Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | online.aad.sk | shop.aad.sk | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 
Automobilové novinky v SR:  Ford Mondeo, Seat Leon ST X-perience, Škoda Fabia, Hyundai i20, Opel Corsa, facelift Ford Focus, facelift Audi Q3, Kia Soul EV, Mercedes-AMG GT, facelift Kia Venga, Jeep Renegade, BMW rad 2 Cabriolet, Qoros 3 hatchback, Audi TT Coupé, Lexus NX, facelift VW Touareg, Nissan Pulsar, facelift Porsche Cayenne, Renault Twingo, BMW X6, Peugeot 108



eShop

Download

Sociálne siete
 

magazín
automobily osobné: Peugeot 308 SW - kombi (novinka 08/2008)   Vytlačiť stránku

Všetko o koncepcii SW...
Peugeot 308 SW - zväčšiť obrázok Peugeot 308 SW prichádza s obnovou ponuky verzií SW a kombi tristosedmičky, ktorej atraktívny a inovatívny obsah počas 6 ročnej existencie prilákal viac než 900.000 zákazníkov. Peugeot 307 SW si dokázal získať širokú klientelu na trhu vozidiel strednej triedy v segmente »M1«. Silueta SW sa zrodila v roku 2002 s uvedením 307 SW. Týmto vozidlom vyvinul Peugeot skutočnú koncepciu vozidla odlišnú od odvodeného “klasického kombíka” alebo “monospacu”. Odvtedy je táto silueta ponúkaná aj v ďalších segmentoch modelového radu aktuálne s 407 SW a 207 SW. Označenie “SW” je dnes pre Peugeot synonymom moderného vozidla s “umením žiť” a najmä dynamického, tak štýlom ako aj jazdnými vlastnosťami. Symbolizuje praktičnosť a inteligenciu s obývateľnosťou a veľkým objemom kufra, ale aj modulárnosť pre Peugeot 308 SW - zväčšiť obrázok rôznorodú klientelu. SW uviedol vo veľkej sérii panoramatickú presklenú strechu, ktorá poskytuje dodnes nepoznané presvetlenie, pocit priestoru a viditeľnosť najmä pre cestujúcich vzadu. S viac ako 900.000 vozidlami vyrobenými k dnešnému dňu, 207 SW dokázal prilákať širokú klientelu v segmente vozidiel strednej triedy označovanom M1. Európska klientela prevažne štyridsiatnikov pochádza vo viac než 20% z vyššej socioprofesnej kategórie. Väčšiu časť (vyše 40%) tvoria rodiny v širšom význame slova – menšie alebo väčšie deti, novovytvorené rodiny – ale rovnako dvojice, ktoré sa venujú aktivitám vyžadujúcim priestor. Vďaka nenásilnému spojeniu známych alebo nových riešení sa 307 SW presadzuje ako reálna alternatíva klasických breakov (kombi), ale aj monospacov pre užívateľov hľadajúcich objem a modulárnosť a menej náročných v otázkach estetiky, jazdy a postavenia. 307 SW je tiež ponukou pre aktívnych a racionálnych klientov, želajúcich si vozidlo, ktoré je najlepším spojením všetkých potrieb, najmä pokiaľ ide o voľný čas a spoločenský život.
Ambiciózne riešenie založené na skúsenostiach: Peugeot 308 SW zúročuje v prvom rade vedomosti a skúsenosti svojho predchodcu. Preberá jeho základy a hľadá riešenia, ako sa posunúť ešte ďalej:

  • vylepšený štýl zadnej časti, ktorý v súlade s prednou časťou chce byť čistý a moderný,
  • lepšia flexibilita vývojom maximálnej praktičnosti pre svojich užívateľov a zabezpečením príslušného nakladacieho objemu alebo možnosťou umiestnenia dvoch ďalších miest v treťom rade
  • Komfortnejšia kabína s účelne koncipovaným priestorom najmä z hľadiska kvality (kvality štýlu a použitých materiálov) znásobeným výnimočnou presvetlenosťou.
  • Na dosiahnutie týchto ambicióznych cieľov môže 308 SW od začiatku rátať s veľkou silou programu T7. V skutočnosti 308 SW nie je jednoduchým odvodením hatchbacku, je to verzia s kompletným programom. Hatchback 308 bol originálne vyvinutý s ohľadom na technické a štylistické požiadavky potrebné na realizáciu SW. Táto silueta ťaží z:
  • polovysokej konštrukcie hatchbacku 308, ktorá poskytuje svetlosť, viditeľnosť, obývateľnosť, teda kľúčové body, ktoré sú ďalej optimalizované v koncepcii SW,
  • expresívneho, dynamického a šelmovitého štýlu prednej časti,
  • z technickej základne 308 (platforma, konštrukcia, jazdné vlastnosti, bezpečnosť a ohľaduplnosť k životnému prostrediu ocenené už klientelou hatchbacku,
  • vysokej kvality, ktorej výsledkom sú špecifické prostriedky uvedené počas vývoja,
  • z užitočnej technológie priaznivo naklonenej pohodliu a bezpečnosti cestujúcich (AFIL, smerové bixenónové svetlá...)

  • Optimalizácia celkovej ceny: Pojmy úžitková cena vozidla a zostatková hodnota (predpokladaná cena pri ďalšom predaji v určitom čase) sú faktory veľmi dôležité pre niektorých klientov pri kúpe vozidla a sú určujúce pre ich spokojnosť a vernosť. Platí to najmä pre klientov »flotily«, ktorí predstavujú často v tejto kategórii a podľa krajiny určenia viac než polovinu predaja. Súbor prvkov, vychádzajúcich z vývoja 308 SW priamo ovplyvňuje tieto pojmy:
  • optimalizácia spotreby vďaka obsahu (aerodynamický tvar, pneumatiky Michelin Energy Saver...) umožňuje 308 SW umiestniť sa nižšie v spotrebe dôležitej pre užívateľa.
  • emisie CO2, ktoré ho obklopujú, môžu podľa daňových zákonov krajiny ovplyvniť zníženie ceny
  • ceny opráv vďaka prácam uskutočneným na konštrukcii a prvkoch karosérie ovplyvňujú rovnako tarify poistenia. 308 SW sa umiestňuje v lepšej kategórii, pokiaľ ide o opraviteľnosť.
  • permanentný vývoj na všetkých úrovniach kvality vedie k priaznivému dopadu na trvácnosť, spoľahlivosť a cenu údržby vozidla
  • atraktívnosť vozidla ponúkaným štýlom a službami, t.j. silou oslovenia a imidžom, ktorý podmieni výšku zostatkovej hodnoty
  • Všetky tieto faktory majú priaznivý dopad na celkovú hodnotu 308 SW.

    štýl - dynamický, moderný, evokujúci objem a praktickosť...
    Peugeot 308 hatchback a SW majú prirodzene rovnaký vzhľad vpredu a špeciálne tvarovaný a expresívny výzor, pri ktorom emblém leva spočíva na časti, ktorú môžeme skutočne nazvať »nosom« kapoty. Nos je pôvodcom štýlových línií, ktoré sa reťazovito spájajú, vystupujú na kapotu a pokračujú až k zadným dverám. Tvarovanie do plynulého “V “ vytvára komplex vozidla. Plynulosť línií je znásobená pôsobivou panoramatickou presklenou strechou, vďaka ktorej sa dosahuje vizuálna kontinuita s veľkým čelným sklom. Predné svetlá pretiahnutého tvaru sa harmonicky tiahnu pozdĺž kapoty. Štyri »súdky«, v technickom ponímaní, zvyšujú hodnotu, aby dali vozidlu brilantný a prenikavý vzhľad s hladkými sklami. Dojem odhodlanej osobnosti prednej časti je ešte znásobený originálnou mirežkou chladiča, ktorá integruje nárazník spájajúci štýl s funkčnosťou. Podľa verzie môže byť predný nárazník, podobne ako na hatchbacku, v troch konfiguráciách. Predný »klasický« s mriežkou s dvomi chromovanými pásmi, ďalší dynamickejší, ktorého mriežka je vo farbe hliníka a tretí, ktorého dizajn je ostrejší a rezervovavnejší v porovnaní s 308 SW vybaveným motorom 1,6 l THP 128 kW (~175 k). Tvar hmloviek umiestnených na koncoch predného nárazníka prispieva k pocitu vizuálneho rozšírenia vozidla a vytvára tak dojem vozidla, ktoré je súčasťou cesty. Vďaka prístupu štylistov značky Peugeot sa pri pohľade z profilu, polovysokej konštrukcii a rázvoru zvýšenému o 10 cm v porovnaní s hatchbackom, podarilo zosúladiť dynamické tvary s vyváženými proporciami. Boky vozidla sa v celej svojej veľkosti vyznačujú zvlnením až k zadným svetlám, ktoré kopírujú povrch vystupujúcich zadných častí vozidla. Paralelná línia skla zapustená do veľmi originálneho zadného okna až po rohové sklo prispieva nielen k dojmu »zvieraťa pripraveného vyskočiť«, ale očividne aj k dobrej viditeľnosti pre cestujúcich z ľubovoľného miesta vo vozidle. Strešné tyče vo farbe aluminium shadow sa spolupodieľajú na celkovej línii a eleganciiu vozidla. Kreativita štylistov prispela k tomu, že zadná časť modelu 308 SW predstavuje silu, originálnosť a modernosť celého vozidla. Veľmi skoro pred štartom projektu »T72« sa zrodila myšlienka zadného skla. Toto panoramatické sklo poskytuje obzvlášť presvetlenú plochu a dopĺňa zaoblené kontúry vybiehajúce široko po bokoch karosérie. Takýto originálny dizajn okamžite nadchol celý tím pracujúci na projekte 308 SW. V skutočnosti toto okno umožňuje kombinovať viaceré parametre a prináša ďalšie výhody. V prvom rade v zadnej časti predstavuje novátorský a dynamický štýl, ktorý naviac pripomína určité príbuzenstvo s Peugeotom 407a 207 SW. Ďalej napomáha objemu batožinového priestoru a obývateľnosti tretieho radu sedadiel. Zároveň zaručuje svetlosť a dobrú viditeľnosť vzadu, redukuje na minimum hluchý priestor (priestor mimo dosah), v úplnej zhode so súborom koncepcie »SW«. Zadné sklo je samostatne otvárateľné a zákazníkovi poskytuje praktickejšie nezávislé otváranie zadných dverí. Kým sa konštruktéri snažia pozdvihnúť technologickú stránku realizácie tohto súboru – ide o väčšie zadné okno otvárateľné alebo delené – dizajnéri navrhujú tvary zadnej časti od tohto prvku v súlade s celkovým štýlom vozidla. Štýlová línia predstavená na bokoch vozidla pokračuje rovnako v tvare zadných svetiel v oblúku, aby sa premietla k zadnému nárazníku, ktorý vyzdvihuje špeciálne nízky prah batožinového priestoru Peugeotu 308 SW. Zadné svetlá rubínovej farby priliehajú tvarovo k zadným dverám a zabezpečujú maximálne otvorenie kufra a uľahčujú nakladanie. Prečnievajúca ozdobná lišta vo farbe chrómu s nápisom »Peugeot« umiestnená medzi poznávacou značkou a emblémom leva zdôrazňuje dizajn zadnej časti. Tento kryt rovnako v ostatných štýlových líniách prispieva k vizuálnemu »predĺženiu« vozidla a zdôrazňuje kapacitu kufra a celkový objem. Nakoniec zadná časť dostáva výzor robustnej osobnosti evokujúcej maximálny objem a vnútorný priestor.

