Spoločnosť Honda na septembrovom autosalóne IAA vo Frankfurte predstaví svoj nový model Civic. Pred samotným predstavením Honda vydáva sériu krátkych filmov dokumentujúcich vývoj nového automobilu. Tretí z nich sa zameriava na odhlučnenie a cestovný komfort automobilu.
Nový Civic, ktorý bol vyvinutý špeciálne pre európsky trh, bude ponúkaný ako päťdverový hatchback a bude konkurovať ostatným vozidlám v C-segmente. Predaj nového modelu bude zahájený začiatkom roku 2012.
Zlepšenie až k špičke v rámci triedy
Jednou z oblastí, na ktorú sa zamerali vývojári nového modelu Civic, bolo zlepšenie vlastností interiéru. Technici spoločnosti Honda starostlivo ladili každý detail na vzhľade, konštrukcii a aerodynamike vozidla. Výsledkom je vozidlo, ktoré sa pohodlne riadi na všetkých typoch ciest a s rôznou kvalitou povrchu.
Konštruktéri strávili veľa času testovaním vozidla v Európe, aby upravili vozidlo na cesty s rozmanitou kvalitou povrchu. Aby bolo možné optimálne rozmiestniť izoláciu kabíny, vývojový tím použil bezdozvukovú komoru výskumného a vývojového strediska v anglickom Swindone. Jedným z výsledkov tohto výskumu bola úprava čalúnenia a konštrukcie stropu v kabíne a spôsobu ako tieto komponenty fungujú v spojení s karosériou vozidla.
Aerodynamika nového Civicu taktiež hrá jednu z kľúčových rolí pre dosiahnutie najvyššej úrovne cestovného komfortu. Niektorí z členov tímu konštruktérov v minulosti pracovali vo Formuli 1 a využili svoje skúsenosti pre vytvorenie vozidla, ktoré bude kombinovať nízky koeficient odporu vzduchu a skvelú stabilitu vo vysokých rýchlostiach. Hodiny precíznej práce strávené testovaním v aerodynamickom tuneli priniesli vyšší výkon, nižšiu spotrebu a výnimočne tichý interiér.
“Pri znižovaní hlučnosti a zlepšovaní akustického komfortu nového modelu Civic sme sa neuspokojili len s jednou technikou,“ hovorí Kazuo Sunaoshi, vedúci vývoja karosérie. “Dosiahnutý výsledok je kombináciou veľkého počtu drobných detailov. Mojim veľkým cieľom bolo dosiahnuť lepšie parametre úrovni hluku a vibrácií než dosahujú naši európsky konkurenti. A môžem s hrdosťou povedať, že sa nám podarilo stanovené ciele dosiahnuť.”
Viac informácií získate v treťom dieli seriálu o novej Honde Civic:
Odhlučnenie a cestovný komfort
Druhý diel:
Motor 2.2 i-DTEC
Prvý diel:
Jazdné vlastnosti a ovládateľnosť
Zdroj: Honda Slovakia, spol. s r. o.