Renault ohlásil čistý príjem vo výške 1,253 miliónov €, čo predstavuje zvýšenie o 52% a kladný automobilový operačný free cash flow vo výške 121 miliónov €.
Výsledky v skratke
• Rekordné predaje za prvý polrok, s 1,4 mil. predanými kusmi – zvýšenie o 1,9%.
• Príjmy Skupiny predstavujú 21,101 mil. €, čo je nárast o 7,3% oproti minulému roku.
• Operačná marža Skupiny je 630 mil. €, alebo 3% príjmov (780 mil. € alebo 4,0% v prvom polroku 2010). Negatívny dopad cunami v Japonsku na Skupinu je odhadovaný na 150 mil. €.
• Operačný príjem Skupiny narástol o 54 mil. € na 722 mil. € v prvej polovici 2011.
• Čistý príjem predstavuje 1,253 mil. € v porovnaní s 823 mil. € v prvej polovici 2010.
• Kladný automobilový operačný free cash flow o výške 121 mil. €.
• Automobilový čistý finančný dlh vo výške 1 221 mil. € ku koncu júna – zníženie o 214 mil. € v prvom polroku.
Výsledky komentuje Carlos Ghosn, predseda a CEO Renaultu
„Rekord v predajoch v prvom polroku potvrdzuje silný potenciál Skupiny na medzinárodný rast. Finančné výsledky boli ovplyvnené externými udalosťami, vrátane problémov so zásobovaním, ktoré utíchnu v druhom polroku, ako aj značným zdražením primárnych surovín. V tomto kontexte potvrdzuje Skupina svoj cieľ – operačný free cash flow vyšší, ako 500 mil. € pre rok 2011.“
Skupina ohlásila v prvom polroku 2011 príjmy vo výške 21,101 mil. €, čo predstavuje zvýšenie o 7,3%. Automobilový priemysel, ťahaný medzinárodným rastom, sa na tomto výsledku podieľal vytvorením 20,143 mil. € príjmov. Tento 7,3%-ný medziročný nárast bol výsledkom najmä zlepšenia predajného mixu a zvýšenia objemov.
Podiel na trhu Skupiny vo Francúzsku bol negatívne ovplyvnený v prvom štvrťroku 2011 nedostatkom vozidiel. Tento efekt bol ešte zhoršený v druhej štvrtine problémami so zásobovaním, ktoré nasledovali po cunami v Japonsku.
Operatívna marža Skupiny dosiahla 630 mil. €, alebo 3,0% príjmov, v porovnaní so 780 mil. € alebo 4,0% v prvej polovici 2010.
Automobilová operatívna marža dosiahla 221 mil. €, alebo 1,1% príjmov, čo predstavuje pokles 189 mil. € v porovnaní s prvou polovicou 2010. Tento rozdiel bol výsledkom najmä:
• vyššej ceny prvotných surovín (- 313 mil. €), efekt ktorý bol čiastočne vyvážený plánom znižovania nákladov (Monozukuri), ktorý priniesol 279 mil. €,
• negatívneho menového efektu vo výške 102 mi. €,
• nárastu objemov predaja, vyúsťujúcim pri 59 mil. €,
• výkyvmi v cene/mixe vo výške - 91 mil. € na vysoko konkurenčnom európskom trhu, ktorý bol narušený problémami so zásobovaním.
Celkovo mali problémy so zásobovaním, vyplývajúce z cunami v Japonsku, nepriaznivý vplyv na operatívnu maržu automobilovej oblasti v odhadovanej výške 150 mil. € za prvý polrok. Tieto dopady boli najviac citeľné v produkcii, komerčných ponukách a logistike.
Podiel Financovania predajov na operatívnej marži Skupiny dosiahol 409 mil. € v porovnaní s 370 mil. € za prvú polovicu 2010. Tento 39 mil. nárast bol výsledkom vyšších pohľadávok a silného zníženia ceny rizika, ktorá dosiahla historické minimum.
V prvej polovici 2011 ohlásil Renault čistý zisk vo výške 557 mil. € za pomoci pridružených spoločností, konkrétne Nissanu, AB Volvo a AvtoVAZ.
Čistý príjem dosiahol 1 253 mil. €, pričom čistý príjem podielu Skupiny dosiahol 1 220 mil. € (4,48 € na akciu v porovnaní s 2,95 € na akciu v prvej polovici 2010).
Automobilový operačný free cash flow bol kladný na úrovni 121 mil. €, napriek nepriaznivej zmene vo vyžadovanom prevádzkovom kapitáli vo výške 437 mil. € v porovnaní s 31. decembrom 2010 (čiastočne kvôli netradičnej sezónnosti skladov spojenej s problémami so zásobovaním).
Ako výsledok sa automobilový čistý finančný dlh znížil o 214 mil. € oproti 31. decembru 2010, pričom dosiahol 1 221 mil. € ku 30. júnu 2011. Podiel čistého dlhu k majetku akcionárov bol 5,3% (v porovnaní s 6,3% na konci decembra 2010).
Vyhliadky do roku 2011
Globálny automobilový trh (PC+LCV) by mal podľa očakávaní rásť, spolu o 3-4% v porovnaní s rokom 2010. Rozvojové trhy budú tento rast ťahať najviac, zatiaľ čo Európa by mala tento rok zostať stabilná, alebo sa dokonca o niečo málo stiahnuť (- 2%) ako celok, pričom pri francúzskom trhu sa ráta s poklesom o 4-6%. V tomto kontexte však Renault očakáva vyššie predaje aj príjmy, než v roku 2010.
Ťažkosti v zásobovaní by mali podľa očakávaní postupne pominúť v priebehu druhej polovice roku 2011, umožňujúc silné zotavenie produkcie v septembri. Dopad japonskej cunami na operačnú maržu v druhej polovici je odhadovaný na dodatočných 50 mil. €.
V tomto kontexte potvrdzuje Skupina svoj cieľ automobilového operačného free cash flow presahujúceho 500 mil. € pre rok 2011, s pomerom kapitálových výdavkov a R&D pod hranicou 9% z príjmov.
milióny EUR |
P1 2011 |
P1 2010 |
Príjmy |
21 101 |
19 668 |
Operačná marža |
630 |
780 |
% z príjmu |
+ 3.0 % |
+ 4.0% |
Ostatné operačné príjmy a výdavky |
142 |
-62 |
Operačné príjmy |
772 |
718 |
Čisté finančné príjmy a výdavky |
-81 |
-242 |
Príjmy z pridružených spoločností: |
557 |
531 |
Nissan |
441 |
460 |
Volvo |
70 |
121 |
AvtoVAZ |
37 |
-56 |
Aktuálne a odložené dane |
5 |
-180 |
Čistý príjem |
1 253 |
823 |
Čistý príjem podielu Skupiny |
1 220 |
780 |
Zdroj: Renault Slovensko, s.r.o.