    architektúra - myšlienka spojenia dynamizmu, flexibility, objemu a vysokej bezpečnosti...
    Platforma: Projekt »T7« ako celok spočíva na platforme 2 skupiny PSA Peugeot Citroen. Podobne ako hatchback aj 308 SW disponuje od začiatku pevnými základmi pre svoj vývoj. Táto platforma sa vyznačuje veľkou pevnosťou, zaručuje najlepšie využitie mechanických skupín a jazdných vlastností, ale aj dobré akustické a vibračné vlastnosti. V porovnaní s hatchbackom má Peugeot 308 SW rázvor o 100 mm väčší a zadný previs o 124 mm väčší.
    Konštrukcia: predný blok je úplne zhodný s hatchbackom: karoséria, nárazník, predné dvere ako aj základná časť až po spodnú dosku.
    Konštrukčné zvláštnosti Peugeotu 308 SW sú:

  • Zadná predĺžená časť predstavujúca podlahu s malým stupienkom, na ktorom môžu byť až tri sedadlá v druhom rade a dve sedadlá v treťom rade. S ohľadom na novú modulárnosť boli zmenené všetky štyri zadné fixačné priečky v porovnaní s 307 SW, aby sa dosiahla rovnaká osová vzdialenosť medzi ukotvením sedadiel.
  • Aby sa získal pohodlný a ľahký prístup ku kufru, 308 SW má zadný kesonový krúžok, ktorý slúži zároveň na spevnenie.
  • Zadné dvere sú špecifické, aby sa zachoval celkový štýl a dostupnosť k vozidlu.
  • Na minimalizovanie účinku zadného nárazu a možnosť opravy je zadný nosník, podobne ako na 308 hatchbacku, z hliníka, aby bola zaistená vyššia pevnosť a nižšia hmotnosť.
  • Koncepcia skupiny berie do úvahy integrovanie panoramatickej presklenej strechy s plochou väčšou o 27% v porovnaní s 307 SW. Takto sa predĺži aj nad druhý rad sedadiel. Lepené vrstvené sklo dosahuje v štruktúre 1,68 m2 a celkový povrch skiel je 5,58 m2.
  • Aby sa mohlo realizovať zadné otvárateľné panoramatické okno, pristúpilo sa k viacerým inováciám. V prvom rade tvary okna s výraznými krivkami si vyžiadali posunúť ešte ďalej hranice priemyselnej výroby skla. Okno je koncipované ako »druhé« veko kufra. Samotné sklo lepené na plastový rám z »AMC« (Advanced Molding Compound) je pridané na zadné veko.

  • Zadná časť strechy umožnila integrovanie závesov otvárateľného okna a zadnej časti kufra bez toho, aby sa znížila viditeľnosť alebo obývateľnosť kabíny.
    Pevnosť konštrukcie, ktorá vyplýva z koncepcie (uhol krútenia je len 0,83 mrd pri krútiacom momente 100 mdaN vyvinutom na nápravách alebo zlepšenie o 15% v porovnaní s 307 SW) zabezpečuje spolu s jazdnými vlastnosťami primárnu bezpečnosť na vysokej úrovni vďaka želanému spojeniu s vozovkou vo svojej kategórii. Predmet zvyšovania úrovne bezpečnosti so zachovaním dopadu na hmotnosť vozidla vedie k vysokému podielu (11%) používania ľahších materiálov než je klasická oceľ, a to plechov THLE a UHLE. Rovnako kapota motora, nízky rozchod a spevnenie dverí sú z hliníka, kým blatníky a viaceré prvky karosérie sú zo zliatin. V tomto duchu panoramatická strecha z vrstveného skla pre maximálnu bezpečnosť predstavuje úsporu 5 kg vďaka použitiu technologických vrstiev skla 5 mm.
    Vonkajšie rozmery: umožňujú veľkú obývateľnosť vozidla pri dodržaní úrovne bezpečnosti a možnosti opravy. Dĺžka 308 SW je 4,50 m t.j. +71 mm viac ako 307 SW
  • rázvor 2,708 m, t.j. o 10 cm viac ako hatchback, napomáha maximálnemu vnútornému priestoru a štylistickým proporciám vozidla;
  • previs zhodný s hatchbackom limitovaný na 926 mm (o 38 mm viac ako 307 SW);
  • zadný previs 866 mm (o 33 mm viac ako 307 SW).
  • Dôležitá šírka ako na hatchbacku 1,815 m väčšia o 53 mm (šírka s lištami) v porovaní s 307 SW, ktorá umožňuje vynikajúcu bočnú pasívnu bezpečnosť a obývateľnosť (napríklad šírka vo výške lakťov)
  • Optimalizovaná výška, ktorá dosahuje 1,555 m
  • so strešnými tyčami (t.j. o 13 mm menej ako 307 SW) v prospech aerodynamiky a zníženia ťažiska o 10 mm.
  • Podobne ako na hatchbacku je v záujme zachovania štýlu a jazdných vlastností rozchod (medzi kolesami) v porovaní s 307 širší (príklad 15” pneumatík):
  • 1,536 m pre predný rozchod (+31 mm v porovnaní s 307 SW s rovnakými pneumatikami)
  • 1,531 m pre zadný rozchod (+21 mm v porovnaní s 307 SW)
  • Kolesá sú tiež veľkých rozmerov s pneumatikami 195/65R15; 205/55R16; 215/55R16; 225/45R17 a rovnako 225/40R18 (k dispozícii s viacerými verziami) a prispievajú tiež k celkovému štýlu 308 SW a účinnosti na ceste.
    Optimalizovaná architektúra, znížený stred zotrvačnosti, široký rozchod a veľké pneumatiky, dynamický a moderný štýl – to všetko umožňuje Peugeotu 308 SW dosiahnuť jazdné vlastnosti, ktoré sú adekvátne imidžu značky.
    Aerodynamika: Štýl a rozmery určujú pre 308 SW hodnotu Cx O,31.
    SCx je 0,728. Vývoj dúchadla umožnil tiež, napriek širšiemu rozchodu, výrazné zlepšenie hodnôt v porovnaní s 307 SW (resp. 0,32 a 0,736) v prospech zníženia spotreby paliva a emisií CO2.

