Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Peugeot 308 (novinka 11/2007)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 08.11.2007;

Peugeot 308 patriaci do nižšej strednej triedy je úplne prvým automobilom generácie „osmičiek” (foto: Peugeot 308)

Peugeot 308 - foto redakčný test 11/2007 Nový hatchback pokračuje v osvedčenej koncepcii polovysokej karosérie, ktorá sa objavila už na modeli 307. Okrem toho, že základná línia vozidla je už vlastne synonymom overených hodnôt všetkých modelov značky (dynamický štýl, mimoriadne jazdné vlastnosti atď.), je dokonale optimalizovaná pre tento tvar karosérie. Poskytuje veľkorysý vnútorný priestor, výhľad, presvetlenie, dostatok miesta na batožinu a to všetko na kvalitatívnej úrovni, ktorá presvedčila viac ako tri milióny majiteľov modelu 307 na celom svete.
Model 308 logicky stavia na technickej platforme tristosedmičky, ale logicky ju rozvíja tak, aby naplnila ciele tohto projektu: sebaistý štýl, zdokonalené funkcie a vysoký stupeň kvality.

Konštruktéri a dizajnéri sledovali pri svojej práci neustále hlavný cieľ: vytvoriť prostredie presvedčivej kvality a navodiť dojem celkovej atmosféry kvality. Do modelového radu 308 Peugeot vložil všetky prísady potrebné na oslovenie veľmi rôznorodej klientely snažiacej sa prezentovať seba, moderný štýl, svoje zámery, šikovnosť a schopnosti.

Štýl exteriéru so zvýrazneným výrazom šelmy
Peugeot 308 stelesňuje svojím vlastným spôsobom charakteristické gény Peugeot, vďaka ktorým sa každý model značky vyznačuje silnou osobnosťou. Pod jeho mimoriadne ostrým pohľadom je „tlama“, ktorá môže mať v rámci modelového radu dve rôzne podoby: jedna „klasického“ typu (určená pre základné modely), druhá „športovejšia“ pre modely dynamickejšie. Tvarovaný „nos kapoty“ tvorí základ dynamickej plynulej línie tvoriacej „V“, ťahajúcej sa po kapote a predných stĺpikoch. Vďaka výrazne tvarovaným bokom karosérie a šikmým sklám Peugeot 308 stále pôsobí, ako keby bol v pohybe.
Zadné línie prispievajú k dojmu stabilného postavenie vozidla, najmä zaobleným blatníkom, ktorý v prípade modelov na vrchole ponuky naznačuje prítomnosť difúzora, ako aj širokými oblými svetlami zvýrazňujúcimi jeho masívne „boky“ a rozložitým panoramatickým zadným sklom.

Nezvyčajná radosť na palube
Vnútorný štýl využívajúci naklonenú palubnú dosku podporujúcu pocit priestoru je v dokonalom súlade s vonkajšou architektúrou. Hladký elegantný dizajn a hodnotné materiály vyvolávajú dojem kvality (vizuálne aj na dotyk) až nezvyčajný pre túto automobilovú triedu. Veľké presklené plochy spolu s panoramatickou sklenou strechou (podľa verzie v sérii alebo opcii) poskytujú presvetlenie interiéru čo vždy poteší cestujúcich. Vďaka pozoruhodnej priestrannosti vyplývajúcej z celkovej architektúry a koncepčného riešenia predných sedadiel sa cestujúci na zadných sedadlách budú veľmi príjemne cítiť.
Peugeot 308 venuje svojim cestujúcim pozornosť, ktorú možno pokojne chápať ako zvádzanie pohodlím. Veľké úsilie Peugeot investoval do tepelného komfortu a akustiky, nesmieme však zabúdať ani na množstvo šikovných odkladacích priestorov.

Dynamika a výkon: prvotriedne jazdné vlastnosti
Súčasti podvozkovej sústavy Peugeotu 308 podporené vynikajúcou tuhosťou karosérie boli citlivo naladené tak, aby sa dosiahla čo najlepšia syntéza medzi stabilitou na vozovke a komfortom, čo robí z tohto vozidla referenčný model vo svojej kategórii. Elektrohydraulický posilňovač riadenia spolu s prednou nápravou Pseudo Mc Pherson a zadnou nápravou s deformovateľnou priečkou poskytujú vodičovi dosiahnuť maximálnu presnosť pri riadení vozidla. Účinnosť celej sústavy je podporená širokým rozchodom kolies a veľkými pneumatikami (až do18’’).

Ekologické parametre
Hľadanie maximálne ekologických parametrov sa stalo konštantnou snahou počas všetkých etáp vývoja modelu 308. Či už ide o mieru recyklovateľnosti, aerodynamiku, o moderné motory na vysokej technologickej úrovni, benzínové i naftové HDi s filtrom pevných častíc s aditívom, podvozok (spolu s pneumatikami Michelin Energy Saver a elektro-hydraulickým posilňovačom riadenia), o znižovanie hmotnosti vozidla (vďaka použitiu kompozitných materiálov, hliníka a vysoko pevnostných plechov), všetko bolo optimalizované tak, aby sa znížila spotreba paliva a tvorba CO2. Vďaka tomu napr. 308 1,6 l HDi 66kW (90 k) produkuje iba 120 g emisií v zmiešanom cykle.

Široká ponuka moderných výkonných, úsporných a ekologických motorov
Peugeot 308 má v ponuke veľký výber hnacích agregátov. Celkovo desiatimi variantmi pohonu reaguje na potreby čo možno najširšieho okruhu zákazníkov: tri benzínové motory, tri naftové motory HDi a päť prevodoviek.
Ponuka benzínových motorov Peugeota 308 vychádza z najnovších motorov vyvinutých v spolupráci medzi skupinou PSA Peugeot Citroën a BMW Group :

  • 1,4 l VTi 70 kW (≈ 95k), 136 Nm, 5 stupňová manuálna prevodovka
  • 1,6 l VTi 88 kW 16v (≈ 120 k), 160 Nm, 5 stupňová manuálna prevodovka (*)
  • 1,6 l VTi 88 kW 16v (≈ 120 k), 160 Nm, 4 stupňová automatická prevodovka
  • 1,6 l THP 110 kW (≈ 150 k), 240 Nm, 5 stupňová manuálna prevodovka (*)
  • 1,6 l THP 103 kW (≈ 140 k), 240 Nm, 4 stupňová automatická prevodovka


  • Ponuka 308 HDi pozostáva z motorov vybavených kompletnými technológiami priameho vstrekovania HDi:
  • 1,6 l HDi 66 kW (≈ 90 k), 215 Nm, 5 stupňová manuálna prevodovka
  • 1,6 l HDi 80 kW (≈ 110 k), 240 Nm, 5 stupňová manuálna prevodovka (*)
  • - 1,6 l HDi 80 kW (≈ 110 k), 240 Nm, 6 stupňová robotizovaná manuálna prevodovka
  • 2,0 l HDi 100 kW (≈ 136 k), 320 Nm, 6 stupňová manuálna prevodovka (*)
  • - 2,0 l HDi 100 kW (≈ 136 k), 320 Nm, 6 stupňová automatická prevodovka

  • (*) Motorizácie a prevodovky, ktoré budú k dispozícii pri spustení predaja. Ostatné sa budú predávať o niekoľko týždňov neskôr.

