Škoda začala v indickom závode v Pune
sériovú výrobu novej kompaktnej limuzíny Rapid, ktorú tu ešte tento rok
uvedie na trh. Indická adaptácia limuzíny Rapid v mimoriadnej miere zohľadňuje priania indických zákazníkov a ďalej posilní pozíciu značky Škoda v krajine.
Nový model má veľký význam pre Rastovú stratégiu Škoda, v rámci ktorej chce automobilka do roku 2018 zvýšiť svoj predaj na minimálne 1,5 milióna vozidiel ročne.
„India je prvým trhom, na ktorom uvádzame nový model Rapid. To zdôrazňuje význam
tejto krajiny pre náš podnik,“ povedal predseda predstavenstva spoločnosti Škoda
Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „V najbližších rokoch chceme na celom svete podstatne
pridať. Za týmto účelom výrazne posilníme naše mimoeurópske aktivity. Indický trh
pritom hrá centrálnu úlohu, pretože India patrí popri Číne a Rusku medzi trhy s najväčším potenciálom. Nový Rapid je pre tieto rastové trhy správnym vozidlom, ktorý prichádza v správny čas. Predstavuje dôležitý krok na ceste k nášmu ďalšiemu rastu v najbližších rokoch.“ Podľa odhadu odborníkov má India do konca desaťročia postúpiť medzi päť najväčších automobilových trhov sveta.
Rapid je vozidlom vyrábaným v Indii pre Indiu. Vozidlo ponúka veľkorysý priestor, pekný dizajn, dobrú bezpečnostnú výbavu aj modernú vyzretú techniku. Auto vo svojich génoch nesie motto značky Škoda „simply clever“. S dĺžkou 4,39 metrov, šírkou 1,70 metra a
výškou 1,47 metra zaberá vozidlo svojou veľkosťou pozíciu medzi modelmi Fabia a Laura
(Octavia). Vďaka tomu bude značka v budúcnosti prítomná v najväčšom segmente
indického trhu.
Mimoriadne veľkorysé sú priestorové pomery v najmladším modeli značky Škoda:
päť plnohodnotných miest pre vodiča a cestujúcich, dostatok priestoru pre nohy a nad hlavou a batožinový priestor s objemom takmer 500 litrov zaisťujú piatim osobám pohodlné a uvoľnené cestovanie. „Rapid je auto pre celú rodinu a pre rozmanité použitie.
Dostatočne kompaktné pre mesto a dostatočne priestranné pre dlhšie cesty. Všestranný
talent, proste pravá Škoda,“ hovorí Vahland.
Presvedčivý je jasný, svieži dizajn, ktorý nesie podstatné prvky nového dizajnového
jazyka značky Škoda. Rapid zaujme dokonalými proporciami a precíznosťou. Čisto modelované plochy, ostro rysované línie a atraktívna maska na prvý pohľad ukazujú: tu
prichádza Škoda. Tento dojem pokračuje aj v interiéri: usporiadaný kokpit, prehľadne
zoradené ovládacie prvky a indikátory a koncentrácia na to podstatné zaisťujú pohodu na
palube.
Rapid je možné objednať so zážihovým a vznetovým motorom, s oboma motormi s manuálnou a automatickou prevodovkou. Ako benzínový motor je v ponuke agregát s objemom 1,6 litra a výkonom 77 kW. Turbodiesel s technológiou Common Rail má taktiež zdvihový objem 1,6 litra a výkon 77 kW.
Pre rast, ktorý spoločnosť v Indii plánuje s modelom Rapid a ďalšími vozidlami, má Škoda vynikajúcu východiskovú pozíciu. Značka, ktorá je v krajine aktívna od roku 2001, v tomto roku podstatne zvýšila odbyt v Indii. Do konca septembra predstavoval tento rast takmer 50 percent. „Chceme naďalej rásť a v Indii ideme na plný plyn,“ zdôrazňuje Prof. Vahland: „S investíciami do výroby, do predajnej a servisnej siete a samozrejme do nových produktov. Nový Rapid má pre to výnimočný význam.“
Závod spoločnosti Volkswagen v Pune bol otvorený v roku 2009. Nový Rapid je po modeli
Fabia druhým vozidlom značky Škoda, vyrábaným v tomto závode. Popri závode v Pune
vyrába Škoda v Indii svoje vozidlá v závode v Aurangabad. Tu sa vyrábajú modely Superb, Laura a Yeti.
Zdroj: ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o.