    život na palube - veľkoplošná radosť...
    Inteligentným spojením genetického základu hatchbacku 308 a toho najlepšieho z Peugeotu 307 SW potvrdzuje 308 SW v interiéri to, čo vyžaduje silueta originálneho a moderného tvaru – prísľub intenzívnych chvíľ na palube...
    Dvere sa doširoka otvárajú vo veľkom osvetlenom, dôvtipnom priestore, dýchajúcom kvalitou. Peugeot 308 SW je pozvánkou na cestu s veľkoplošnou obrazovkou... na trávenie voľného času osamote, s rodinou alebo priateľmi, každodenné zázraky a spojenia “možného”, stále a vždy nové predstavenia, pohoda vychutnávať si jazdu - s hrdosťou toto všetko spoločne prežívať.
    Pozvánka na predstavenie: svetlosť na palube Peugeotu 308 SW je veľkolepá, s efektom, ktorý zabezpečuje vo dne v noci široký výhľad na oblohu alebo hviezdy a prináša veľmi príjemný pocit priestoru a nekonečna daný presklenou plochou 5,58 m2. Peugeot 308 SW má panoramatickú strechu, ktorá patrí k najväčším na svete. S 30 cm dĺžky navyše (1.588 mm) nasleduje predchodkyňu, ktorá vytvárala nesporné kúzlo Peugeota 307 SW. Široká panoramatická strecha o ploche 1,68 m2 akoby minimalizovala stenu strechy a umožňuje presvetliť priestor v šírke 877 mm, cestujúci druhého radu nepostrehnú hranicu skla. Viditeľnosť cestujúcich v treťom rade sa v porovnaní s Peugeotom 307 SW podstatne zlepšila. Elektricky ovládaná roleta chráni pred prenikaním slnečných lúčov. Ovláda sa prerušovačom susediacim s ručnou brzdou.
    Niečo z techniky: S vysokou pevnosťou plechov je panoramatická presklená strecha vytvorená z troch vrstiev tónovaného skla príslušnej hrúbky 2,10 +0,76 +2,10 mm. Zloženie vrstiev skla umožnilo zlepšiť filtračný výkon obmedzením prenášaného svetla a energie do kabíny na 17% a videnie je tak príjemné. Výnimočná periférna svetlosť Peugeotu 308 SW je umožnená polovysokou konštrukciou s vysunutým predným sklom, nízkou stredovou lištou a širokým zadným panoramatickým oknom. S plochou 1,662 m zadné panoramatické zaoblené a tónované okno formuje zadnú časť 308 SW. Jej profil znásobuje pocit priestoru príležitostných cestujúcich v treťom rade, kým prestup svetla (40%) a energie (24% oproti 43% pri jednoduchom tónovanom skle) prispievajú ku komfortu. Prípadný nadbytok periférneho osvetlenia riešia dve vybavenia dodávané sériovo alebo na želanie podľa verzie:
    - slnečné rolety integrované v paneli zadných dverí, ktoré sa rolujú proti bočným sklám a filtrujú svetlo,
    - zadné sklá a tónovaná zadná časť karosérie tak ako sériovo dodávané tónované sklo.
    Od základnej úrovne výbavy 308 SW nadchýňa moderným a zanieteným štýlom, ktorý je prísľubom koncipovaného vnútorného objemu. Hoci má klasickú strechu a periférny presklený povrch 3,90 m2, spoločný pre všetky verzie, disponuje svetlosťou, ktorá je veľmi príjemná pre život.
    Optimálne vlastností a výnimočná modulárnosť: Vychutnať si štýl a rozdelenie vnútorného priestoru, stretnúť sa s inteligentnou modulárnosťou, užívať si pohodlie, spoľahnúť sa na bezpečnosť, to je Peugeot 308 SW. Prístup a sedenie na palube 308 SW sú veľmi jednoduché vďaka veľkému uhlu otvárania dverí vpredu aj vzadu, vysokému oblúkovitému vykrojeniu zadných dverí a špeciálnej výške sedadiel danej polovysokou konštrukciou. Ľahký prístup je dôležitým kritériom pre 308 SW, ktoré je konštruované pre päť cestujúcich, príležitostne až pre sedem, v troch radoch mierne stupňovite umiestnených sedadiel. Predné sedadlá sú vyrobené zo základu použitého na hatchbacku 308 s použitím dvoch rôznych profilov peny typu in situ, »dynamique« alebo »sport« s výraznejším držaním. V rovnakom duchu ako v hatchbacku sú umiestnené trochu nižšie než na Peugeote 307 SW (-15 mm), ale aj tak je možné nastaviť vhodnú výšku medzi -37 mm a +13 mm v porovnaní s nominálnou výškou vďaka aktívnemu zvýšeniu. Posun o 230 mm umožňuje nájsť pohodlnú dĺžku pre všetkých. V niektorých verziách majú predné sedadlá možnosť nastavenia chrbtovej časti. Podobne ako v hatchbacku má vodič možnosť elektrického nastavenia sedadla na štyroch osiach s možnosťou uloženia do pamäti. V súlade s filozofiou »voľného času« a modulárnou flexibilitou 308 SW, sa predné sedadlá vyznačujú aj ďaľšími špecifickými vlastnosťami:
    - pevná kostra operadla integruje s ohľadom na cestujúcich v druhom rade skladací písací stolík podobný leteckému s držiakom na perá, poháre a fľaše a priehradku na časopisy a mapy,
    - sedadlo spolujazdca (v látke alebo koži s výnimkou typu šport) má nastaviteľné operadlo. Možno ho sklopiť až do polohy stolíka a zároveň tak možno prepravovať materiál dĺžky do 3,10 m medzi palubnou doskou a zadným vekom. Obývateľnosť predných sedadiel využíva plne optimalizáciu uskutočnenú dizajnérmi pre hatchback. Peugeot 308 SW ponúka príjemnú šírku vo výške lakťov a výšku pod strechou. Tri zadné samostatné sedadlá druhého radu majú jednotnú šírku 414 mm, tento fakt ich odlišuje od 307 SW. Sedadlá sú z peny typu in situ na textilnom podklade, ktorý priaznivo absorbuje vibrácie. Všetky sedadlá majú trojbodové kotviace body Isofix. Sú koncipované tak, aby zodpovedali individuálnym potrebám pohodlia a prispôsobeniu životnému štýlu s výnimočnou schopnosťou vyriešiť neočakávané situácie. Každé sedadlo je posuvné, sklápacie, dá sa zložiť do lavice, výklápacie, vzájomne zameniteľné, premiestniteľné do tretieho radu alebo nakoniec vyberateľné, aby umožnilo transport výnimočne objemného nákladu. Posuvné sedadlá sa dajú posunúť o 90 mm (70 mm dopredu a 20 mm dozadu v porovnaní s nominálnou polohou) pomocou páky v prospech priestoru na nohy alebo ďalšieho miesta v kufri. Sklopné operadlá sa dajú sklopiť od 19 stupňov do 30 stupňov v siedmych polohách, aby si každý cestujúci mohol individuálne nastaviť vhodnú polohu operadla. Sedadlá sa sklápajú pomocou štyroch popruhov (dva vpredu sedadla, dva vzadu), aby bol ľahký prístup pri hociktorom obsadenom mieste. Popruh umožňuje zložiť operadlo na sedadlo. Táto poloha »stolíka« vytvára pevnú opornú plochu, na ktorej môže byť uložená batožina alebo iné predmety bez obáv z porušenia. Každé sedadlo môže byť kompletne zložené a zdvihnuté k predným sedadlám (bez toho, aby bolo treba demontovať opierky hlavy) buď na uvoľnenie priestoru v kufri alebo na uľahčenie prístupu k ďalším miestam v treťom rade. Stačí sklopiť operadlo na sedadlo pomocou popruhu a automaticky sa posunie sedadlo na vzdialenosť potrebnú na kompletné zloženie (treba poznamenať, že »plne automatický návrat« - RTA – je významným pokrokom v porovnaní s Peugeotom 307 SW) a nadvihnúť širokú paletu umiestnenú v zadnom rade. Tento krok otvorí zadné kotviace miesta sedadla a asistenčný systém ich pomôže zdvihnúť. Pri kompletnom zložení možno sedadlá vybrať. Červený popruh umožňuje uvoľniť spoločne dve kovové palety, ktoré spájajú každé sedadlo s konštrukciou. Rúčka umožní uchopiť tieto inteligentné sedadlá. Druhý rad sa takto dá kompletne uvoľniť, obmedziť na jedno sedadlo, dve susediace sedadlá alebo dve sedadlá nesusediace.
    Najnovšia inteligencia: Informácia o zapnutí/odopnutí pásov zadných sedadiel.
    Na umožnenie funkcie »kontrola zapnutia/vypnutia pásov« na každom z troch sedadiel druhého radu pri zachovaní modulárnosti a možnosti odňatia sedadiel, prináša Peugeot 308 SW inovatívne riešenie (viď kapitola o bezpečnosti). Cestujúci v druhom rade majú ľahký prístup vďaka obývateľnej dĺžke 1.716 mm. Oceňujú podobne ako v hatchbacku kompaktné tvary predných sedadiel, ktoré nechávajú viacej miesta na nohy a členky. Výška panelov dverí bola na bokoch maximálne zaoblená, aby sa optimalizovala šírka na lištách, ktorá pri 1.427 mm vzrástla o 42 mm v porovnaní so sedanom 308 a umožňuje zachovať šírku na úrovni lakťov 1.471 mm.
    Tretí doplnkový rad sedadiel: Každé sedadlo druhého radu môže byť podľa potreby umiestnené na jednom z dvoch miest tretieho radu rovnako vpravo alebo vľavo. Deti si tak môžu vytvoriť vlastný priestor vzadu vozidla so šírkou 1.225 cm na úrovni lakťov. Dve doplnkové sedadlá sú koncipované špeciálne pre tretí rad (prehliadač umožňuje zakázať ukotvenie inde). Na trh sú dodávané ako komplet vo voliteľnej výbave alebo následným predajom spolu so súpravou, ktorá obsahuje dve lakťové opierky s držiakmi na poháre a montuje sa na dva podbehy kolies. Vytvára tak pohodlie a ohľaduplnosť pre regulárnych cestujúcich tretieho radu bez kapacitného obmedzenia. Každé z doplnkových sedadiel má tvar kompaktnej a pevnej kazety, ktorá sa ukotví na podlahe kufra. Každá uzavretá kazeta môže byť úplne zložená a uložená vertikálne vďaka pevnému elastickému popruhu, ktorý sa zavesí na tyčky opierok hlavy druhého radu. Tieto sedadlá sú vyberateľné. Napriek tomu sú podobne ako sedadlá druhého radu koncipované tak, aby uľahčili nakladanie predmetov. Za týmto účelom má každé špeciálne sedadlo tretieho radu pevnú kobercovú podložku a suchý zips, ktorý sa použije na získanie kontinuálnej podlahy, keď sú sedadlá druhého a tretieho radu zložené ako stolík. Podložka je koncipovaná tak, aby zvládla záťaž 30 kg.
    Množstvo konfigurácií pre množstvo životných situácií: Peugeot 308 SW je koncipovaný tak, aby zodpovedal množstvu situácií, ku ktorým môže dôjsť v réžii až siedmich prepravovaných osôb. Šikovnosť vnútornej modulárnosti spočíva v riešení extrémov – maximálna nakladacia schopnosť iba s vodičom na palube a iba sedadlo spolujazdca v polohe stolíka až po sedem cestujúcich a príležitostné umiestnenie s predstavou prechodných situácií. S piatimi, šiestimi, siedmymi sedadlami na sledovanie potrieb užívateľa poskytne Peugeot 308 SW svojej klientele ojedinelú pružnosť v nákupe, používaní alebo ďalšom predaji.
    Základné verzie modelového radu 308 SW: Vyznačujú sa osobitým usporiadaním interiéru s prednými sedadlami prísne prevzatými s hatchbacku a zadnou neposúvateľnou lavicou so sedacími časťami a operadlami delenými 2/3-1/3, ktoré možno vybrať bez demontovania opierok hlavy. Vo voliteľnej výbave je zadná stredná opierka s priehradkou, držiakom pohárov a vybraním (miestom) na lyže.
    Obrovský a prispôsobiteľný batožinový priestor: Kufor je široký, priestor pravidelných tvarov, ktorého rovná podlaha je pokrytá kobercom s hodvábnym efektom, s ľahkou údržbou a dobrou kvalitou. Nakladací prah z nerezu je len 548 mm od zeme a predstavuje jeden z najlepších prvkov na konkurenčnom trhu umožňujúci ľahké nakladanie ťažkých predmetov v dĺžke 1032 mm. Kapacita kufra sa mení od 600 do 674 litrov (alebo od 508 do 573 dm3 VDA) podľa polohy zadných posuvných sedadiel. Výška pod batožinovým krytom (559 mm), ktorá patrí k najlepším na trhu, určuje priestor bez akýchkoľvek prekážok (žiadna falošná podlaha – rezervné koleso je umiestnené vonku pod podlahou a je prístupné zdvihákom). Batožinový priestor eugeota 308 SW je veľmi praktický a má veľký objem. Keď je kryt kufra odložený, nakladací objem po strechu dosahuje 911 alebo 1.031 litrov v závislosti na vysunutí sedadiel (657 dm3/720 dm3 VDA) pri zachovaní možnosti piatich osôb na palube. Predmety môžu byť zaistené pomocnou sieťkou na batožinu, ktorej ukotvenia na konštrukcii sú skryté v malých plastových otvoroch. Výnimočná modulárnosť ponúkaná Peugeotom 308 SW umožňuje viaceré kombinácie, ktoré dovoľujú upraviť objem kufra podľa potreby. Pri ponechaní iba predných sedadiel môžu mať dve osoby 1.388 litrov alebo 1.140 dm3 VDA batožiny (vo výške operadla). Pri naložení po strechu dosahuje kapacita až 2.149 litrov alebo 1.736 dm3 VDA. Praktický charakter batožinového priestoru určuje dôvtipné usporiadanie priestoru:
    - v konštrukcii podlahy sú dva vyvažovacie krúžky z niklovej ocele so štyrmi ďalšími, na podlahe a na držiakoch krytu, čo umožňuje upevniť elastickú sieť na batožinu rôznymi spôsobmi, rovno, vertikálne alebo ako hojdaciu sieť,
    - na ľavej strane pod zadnou časťou je uzavretý odkladací priestor o objeme vyše jedného litra, v ktorom môžu byť uložené predmety typu hracích konzol, notebookov, walkmenov, discmenov a pod.
    - elastický popruh na podbehu pravého kolesa umožňuje priviazať predmety
    - dve sieťky sú umiestnené pod podbehmi kolies,
    - prenosná vymeniteľná lampa je upevnená štipcom na armatúre za pravou sieťou
    - na pravej strane batožinového krytu sa nachádza 12 V zásuvka
    - dva háčiky zapustené v čalúnení batožinového krytu umožňujú zavesiť vrecká zo supermarketov.
    V rovnakom duchu adaptability ako je vnútorná modulárnosť, aj prístup k batožinovému priestoru zodpovedá jednotlivým potrebám a môže sa uskutočniť:
    - buď cez zadnú časť, ktorá sa vyklopí do výšky v uhle 93 stupňov. Otvorí sa široký veľkorozmerný vstup – šírka vzadu 1.123 mm, výška 1058 mm a výška 840 mm na hriadeli. Treba poznamenať, že s nakladacím prahom umiestneným len 548 mm od zeme, čo je jeden z najnižších vo svojej kategórii, eliminuje Peugeot 308 SW ťažkosti pri nakladaní ťažkých predmetov, alebo cez zadné okno, ktoré sa otvorí nezávisle na veku v uhle 84,5 stupňov. Šírka prístupu 1.030 mm je veľmi praktická vďaka pomoci inteligentného krytu:
    - umožňuje prístup ku kufru, najmä keď vozidlo stojí v tesnom priestore a zadné veko sa nedá úplne otvoriť
    - umožňuje tiež doplniť veci do kufra bez toho, aby bolo vidno jeho obsah alebo aby batožina vypadla na strmých cestáchí
    - umožňuje uložiť odevy na kryt bez odhalenia obsahu kufra. Zadné okno sa otvára buď tlačidlom na diaľkovom ovládači alebo páčkou nájdenou hmatom umiestnenou blízko tej, ktorá umožňuje úplne otvoriť veko batožinového priestoru. Stačí zdvihnúť sklo pomocou kolíka naspodu zadného stierača.
    Inteligentný kryt sa skladá z kovového nosníka, pružnej rolety s navíjacím systémom, ktorá sa končí vekom s púzdrom. Toto článkované veko má rúčku, ktorá ho umožňuje preklopiť, aby sa získal čiastočný prístup ku kufru buď cez zadnú časť alebo samotné zadné okno. Batožinový kryt možno vybrať a uložiť za podbehy so spustenými malými bočnými sieťkami. Prístup ku kufru sa uskutočňuje ľahko pomocou zadného veka, ktoré odkrýva veľký priestor. Objem batožinového priestoru pod krytom dosahuje 587 litrov (470 dm3 VDA) vrátane odkladacieho priestoru na dne kufra. Pri naložení až po strechu dosahuje 917 litrov (707 dm3 VDA) pri potenciálnych piatich cestujúcich na palube. Objem nákladu sa môže výrazne meniť, keďže zadná lavica sa dá zložiť. S dvomi cestujúcimi na palube vzrastie objem kufra po výšku predných sedadiel na 1.046 litrov (900 dm3 VDA) a môže dosiahnuť až 1.856 litrov (1.599 dm3 VDA) pri naložení až po strechu (s ochrannou sieťou na vysoký náklad). V zadnej časti batožinového priestoru priamo za lavicou je veľký úložný priestor o objeme 19,80 litra (8 dm3 VDA ) v podlahe, ktorý je schovaný pod vekom. Tento komplet vytvára rovnú plochu s kvalitným kobercom. Kryt batožinového priestoru Peugeota 308 SW je špecifický a dôvtipne vyriešený. Skladá sa z troch pevných krídiel, ktoré sa posúvajú na vodiacej koľajnici a harmonikovito sa skladajú. Centrálna rúčka uľahčuje manipuláciu. Ak nie je potrebné, kryt sa nepoužije. Zložený sa umiestni pod sedadlá zadnej lavice.