    Maximálne účinná ochrana
    Dokonalé správanie na vozovke je podstatou očakávanej primárnej bezpečnosti Peugeotu 308. V tejto oblasti pribudol systém výstrahy nechceného prekročenia čiary (AFIL) a bixenónové natáčacie svetlomety.
    V oblasti sekundárnej bezpečnosti bola vyvíjaná štruktúra (najmä 3 deformačné zóny vpredu) a karoséria s ohľadom na odolnosť a programovanú deformovateľnosť, aby sa dosiahlo maximálne absorbovanie energie nárazov.
    Peugeot 308 môže byť okrem toho vybavený až 9 airbagmi, medzi nimi 2 bočnými vzadu a jedným v stĺpiku riadenia. Podľa krajiny je k dispozícii služba „Peugeot EMERGENCY“ sprostredkovaná systémom RT4, ktorá poskytuje terciárnu bezpečnosť tým, že lokalizuje vozidlo a vyšle potrebný záchranný tým.

    Farby, poťahy a štruktúra modelového radu
    12 farebnými odtieňmi karosérie, 5 úrovňami spracovania, rôznymi ladeniami vnútorného prostredia, textilnými alebo koženými poťahmi, prípadne integrálnou kožou na palubnej doske vie Peugeot 308 účinne zapôsobiť na zákazníkov silným dojmom „exkluzivity“.

    + genéza = na začiatku bol trh

    Pre Peugeot bolo vždy dôležité zaručiť si strategické postavenie ponúknutím viacerých silných modelov zodpovedajúcich rôznorodej klientele. Už v roku 1934 ponúkal Peugeot päť modelov:
  • 601 v najvyššej triede,
  • 401 v strednej triede,
  • 201 v najpopulárnejšom segmente,
  • 301, ktorý bol ešte medzi spomínanými dvoma modelmi, pričom väčšina z nich sa vyrábala v rôznych verziách karosérie ( hatchback, dvojdverové verzie, cupé s otvárateľnou strechou…).
  • Sériou 3 Peugeot obsadzuje časť trhu kompaktných hatchbackov, ktorý počas posledných desiatich rokov neustále narastá.

    Mladí profesionáli zameraní na dynamické expresívne a moderné vozidlo, starší páni hľadajúci určitú polyfunkčnosť, bezdetné páry alebo malá rodinka: klienti tohto segmentu, či už prechádzajú z nižšej triedy na vyššiu alebo mali vozidlo vyššej triedy, sú teda veľmi rôznorodí.
    Táto kategória vozidiel na križovatke mnohorakých potrieb predstavuje skutočný prienik ponúk spájajúci výhody, ktoré sú niekedy protichodné ako je pomer medzi cenou a úžitkovými vlastnosťami alebo pomer medzi kompaktnými rozmermi a priestrannosťou, čo mimochodom výstižne vysvetľuje úžasný úspech Peugeotu 307.

    Peugeot 307, referencia
    Peugeot 307, ktorý sa objavil v roku 2001, sa úplne odlišoval od ostatných hatchbackov v svojom segmente vďaka koncepcii polovysokej architektúry. Peugeot berúci do úvahy očakávania klientely 20. storočia zariskoval. Vyrukoval s ponukou jednopriestorového automobilu s vysunutými šikmými prednými stĺpikmi a v tom období nezvyklou výškou, aby sa cestujúcim zabezpečil maximálny priestor, výhľad a presvetlenie. Vďaka ušľachtilému štýlu, dokonalému dynamickému správaniu a v danej kategórii mimoriadne inovatívnou výbavou si za šesť rokov predaja Peugeot 307 svojou všestrannosťou získal viac ako 3 milióny zákazníkov, čo je pre značku v segmente kompaktných hatchbackov rekordný počet. Peugeot 307 sa zapísal do histórie. Jeho koncepcia sa logicky preniesla aj do zadávacích podmienok projektu Peugeotu 308.

    Zadávacie podmienky
    Hneď od začiatku bolo ambíciou projektu ponúknuť model 308 preberajúci všetky silné vlastnosti, ktoré prispeli k úspechu modelu 307, a posunúť ho ešte ďalej cestou zlepšení po každej stránke. Skúsenosti nadobudnuté pri tejto architektúre a technologický pokrok dosiahnutý značkou umožnili uskutočniť zámery projektu a dosiahnuť ciele zamerané na vysokú kvalitu.
    Projekt s označením „T7“ prebral existujúcu platformu a inšpiroval sa architektúrou Peugeotu 307. Vývojové práce boli realizované na tomto základe, z ktorého vychádzali všetky dizajnérske tímy, vývojári a marketing, aby vytvorili nový Peugeot 308.

