Spoločnosť TATRA dnes uviedla na trh novú modelovú radu PHOENIX, ktorú postavila za pomoci motora PACCAR MX a kabíny výrobcu nákladných vozidiel DAF. DAF zároveň získal 19% akcií v TATRA, a.s. a obidve firmy pripravili spoluprácu na poli predajných a popredajných služieb.
TATRA PHOENIX je nový začiatok, štart do najvyšších poschodí konkurenceschopnosti na poli produktu a popredajných služieb. S novým vozidlom sa otvára ďalšia kapitola svetovo úspešného „románu s názvom TATRA“. Vďaka spojeniu s významným výrobcom nákladných vozidiel DAF a skupinou PACCAR vstupuje TATRA do éry úplne zásadnej globalizácie ponuky svojich výrobkov a služieb. TATRA PHOENIX je nová rada vozidiel s mimoriadnymi jazdnými vlastnosťami, vysokou produktivitou a efektivitou provádzky, komfortom pre vodiča a dlhou životnosťou.
Unikátny inovovaný tatrovácky podvozok s novou prídavnou prevodovkou a pneumatickým odpružením všetkých náprav, doplnený o kabínu DAF CF 85 (krátka alebo spacia), motor PACCAR MX s výkonom 265 kW až 375 kW a prevodovku ZF Ecosplit - manuálne radená, alebo AS - Tronic – automatizovaná, znamená pre značku TATRA, jej zákazníkov, obchodných partnerov a priaznivcov jednoznačný vstup do novej éry v rámci segmentu komerčných vozidiel.
TATRA PHOENIX zachováva tradíciu pohonu všetkých kolies s možnosťou pripojenia či odpojenia pohonu prednej nápravy kedykoľvek behom jazdy bez nutnosti zastavenia. V štandardnej konfigurácii budú k dispozícii vozidlá 4x4, 6x6, 8x8 a po novom taktiež 8x6. Vozidlo tak nemá problém pohybovať sa v tom najťažšom terénu, ale zároveň je teraz lepčie prispôsobené pre zmiešanú prevádzku.
Tatrovácka koncepcia podvozku vozidla ponúka centrálnu nosnú rúru a s ňou pomocou priečnikov spojený zvarovaný rám, ktoré tvoria extrémne tuhý nosný systém vozidla. Vysoká tuhosť nosnej štruktúry ovplyvňuje rozhodujúcim spôsobom jazdné vlastnosti a namáhanie rámu a nástavieb.
Podvozok svetoznámej tatrováckej koncepcie môže fungovať bez zvarovaného horného rámu, čo znamená, že niektoré nástavby môžu byť pripojené pomocou priečnikov priamo k centrálnej rúre. Vďaka tomu sa predovšetkým u sklápačov zvyšuje užitočné zaťíženia a vozidlá sa tak stávajú produktívnejšie. Podobné riešenie si nemôže klasická koncepcia vozidla s rebrinovým rámom dovoliť. Tuhá nosná štruktúra podvozku v porovnaní s nezávisle odpruženými výkyvnými polonápravami umožňuje vyššiu rýchlosť jazdy v teréne v porovnaní s vozidlami klasickej koncepcie pri zachovaní komfortu jazdy, ku ktorému vysokou mierou prispieva kompletné vzduchové odpruženie vozidla TATRA PHOENIX, kde sú zadné nápravy odpružené pomocou patentovaného riešenia TATRA King Frame, a taktiež modernizovaný systém riadenia.
Dôkazom robustnosti a spoľahlivosti vozidla je 36-mesačná záručná doba (alebo priebeh 300 000 km) na hnací trakt vozidla, čo je v súčasnosti v danej triede vozidiel najviac.
Viac informácií na www.tatraphoenix.com.
Zdroj: www.tatra.cz