    Akustický priestor: Hmatateľným znakom úsilia venovaného hladine hluku je fakt, že cestujúci v treťom rade môžu bez problémov diskutovať s ostatnými. Dizajn interiéru a veľká presklená panoramatická strecha napomáhajú tomuto príjemnému fenoménu, ktorý umožňuje, že hlas pri rozprávaní netreba zvyšovať. Predsa však existujú úpravy “pri prameni” a reťaz rizík, ktoré sú predmetom dôležitej práce, aby sa vec podarila. V duchu hatchbacku 308 bola konštrukcia koncipovaná a optimalizovaná tak, aby sa dosiahla tuhosť a tesnosť s veľkým dôrazom na izolovanie zadnej časti. Napríklad duté časti majú vzduchové vložky, vedenia a podloženia sú obzvlášť pevné. Dobré vibračné vlastnosti a filtrovanie pomáhajú vytvoriť pocit pohody na palube. Kvôli tomuto účinku má priečny nosník zadnej nápravy “damper”, podložky zadnej nápravy sú bimateriálové. Horný kozlík zadného tlmiča je filtrovaný a podložky motora optimalizované. Zvukové bariéry a absorpčné materiály hatchbacku sa zvýšili a prispôsobili novému tvaru prednej priečky karosérie, podlahy, bokov batožinového priestoru, dverí, spodnej časti základne a strechy. Zákruty a absorpčná hmota sú vo výstupoch vzduchu, aby nedošlo k úniku. Riziká hluku z vnútornej výbavy sa minimalizovali podobne ako na 308. Svedčí o tom príklad bezpečnostných pásov. Toto vozidlo má v sériovej výbave sedem bezpečnostných pásov, ktoré musia zodpovedať nasledovným požiadavkám: jednoduché používanie, žiadne obťažovanie z hľadiska viditeľnosti ani modulárnosti, žiadny hluk, ak miesto nie je obsadené. Preto stredný pás druhého radu je uchytený v streche a západka je ovládaná magnetom, ak miesto nie je obsadené. Západky dalších dvoch pásov tretieho radu (v zadnej časti karosérie) sa rovnako ovládajú magnetmi. Nízku hladinu zvuku v kabíne ešte zlepšuje:
    - viaceré verzie 308 SW sú sériovo vybavené vrstvenými čelnými sklami s akustickými vlastnosťami
    - ojedinelá v tomto modelovom rade je výbava s “bočnými vrstvenými akustickými sklami “ ponúkaná vo voliteľnej výbave v niektorých verziách.
    Takto vybavený akustický priestor je vhodný na počúvanie autorádií, ktorých kvalita príjmu a šírenia signálu je špeciálne vyvinutá. 308 SW má vo výbave minimálne jednu krátku anténu v zadnej časti strechy. Niektoré verzie majú iný typ antény “patch éléctronique” umiestnený v zadnej osi strechy pod sklom panoramatickej strechy. V základných verziách modelového radu je anténa sieťovaná v zadnom okne.
    Autorádio RD4 – kompatibilné s MP3 prehrávačom môže obsahovať dva tunery a pomocnú zásuvku RCA v odkladacom priestore na pripojenie prenosných audio zariadení. Súprava Bluetooth – spojená s autorádiom umožňuje rozpoznať mobilný telefón Bluetooth, ktorý je vo vozidle, snímať základné funkcie a prenášať ich do vozidla. Vodič môže používať svoj mobilný telefón bez toho, aby s ním manipuloval.
    Systém RT4 – “Spolucestujúci 4 v 1”, tento telematický systém používa pevný disk 30 Go, syntézu a hlasové rozpoznanie a navyše disponuje informáciami prostredníctvom nového otočného farebného displeju 7 16/9, ktorého moderný grafický štýl umožňuje 3D pohľad. Tento systém sa skladá:
    - z navigačného systému GPS s kartografiou celej Európy. Umožňuje prístup k dopravným informáciám TMC doplnených partnerom Peugeot ViaMichelin (vo Francúzsku) a navyše k dopravným informáciám šíreným voľne v ostatných európskych krajinách.
    - z trojtunerového autorádia so špičkovými audiovizuálnymi a multimediálnymi funkciami, ktorých funkcia Juke-box umožňuje uložiť na pevnom disku až 180 hod hudby vo formáte MP3.
    - z integrovaného telefónu GSM, ktorý umožňuje komunikovať s voľnými rukami,
    - prístupu k moderným telematickým službám ako lokalizované núdzové volanie buď automatické (s použitím pyrotechnickkých prvkov) alebo ručné pomocou tlačidla SOS, služby Peugeot assistance alebo spojením s klientským centrom prostredníctvom tlačidla “lion”,
    - z prístupu k Peugeot Services Mobiles vo Francúzsku a Nemecku,
    - z pomocnej zásuvky audio/video v odkladacej skrinke, ktorou možno pripojiť prenosné zariadenia (notebook, kamera atd.)
    - z otočného farebného monitoru. Výraz istej technologickej mágie, otočný farebný monitor 7 16/9, sa predstaví a privíta vodiča pri prvom kontakte. Jeho vysokokvalitná kinematika umožňuje tri možné polohy a po kontakte s kľúčom sa systém otočí do polohy, ktorú si zapamätal ako poslednú. Monitor sa môže nakláňať aj ručne.
    - z meniča 5 CD v prednej časti,
    - z hi-fi systému JBL použiteľného s dvomi typmi autorádií. Ponúka zvuk skutočne “na mieru” a skladá sa z numerického zosilňovača, desiatich reproduktorov rozmiestnených na šiestich miestach a basového na pravej strane kufru. Basový reproduktor je dostatočne kompaktný, aby bol kompatibilný s tretím radom sedadiel.
    Palubný priestor: Peugeot 308 SW preberá všetky radosti z hatchbacku: príjemný tepelný komfort, parfumovaný vzduch, množstvo odkladacích políc, ktoré sú vždy poruke, vnútorné osvetlenie interiéru…
    Tepelný komfort: S interiérom, ktorý umožňuje umiestnenie pasažierov v troch radoch sedadiel, s jednou z najširších panoramatických striech, si riešenie tepelného komfortu 308 SW vyžadovalo osobitný prístup. Vzduch prúdi najmä z piatich vzduchových mriežok v prednej časti, vykurovacích rúrok pod palubnou doskou s pozornosťou venovanou nohám a dvoch nastaviteľných rebrových otvorov pre cestujúcich vzadu. Navyše 308 SW je vybavený novou skupinou ešte výkonnejšej klimatizácie, použitej na hatchbacku a ponúkanej v dvoch úrovniach: manuálna klimatizácia s prachovým a peľovým filtrom a automatická dvojzónová klimatizácia s filtrom s aktívnym uhlím, ktoré navyše limituje niektoré pachy uhľovodíkov. V niektorých verziách umožňujú zadné bočné protislnečné rolety znásobiť cestujúcim tepelný komfort na palube. Na želanie zákazníka môže byť vozidlo vybavené zadnými bočnými tónovanými sklami.
    Originálne parfumovaný vzduch: 308 SW má osviežovač vzduchu, ktorý bol použitý už v hatchbacku a predstavuje originálny a unikátny prístup k cestujúcim. Náplň s vôňou, umiestnená v strednej vzduchovej mriežke, šíri v kabíne jednu zo šiestich možných vôní s nastaviteľnou intenzitou: Spring flower, Exotic vanilla, Cocoon lodge, Wood sensation, Sweet air a Pure sensation (protitabaková). Vône boli vybrané s ohľadom na rešpektovanie zdravia cestujúcich a životné prostredie. Keďže náplň možno uzavrieť, je možné meniť vôňu podľa nálady a prostredia.
    Odkladacie priestory vždy poruke: Svedectvom toho, že pobytu cestujúcich na palube bola venovaná osobitná pozornosť, je fakt, že k viacerým vynaliezavým odkladacím priestorom na palube 308 SW, ktoré sú rovnaké s hatchbackom, sa pridali ďalšie špeciálne a dôvtipne riešené priestory. Medzi ne patrí:
    - odkladacia skrinka s obsahom 10 l, v ktorej môže byť uložená 1,5 l fľaša s vodou. Veko skrinky s ovládaním otvorené/zatvorené má vlastné priestory vyhradené na okuliare, telefón, mapy, priestor v tvare “tuby” na odkladanie nepotrebných náplní osviežovača vzduchu atd. V klimatizovaných verziách slúži obsah skrinky tejto funkcii. Zásuvky na pripojenie prenosných audio alebo video prístrojov (s telematikou) sú umiestnené vľavo.
    - panel ponúka priestor s protihlukovou podložkou na odkladanie kľúčov a telefónu, dve miesta na poháre alebo fľaše. V zadnej časti pod krytom strednej lakťovej opierky je skrytý priestor o objeme 2,12 l , v ktorom možno uložiť 6 CD a rozličné predmety. Nakoniec je tu “nádoba” na odpadky s vekom pohyblivým dopredu a dozadu.
    - priečinky v predných a zadných dverách ponúkajú celkový objem 15 l, aby boli vždy “poruke” mapy, bedekre a rôzne iné predmety. Priečinky predných dverí umožňujú umiestniť vo vertikálnej polohe 1,5 l fľašu s vodou, v zadných dverách 0,5 l fľašu.
    - čalúnené miesto na okuliare s tlmenou kinematikou sa nachádza v oblúku strechy v mieste rukoväte vodiča.
    - na strane spolujazdca na palubnej doske je umiestnený vysúvateľný háčik na zavesenie tašky,
    - ak vo vozidle nie je CD menič v priestore ISO možno umiestniť rôzne predmety.
    K špeciálnym prvkom 308 SW patrí:
    - uzavretý odkladací priestor o objeme viac než liter, umiestnený pod zadnou ľavou časťou, v ktorom môžu byť odložené viaceré predmety typu hracej konzoly, svedčí o úsilí vynaloženom na využitie aj najmenších priestorov v prospech komfortu cestujúcich.
    - popruhy, malé bočné sieťky a veľká sieť v kufri,
    - priestor na palubné nástroje v ľavej časti kufra za vekom.
    - držiaky pohárov na stolíkoch a v spojení so špeciálnymi sedadlami tretieho radu v lakťových opierkach na podbehoch zadných kolies
    Jednotlivé verzie môžu byť vybavené aj zásuvkami pod sedadlami v sériovej výbave alebo v balíku na želanie zákazníka.
    Základné verzie modelového radu 308 SW pokračujú v ponuke odkladacích priestorov ako v príslušnom hatchbacku. Líšia sa ale veľkou odkladacou nádržou o objeme 20 l (8 dm VDA) s kĺbovým krytom v podlahe kufra. V prípade potreby v ňom môže byť ukrytá sieť, ked sa nepoužíva.
    Pozornosť venovaná osvetleniu: 308 SW plne využíva originalitu ponúkanú aj hatchbackom 308. Jedná sa o progresívne osvetlenie vozidla a kabíny. Pri otváraní vozidla diaľkovým ovládaním svieti súčasne svetlo v kabíne a stretávacie svetlá, aby bola osvetlená cesta k autu. Pri otvorení dverí sa pridáva osvetlenie prahov a miesta pre nohy. Pri zatváraní diaľkovým ovládaním zostávajú stretávacie svetlá niekoľko sekúnd (časovanie) rozsvietené (follow me home). Osvetlenie kabíny (aktivované/deaktivované v ponuke časovania) sa skladá z osvetlenia miesta na nohy slabej intenzity a led diódy v konzole strechy. Cestujúci vzadu majú k dispozícii malé bočné svetlá. Vzadu je niekoľko svetelných zdrojov, ktoré zodpovedajú všetkým situáciám a sú dôvtipne rozmiestnené tak, aby minimálne jeden medzi nimi bol operatívny podľa konfigurácie obsadenia alebo nákladu. Jedno svetlo je umiestnené v zadnej časti strechy, rozptyľuje svetlo v kufri, druhé svetlo je v ľavej časti kufra a šíri svetlo od prahu kufra, tretí zdroj pochádza zo svetla umiestneného vzadu pravého podbehu kolesa a osvetľuje pravú stranu kufra. Toto prenosné svetlo sa môže vyberať a používať.aj mimo vozidla, napr. pri inštalovaní snehových reťazí. Je na batériu, ktorá sa dobíja počas jazdy. Tak ako vodič hatchbacku 308 aj vodič 308 SW disponuje s osovo aj výškovo nastaviteľným volantom, sedadlom nastaviteľným vo viacerých polohách manuálne alebo elektricky s pamäťou – vodič 308 SW má k dispozícii komplet technologických a pomocných prvkov schopných zabezpečiť mu v úplnej bezpečnosti komfort a radosť z jazdy. Vynikajúcu viditeľnosť ¾ dozadu vďaka veľkému zadnému sklu a tvaru zadnej časti karosérie. Vizuálny prínos veľkých spätných vonkajších zrkadiel a stieračov s plochými gumičkami. Všetky informácie v zornom uhle zo združeného prístroja so štyrmi chrómovými ciferníkmi, z matrice bodov (palubný počítač, piktogramy kontroliek, indikátory rýchlostí, prípadné volanie príkazov GPS). Impulzná smerovka, ktorá sa rozsvieti len trikrát – praktická na diaľnici. Svetlo stop s led diódou hore na zadnom veku kufra a automatické rozsvietenie núdzových svetiel v prípade náhleho spomalenia. Kontrolka hladiny tekutiny v ostrekovači. Podľa jednotlivých verzií môže vodič podobne ako v hatchbacku disponovať:
    - obmedzovačom rýchlosti s regulátorom
    - detektorom podhustenia s priamou lokalizáciou kolesa s dvomi kontrolkami (podhustenia a pichnutia)
    - systémom upozorňujúcim na neželané prekročenie jazdného pruhu (AFIL). Tento systém hľadá každú neúmyselnú zmenu jazdného pruhu na ceste a rýchly pruh v tom momente, keď vozidlo dosiahne 80 km/hod a keď sú pruhy vymedzené (súvislá alebo prerušovaná čiara ľubovolnej farby). Keď sa prechádza bez použitia smerovky, šesť snímačov systému AFIL umiestnených za predným nárazníkom hľadá odchýlku a dáva príkaz počítaču, aby upozornil vodiča. Prerušovač umiestnený v základe sedadla sa aktivuje a prispieva k bdelosti vodiča. Tlačidlo umožňuje neutralizovať funkciu, ak si vodič neželá jej používanie v závislosti na podmienkach jazdy.
    - smerové bixenónové svetlá, ktoré vydávajú svetlo bielomodrastej farby podobné dennému svetlu a umožňujú strojnásobiť lúč štandardnej žiarovky a tak zlepšiť nočnú jazdu. Xenónové svetlá sa spravidla spájajú s korektorom dynamickej polohy a stieračmi svetiel. Ich eliptický tvar s dvojitou funkciou “stretávania a cesty” predstavuje dynamickú clonu, ktorá umožňuje zabezpečiť dve konfigurácie. V polohe “cesta” doplnkové svetlo s úplným povrchom pridáva ešte lúč, aby sa zlepšil rozsah. V polohe “stretávania” smerová funkcia svetlometu zlepšuje videnie na zvlnených cestách. Nastavené na rýchlosť vozidla medzi 5 a 160 km/hod na lepšie prispôsobenie sa rôznym podmienkam prevádzky sa svetlomety môžu otáčať rýchlosťou 15 stupňov za sekundu v maximálnom uhle 22 stupňov (15 st. na vonkajšiu stranu a 7 st. na vnútornú). Vďaka tejto funkcii má vodič príjemný pocit, že systém predbieha nasledujúcu zákrutu a robí tak jazdu v noci príjemnejšou a istejšou.
    - predný/zadný parkovací asistent Presná pomoc pri parkovacích manévroch a bezpečnosti osôb, parkovací asistent vydáva prostredníctvom reproduktora najbližšieho k prekážke zvuky rôznej intenzity. Systém sa aktivuje pri prechode zadného obrubníka a pri rýchlosti nižšej ako 10 km/hod pre predný parkovací asistent za podmienky, že je dodržané zastavenie viac než tri sekundy. V prípade farebného multifunkčného monitoru sa zostávajúca vzdialenosť znázorňuje farebne.
    - Niektoré ďalšie funkcie ako indexácia spätných zrkadiel na spätný chod, automatické vyklopenie a sklopenie spätných zrkadiel, automatické rozsvietenie svetiel, automatické zapnutie stieračov za dažďa, vnútorné elektrochrómové spätné zrkadlo proti oslneniu …
    Základné verzie modelového radu 308 SW nemusia mať niektoré vybavenie alebo možnosť získať ho na želanie. Závisí to od krajiny a obchodnej politiky rôznych trhov.