    Štýl exteriéru so zvýrazneným výrazom šelmy
    Na základe zadávacích podmienok Peugeotu 308 určujúcich jeho polovysokú architektúru pracovali dizajnéri hneď od začiatku tak, aby vštepili budúcemu vozidlu identitu Peugeot. Od roku 2003 boli vyrábané makety, ktoré pomáhali formovať všeobecné predstavy. Na konci toho istého roka sa v dizajnérskych dielňach v La Garenne projekt T7 priblížil k slávnemu konceptu vozidla 907 predstavenému na autosalóne v Paríži v roku 2004. V tejto kreatívnej atmosfére sa zrodila myšlienka príťažlivo tvarovanej a expresívnej prednej časti so symbolom značky, levom, umiestneným na tzv. „nose kapoty“. Od symbolu značky sa rozbiehajú línie stúpajúce po kapote až k predným stĺpikom vykresľujúc veľké „V“, ktoré je začiatkom plynulej línie karosérie vozidla vytvárajúcej dojem pohybu, aj pokiaľ vozidlo stojí. Panoramatická strecha vybraných modelov vizuálne úplne plynule prechádza do veľkého čelného skla. Výrazne šelmovité svetlomety sa harmonicky ťahajú pozdĺž línie kapoty. Cez hladké sklo svetlometov vidno štyri technicky a hodnotne pôsobiace „súdky“ dodávajúce vozidlu jasný a zároveň prenikavý „pohľad“. Sebavedomý výraz masky šelmy je umocnený jediným vstupom vzduchu. V závislosti od verzie môže byť mriežka ozdobená dvoma chrómovaným lištami. Otvory v mriežke môžu byť v hliníkovej úprave. Tieto prvky zvýrazňujú dynamický distingvovaný charakter vozidla, pričom integrovaný nárazník zdôrazňuje pevnosť celku. Forma hmlových svetlometov pripomína hmlovky Peugeotu 907. Sú umiestnené na koncoch predného nárazníka a opticky rozširujú vozidlo, čím prispievajú k dojmu, že Peugeot 308 - „sedí ako prilepený na ceste“. Maska preberá črty charakteristické pre Peugeot a zvýrazňuje šelmovitosť. Táto silná identita prechádzajúca z modelu na model a z generácie na generáciu neustále prináša značke uznanie, zhodnocuje a zosilňuje jej imidž a všeobecnú známosť, najmä v krajinách, v ktorých sa výrobca predstavil len nedávno.

    Dizajnéri Peugeotu sa rovnako rozhodli dodať maximálnu dynamickosť bokom karosérie Peugeotu 308. Po bokoch karosérie sa preto ťahá štýlová línia klesajúca od zadných svetiel až po podbehy predných kolies. Taká istá línia sleduje formu zadných svetiel, zvýrazňuje úlohu smerovky, stáča sa smerom k zadnému nárazníku a zaniká v spodnej časti smerujúc k podbehu.

    Plynulosť týchto tvarov je zvýraznená presklenou plochou a dopredu sklonenou líniou karosérie zdôraznenou predným trojuholníkovým okienkom. Toto je ešte výraznejšie pri trojdverovej verzii tristoosmičky s mimoriadne nakloneným tvarom zadného okna. Zadné panoramatické okno výrazne „zahrynuté“ do zadných stĺpikov tiež prispieva k originálnemu modernému vzhľadu karosérie. Oblúky dverí a bočné lišty karosérie sú optimalizované tak, aby zachytili čo najviac svetla a poskytli skutočný pocit robustnosti a kvality. Dizajn zadných dverí zdôrazňuje kypré tvary „bokov“ vozidla. Línia spodnej časti a prahov pomáha definitívne upevniť celkový dojem.

    V zadnej časti horizontálne línie zámerne opticky rozširujú automobil, aby sa dosiahol dojem, že Peugeot 308 sedí veľmi dobre na ceste, ba priam je na nej prilepený. Tento dojem je podporený zaobleným zadným nárazníkom, hlavne v prípade vozidiel navrchu modelového radu, ktoré majú štýlový diel pripomínajúci difúzor podobne ako na Coupé 407, v ktorom sú dve chrómované vložky, ktoré dávajú vyniknúť koncovkám výfuku. Zadné svetlá s diamantovým efektom vytvárajúcim uhlopriečne pásy pôsobia dojmom špičkovej techniky. Hlavne po rozsvietení pripomínajú svetlá Peugeotu 307CC a kupé kabrioleta 504 z roku 1969.
    Na záver treba povedať, že každý detail, každá viditeľná časť automobilu, boli navrhované vo vzájomnej súhre štylistov a konštruktérov. Tento vzťah umožnil dosiahnuť maximálny dojem kvality, vytváraný precíznym návrhom povrchových úprav, každej skupiny a všetkých častí vozidla.

    Štýl interiéru: dynamické, elegantné tvary a materiály
    Pri definovaní štýlu interiéru Peugeotu 308 bolo najskôr zámerom zdôrazniť priestor uvoľnený polovysokou architektúrou a umožniť jeho plné využitie. Jedným z cieľov bolo spracovať interiér dizajnovo ako aj z hľadiska použitých materiálov na vysokej kvalitatívnej úrovni zodpovedajúcej vyšším verziám výbavy. Od konca roku 2002, čo znamená dávno pred spustením projektu „T7“ a dokonca ešte pred prvými návrhmi vonkajšieho dizajnu, mali dizajnérske skupiny Peugeota v predstihu pripravenú predstavu palubnej dosky. Palubná doska mala byť elegantná a plynulá, vďaka výraznému sklonu takmer symetrickému voči predným stĺpikom mala poskytovať mimoriadne voľný výhľad z vozidla. Po preskúmaní rôznych variantov v začiatkoch projektu T7 rozhodnutie nakoniec padlo práve na tento návrh. Od tej chvíle návrhári začali premýšľať a vyvíjať súbor technických riešení potrebných na realizáciu tejto architektúry interiéru a na súčasné perfektné zvládnutie všetkých funkcií vozidla – ergonomických, praktických (objem odkladacích priestorov) alebo tepelných (vďaka koncepcii kompaktnej výkonnej klimatizačnej jednotky).

    Konečnou úpravou súčastí interiéru a zároveň pohodlím cestujúcich boli návrhári doslova posadnutí, čo sa prejavilo aj v tých najmenších detailoch:

  • na kompaktnej stredovej konzole zostalo ešte dosť voľnej plochy pre ušľachtilé materiály (vizuálne i na dotyk). Vrchnú časť palubnej dosky pokrýva vysoko kvalitný materiál príjemný na dotyk, ale táto časť môže byť aj kompletne pokrytá kožou. Každý prvok (panel klimatizácie, priehradka alebo menič CD) je dobre integrovaný.
  • Zužujúce sa panely vo dverách ladia s vonkajšími bokmi vozidla.
  • Chrómované doplnky pozdvihujú celkovú úroveň: obruba vetracích otvorov a ukazovateľov na prístrojovej doske, tlačidlá klimatizácie a rádia, kľučky dverí...
  • Tematika vonkajšieho „V“ na kapote sa jemne odráža aj v niektorých detailoch v interiéri ako napríklad na obrúčke radiacej páky, v dizajne hornej časti sedákov sedadiel s bočným vedením alebo aj formou stropného svetla vpredu.
  • Kypré tvary, štruktúra povrchu každého dielu, silný pocit priestrannosti a svetlosti, všetko vnútri auta jemne útočí na zmysly a vyvoláva túžbu predĺžiť čo najviac cestovanie …
  • Vnútorný štýl každej z troch výberových možností je prísľubom príjemného „života na palube“ a lahodí zmyslom vodiča aj cestujúcich.

