Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
všeobecné: Svetový úspech značky Dacia v poznámkach
01. október 2010 @ 11:01:41 CEST, poslal j.cvopa

DACIA Dacia sa v priebehu šiestich rokov od svojho nového začiatku v roku 2004 vypracovala na významného hráča v automobilovom priemysle.

Medziročné porovnanie predaja osobných vozidiel v prvých ôsmich mesiacoch roka 2010:

- Globálny predaj vozidiel značky Dacia dosiahol 221.092 kusov (vzostup o 12,1 percenta), čo zodpovedá trhovému podielu 0,6 percenta.
- V Európe sa predaj zvýšil o 20,9 percenta na 161.317 vozidiel, čo zodpovedá trhovému podielu 1,7 percenta. Najdôležitejšími európskymi trhmi na konci augusta 2010 boli Francúzsko (76.255 vozidiel), Nemecko (23.949), Taliansko (15.368) a Španielsko/Kanárske ostrovy (14.285).
- Dacia sa s trhovým podielom 5,1 percenta a rastom predaja o 118,4 percenta stala šiestou najpredávanejšou značkou vo Francúzsku.
- Dacia je poprednou značkou v Rumunsku, kde si trhový podiel zvýšila o 2,5 na 33,6 percenta.
- V regióne Maghreb (5 krajín severnej Afriky) sa celkový predaj vozidiel značky Dacia zvýšil o 4,5 percenta na 26 310 kusov, a to aj napriek 3,1-percentnému poklesu tamojšieho trhu.
- Trhový podiel Dacie v Alžírsku stúpol o 1,0 na 10,4 percenta a v Maroku o 2,0 na 20,4 percenta.

zväčšiť obrázok Z modelu Dacia LCV sa vo svete predalo celkovo 15 839 vozidiel, čo v porovnaní s rokom 2009 predstavuje vzostup o 43,9 percenta.

Dacia nezostala len pri sedane Logan, hatchbacku Sandero, rodinnom modeli Logan MCV, či vane a pickupe Logan, ale krátko po ich predstavení rozšírila svoju ponuku o terénny Duster.

Dacia Duster sa od svojho uvedenia na trh v apríli 2010 teší veľkému úspechu na všetkých medzinárodných trhoch. Po celom svete sa do konca augusta 2010 predalo vyše 64.000 vozidiel.

Od decembra 2010 pribudne do ponuky modelu Dacia Duster aj verzia s pohonom 4x4, ktorý sa spojí s dieselovým motorom dCi 90 DPF. Vďaka emisiám iba 139 g CO2/km, ktoré zodpovedajú spotrebe 5,3 l/100 km, sa Dacia Duster 4x4 dCi 90 DPF kvalifikuje pre kategóriu eco2.

Dacia Logan a Dacia Sandero budú vo väčšine európskych krajín dostupné s motorom 1.2 16V 75 LPG, ktorý od decembra 2010 nahradí doterajší agregát 1.4 MPI 75 LPG. Dacia Sandero a Dacia Logan budú mať s motorom 1.2 16V 75 LPG emisie na úrovni len 122 g CO2/km1. Vozidlá značky Dacia využívajúce LPG sa tešia pozoruhodnému úspechu: do konca augusta 2010 dosiahlo Sandero 1.4 MPI 75 LPG na predaji kompaktných hatchbackov v západnej Európe podiel 43 percent.

zväčšiť obrázok Vzhľadom na nárast predaja a dopytu zákazníkov po servisných službách, Dacia rozširuje princíp samostatných showroomov, nezávislých od predajných miest Renaultu (hoci sa stále spoliehajú na sieť Renaultu). Rozrastajúca sa ponuka modelov si vyžaduje čoraz väčšiu výstavnú plochu a stále viac zmluvného personálu. Vo Francúzsku je v súčasnosti 220 predajní Dacie (52 tzv. boxov a 168 nezávislých showroomov).

V štúdii JD Power VOSS 2010 sa Dacia vo Francúzsku zaradila na štvrté miesto za Hondou, Mercedesom a BMW a v Nemecku na druhom mieste (za Mercedesom). Tento prieskum spokojnosti zákazníkov sa zameral na motoristov, ktorí kupujú nové vozidlá a vlastnia ich v priemere dva roky, a zohľadnil štyri kritériá: kvalita/spoľahlivosť, využitie (dizajn exteriéru, jazdné skúsenosti, priestor v kabíne), popredajný servis a prevádzkové náklady.

Pozoruhodný rozvoj značky Dacia odzrkadľuje zmenu v postoji motoristickej verejnosti. Kým ešte donedávna zákazníci odmietali tzv. nízkonákladové vozidlá, tohtoročný prieskum spoločnosti Cetelem vo Francúzsku ukázal, že v priemere 29 percent jej klientov na veľkých európskych trhoch, ktorí plánovali kúpu nového vozidla, očakávalo cenu pod 8 000 €. I keď je pravdou, že súčasná ekonomická kríza podčiarkla význam pomeru kvalita/cena, spotrebitelia sa začínajú prikláňať k striedmejšiemu a premyslenejšiemu konzumu. Dacia túto zmenu zachytila a priniesla sériu spoľahlivých modelov, ktoré za svoju cenu ponúkajú neprekonateľný výkon aj výbavu.

zväčšiť obrázok Dacia sa svojou politikou cenovo dostupných kvalitných vozidiel stala sociálnym fenoménom a hybnou silou nového postoja k motorizmu, označovanou ako štýl Dacie.

Druhý ročník podujatia Dacia Picnic, ktorý sa konal 19. septembra 2010 vo Francúzsku, prilákal množstvo fanúšikov značky. Úspešný deň sa niesol v znamení zábavy a v priateľskej, rodinnej atmosfére.

Dacia sa už druhýkrát zúčastní na zimnej sérii pretekov na ľade Trophée Andros. Alain Prost, ktorý si vybral Daciu pre jej dôraz na jednoduchosť, efektívnosť a robustnosť, opäť predvedie schopnosti verzie modelu Dacia Duster určenej na preteky na ľade.

Zdroj: Renault Slovensko, s.r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /DACIA/