    bezpečnosť
    Vynikajúca úroveň primárnej, sekundárnej a terciárnej bezpečnosti 308 SW vychádza z konštrukcie ako na hatchbacku 308. Je dimenzovaná na najväčšie nárazy a absorbovanie ich energie, čo umožnilo, že hatchback získal v testoch ochrany dospelých cestujúcich vo vozidle päť hviezdičiek, v testoch ochrany cestujúcich detí štyri hviezdičky a v testoch ochrany chodcov tri hviezdičky. Konštrukcia je doplnená dômyselným systémom Wifi potrebným k funkcii zadného otvárania /zatvárania.
    Čelný náraz: Pripomeňme, že kým princíp samonosnej oceľovej konštrukcie 307 SW pokračuje vo svojich veľkých líniách, predný blok je zmenený a najmä má trojité spevnenie. Najnižší alebo nízky stupeň spevnenia zdvojnásobuje použitím dvoch nosníkov klasický vysoký stupeň. Tento princíp použitý zo 407 znižuje následky nárazu s chodcom. Navyše koncepcia trojitého spevnenia vytvorená spevnením nad podbehmi predných kolies v predĺžení otvorov a prielisov dverí dopĺňa skupinu a umožňuje zvýšenú účinnosť pri absorbovaní nárazu. K ochrane cestujúcich 308 SW prispievajú aj ďalšie systémy ako napríklad:
    - vysúvateľný stĺpik riadenia a aktívna podložka nohy,
    - dva prispôsobiteľné čelné airbagy s kapacitou 60 l pre vodiča a 90 l pre spolujazdca,
    - airbag stĺpika riadenia s objemom 18 l (podľa verzie),
    - sedem bezpečnostných pásov (päť pre základné verzie) s trojbodovými úchytmi (vpredu s pyrotechnickými napínačmi.
    Bočný náraz: Na lepšiu ochranu cestujúcich pri bočnom náraze preberá 308 SW bezpečnostnú výbavu hatchbacku, najmä:
    - špeciálne spevnený centrálny stĺpik technikou “viac vrstiev” (tri vrstvy plechu, z ktorých dve sú typu “THLE”-)
    - bočné spevnenia z hliníka, napínače prielisov dverí, podloženia na všetkých dverách. Aj bočné časti karosérie sú celé podložené a viacero priečnych nosníkov vystužujúcich vonkajšie pozdĺžniky sa podieľa na pevnosti vozidla
    - dva bočné 12 l airbagy, ktoré chránia hrudník a panvu cestujúcich vpredu
    - dva 30 l roletové airbagy hlavy pre cestujúcich vpredu a vzadu.
    Zadný náraz: Na úrovni prahu kufra je nosník z hliníkových zliatin na absorbovanie nárazov a zabezpečenie možnosti opravy.
    Kontrola zapnutia/vypnutia bezpečnostných pásov zadných sedadiel: V záujme funkcie “kontrola zapnutia/vypnutia “pásov na každom z troch sedadiel druhého radu pri zachovaní modulárnosti a možnosti odňatia sedadiel, prináša 308 SW inovatívne a dômyselné riešenie. Tento systém interne nazvaný “CSA” stykač umožňuje, aby v duchu systému Wifi prenášal informácie spojené s funkciou bezdrôtovej techniky. Systém sa skladá z dvoch cievok, jednej v sedadle, druhej v podlahe, údaje o zapnutí/vypnutí pásov sa prenášajú indukčne. Táto funkcia je zabezpečená pri ľubovolnej konfigurácii miest v druhom rade.
    Deti na palube: Bezpečnosť detí je ďalším dôležitým prvkom bezpečnosti na 308 SW. Používajú sa homologované úchyty Isofix a na troch samostatných sedadlách druhého radu môže byť umiestnená detská sedačka (dve miesta na lavici v základných verziách). 308 SW môže rovnako disponovať elektronickou kontrolou, ktorá ľahko a úplne bezpečne uzavrie zadné dvere spolu so zadnými elektrickými sklami. V oblasti terciárnej bezpečnosti pokračuje značka Peugeot v hľadaní možností vďaka službe Peugeot Urgence vrátane bezplatného telematického systému RT4, ktorý môže byť vo výbave 308 SW. Toto zariadenie uvedené v roku 2003 a schválené Vedením obrany a francúzskej civilnej bezpečnosti (DDSC) dokázalo svoju účinnosť ochranou asi 2000 užívateľov na konci roku 2007. K dnešnému dňu je prístupné v šiestich krajinách Európy (Francúzsko, Nemecko, Španielsko, Taliansko, Belgicko a Luxembursko).