    + architektúra = štýl, jazdné vlastnosti a aerodynamika na vysokej úrovni

    Platforma
    Projekt „T7“ spočíva na platforme 2 skupiny PSA Peugeot Citroën. Peugeot 308 tým okamžite získal pevné základy na svoj vývoj. Táto prevzatá a zoptimalizovaná platforma sa vyznačuje mimoriadnou tuhosťou zaručujúcou lepšiu využiteľnosť mechanických častí a podvozku, ale aj veľmi dobrými akustickými a vibračnými vlastnosťami.

    Vonkajšie rozmery
    Vonkajšie rozmery Peugeota 308 poskytujú vynikajúcu syntézu medzi priestrannosťou a kompaktnosťou.

  • Dĺžka 4,276 m je iba o 74 mm viac ako pri modeli 307, pritom je už zohľadnená vysoká úroveň bezpečnosti a nízke náklady na opravu, čo sa premietlo do rázvoru priaznivo vplývajúceho na vnútorný priestor, hodnota 2,61 m je rovnaká ako pri modeli 307, a do predného previsu obmedzeného na 926 mm (48 mm viac ako pri modeli 307) a 742 mm zadného previsu (+ 26 mm v porovnaní s modelom 307)
  • Veľká šírka, 1,815 m, čo je o 85 mm viac ako pri modeli 307, v záujme vysokej bočnej bezpečnosti a prvotriednej priestrannosti (vyjadrenej napr. šírkou v lakťoch).
  • Výška vozidla je stále osobitou črtou modelu 308, ktorou sa v svojom segmente odlišuje od ostatných kompaktných hatchbackov a poskytuje maximálny priestor, výška dosahuje 1,498 m (o 12 mm menej ako v 307, čo zase podporilo silný štýl a lepšiu aerodynamikou).

  • Nároky na štýl a jazdné vlastnosti priniesli širší rozchod kolies v porovnaní s modelom 307 (ďalej je uvedený príklad v prípade verzie s 15’’ pneumatikami) :

  • rozchod predných kolies 1,536 m (+ 30 mm v porovnaní s modelom 307 s ekvivalentnými pneumatikami)
  • rozchod zadných kolies 1,531 m (+16 mm v porovnaní s modelom 307).

  • Veľké kolesá vybavené pneumatikami 195/65R15, 205/55R16, 215/55R16, 225/45R17 alebo 225/40R18 (disponibilné pre mnohé verzie) prispievajú k celkovému štýlu a vysokej stabilite na vozovke.
    Peugeot 308 svojou zoptimalizovanou architektúrou, širším rozchodom kolies, výškou zmenšenou o 12 mm zvýraznil svoj dynamický a ušľachtilý dizajn a naznačil jazdné vlastnosti v súlade s imidžom značky.

    Aerodynamika
    Tvar a rozmery nového Peugeota majú priamy dopad na mimoriadne priaznivú aerodynamiku.
    Peugeot 308 dosiahol zjavný pokrok v porovnaní so svojím predchodcom. Koeficient Cx dosiahol výnimočnú hodnotu 0,29, ktorá je porovnateľná s konkurenčnými päťdverovými hatchbackmi. Táto vynikajúca hodnota vyjadrujúca schopnosť prenikať vzduchom a koeficient SCx, ktorý z nej vyplýva (0,67) napriek ploche priečneho prierezu (S) 2,3 m2 danej výškou a šírkou vozidla, vyjadrujú výsledok nesmiernej práce na karosérie na základe skúšok v aerodynamickom tuneli. Výsledkom je zníženie spotreby paliva prinášajúce nižšie prevádzkové náklady a minimalizáciu dopadu na životné prostredie.

    Aerodynamika Peugeota 308 na vysokej úrovni prispieva k významnej úspore paliva v porovnaní s modelom 307 a k zníženiu množstva CO2 vypúšťaného do atmosféry.

    + život na palube = emócie a šťastný život…

    Polovysoká architektúra Peugeotu 308 poskytujúca voľnosť, priestor a presvetlenie v kabíne poskytuje cestujúcim komfort a vysokú životnú úroveň na palube.

    Nastúpte a rozhliadnite sa...
    Model 308 má presklený povrch, ktorý v päťdverovej verzii dosahuje v tomto segmente nezvyčajnú plochu 3,60 m2, čím poskytuje svojim cestujúcim veľa svetla. Táto svetlosť je skutočne výnimočná, pokiaľ je vozidlo vybavené sklenou panoramatickou strechou, ktorá cestujúcich vzadu zbavila hornej bariéry brániacej vo výhľade. V takom prípade je celková presklená plocha 4,86 m2. Veľkolepé presvetlenie prepúšťané strechou možno stlmiť prípadne úplne zatemniť pomocou dvojdielnej clony s elektrickým ovládaním a ochranou proti pricviknutiu. Niektoré verzie sú vybavené slnečnými clonami dokonale integrovanými v lisoch panelov zadných dverí, ktoré možno vysunúť nahor a zatieniť cestujúcich.
    Usporiadanie kabíny v záujme priestoru a komfortu pre cestujúcich
    Polovysoká architektúra Peugeotu 308 umožňuje usporiadať kabínu tak, aby zaručovala pohodlie cestujúcich a poskytovala im „zariadenie“ na mieru. Elegantná palubná doska s povrchom poddajným na dotyk poskytuje všetko potrebné pri jazde, prispieva ku komfortu, pričom však absolútne nepôsobí prehustene. Po bokoch sú ergonomické rafinované panely vo dverách, ktoré ponúkajú oporu pre lakeť.
    Predné sedadlá moderného tvaru vyjadrujú komfort a bočné vedenie, pričom neokupujú vnútorný priestor. Ich špecifická armatúra poskytuje voľný priestor pre nohy cestujúcich na zadných sedadlách. Zvýšená poloha zadných sedadiel v kombinácii s kompaktnosťou predných sedadiel pôsobí ako „amfiteáter“ prispievajúc k pohodlnému výhľadu dopredu ako aj k zlepšeniu priestoru pre kolená.
    Cestujúci sa v presvetlenom priestrannom vozidle budú cítiť príjemne. K dispozícii budú mať priestor, ktorého rozmery hovoria samy za seba:

