Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: BMW v roku 2007 zvýšilo predaje o 9,2 %
17. január 2008 @ 13:55:36 CET, poslal l.kiss

BMW Každá z troch značiek BMW Group (BMW, MINI, Rolls-Royce) dosiahla najlepšie predajné výsledky, pričom Rolls-Royce po prvý krát prekročil hranicu 1000 kusov predaných vozidiel.

BMW Group pokračovala v úspešne nastolenom kurze aj v uplynulom roku. Každá z troch značiek skupiny dosiahla svoje najvyššie predaje. Celosvetovo BMW Group umiestnila u zákazníkov 1 500 678 vozidiel (v roku 2006 to bolo 1 373 970 vozidiel), čo znamená v roku 2007 nárast o 9,2 %. Značka BMW dosiahla počet 1 276 793 predaných automobilov, čím prekonala predošlý rok (1 185 088 vozidiel) o 7,7 %. Aj MINI zaznamenalo podstatný nárast predaja: v porovnaní s rokom 2006 (188 077 automobilov) našlo v roku 2007 nového majiteľa 222 875 vozidiel, čo predstavuje zlepšenie až o 18,5 %. Rolls-Royce Motor Cars majú za vlaňajšok na konte 1010 automobilov, čím po prvý raz v histórii prekročili tisícovú hranicu, zároveň to však znamená nárast predaja oproti roku 2006 (806 vozidiel) dokonca až o 25,5 %. Pre Rolls-Royce je to už štvrtý nárast ročného predaja v rade za sebou, čo potvrdzuje jeho mimoriadnu popularitu na trhu superluxusných modelov.

Najúspešnejším modelom roku 2007, a to nielen v rámci ponuky BMW, ale aj v poli relevantných konkurentov, bolo BMW radu 3, v súčte všetkých štyroch karosárskych verzií. Tento modelový rad sa postaral až o 37 % celkových predajov skupiny BMW Group. Počtom 555 219 prekonal trojkový rad predaj z roku 2006 (508 479 vozidiel) o 9,2 %.

Najväčším jednotlivým trhom pre BMW a MINI boli v roku 2007 Spojené štáty americké, kde BMW Group zaznamenala predaj 335 840 vozidiel, čo znamená nárast oproti predošlému roku o 7,1 % a celkovo historický rekord v tejto krajine.

Mimoriadne úspešné po stránke percentuálnych nárastov boli v roku 2007 trhy strednej a východnej Európy, kde BMW otvorilo viaceré priame zastúpenia. Značka BMW predala 9781 vozidiel, čo predstavuje nárast o 35,6 % v porovnaní s rokom 2006, MINI zaznamenalo 596 predaných exemplárov, čiže zlepšenie dokonca až o 53,61 %. Celkové predaje oboch týchto značiek skupiny BMW predstavovali 10 377 vozidiel, čiže plus 36,52 % oproti roku 2006.

Stefan Krause, člen predstavenstva BMW AG, zodpovedný za predaj a marketing, pripisuje úspešnosť roku 2007 aj faktu, že zákazníci ocenili príchod viacerých modelov s technológiami BWM EfficientDynamics. Vývoj tohto súboru opatrení na zvýšenie jazdných výkonov a súčasné zníženie spotreby aj emisií sa začal pred piatimi rokmi a pred koncom roka 2007 už na európskych cestách jazdilo vyše 450 000 vozidiel, vybavených jeho technológiami, od BMW radu 1, až po BMW X5. Aj zákazníci mnohých predaných modelov MINI už benefitujú z inovatívnosti tohto súboru. Stefan Krause vyjadril spokojnosť aj s faktom, že sa koncern BMW Group stal v roku 2007 opäť najúspešnejším producentom prémiových automobilov po stránke množstva predaných exemplárov a vyjadril optimizmus v tomto smere aj do roku 2008.

Zdroj: Milan Stupka, marketing manager, BMW Group Slovakia


Súvisiace správy

Najčítanejšie /BMW/