    motory a prevodovky - modelový rad moderných, výkonných, ekonomických a k životnému prostrediu ohľaduplných motorov...
    So štyrmi benzínovými motormi od 70 po 128 kW (~ 95 až 175 k) a tromi naftovými Hdi, z ktorých dva sú s filtrom pevných častíc (FAP) bude 308 SW od jesene 2008 ponúkať možnosti, ktoré budú lepšie vyhovovať požiadavkám rôznej klientely. Tieto štvorvalce disponujú najmodernejšou technológiou vo svojej kategórii. Všetky majú hlavu s dvomi vačkovými hriadeľmi a 16 ventilmi. S pomocou skupiny výkonných pohonných jednotiek má 308 SW vo väčšine verzií nižšiu spotrebu a emisie CO 2 v porovnaní s 307 SW. Všetky základné verzie 308 SW 1,6 l Hdi 66 kW (~ 90 k) a 1,6 l Hdi 80 kW (~110 k) vysielajú menej než 130 g/kg CO2 v zmiešanom cykle.

    B E N Z Í N O V É - 308 SW má nový modelový rad motorov navrhnutých a vyvinutých v spolupráci skupiny PSA Peugeot Citroen a skupiny BMW Group. Či už ide o VTi alebo THP všetky majú špeciálne modernizovanú technológiu absolútne novú na tejto úrovni objemu valcov.
    Technológia VTi (Variable Lift and Timing injection)...
    Technologický obsah atmosferických motorov s nepriamym vstrekovaním je naozajstnou premiérou na tejto úrovni objemu valcov. Okrem systému distribúcie s variabilným nastavovaním (VVT) na vačkových hriadeľoch nasávania a výfuku, systém variabilného zdvihu sacích ventilov umožňuje nastaviť postupne maximálny krútiaci moment vo funkcii namáhania plynového pedálu. Spojenie týchto dvoch VVT kombinovaných so systémom variabilného zdvihu sacích ventilov umožňuje v konečnom dôsledku zlepšiť termodynamický výkon benzínového motora výrazným znížením spotreby (najmä vo fázach čiastočného zaťaženia), a tým aj emisií CO2 spolu s garanciou spontánnejšej odozvy pre vyššiu pružnosť motora.
    V rámci modelového radu SW sú k dispozícii dva motory VTi:
    1,4 l VTi 70 kW (~95 k) – EP3(+) / manuálna päťstupňová prevodovka - Motor s objemom 1.398 cm3 dosahuje výkon 70 kW pri 6.000 ot/min a krútiaci moment 136 Nm pri 4.000 ot/min. Takýto výkon je využiteľný v 86% maximálneho krútiaceho momentu, to znamená od 2.000 ot/min. Tento motor sa bude používať výlučne v základných verziách »Confort« a »Confort Pack« pri spotrebe 6,7 l/100 km a 159 g/km CO2.
    1,6 l Vti 88 kW (~120 k) – EP6 / manuálna päťstupňová alebo automatická štvorstupňová prevodovka - Motor 1,6 l VTi dosahuje maximálny výkon 88 kW (~120 k) pri 6.000 ot/min a krútiaci moment 160 Nm pri 4.250 ot/min. Takýto krútiaci moment je použiteľný veľmi homogénne už pri nízkych režimoch (2.000 ot/min), dosahuje už 140 Nm, t.j. 88% maximálneho krútiaceho momentu, čo umožňuje širokú škálu použitia. Tento motor ponúka zároveň značnú dynamičnosť pri zachovaní spotreby 6,7 l /100 km v zmiešanom cykle pre základné verzie s manuálnou prevodovkou (13% úspora v porovnaní s 307 SW so starým motorom 1,6 l /80 kW).
    V modelovom rade SW budú k dispozícii dva motory s technológiou THP (Turbo High Pressure). Motory sa vyznačujú vysokou pružnosťou použitia s významným maximálnym krútiacim momentom od veľmi nízkych režimov. Modernizovaný turbokompresor typu Twin-Scroll kombinuje optimálnym spôsobom výfukové plyny, aby zaistil maximálny tlak na turbínu a umožnil vysokokvalitný výkon. Technológia priameho vstrekovania paliva pri vysokom tlaku zlepšuje spaľovanie a celkový výkon motora.
    1,6 l THP 110 kW (~150 k) s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou alebo 1,6 l THP 103 kW (~140 k) s automatickou štvorstupňovou prevodovkou – EP6DT - Od objemu 1.598 cm3, maximálneho krútiaceho momentu 240 Nm disponibilného od 1.400 ot/min umožňuje vynikajúci štart (rozbeh) pri nízkom režime a výkone od 110 kW a 5.800 ot/min (103 kW - 140 k – pri 6.000 ot/min s ponukou automatickej prevodovky). Táto zostava napomáha významnej syntéze výkonu a spotreby, ktoré takto predstavujú 7,3 l/100 km v zmiešanom cykle pre základné verzie a úsporu okolo 8% v porovnaní s 307 SW s benzínovým motorom 103 kW.
    1,6 l THP : 128 kW (~175 k) – EP6DTS (+) /manuálna šesťrýchlostná prevodovka - Maximálny moment 240 Nm (alebo až 260 Nm s overboostom) od 1.600 ot/min a maximálny výkon 128 kW pri 6.000 ot/min predstavujú lákavú ponuku pre dynamickú a náročnú klientelu, ktorá si želá kombináciu flexibility a výkonu s radosťou z jazdy na vysokej úrovni. Podobne ako na hatchbacku sa bude táto motorizácia spájať s použitím drobných estetických prvkov tak v exteriéri (špeciálny predný nárazník) ako aj v interiéri (hliníkové prvky).
    Technológia BioFlex / mechanická päťstupňová prevodovka... Od leta 2008 308 SW bude ponúkať motorizáciu 2,0 l BioFlex s maximálnym výkonom 107 kW (~146 k) a krútiacim momentom 208 Nm (hodnoty s E85 počas homologácie). Tento motor, typ EW10, vyrábaný v Brazílii, môže fungovať s palivom zloženým do 85% z etanolu. Táto ponuka bude sprevádzať rozvoj trhu biopalív v krajinách, v ktorých daňový systém umožňuje vytvoriť alternatívnu ponuku pre klientelu (napríklad Švédsko).