  • šírka v lakťoch na predných sedadlách 1 464 mm (1 505 v trojdverovej verzii) a vnútorná výška 924 mm sú v tejto kategórii rekordné hodnoty;
  • šírka v lakťoch na zadných sedadlách 1 471 mm (1 474 v trojdverovej verzii) a vnútorná výška 890 mm patria v danej kategórii k najlepším hodnotám;
  • medzi základňou čelného skla a zadnými vyklápacími dverami je vzdialenosť 3 m.
  • ... a ich batožinu...
    Batožinový priestor pravouhlých tvarov so šikovným usporiadaním je praktický a poskytuje objem po kryt vyjadrený ako obsah vody 430 litrov (alebo 348 dm3 VDA), prípadne 442 l (368 dm3 VDA) po vrch operadiel, v ktorom je:

  • veľká polystyrénová odkladacia nádoba s priehradkami nad dojazdovým rezervným kolesom s objemom 17,27 l (vody) / 5 dm3 VDA (podľa krajiny);
  • otvorený odkladací priestor na pravej strane alebo zatvorený na ľavej strane s objemom 3,82 l.
  • Otvor na dlhé predmety umožňuje predĺžiť tento priestor až do kabíny. Delenie zadných sedadiel v pomere 40:60 (operadlo aj sedák) umožňuje zvýšiť tento objem až na 1398 l vody (1 201 dm3 VDA).
    Praktickosť batožinového priestoru zvyšujú nastaviteľné popruhy a sieťka (podľa verzie). Sieťku možno inštalovať viacerými spôsobmi s využitím dvanástich háčikov, z ktorých štyri slúžia na zavesenie vreciek s nákupom. Jeden popruh slúži na nadvihnutie koberčeka. Popruh možno prichytiť pomocou trinásteho červeného háčika na kryte a uvoľniť si ruky.

    ... početné odkladacie priestory...
    Vozidlo má veľa šikovných odkladacích priestorov svedčiacich o pozornosti venovanej pohodliu cestujúcich. Ich celkový objem je takmer 42 l.
    Medzi nimi je:

  • príručná skrinka s obsahom viac ako 10 l, do ktorej sa zmestí fľaša vody objemu 1,5 l. Jej veko s otváraním/zatváraním s podporným mechaniz-mom má svoje vlastné špeciálne odkladacie priehradky. V niektorých verziách je skrinka klimatizovaná. Na ľavej strane sú prípojky na prenosné audio alebo video zariadenia (s telematikou), pričom špeciálne priehradky umožňujú uložiť dve náplne do parfumového osviežovača vzduchu;
  • na konci konzoly za priehradkami na dva poháre je kryt centrálnej lakťovej opierky, ktorý zakrýva odkladací priestor s objemom 2,12 l, kam možno uložiť 6 CD a rôzne iné predmety. Tlmenie zatvárania je výsledkom snahy o prepracovanie každého detailu;
  • spojenie medzi centrálnym panelom s ovládačmi a stredovou konzolou vypĺňa priestor s tlmiacim koberčekom, kde možno odložiť kľúče alebo telefón;
  • priehradky v predných a zadných dverách poskytujú celkový objem takmer 15 l umožňujúcich odkladať na dosah ruky rôzne karty, sprievodcov a menšie predmety. Do priehradiek v predných dverách možno odložiť v zvislej polohe 1,5 l fľašu vody, priehradky v zadných dverách poskytujú priestor na 0,5 l fľašu;
  • v zadnej časti konzoly je odpadkový kôš s preklápacím viečkom na papiere a... kôstky;
  • namiesto držadla na zaoblení strechy na vodičovej strane je uzatváracia priehradka na okuliare opatrená vankúšikovými výplňami;
  • na spolujazdcovej strane je na boku palubnej dosky vyklápací háčik na tašky;
  • ak nie je vo výbave menič CD, na jeho mieste je priestor, ktorý môže slúžiť na rôzne predmety.

  • V závislosti od verzie sú k dispozícii rôzne iné odkladacie priestory:
  • zásuvky pod prednými sedadlami;
  • zadná centrálna lakťová opierka skrýva tunel na lyže a obsahuje uzavretý odkladací priestor, dva stojany na poháre a dve priehradky na perá. Je umiestnená v rovnakej výške ako lakťové opierky na dverách a poskytujú pohodlie cestujúcim na zadných sedadlách.
  • Šikovný zadný kryt - v niektorých verziách je klasický zdvíhateľný kryt nahradený krytom obsahujúcim odkladací priestor s objemom 8,75 l uzatvárateľný vekom. Môže slúžiť na predmety, dáždnik alebo tenisovú raketu. Jeho veko je vybavené dvomi protiľahlými držadlami, vďaka ktorým je obsah odkladacieho priestoru prístupný zvnútra vozidla alebo zozadu, cez otvorené zadné dvere batožinového priestoru. Kryt možno odložiť ako klasický kryt nastojato za zadné sedadlá alebo naplocho na dno batožinového priestoru.

    Sedadlá, ktoré vedia usadiť...
    Predné sedadlá v Peugeote 308 stelesňujúce komfort boli navrhnuté s veľkou pozornosťou a kreativitou. Dizajnéri si celkom isto vyslúžia veľké ocenenie za predné sedadlá, ktoré sú veľmi ohľaduplné k zadným cestujúcim. Sú kompaktné, šetria priestor a zlepšujú výhľad dopredu. Sedadlá Peugeotu 308 majú novú armatúru, ktorá svojou kompaktnosťou maximalizuje priestor. Vďaka svojej tuhosti odolávajú aj tým najsilnejším nárazom a chránia cestujúcich. Sú komfortné a poskytujú dobré bočné vedenie. Ich rôzne originálne vyhotovenia sa líšia podľa úrovne výbavy. Pri výrobe sa používajú penové materiály in situ, vhodné na rozmanité tvarovanie. Vo verzii s koženými poťahmi poskytujú ešte lepšie bočné vedenie. V opcii sú k dispozícii aj vyhrievané sedáky. Sedadlá sú namontované mierne nižšie ako v Peugeote 307 (- 15 mm), aby poskytovali polohu pri riadení bližšie k hatchbackom ako k jednopriestorovým vozidlám. Možno ich ľubovoľne výškovo nastavovať v rozmedzí 50 mm (+ 13 mm a – 37 mm oproti nominálnej výške). Vďaka aktívnemu sedáku si možno veľmi presne nastaviť výšku sedenia pri riadení. Posúvaním v rozsahu 230 mm umožňujú nastaviť si pohodlné sedenie bez ohľadu na vzrast vodiča. Medzi ďalšie novinky patrí aj nastavovanie sedadiel v bedrovej oblasti a elektrické nastavovanie vodičovho sedadla (v prípade verzií v koži) okolo štyroch osí s pamäťou.
    Zadné sedadlá sú rozdelené v pomere 40:60 a v mnohých verziách poskytujú otvor na lyže. Praktická mechanika umožňuje ich sklápanie a jednoduché vyberanie sedákov, aby sa v prípade potreby získala maximálna dĺžka priestoru.
    Priestor zahŕňajúci vás pozornosťou...
    V závislosti od verzie sú Peugeoty 308 vybavené mnohými „pozornosťami“ poskytujúcimi svojim používateľom komfort.

