Japonská automobilová spoločnosť Suzuki Motor Corporation sa rozhodla vybudovať nový montážny závod v meste Sankt Peterburg. Dôvodom plánovanej výstavby je rastúci dopyt po nových vozidlách značky Suzuki na ruskom trhu.
Závod s rozlohou 243 000 metrov štvorcových sa bude nachádzať v priemyselnej štvrti Sankt Peterburgu – Šušary. Dohodu o vybudovaní nového závodu podpísali 8. júna 2007 prezident spoločnosti Suzuki Osamu Suzuki a ruský minister hospodárstva a obchodu Herman Gref počas stretnutia na Ekonomickom fóre v Sankt Peterburgu. Prezident Suzuki a guvernérka Sankt Petergurgu Valentina Matvienková zároveň podpísali memorandum o strategických investíciách v priemyselnej zóne Šušary.
Závod v Sankt Peterburgu bude predstavovať investíciu vo výške približne 90 miliónov eur. Výroba v závode by sa mala začať v druhej polovici roku 2009 a vyrábať bude kompaktné, športovo úžitkové vozidlá Grand Vitara a SX4. Závod, v ktorom bude pracovať približne 500 zamestnancov, by mal v prvom roku vyprodukovať 5 000 automobilov. Neskôr by mala ročná produkcia dosiahnuť úroveň 30 000 automobilov.
Spoločnosť Suzuki má v Rusku 30 predajcov, ktorí v roku 2006 predali 16 000 vozidiel Suzuki.
Základné informácie o závode
Názov spoločnosti (predbežný) |
SUZUKI AUTO MFG RUS
|
Miesto |
Sankt Peterburg |
Investori |
50 % Suzuki Motor Corporation a
50 % Itochu Corporation |
Rozloha závodu |
243 000 m2 |
Celkové investície |
cca 90 miliónov eur |
Vyrábané modely |
Grand Vitara a SX4 |
Počet zamestnancov |
500 |
O spoločnosti Suzuki
Spoločnosť Suzuki Motor Corporation, ktorá má svoje sídlo v japonskom Hamamatsu, je svetovou jednotkou vo výrobe kompaktných automobilov a zároveň dvanástou najväčšou automobilovou spoločnosťou na svete. Spoločnosť Suzuki má tri hlavné oblasti výroby – automobily, motocykle a lodné motory a od roku 1999 dosahuje rekordné výsledky vo výrobe, predaji a obrate. Zamestnáva 45 510 ľudí a svoje produkty predáva v 187 krajinách. Vo fiškálnom roku 2006/2007 dosiahla spoločnosť obrat 19,4 miliardy eur, čo predstavuje zvýšenie oproti predchádzajúcemu roku o 15,2 %. V spomínanom roku predala spoločnosť Suzuki v celosvetovom meradle 2,22 milióna automobilov a 3,06 milióna motocyklov.
Spoločnosť Suzuki má 36 výrobných závodov v 22 krajinách.
Slogan spoločnosti Suzuki „Way of life“ vyjadruje také atribúty, akými sú vzrušenie, priamočiarosť, kvalita, športový a tímový duch. Odrážajú sa v inovatívnych výrobkoch, ktoré reagujú na požiadavky zákazníkov, odzrkadľujú úspešnú históriu spoločnosti v motoristickom športe, v súťažiach rely a off-road a vo výrobe vozidiel s pohonom všetkých kolies. Takmer 100-ročná história spoločnosti Suzuki je potvrdením jej úspešnosti.
zdroj: www.suzuki.sk