General Motors Corp. oznámil, že uzatvoril zmluvu o vytvorení spoločného podniku s Penske Corporation za účelom nákupu 50-percentného podielu vo VM Motori S.p.A, spoločnosti, ktorá sa zaoberá vývojom a výrobou dieselových motorov, sídliacej v talianskom meste Cento.
Táto investícia vychádza z už jestvujúcich vzťahov GM a VM Motori, výborného renomé GM Powertrain Europe so sídlom v Turíne a jeho tesného vzťahu s Isuzu.
„Dieselové motory zohrávajú veľmi významnú úlohu v globálnej stratégii pohonov GM,“ povedal Tom Stephens, viceprezident skupiny GM Global Powertrain and Quality. „Aj v budúcnosti budeme využívať skúsenosti našich expertov a špecialistov našich technologických partnerov. Vďaka tomu budeme schopní vyvíjať najlepšie pohonné jednotky na svete.“
GM oznámil na Ženevskom autosalóne spoločný vývoj nového dieselového motora 2,9 l V6 turbo s VM Motori, ktorý plánuje uviesť v Cadillacu CTS v Európe v roku 2009. GM Powetrain Europe sa zameriava na vývoj a zavádzanie najmodernejších technológií, ako je napríklad systém riadenia spaľovacieho procesu „closed-loop“(uzatvorený). Vyspelé technológie a precízna kalibrácia pohonných jednotiek se odrážajú v ich nadpriemerných výkonových parametroch a ekologickej prijateľnosti. Firma VM Motori, ktorá je v rámci spoločného vývoja zodpovedná za prípravu mechanických komponentov, konštrukciu a testovanie nového agregátu, ráta s tým, že motor 2.9 V6 sa bude vyrábať v jej závode v talianskom Cente.
Penske Corporation, sídliaca v Bloomfield, Michigan, sa špecializuje na prepravné služby, predaj automobilových dielov a služieb, leasing nákladných automobilov, management logistiky dodávateľských reťazcov, výrobu dopravných komponentov a vrcholový automobilový šport.
VM Motori, založená v roku 1947, sa špecializuje na konštrukciu a výrobu motorov na rôzne účely, vrátane ľahkých úžitkových vozidiel.
GM v súčasnosti ponúka 17 variantov dieselových motorov v 45 modelových radoch automobilov na celom svete. GM ročne predáva viac než milión dieselových motorov, v rozsahu od štvorvalcového 1,3 l motora pre Agilu a Corsu, až po 6,6 l V8 Duramax poháňajúci veľké vany, ťažké pickupy a stredne ťažké nákladné vozidlá v USA.
Zdroj: GMSE