    ... aby ste lepšie videli...
    Hneď od odomknutia diaľkovým ovládaním sa vozidlo osvetlí zvonku a zvnútra (dá sa nastaviť), aby uľahčilo príchod a nastupovanie. Hneď po otvorení dverí sa osvetlia prahy (pod rámom dverí) a priestory pre nohy. Po zamknutí diaľkovým ovládaním zostanú svetlomety rozsvietené na niekoľko sekúnd (možnosť nastaviť časový limit);
    Osvetlenie v kabíne (aktivovateľné/deaktivovateľné prostredníctvom nastavenia v menu), pozostáva z tlmeného osvetlenia priestorov pre nohy, pomáhajúce nájsť spadnutý predmet a zo svetla v strešnej konzole, ktorého mierny svetelný kužeľ osvetľuje zhora stredovú konzolu. Cestujúci na zadných sedadlách majú k dispozícii bočné svetlá na čítanie.
    ... aby sa vám lepšie dýchalo...
    Premyslený vetrací systém Peugeotu 308 prispieva ku komfortu na palube výnimočne účinnou distribúciou vzduchu prostredníctvom piatich vetracích otvorov v čelnom paneli, ohrevných telies pre nohy pod palubnou doskou a dvoch vetracích otvorov so smerovateľnými klapkami pre cestujúcich vzadu. Peugeot 308 má okrem toho novú výkonnejšiu klimatizačnú jednotku v dvoch verziách: manuálna a automatická dvojzónová, ktorá môže fungovať aj ako jednozónová s jedným ovládaním, pokiaľ je vo vozidle iba jedna osoba. Kabínu chráni pred prachom a peľom filter. Vo verzii s dvojzónovou klimatizáciou je navyše filter z aktívneho uhlia redukujúci niektoré uhľovodíkové zápachy. V určitých verziách tepelný komfort zvyšuje atermické čelné sklo, bočné slnečné clony pri zadných sedadlách a elektrická clona panoramatickej strechy.
    ... aby ste si mohli vybrať parfumovanú atmosféru...
    Voňavý dôkaz starostlivosti o cestujúcich, parfumový osviežovač vzduchu, rozptyľuje v kabíne Peugeota 308 s požadovanou intenzitou jednu zo šiestich vôní: Spring flower, Exotic vanilla, Cocoon lodge, Wood sensation, Sweet air a Pure sensation (s účinkom proti cigaretovému zápachu). Tieto vône boli vybrané s ohľadom na ochranu zdravia cestujúcich a životné prostredie. Uzatvárateľná náplň je inštalovaná uprostred centrálneho vetracieho otvoru.

    Kvalita akustiky podporujúca komfort...
    Akustické vlastnosti vozidla boli optimalizované na všetkých úrovniach tak, aby poskytovali maximálny komfort:

  • tuhosť karosérie, potlačenie hluku spôsobovaného karosériou, riešenia spojov karosérie a podvozku redukujúcich prenos hluku, nové nastavenie naftového motora ešte viac utlmujúce hlučnosť spaľovania;
  • výber tesnení s dvojitým tesniacim účinkom, tesnenia priečky, bočné okná s hrúbkou približne 4 mm, vrstvené čelné sklo s akustickými vlastnosťami;
  • húževnatá práca venovaná hlučnosti vnútorného obloženia karosérie;
  • doplnky pomáhajúce tlmiť rušivé zvuky, napr. výstuhy na určitých miestach, protihlukové výplne a iné.
  • Dôkazom úsilia o zvyšovanie akustického komfortu v Peugeote 308 sú „viacvrstvové bočné sklá“ ponúkané v opcii.
    ... ponuka kvalitných autorádií a telematickej výbavy...
    Uvedené akustické vlastnosti vozidla priaznivo vplývajú na počúvanie rádií ponúkaných pre Peugeot 308 s kvalitou príjmu a zvukovej reprodukcie na vysokej úrovni. Zvuková výbava zahŕňa dve antény so systémom diversity, šesť reproduktorov uchytených priamo na konštrukcii panelov v dverách.
    Autorádio RD4 - kompatibilné s formátom MP3, vybavené prípojkou RCA na prenosné audio zariadenia v príručnej skrinke.
    Súprava hands-free Bluetooth® – prepojená s autorádiom, je súčasťou systému umožňujúceho rozpoznať mobilný telefón Bluetooth vo vozidle a rozpoznať jeho základné funkcie a preniesť ich do systému vozidla. Vodič takto môže používať svoj mobilný telefón bez toho, aby ho musel ovládať ručne, pričom môže využívať aj reproduktory vo vozidle.
    Systém RT4 – spoločník na cestách typu „4 v jednom“, predstavuje novú generáciu telematických systémov. Využíva pevný disk s kapacitou 30 GB, hlasový syntetizátor a prenáša informácie prostredníctvom novej sklápateľnej 7’’ obrazovky s rozmermi 16/9e poskytujúcej pohľad v 3D perspektíve.
    Tento systém pozostáva z:

  • navigačného systému GPS s kompletnou kartografiou Európy s optimalizovanou rýchlosťou zadávania adresy a výpočtu itineráru, ktorý poskytuje prístup k dopravným informáciám TMC dopĺňaným naším partnerom ViaMichelin (vo Francúzsku) a dopravnými informáciami voľne vysielanými v ostatných európskych krajinách;
  • autorádia tri-tuner so špičkovými audio a multimediálnymi funkciami, s novou funkciu Juke-box umožňujúcou zaznamenať až 180 h hudby vo formáte MP3;
  • integrovaného telefónu GSM umožňujúceho komunikovať v režime hands-free;
  • prístupu k novým telematickým systémom – lokalizované núdzové volanie, automatické (pri spustení pyrotechnického príslušenstva) alebo manuálne pomocou tlačidla SOS – asistenčná služba alebo spojenie s volacím strediskom pre zákazníkov pomocou tlačidla „lion (= lev)“.

