Automobilka v portugalskom Tramagale spustila v septembri sériovú výrobu nového Canteru Fuso, ktorý na pohľad zaujme robustnými oceľovými nárazníkmi delenými na tri časti s praktickými plastovými rohami odolnejšími voči poškodeniu, ako aj maskou chladiča tvaru V.
Nový Canter poháňa štvorvalcový trojlitrový turbodiesel (spĺňa emisnú normu Euro 5) dodávaný v troch vyhotoveniach (96 kW/130 k; 110 kW/150 k a 129 kW/175 k). Ako prvé nákladné vozidlo dostal plnoautomatickú dvojspojkovú prevodovku, ktorá má šesť stupňov (ponúka sa ako alternatíva päťstupňovej manuálnej). Fuso Canter v dvojspojkovom vyhotovení umožňuje plynulejšie radenie, pričom spojku počas životnosti vozidla netreba vymieňať.
Oproti predchodcovi je dvojspojkový Canter i hospodárnejší (pre zníženie spotreby môže byť navyše vybavený funkciou štart-stop). Touto funkciou sa dá vybaviť i pri manuálnej prevodovke. Náklady na prevádzku nového vozidla oproti predchodcovi znižuje i predĺženie až o štvrtinu počtu najazdených kilometrov medzi intervalmi údržby. Trvácnosť mu zasa, naopak zvyšuje, napríklad kataforetické ponorné lakovanie kabíny vodiča, práškový nástrek rámu s dlhodobou ochranou proti korózii, či tradične sériovo montovaná motorová brzda.
Nový Fuso Canter je zároveň funkčnejší (najmä vďaka rozšírenému počtu vyhotovení a nárastu užitočnej hmotnosti) i pohodlnejší (má nový kokpit, pri 3,5 tonovom hmotnostnom variante aj prednú nápravu s nezávislým zavesením kolies) ako aj bezpečnejší, keďže má v ponuke i ESP a tiež airbag pre spolujazdca. Kokpit okrem iného obsahuje nové: prístroje s multifunkčným displejom, sedadlá (na želanie aj odpružené a s prestaviteľnými bedrovými opierkami), vyhrievanie i automatickú klimatizáciu.
Zdroj: Mercedes-Benz Slovakia s.r.o.