázok

    „Nový 1,0-litrový motor EcoBoost je pre spoločnosť Ford veľmi významným globálnym motorom a vzrušujúcim technickým úspechom,“ povedal Mulally. „Predstavuje záväzok spoločnosti Ford stať sa vďaka technológiám lídrom v oblasti spotreby paliva a skvelého výkonu. Sme veľmi radi, že tento motor bude k dispozícii po celom svete.“

    K Mulallymu sa na akcii pripojil Hannelore Kraft, premiér regionálneho štátu Severné Porýnie-Vestfálsko a Elfie Scho-Antwerpes, starosta Kolína nad Rýnom. Spoločnosť Ford uviedla, že do špeciálnej modernej výrobnej linky na výrobu motorov v motorárni v Kolíne nad Rýnom investovala 134 miliónov € (200 miliónov $). Závod s 870 zamestnancami bude ročne vyrábať až 350 000 kusov nových motorov.
    Európska výrobná kapacita sa zvýši na 700 000 kusov ročne v momente, keď sa k závodu v Kolíne nad Rýnom pripojí nová motoráreň Ford v meste Craiova v Rumunsku. Na začiatku roka 2012 sa v nej začne vyrábať nový 1,0-litrový motor EcoBoost. V najbližšom období spoločnosť Ford očakáva expanziu mimo Európy, aby bol motor dostupný pre zákazníkov z celého sveta. Spoločnosť očakáva ročnú produkciu týchto malých motorov v objeme 1,35 milióna kusov.

    Nový malý benzínový motor EcoBoost
    Tento nový motor EcoBoost prináša výkon, s ktorým môže súperiť s tradičným 1,6-litrovým motorom. Zároveň má výrazne nižšiu spotrebu paliva a nižšie emisie CO2. Blok 1,0-litrového motora EcoBoost sa zmestí na list papiera formátu A4, ale dosahuje výkon až 125 koní a špičkový krútiaci moment 170 Nm (200 Nm s funkciou overboost), čím sa stáva motorom s najlepším pomerom výkon/hmotnosť pri porovnaní s akýmkoľvek sériovým motorom Ford k dnešnému dňu. „Nový motor EcoBoost podčiarkuje záväzok spoločnosti Ford stať sa lídrom v oblasti technológie a životného prostredia,“ povedal Mulally. „Taktiež posilňuje náš záväzok k Nemecku ako modernému výrobnému sídlu. Nikde mimo územia USA nemáme silnejší tím technického vývoja a výroby ako tu v Nemecku.“

    Malý a výkonný nový motor EcoBoost bude mať premiéru v európskom modeli Ford Focus na začiatku roka 2012. Prinesie bezkonkurenčnú spotrebu paliva benzínového motora 5,0 l/100 km a emisie CO2 na úrovni 114 g/km pri verzii s výkonom 125 koní. Verzia s výkonom 100 koní ponúkne emisie CO2 na úrovni 109 g/km, čo je najlepšia hodnota v kategórii. Motor sa tiež objaví vo veľmi dobre sa predávajúcom Forde C-MAX a novom Forde B-MAX, ktorý sa vo výrobe objaví v roku 2012. Ďalšie globálne použitie motora vo verzii s výkonom 125 koní aj 100 koní oznámi spoločnosť Ford neskôr.

    1,0-litrový motor EcoBoost vyvinuli odborníci spoločnosti Ford z celej Európy, vrátane inžinierov v európskom centre výskumu a pokročilého inžinierstva Ford v Aachene v Nemecku a v technickom centre v Duntone vo Veľkej Británii. „Nový 1,0-litrový motor EcoBoost je výsledkom skutočnej spolupráce od začiatku do konca. Skúsenosťami prispeli odborníci spoločnosti Ford z celej Európy – prispeli pri vývoji motora aj špičkového zariadenia, v ktorom sa bude vyrábať,“ povedal Stephen Odell, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Ford of Europe.
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    „Toto všetko sa odrazí v hodnote emisií CO2 v európskom modeli Fordu Focus s novým 1,0-litrovým motorom EcoBoost pri jeho uvedení na začiatku roka 2012 – bude mať nízke emisie a zároveň odvážne a rafinované prevedenie, ktoré zákazníci očakávajú od značky Ford.“

    Výroba moderných motorov EcoBoost
    Moderný výrobný závod pre motory EcoBoost v Kolíne na Rýnom navrhol inžiniersky výrobný tím spoločnosti Ford v Duntone vo Veľkej Británii – pomocou virtuálneho výrobného laboratória, aby dosiahli maximálnu flexibilitu a efektivitu. Namontovaných bolo takmer 100 nových obrábacích jednotiek a 580 metrová špeciálna montážna linka.
    V závode sa využíva päťdesiatpäť automatických a 14 poloautomatických procesov spolu s 90 pracovnými miestami pre kvalifikovaných zamestnancov. Pri výrobe sú tak zaistené najvyššie štandardy kvality a dôslednosti. Táto technológia je schopná obrábať s presnosťou na 10 mikrometrov, čo je 10 až 20 percent hrúbky ľudského vlasu.

    Spoločnosť Ford predstavila nové výrobné technológie, ktoré znižujú objem potrebnej chladiacej kvapaliny pri obrábaní hliníkových častí motora na iba štyri alebo päť mililitrov na jeden diel z predchádzajúcej požiadavky až dvoch litrov, čo predstavuje zníženie o viac ako 99 percent. Prispieva to k zníženiu zaťaženia životného prostredia pri výrobe.

    Nová technológia „studeného testovania“ umožňuje otestovanie dokončených motorov bez toho, aby boli naštartované – zníženie spotreby paliva a emisií CO2 je pri tomto procese až 66 percent – zatiaľ čo 100 percent zostávajúcej energie potrebnej na prevádzku zariadenia pochádza z obnoviteľných zdrojov. Celková spotreba elektriny bola znížená o 66 percent v porovnaní s výrobou 4,0-litrového motora V6 Ford, ktorého výroba sa dnes v motorárni v Kolíne nad Rýnom končí.

    Zdroj: Summit Motors Slovakia, spol. s r.o.

  • Súvisiace správy

    Najčítanejšie /FORD/