Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
všeobecné: BMW xDrive Tour 2008
07. november 2008 @ 09:06:31 CET, poslal l.kiss

BMW 30. október 2008, slnečných 25 stupňov, dážď pestrofarebného jesenného lístia v malebných Malých Karpatoch, kopcovité zákruty Pezinskej Baby - a v nich ako šnúra perál na labuťom krku séria bielych modelov na „BMW xDrive Tour 2008“. Od BMW radu 3 a 5, cez X3 a X5 až po kalorickú bombu X6. S magickým písmenom „x“ a prívlastkom „Drive“ na veku kufra, čo v bavorskom preklade značí jediné: pohon všetkých kolies xDrive.

zväčšiťZa ultimatívnymi „on-road“ a „off-road“ jazdnými vlastnosťami mníchovských modelov, prilepených k trati za každých okolností, sa skrýva tradične dlhý rázvor osí kolies, krátke previsy karosérie, rovnomerne rozložená hmotnosť, technológia lepenia, hliníkové komponenty, strážni psy elektronických systémov, vyladenie podvozku s nízkym ťažiskom. No a nemožno zabudnúť ani na Efficient Dynamics – súbor opatrení, ktoré prinášajú jeden významný paradox: rast výkonu pri znížení spotreby paliva a úrovne CO2.

zväčšiťAle poďme späť k roadshow. Ani bočné náklony v teréne do 35 stupňov nevyvedú z miery SUV BMW X3, X5 a Sports Activity Coupé BMW X6. Pevný skelet nepokrúti ani kríženie náprav nad nerovnosťami, kedy možno bez problémov otvárať dvere. Bez strašidelného vŕzgania sa v off-roadovom jazdení s modelmi BMW označenými „X“ zaobíde aj interiér a rozmerná palubná doska. Za 45-stupňový limit bočného náklonu či stúpania / klesania ide len David Copperfield... (Možno. Už dlho sme ho nevideli....). Mágom nie je ani inštruktor Oliver Tschurtschenthaler priamo z mníchovskej automobilky, ktorý upozorňuje na najčastejšie chyby motoristov mimo asfaltových ciest:
„Veľkým problémom je pozícia sedenia. Ak sú vodiči od volantu veľmi ďaleko, nemajú kontrolu nad jazdou. V teréne treba ísť rýchlosťou primeranou podmienkam, pomaly, nie rely. Pozor na kamene, stromy, pne, jamy. Mnohých pomýli, že aj s dokonalým systémom pohonu všetkých kolies xDrive si môžu dovoliť čokoľvek. Nie je to pravda. S autom s pohonom „xDrive“ síce možno zvládnuť v teréne naozaj veľa, ale samozrejme len po určité hranice.“

Pohon 4x4 všeobecne svedčí všetkým povrchom, každej situácii a počasiu. Bavorskí inžinieri neobľubujú reklamné frázy, preto záberu „xDrive“ naprogramovali rozmýšľanie. Presne tak to robí aj konkurencia. Lenže premýšľanie bavorákov je bleskovejšie a dokonalejšie. Mníchovský pohon všetkých kolies znamená – všetkých! S prenosom hnacej sily z náprav od 100% záberu vpredu po 0% vzadu a opačne. Konkurenčné systémy pracujú v maximálnom pomere od 38% vpredu po 62% vzadu. Resp. 25% vpredu, 75% vzadu.

zväčšiťŠpičkové BMW X6 xDrive atakuje navyše aktívnym diferenciálom aj umelú inteligenciu. Skúsený inštruktor Oliver Tschurtschenthaler pokračuje:
„BMW xDrive - najpredávanejší systém pohonu všetkých štyroch kolies na svete v segmente prémiových vozidiel prenáša krútiaci moment z prednej nápravy na zadnú a opačne v priebehu milisekundy. BMW X6 s novým systémom kontroly jazdnej dynamiky Dynamic Performance Control navyše zabezpečuje aj nezávislý prenos sily z ľavého na pravé koleso. Všeobecne je zatiaľ toto technické riešenie považované za najlepší pohon 4x4 na svete a v budúcnosti smeruje vývoj k pohonu každého jedného kolesa nezávisle, inou rýchlosťou resp. krútiacim momentom. S rozdelením potrebného výkonu od 0% do 100% na každé koleso neobmedzene.


BMW xDrive
Najrýchlejší zo všetkých systémov pohonu všetkých štyroch kolies. Na rozdiel od konkurenčných systémov pohonu všetkých kolies s pevným rozdeľovaním hnacej sily na nápravy BMW xDrive okamžite rozpoznáva, kedy je potrebná zmena prenášania hnacej sily a reaguje proaktívne, takže zabraňuje prekĺzavaniu kolies od prvého okamihu. Vďaka tomu je BMW xDrive kedykoľvek schopný dodať príslušnej náprave optimálny krútiaci moment. V extrémnych situáciách môže BMW xDrive previesť zmenu tak bleskovo, že dodá 100 % ťahu jedinej náprave, a tak zaručí optimálnu trakciu a bezpečnosť kedykoľvek a na akomkoľvek povrchu. Lamelová spojka, ktorá rozdeľuje hnaciu silu obom nápravám, je aktivovaná elektrickým motorom. To sa dosiahne v priebehu milisekundy – omnoho rýchlejšie než pri konkurenčných systémoch – a tak jemným spôsobom, že to ani nepostrehnete.

zväčšiťNajbezpečnejší zo všetkých systémov pohonu všetkých štyroch kolies. Ako doplnok na zlepšenie trakcie je BMW xDrive schopný predísť nestabilným jazdným podmienkam ešte skôr, než zistíte, že vaše vozidlo má sklon k nedotáčavosti alebo pretáčavosti. To je možné vďaka extrémnej rýchlosti a neustálej analýze informácií, dodávaných vylepšeným regulačným systémom Dynamickej kontroly stability (DSC) a senzormi. Najnovšia generácia DSC prichádza s niekoľkými inovatívnymi asistenčnými funkciami, ktoré inteligentne reagujú pri brzdení, a tak poskytujú ešte väčšiu bezpečnosť a pohodlie v každodenných situáciách.

Najsofistikovanejší systém pohonu všetkých štyroch kolies. BMW xDrive je na trhu jediný zo systémov pohonu všetkých štyroch kolies, ktorý je celý ovládaný elektronicky. To znamená, že BMW xDrive dostáva informácie z niekoľkých rôznych senzorov a spracúva ich v najmodernejšej riadiacej jednotke. V priebehu milisekúnd môže BMW xDrive vyhodnotiť, či si aktuálna jazdná situácia vyžaduje regulácie, a presunie trakčnú silu na kolesá, kde je to v danom okamihu potrebné – a to celkom revolučným spôsobom. V porovnaní s inými systémami pohonu všetkých štyroch kolies, ktoré sú väčšinou vybudované na mechanickej báze, BMW xDrive reaguje rýchlejšie, jemnejšie a omnoho precíznejšie. BMW xDrive tak asistuje vašej jazde, pričom si to ani neuvedomíte. Tak sa najsofistikovanejší systém pohonu všetkých štyroch kolies stáva vašim spoľahlivým partnerom na každom povrchu a v každej situácii.

Zdroj: Milan Stupka, Marketing a PR manager, BMW Group Slovakia


Súvisiace správy

Najčítanejšie /BMW/