Na japonskom trhu boli v pondelok 20.5. 2002 uvedené do predaja prvé vozidlá Mazda ATENZA v prevedení sedan a hatchback, ktoré v Európe ponesú názov Mazda6. Prevedenie Wagon bude v Japonsku k dispozícii až od júna 2002.
Mazda ATENZA dokonale vystihuje nový duch značky Mazda „Zoom-Zoom“ – detská radosť z pohybu – a ako prvá začína budovať novú celosvetovú imidž v segmente vozidiel strednej triedy vďaka svojmu dynamickému výkonu, dizajnu, výbave, dokonalému spracovaniu, bezpečnosti i ohľaduplnosti k životnému prostrediu.
Karoséria vozidla skvelo naplňuje DNA značky Mazda, tj. „Stylish, Insightful and Spirited“. Od podvozku až po motor je všetko nové a vozidlo má taktiež úplne nové meno – Atenza, ktoré je odvodené z talianskeho slova „attenzione“ (pozor). A vozidlo skutočne priťahuje našu pozornosť k detailu, podtrhuje silné stránky výrobku a súčasne vystihuje ducha priateľského prístupu, rovnako ako rýchlosť a energičnosť.
Mazda plánuje, že mesačný predaj bude na domácom trhu predstavovať asi 2.500 vozidiel.