    D I E S E L O V É - v ponuke sú tri štvorvalce s technológiou HDi známou svojim výkonom a cenou prevádzky. Tieto motorizácie majú turbokompresor s nemennou geometriou (1,6 l HDi 66 kW) alebo s variabilnou geometriou (1,6 l Hdi 80 kW a 2,0 l HDi 100 kW) a používajú technológiu priameho vstrekovania pri vysokom tlaku (až 1.600 bar pre 1,6 l HDi a 1.650 pre 2,0 l HDi). Ďaľšia používaná technológia je s piezoelektrickými 6-otvorovými vstrekovacími tryskami, ktoré jemne rozprašujú palivo v spaľovacej komore, čo umožňuje optimálne dávkovanie množstva aj dĺžky trvania. Motory 80 a 100 kW majú filter pevných častíc.
    1,6 l Hdi 66 kW (~90 k) – DV6ATED4 (+) / manuálna päťrýchlostná prevodovka - Motor 1,6 l HDi s objemom 1.560 cm3 dosahuje maximálny výkon 66 kW pri 4.000 ot/min a maximálny krútiaci moment 215 Nm od nízkych režimov pri 1.750 ot/min. Základná verzia naftovým motorov zabezpečí vynikajúci komfort každodennej prevádzky s obzvlášť ekonomickou spotrebou vo svojej kategórii so 4,7 l a 4,9 l /100 km v zmiešanom cykle pre základné, stredné alebo najvyššie úrovne modelového radu (so znížením o 6% v porovnaní s 307 Break a SW s týmto istým motorom) alebo len 125 a 129 g/km CO2.
    1,6 l HDi FAP 8O kW (~110 k) – DV6TED4 / manuálna šesťstupňová prevodovka - S maximálnym výkonom 80 kW pri 4.000 ot/min tento blok HDi s filtrom pevných častíc je charakteristický vznetom a pružnosťou na dobrej úrovni s maximálnym krútiacim momentom 240 Nm od 1.750 ot/min. Táto hodnota môže ešte vzrásť na 260 Nm vďaka funkcii “overboost”. Tento motor, ktorý je “srdcom naftového modelového radu” tak ponúka vynikajúci kompromis medzi výkonom a prevádzkovými nákladmi. V základných verziách modelového radu spotrebuje len 4,9 l/100 km v zmiešanom cykle a 129 g/km CO2.
    2,0 l Hdi FAP 100 kW (~ 136 k) – DW10BTED4 /automatická alebo manuálna šesťstupňová prevodovka - S objemom valcov 1.997 cm3 “ DW10B” vyvíja maximálny výkon 100 kW pri 4.000 ot/min a maximálny krútiaci moment 320 Nm pri 2.000 ot/min až 340 Nm s “overboostom”. Tento motor dodáva 308 SW dynamiku, ktorá podčiarkuje jeho jazdné vlastnosti pri zachovaní spotreby. Pokiaľ ide o biopalivá treba spomenúť, že skupina naftových motorov HDi modelového radu Peugeot môže už dnes bez akejkoľvek zmeny fungovať s 30% biopalivom.
    (+) Motorizácie budú k dispozícii koncom leta 2008.

    TRANSMISIE - manuálne prevodovky - Motory 1,6 l HDi 80 kW (~ 110 k), 1,6 THP 110 kW a 128 kW (~ 150 a 175 k) sú na 308 SW vybavené úplne novou mechanickou manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Uvedená prevodovka bola vyvinutá skupinami PSA Peugeot Citroen a vyrába sa v novej prevádzke vo Valenciennes. Prevodovka, ktorá má interný názov “MCM”, bola vyvinutá na základe zadávacích podmienok v rámci prevádzkových služieb, robustnosti a kompaktnosti. Najúčinnejšie technické riešenia boli vyvinuté s cieľom poskytnúť maximálny výkon a presnosť vodičovi pri radení prevodových stupňov. Ide o:
    - synchronizačnú spojku typu “Borg Warner” pre šesť prevodovýh stupňov a spätný chod s použitím techniky “trojitý kužel” najmä na prvom a druhom prevodovom stupni, to znamená s tromi trecími plochami na uľahčenie radenia rýchlostí v najťažších podmienkach.
    - patentovanú technológiu s názvom “double billage” v radení a výbere, ktorá umožní ľahké, čisté a presné radenie prevodových stupňov v požadovanom koridore, dalej efekt optimálneho “zhltnutia” pri radení vybraného prevodového stupňa. S hmotnosťou 45 kg je táto prevodovka, zabudovaná vo vozidle priečne v predĺžení motora a kľukového hriadeľa, rovnako kompaktná ako päťstupňová, aby zabránila zníženiu polomeru otáčania vozidla. Je dimenzovaná na krútiaci moment 270 Nm v najťažších podmienkach a rešpektuje normy spoľahlivosti dané skupinou PSA Peugeot Citroen pre transmisie. Od svojho vývoja MCM prešla viacerými testami v skúšobniach , bola testovaná aj v najnepravdepodobnejších možných podmienkach, predstavujúcich možné ťažkosti, ktoré by sa mohli vyskytnúť počas jej životnosti.
    Dve benzínové motorizácie 1,4 l a 1,6 l VTi a naftová motorizácia 1,6 l Hdi 66 kW sa spájajú s mechanickou päťstupňovou prevodovkou typu “BE”, z ktorých každá je prispôsobená špeciálnym požiadavkám. Motorizácia 2,0 HDi FAP je ponúkaná so šesťstupňovou prevodovkou typu “ML6C”, ktorá znáša maximálny krútiaci moment od 320 do 340 Nm.
    Automatická prevodovka so sekvenčným riadením “Tiptronic system Porsche” - Na 308 SW sú k dispozícii dva typy automatických prevodoviek so sekvenčným riadením “Tiptronic system Porsche”. Tieto prevodovky oslovia klientelu s osobitnými nárokmi na komfort a jednoduchosť prevádzky pri zachovaní aktívnejšieho sekvenčného riadenia. Automatická štvorstupňová prevodovka typu “AL4” je navrhovaná pre benzínové motorizácie 1,6 l Vti 88 kW (k dispozícii od leta 2008) a 1,6 l THP 103 kW. Stupne tejto prevodovky boli kalibrované na optimalizáciu spotreby a najlepší možný kompromis medzi spotrebou a vznetom. Prevodovka “AM6” na motore 2,O l HDi FAP je vrcholom ponuky naftových motorov na 308 SW. Táto šesťstupňová prevodovka, obzvlášť dynamická a reaktívna, umožní plne využiť vlastnosti daného motora.

