Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
motoršport: Miro Konôpka – majster SR 2005 na okruhoch
20. december 2005 @ 10:59:18 CET, poslal j.čík

PORSCHE Rok 2005 bol svojim obsadením, čo do počtu štartujúcich jazdcov ale i kvality zúčastnených pretekárskych automobilov, najúspešnejším rokom novodobých majstrovstiev SR áut na okruhoch. Tohtoročný seriál pozostával z 9 podujatí a po dlhej dobe sa vďaka obnovenej tradícii Veľkej ceny Slovenska v Piešťanoch predstavili slovenskí okruhári aj doma.

Majstrovstvá SR sa jazdia vo veľkej triede D4 nad 2000 cm3 a v malej triede D4 do 2000 cm3. Veľká trieda D4 nad 2000 cm3 bola účasťou 24 jazdcov najpočetnejšou triedou zo všetkých motoristických tried v rámci Majstrovstiev SR. Jazdci štartovali na vozidlách najvyššej kategórie súčasného trendu v cestných závodných automobiloch. Veď vidieť Audi TT DTM /V.Liedl/, ďalej Mercedes DTM /R.Machánek/, alebo Dodge Viper GT1/ M.Konôpka/, či Audi ST /Š.Rosina/ a celú plejádu vozidiel Porsche GT3 /A.Studenič, I.Racz, M.Bezák, M.Horňák/ sa len tak nevidí, ani v ktoromkoľvek európskom národnom šampionáte. O vyrovnanosti seriálu svedčí aj fakt, že jednotlivé preteky sezóny 2005 dokázali vyhrať až 4. jazdci: najviac Miro Konôpka - 4x, potom Racz a Rosina 2x a Machánek 1x.

Prvé preteky sa išli v Brne, kde Konôpka dokázal zvíťaziť pred Studeničom a Rosinom, aj napriek tomu, že štartoval z poslednej pozície pre technické problémy s prevodovkou jeho Vipera.
Druhé preteky v Rijeke sa niesli v znamení veľkého súboja medzi V.Liedlom na novom Audi TT DTM a Konôpkom. Počas pretekov si viackrát vymenili poradie na čele a v predposlednom kole došlo medzi nimi ku kolízii, ktorú využil mladý Rosina a pretiahol sa na druhé miesto pred Liedla, za víťazného Konôpku.
Tretie preteky sa išli opäť v Brne a boli poznačené silným daždom, ktorý začal po 6.kole. Dovtedy vedúci Konôpka vyrobil „hodiny„ a dostali sa pred neho Studenič, Rosina aj Liedl. Riaditeľ pretekov vyslal na trať Safety Car, ale nepochopiteľne napriek stálemu dažďu ho stiahol a autá bez prezutia na mokro vyslal na slickoch do záverečných kôl, ktoré boli poznačené množstvom havárií. Studenič kolidoval s Charouzovým Mercedesom DTM a prepadol sa na druhé miesto za Rosinu. Zo súboja o tretiu priečku vyšiel lepšie Konôpka, keď Liedl 2 kolá pred koncom skončil v štrku mimo trate.
Štvrté preteky privítal český Most, zvíťazil Miro Konôpka, aj keď 4 kolá pred koncom odlomil radiacu páku prevodovky a išiel len na 2 rýchlostné stupne. Druhý skončil Rosina, tretí Liedl.
Piate a šieste preteky MSR v PAO sa išli v rámci Veľkej ceny Slovenska v Piešťanoch. Prvé preteky obnovenej histórie Veľkej ceny Slovenska vyhral Miro Konôpka na Dodge Viper pred Machánkom na Mercedese DTM a Liedlom na Audi DTM. V druhých pretekoch Konôpkovi odletela za jazdy pri rýchlosti okolo 270 km/h predná kapota a musel odstúpiť. Šancu stopercentne využil Machánek,ktorý zvíťazil pred teamovým spolujazdcom Raczom a Liedlom.
Siedme a ôsme podujatie seriálu boli v Budapešti na Hungaroringu. Tu svoju znalosť okruhu potvrdil maďarský jazdec so slovenskou licenciou István Racz, ktorý dokázal 2 x zvíťaziť. V sobotňajších pretekoch bolo poradie: Racz, Liedl, Rosina, keď Konôpku a Bezáka „zostrelili„ divokí domáci jazdci. Rosina sa v celkovom hodnotení Majstrovstiev SR priblížil k vedúcemu Konôpkovi na rozdiel bodu. V nedeľu ráno pršalo, ale do štartu pretekov trať oschla. Zvíťazil domáci matador na tento rok „adoptovaný„ teamom Machanek racing Racz pred Konôpkom a Liedlom, keď po tréningu najrýchlejší Slovák Rosina doplatil na tréningovú haváriu a pre technické problémy skončil až deviaty.

Majstrovstvá SR v PAO D4 nad 2000 cm3 boli napínavé až do posledných pretekov v chorvátskom Grobniku, keď titul Majstra SR mohli získať až 3. jazdci. V napínavých pretekoch, ktorých výsledok - ako mnohokrát v minulosti - ovplyvnili chorvátski komisári, zvíťazil Š.Rosina, ale ani to mu nestačilo na titul a ten aj napriek penalizácii a prejazdu boxami získal Miro Konôpka z Autoracing clubu Bratislava, ktorý sa po ročnej prestávke vrátil na vrchol najsilnejšej triedy Majstrovstiev SR. Vlaňajší majster A.Studenič skončil siedmy a výsledné poradie celého seriálu bolo: Konôpka, Rosina, Machánek, Liedl V., Racz, Bezák, Studenič, Liedl V.ml.

M.Konôpka: „ Aj keď som viedol Majstrovstvá od začiatku do konca, musím povedať, že tohtoročný titul je najťažšie vybojovaným zo všetkých mojich doterajších siedmych titulov. Tohto roku sa zišla mimoriadna konkurencia jazdcov na skutočne veľmi kvalitných autách a ktokoľvek z prvej sedmičky mohol vyhrať. Prvá polovica sezóny nám až na upršané preteky v Brne vyšla veľmi dobre, ale posledné štyri preteky som už z dôvodu technických problémov neštartoval na Viperi a musel som jazdiť s Porsche, s ktorým jazdím svetový šampionát FIA GT v triede GT2 a to auto je z dôvodu predpísaných restriktorov predsa len menej výkonné. Po mojej havárii v Budapešti bolo všetko opäť otvorené, ale v posledných 2. pretekoch sme dokázali nakoniec titul vybojovať. Posledné preteky v Grobniku potvrdili opäť nepochopiteľné rozhodnutia chorvátskych športových komisárov, keď som dostal penalizáciu. Za celú karieru,čo jazdím som dostal penalizáciu raz v Moste, ale už sa ani nepamätám, kedy som v Grobniku neajúkú penalizáciu v závode nedostal. Aj vlani a aj tohto roku ma pripravili chorvátski komisári o víťazstvo v MSR PAO, ale naštastie aj tretie miesto stačilo na titul. Ten ma teší o to viac, že ani jedny preteky tejto sezóny sme nemali bezproblémové, resp. bez havárie, alebo technickej poruchy a preto musím vysloviť poďakovanie aj môjmu teamu, že sme dokázali titul vybojovať. Bolo to pre nás o to ťažšie, že ako jediný slovenský team jazdíme aj svetový šampionát FIA GT a 24-hod. preteky v zahraničí a kalendár máme veľmi nabitý.„

Zdroj: Autoracing Club Bratislava


Súvisiace správy

Najčítanejšie /PORSCHE/