  • Táto sústava je doplnená:
  • prídavnými audio/vidéo prípojkami v príručnej skrinke pre prenosné zariadenia (digitálny prenosný prehrávač, kamera a pod.);
  • farebnou sklápateľnou obrazovkou (Vyjadrením určitej technologickej mágie je spojenie systému RT4 s farebnou sklápateľnou 7″ obrazovkou formátu 16/9e, ktorá sa vyklápa a privíta vodiča hneď po zopnutí kontaktu v spínacej skrinke, pričom si pamätá uhol posledného nastavenia).
  • Menič na 5 CD v konzole
    Systém hi-fi JBL® s jedným z dvoch vybraných autorádií. Poskytuje skutočný zvuk „na mieru“ a pozostáva z digitálneho zosilňovača, šiestich reproduktorov rozmiestnených na šiestich miestach spolu s jedným subwooferom v priečke na pravej strane batožinového priestoru.
    Technológia v službách vodiča – pre jeho komfort a bezpečnosť...
    Vodič môže vo svojom sedadle zaujať pohodlnú polohu pri riadení. Všetko tu dôsledne podlieha ergonómii a poskytuje mu pohodlie a radosť pri riadení – výškovo i osovo nastaviteľný volant, sedadlo s variabilným nastavovaním, s možnosťou ručného alebo elektrického ovládania, súbor systémov pomáhajúcich pri riadení:

  • veľké vonkajšie spätné zrkadlá zaručujúce vyššiu bezpečnosť vďaka lepšiemu výhľadu dozadu a tým aj pohodlnejšie manévrovanie;
  • „motýľové“ stierače s plochými ramienkami sa vyznačujú vysokou účinnosťou na veľkej ploche;
  • v zornom poli je prístrojová doska so štyrmi ciferníkmi, ktorá môže byť doplnená displejom medzi tachometrom a otáčkomerom poskytujúcim informácie palubného počítača, výstražné piktogramy, údaje tempomatu alebo obmedzovača rýchlosti a hlásenia systému GPS, ak je nainštalovaný;
  • nové funkcie, napr. impulzná smerovka, ktorá zabliká iba trikrát (praktické na diaľnici), kontrolka minimálnej hladiny kvapaliny ostrekovača skla.

  • V závislosti od verzie môže mať vodič k dispozícii:
  • variabilný obmedzovač rýchlosti spriahnutý s tempomatom;
  • detektor poruchy tlaku s priamou detekciou lokalizujúci koleso s dvoma úrovňami výstrahy – podhustenie a defekt;
  • výstražný systém náhodného prekročenia čiary (AFIL); Tento systém zaznamenáva akékoľvek nechcené prekročenie čiary na vozovke pri rýchlosti nad 80 km/h, pokiaľ je vozovka rozdelená na pruhy (plná aj prerušovaná čiara bez ohľadu na farbu). Pokiaľ je vodorovné značenie na ceste prekročené bez použitia smerovky, šesť snímačov systému AFIL zabudovaných za predným nárazníkom zaregistruje anomáliu a vyšle procesoru príkaz, aby upovedomil vodiča. V sedáku sa spustí vibrovanie na strane prekročenia čiary a pomôže obnoviť pozornosť vodiča;
  • smerové bi-Xenónové svetlomety s hladkým krycím sklom: Tieto svetlomety poskytujú bielo-modrasté svetlo blízke dennému a poskytujúc trojnásobný svetelný výkon štandardnej žiarovky, čím zlepšujú jazdné podmienky v noci. Povinnou výbavou xenónových svetlometov je systém automatickej výškovej regulácie a ostrekovače. Ich eliptický modul obsahuje dynamickú clonu, ktorá umožňuje poskytovať funkcie tlmených a diaľkových svetiel. K dispozícii je prídavný svetlomet, ktorý zvyšuje svetelný tok a tým zlepšuje dosah svetlometov počas jazdy. Svetlomety sú vybavené funkciou smerových stretávacích svetiel, ktoré zlepšujú osvetlenie kľukatej vozovky. Pri rýchlosti medzi 5 a 160 km/h sa aktivuje funkcia, pomocou ktorej sa svetlomety prispôsobujú rôznym podmienkam používania – svetlomety môžu byť natáčané rýchlosťou 15° za sekundu v maximálnom uhle 22° (15° na vonkajšiu stranu, 7° dovnútra). Táto funkcia vytvára príjemný pocit, že systém predvída nasledujúcu zákrutu, čím robí jazdu v noci komfortnejšou a bezpečnejšou;
  • parkovací asistent vzadu alebo vpredu a vzadu; Parkovací asistent je užitočným pomocníkom pri parkovacích manévroch zvyšujúci bezpečnosť chodcov tým, že prostredníctvom reproduktoru, ktorý je na strane prekážky, vydáva výstražný signál so stúpajúcou frekvenciou. Systém sa zapína v okamihu pri zaradení spiatočky. Do rýchlosti 10 km/h je aktívny predný parkovací pomocník po tom, ako vozidlo zastavilo na viac ako 3 sekundy. Ak je vozidlo vybavené farebnou multifunkčnou obrazovkou, zostávajúce vzdialenosti sú znázornené farebnými zónami;
  • - ďalšie funkcie ako prepojenie spätných zrkadiel so spiatočkou, automatické sklápanie a vyklápanie spätných zrkadiel, automatické rozsvecovanie svetlometov, automatické stierače s dažďovým senzorom (v kombinácii s atermickým čelným sklom), vnútorné elektrochromatické zrkadlo s ochranou proti oslňovaniu.
  • + bezpečnosť = vysoká úroveň primárnej, sekundárnej a terciárnej bezpečnosti

    Rovnako ako pri všetkých nových vozidlách značky je bezpečnosť základným faktorom každého projektu. Má teda prvoradé postavenie už na začiatku koncipovania vozidla. Peugeot 308 využíva všetky skúsenosti skupiny v tejto oblasti a najčerstvejšie technologické novinky zaručujúce prvotriednu bezpečnosť po všetkých stránkach.

