Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
štatistika: Ako sa darilo značke Hyundai v minulom roku
01. február 2005 @ 07:45:57 CET, poslal j.čík

HYUNDAI Hyundai Motor SK, výhradný distribútor vozidiel značky Hyundai v SR, predal v roku 2004 prostredníctvom svojej siete autorizovaných predajcov 1.675 osobných a ľahkých úžitkových vozidel, čo mu prinieslo podiel na trhu 2,5 %. Predaj vozidiel značky Hyundai tak vzrástol oproti predchádzajúcemu roku 2003 až o 34,9 %.

V kategórii osobných automobilov predstavoval predaj 1.281 vozidiel a značka Hyundai získala na trhu podiel 2,2 %, čo oproti minulému roku predstavuje nárast o 0,6 % a v rámci konkurencie pekné 11. miesto.

Najpredávanejším modelom Hyundai bol bestseller značky Hyundai Getz, ktorého sa na Slovensku v období január až december 2004 predalo 459 kusov. Druhé miesto patrí stále obľúbenejšiemu rodinnému vozidlu Hyundai Accent, ktorý si zakúpilo 402 zákazníkov. Tretím najpredávanejším modelom Hyundai sa stala Elantra s počtom 152 predaných vozidiel.

Veľmi dobre sa darilo modelom SUV, kde si značka Hyundai upevňuje svoje postavenie a získava čoraz viac spokojných zákazníkov. Celkovo sa v minulom roku predalo 280 modelov Santa Fe, Terracan a Tucson (M1 + N1).

Hyundai na slovenskom trhu v roku 2004

● V apríli 2004 oslávila spoločnosť Hyundai Motor SK trojročné úspešné pôsobenie na Slovensku
● Na jar sa na slovenský trh uviedli vozidlá Hyundai Atos Prime a facelift vozidla kategórie MPV – Trajet
● Pri príležitosti Majstrovstiev Európy vo futbale sa pripravila veľmi vydarená séria limitovaných verzií Portugal pre modely Getz, Accent, Elantra a Matrix
● Na jeseň sa slovenským vodičom predstavila dnes už veľmi úspešná novinka Hyundai Tucson

Rozširovanie predajnej a servisnej siete
S narastajúcou obľúbenosťou vozidiel značky Hyundai je spojené i rozširovanie siete jej autorizovaných predajcov. K dnešnému dňu sa po celom území Slovenska nachádza 19 autorizovaných predajcov značky Hyundai a v priebehu tohto roka plánujeme otvorenie nových predajných miest v Dunajskej Strede, Zvolene a Trnave.

Hyundai vo svete v roku 2004
V minulom roku spoločnosť dosiahla míľnik desiatich miliónov exportovaných vozidiel, zatiaľ čo ročné predaje vôbec po prvýkrát presiahli hranicu dvoch miliónov vozidiel. V Spojených štátoch sa vozidlá značky Hyundai tešili veľkej podpore. V štúdii J.D. Power and Associates 2004 Initial Quality Survey sa model Sonata umiestnil na prvom mieste vo svojej kategórii a Hyundai nasledoval automobilového lídra s odstupom jediného bodu. Na konci roka zaradili redaktori časopisu Business Week, najväčšieho obchodného týždenníka na svete, predsedu Chung Mong-Koo medzi najlepších svetových manažérov roka, a to pre jeho výrazný podiel na zvyšujúcej sa kvalite a objemov predaja.

Celosvetové predaje spoločnosti v minulom roku narástli o 16,2%, čo predstavuje 2 283.298 vozidiel, čím prekročili hranicu dvoch miliónov vozidiel po prvýkrát v histórii firmy.

Ulsan, Asan a Jeonju, tri výrobné závody firmy Hyundai v Južnej Kórei, dodali v roku 2004 1.284.683 automobilov, čo predstavuje 17,3%-ný nárast. Zámorské fabriky v Indii, Turecku a Číne zaregistrovali zvýšený predaj o 85,4 % na 448.184 vozidiel. Spolu predal Hyundai v zámorí 1.732.867 vozidiel a zaznamenal tak nárast 29,6%.

Avšak domáce predaje stagnovali a klesli o 12,3% na 550.538 vozidiel. Najväčší pokles nastal v oblasti predaja komerčných automobilov, ktorý poklesol o 21,2% na 159.538 vozidiel. Predaje osobných automobilov, LUV a SUV modelov sa znížili len o 8% na 390.893 jednotiek. Predaje SUV a LUV vozidiel sa v minulom roku v porovnaní s rokom 2003 výrazne nezmenili a ich objem dosiahol 141.994 vozidiel.

V roku 2004 bol najpredávanejším vozidlom značky Hyundai model Getz. Na celom svete sa ho predalo 197.198 kusov. Druhým najpopulárnejším sa stal model SUV Santa Fe, ktorý dosiahol 193.393 predaných vozidiel. Za ním nasledoval Hyundai Elantra so 182.500 kusmi. Modely Accent a Sonata sa umiestnili na štvrtom (146.870 vozidiel) a piatom mieste (124.056 vozidiel).

Pre porovnanie, najpredávanejšími modelmi v roku 2003 boli:
Elantra (187.937 vozidiel), Santa Fe (169.513 vozidiel), Accent (159.739 vozidiel), Getz (146.305 vozidiel) a Sonata (129.824 vozidiel).

Navjvýznamnejšie udalosti v skratke

● v júni sa konala jedna z dvoch najväčších športových udalostí roka – Majstrovstvá Európy vo futbale v Portugalsku, - a Hyundai bol pri tom ako ich partner
● v auguste sme mali možnosť sledovať vrchol športových udalostí – Olympijské hry v gréckych Aténach, ktorých oficiálnym partnerom bol i v tomto prípade Hyundai Motor Company
● v novembri získal bestseller značky Hyundai Getz 4* v testoch Euro NCAP
● v decembri sa značke Hyundai podarilo získať vynikajúce 4. miesto v štúdii J.D.Power, ktorá sleduje úroveň lojality zákazníkov k jednotlivým automobilovým značkám.

Spoločnosť Hyundai Motor Co. bola založená v roku 1967 a postupne sa rozrástla na Hyundai Kia Automotive Group, do ktorej patrí Kia Motors Corp. a cez dva tucty dcérskych spoločností činných v automobilovom priemysle. Hyundai Motor Co. zamestnáva na celom svete cez 50.000 ľudí a v roku 2003 zaznamenal nekonsolidované tržby vo výške 17,77 miliárd eur. Vozidlá Hyundai Motor sa predávajú v 193 krajinách prostredníctvom 5000 obchodných zastúpení a showroomov. Ďalšie informácie o Hyundai Motor Co. a jej produktoch získate na www stránke http://www.hyundai-motor.com.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /HYUNDAI/