    Jazdné vlastnosti - Know-how Peugeot ...
    Správanie počas jazdy, ktoré je obsiahnuté priamo v pojme pohody z jazdy a aktívnej bezpečnosti, je v centre záujmu koncepcie všetkých vozidiel modelového radu. Cieľom Peugeotu 308 SW v tejto oblasti bolo poskytnúť optimálne spojenie komfortu a jazdných vlastností v súlade s dynamikou a každodennou prevádzkou vozidla. Peugeot 308 SW konštrukčne stavia na výbornej torznej tuhosti, ktorá umožňuje optimálnu prevádzku podvozkov, ktoré sú, podobne ako na hatchbacku zložené z:
    - prednej obrátenej nápravy typu Mc Pherson
    - zadnej nápravy s deformovateľnou priečkou
    Treba tiež spomenúť predný a zadný rázvor rovnako ako široké pneumatiky a ráfiky (o 1/2 palca viac ako na Peugeote 307), ako aj ťažisko znížené o 10 mm v porovnaní s predchodcom. Všetko toto prispieva priamo k stabilite karosérie, presnosti a stabilite vozidla rovnako v pravej línii ako aj v situácii pri zdvihnutej nohe alebo brzdení v zákrute. Táto skupina je prispôsobená špecifikám Peugeota 308 SW a berie do úvahy vlastnosti vozidla (hmotnosť, zadný previs ...) a jeho použitie (potenciálne zaťaženie, schopnosť cestovať často s viacerými cestujúcimi). Peugeot 308 SW má špeciálnu konštrukciu tlmičov s prispôsobenými pružinami a zadnú nápravu s bimateriálovými podložkami pevnejšími o 20% v troch rozmeroch v porovnaní so sedanom.
    Kolesá: pneumatiky Michelin Energy Saver - Vo verzii 1.6 l HDi 66 a 80 kW (≈90 a 110 k) ale aj 1,6 l Vti 88 kW (120 k), je Peugeot 308 SW vybavený novými pneumatikami Michelin Energy Saver 15 a 16 palcovými, ktoré boli vyvinuté a použité exkluzívne na hatchbacku. Pripomeňme, že táto pneumatika vysokej technológie umožňuje optimalizáciou odporu pri jazde až o 20% znížiť množstvo energie potrebnej na posun vozidla a dosiahnuť tak zníženie spotreby paliva o 0,2 l na 100 km alebo o 5 g/km CO2 *. To zodpovedá približne jednej tone CO2 vypustenej do ovzdušia počas životnosti vozidla. Tento výkon sa realizuje bez dopadu na vysokú úroveň výkonu v priľnavosti a bezpečnosti a pri zabezpečení kilometrickej životnosti na najlepšej úrovni na trhu.
    * Test ISO uskutočnil TUV SUD Automotive v r. 2007 na rozmere 195/65R15 so zreteľom na priemerný trh klasickej pneumatiky. Údaje porovnávajú šesť značiek, kupovaných obvykle na trhu.
    Brzdy - Brzdenie vpredu obstarávajú odvetrávané kotúče s priemerom 283 mm a hrúbkou 26 mm a 302 x 26 mm pre Peugeot 308 1,6 l THP 110 kW a 128 kW (≈150 et 175 k) et 2.0 l HDi FAP 100 kW (≈136 k). Strmene predných bŕzd majú priemer piesta 57 mm, aby umožnili dobrú úroveň »ostrosti«, dávkovateľnosti a odolnosti. Vzadu sú dva kotúče 268x12 mm okrem základných verzií modelového radu s klasickou zadnou lavicou bez presklenej panoramatickej strechy (249x9 mm). Vozidlo je sériovo vybavené systémom ABS, elektronickou distribúciou brzdnej sily (REF) a systémom núdzového brzdenia (AFU). Súčasťou zariadenia je automatické rozsvietenie výstražných svetiel v prípade výrazného spomalenia. K týmto funkciám sa pripája stabilizačný program ESP dodávaný sériovo alebo vo voliteľnej výbave podľa verzií, ďalej systém proti pretáčaniu (ASR) a systém kontroly stability (CDS). Funkcie môžu byť odpojené, aby sa zaistila určitá mobilita v delikátnych situáciách a znovu zapojené automaticky, keď vozidlo dosiahne nad 50 km/hod okrem verzie 1,6 l THP 128 kW (≈175 k).

    modelový rad - Modelový rad sa môže skladať podľa oblasti zo šiestich úrovní prevedenia škály “sokel”:
    Prvé dve úrovne »Confort« a »Confort Pack« preberajú základy “autentického kombi” s piatimi miestami, zadnou deliteľnou lavicou a klasickou strechou. Sú určené pre klientelu, ktorá hľadá predovšetkým jednoduchosť a praktickosť, a to za najlepšiu cenu. Počnúc treťou úrovňou »Confort Pack Plus« je súčasťou 308 SW svetlosť a flexibilita so samostatnými vyberateľnými sedadlami a presklenou panoramatickou strechou. Tieto tri prvé úrovne budú k dispozícii v závislosti na krajine určenia v priebehu druhej fázy uvedenia na trh podobne ako štyri z desiatich skupín pohonných jednotiek 308 SW od leta 2008. Pokiaľ ide o vonkajší vzhľad budú mať “klasickú” prednú časť s dvomi horizontálnymi chrómovanými lištami. Ostatné úrovne »Premium«, »Premium Pack« a »Feline« majú všetky v sériovej výbave presklenú panoramatickú strechu a tri plnohodnotné miesta v druhom rade. Toto vybavenie je doplnené zadným otvárateľným oknom. Tieto úrovne majú dynamický predný nárazník s mriežkou masky En creux okrem verzií »Premium Pack« alebo »Feline«, ktoré majú motorizáciu 1,6 l THP 128 kW s viac typovou časťou. Výbava je určená rovnako ako na hatchbacku 308. Všetky verzie sú sériovo vybavené čiernymi strešnými tyčami, ktoré sa dodávajú sériovo pre dve základné úrovne modelového radu v čiernej farbe, v ostaných vo farbe aluminium shadow.
    Farba karosérie: Desať odtieňov tvorí paletu farieb 308 SW, z ktorých jedna je v porovnaní s hatchbackom nová (+). Matné farby: 1. Biela Banquise; 2. Šedá Hurricaine
    Metalizované farby: 3. Čierna Perla Nera; 4. Šedá Aluminium; 5. Šedá Cendré; 6. Šedá Shark; 7. Šedá Moondust (+); 8. Modrá Montebello; 9. Modrá Tauranga; 10. Červená Babylone
    Vnútorný priestor a čalúnenie: Pre základné verzie (Confort, Confort Pack, Confort Pack Plus): interiér jednofarebný čierny; palubná doska čierna; dekor palubnej dosky čierny a »warm silver« na dverách; čierna látka “Sibayak” s dvojfarebnou sivou “Tramontane” alebo látka “Kawana” na úrovni Confort Pack Premium.
    Vnútorný priestor a čalúnenie pre stredné úrovne modelového radu (Premium, Premium Pack): 1. varianta = interiér jednofarebný čierny; palubná doska čierna; kompletné čalúnenie »warm silver« (Premium) alebo »Square« (Premium Pack); látka “Kawana” čierna s čiernou Noir Mistral; 2. varianta = čalúnenie interiéru criollo (hnedá čokoládová); palubná doska criollo v hornej časti a grege v spodnej časti; kompletné čalúnenie »warm silver« alebo »Square«; látka “Kawana” criollo spolu s látkou criollo.
    Vnútorný priestor a čalúnenie pre najvyššie verzie: 1. varianta = interiér jednofarebný čierny; palubná doska čierna; čalúnenie film »Brossé«; látka »Payerne Gris Baryton« spolu s čiernou kožou; 2. varianta = interiér grege; palubná doska grege v hornej aj dolnej časti; čalúnenie film »Brossé«; látka “Payerne Gris Cliquer” spolu s kožou grege.
    Ponuka kože: čierna koža s palubnou doskou čierna pena alebo bledá koža s palubnou doskou bledá pena.

    Súvisiace články: Peugeot 308; Peugeot 308 RC Z; Peugeot 308 CC

    redakčný test Peugeot 308 1.6 VTi Executive
      

    [ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]