  • Primárna bezpečnosť: vynikajúca tuhosť štruktúry, podvozková sústava (historicky silné know how Peugeotu) a elektronické asistenčné systémy zaručujú Peugeotu 308 jazdné vlastnosti na úrovni etalónu vo svojej kategórii.
  • Sekundárna bezpečnosť: štruktúra karosérie je dimenzovaná tak, aby odolala aj tým najsilnejším nárazom, napr. podľa predpisov EuroNCAP. Zvládnutie deformácií tejto štruktúry a ochranné systémy (aibagy, bezpečnostné pásy, sedadlá) umožňujú Peugeotu 308 pomýšľať na päť hviezdičiek v testoch ochrany dospelých cestujúcich vo vozidle.
  • Terciárna bezpečnosť: značka naďalej pripravuje pôdu pre Peugeot Emergency systému (systém pomoci v núdzi), ktorý je zahrnutý v telematickom zariadení RT4, ktorým môže byť model 308 vybavený. Tento systém, zavedený v roku 2003, už dokázal svoju účinnosť záchranou mnohých životov. V súčasnosti je dostupný v mnohých európskych krajinách.
  • Optimalizovaná štruktúra
    Peugeot 308 je navrhnutý tak, aby jeho štruktúra programovaným spôsobom rozptyľovala energiu nárazu. V podstate preberá koncepciu modelu 307, ktorú doplnil súborom vylepšení, napr. trojitou deformačnou zónou, aby sa dosiahol vyšší stupeň ochrany, a súčasne zohľadnil nové prvky, ako napr. presklenú panoramatickú strechu. Cieľom je maximálne chrániť kabínu (a cestujúcich), znižovať následky zrážky s chodcom a uľahčovať opravy, čo má samozrejme priamy vplyv na náklady na poistenie.

    Čelný náraz
    Zatiaľ čo štruktúra modelu 307 bola v zásade znovu použitá, predný blok bol úplne prepracovaný:

  • Bola doplnená nová spodná deformačná zóna. Táto spodná zóna doplnila v podobe dvoch predĺžení pridaných na kolískový rám motora klasickú hornú deformačnú zónu z dvoch rovnobežných nosníkov použitú pôvodne na modeli 407;
  • Koncepcia tretej deformačnej zóny pozostávajúcej z výstuží nad podbehmi predných kolies v predĺžení predných stĺpikov a výstuží vlysov dverí, teda z prvkov, ktoré umožnia absorbovať náraz;
  • Tuhosť bočného nosníka a prednej priečky karosérie chrániacej nohy cestujúcich vpredu bola zvýšená. Energia čelného nárazu je teraz prenášaná z 3/5 hlavnou deformačnou zónou, z 1/5 spodnou zónou a z 1/5 treťou zónou.

  • Táto trojica deformačných zón umožňuje sústrediť sily a preniesť ich prostredníctvom vopred určených kanálov do zosilnených zón: predná priečka, výstužný rám a boky karosérie. Toto poskytuje okolo kabíny chránený priestor pre cestujúcich. Okrem toho stĺpik riadenia Peugeotu 308 je poddajný: pri náraze sa zasúva programovaným spôsobom, čím chráni vodiča.
    Aktívna podložka pre nohu zaručuje vodičovi uhol, ktorý znižuje riziko poranenia členku. Snaha o sústavné zvyšovanie bezpečnosti bez prílišného zvyšovania hmotnosti vozidla viedla k používaniu ľahších materiálov, než je obyčajná oceľ. Z toho dôvodu 11 % hmotnosti kovovej časti karosérie je z plechu THLE (plech s Très Haute Limite Elastique – plech s vysokou medzou pružnosti) a UHLE (plech s Ultra Haute Limite Elastique – plech s ultra vysokou medzou pružnosti) (oproti 6 % v modeli 307). V tomto duchu je kapota, spodná deformačná zóna a výstuže dverí z hliníka, zatiaľ čo blatníky a viacero ostatných častí karosérie sú z kompozitného materiálu.
    Bočný náraz
    Aby boli cestujúci čo najlepšie chránení pri bočnom náraze, centrálny stĺpik Peugeotu 308 bol mimoriadne zosilnený tzv. „multivrstvovou“ technikou, čo znamená, že pozostáva z troch vrstiev plechu. Dve z nich sú typu „THLE“. Základňa stĺpika je tiež mimoriadne spevnená v spodnej časti, o čom svedčí tvar v úrovni prahu jasne viditeľný pri otvorení predných dverí. Všetky dvere sa účinne podieľajú na celkovej odolnosti vozidla tým, že vytvárajú previazanie medzi prednými a strednými stĺpikmi a zadným podbehom. Sú spevnené bočnými hliníkovými výstuhami a výstuhami prelisov. Tieto časti spoločne s výplňami vo dverách patria do sústavy absorbujúcej energiu. K celkovej odolnosti karosérie okrem toho prispievajú boky karosérie zosilnené komôrkami a vonkajšie pozdĺžne nosníky previazané mnohými priečnikmi.
    Náraz zozadu
    Na úrovni prahu batožinového priestoru je zabudovaný nosník z hliníkovej zliatiny, ktorý absorbuje nárazy a zmenšuje následné poškodenie karosérie, čím znižuje náklady na opravu. Tomuto štrukturálnemu prvku bol prispôsobený dizajn vyklápacích dverí batožinového priestoru, zadných svetiel a mohutného nárazníka.
    Účinné zádržné systémy
    Účinnú ochranu štruktúry pred nárazmi dopĺňa celý rad ochranných prostriedkov, ktoré boli navrhnuté tak, aby zadržali telo a zároveň naň brali ohľad:
    - k dispozícii je deväť airbagov chrániacich cestujúcich:
    - dva adaptívne čelné airbagy;
    - jeden airbag v stĺpiku riadenia na ochranu dolných končatín;
    - dva bočné airbagy chrániace hrudník cestujúcich vpredu;
    - dva roletové airbagy chrániace hlavy cestujúcich vpredu i vzadu;
    - 5 dverová verzia má v bočnom obložení dva bočné airbagy, ktoré chránia hrudník cestujúcich na zadných sedadlách);
    - päť trojbodových bezpečnostných pásov so zvukovým výstražným signálom upozorňujúcim na nezapnutie alebo rozopnutie doplneným piktogramami na osvetlenej prístrojovej doske (na ktorej sú aj piktogramy indikujúce vypnutie airbagov kvôli detskej sedačke);
    - bezpečnostné pásy na predných sedadlách sú vybavené pyrotechnickými napínačmi a obmedzovačmi napnutia (kalibrované na nízku hodnotu);
    - bezpečnostné pásy na bočných zadných sedadlách sú vybavené obmedzovačmi napnutia;
    - opierky hlavy vzadu a vpredu tvaru „peňaženky“; tento tvar zlepšuje kontakt s hlavou pri náraze;
    - vysoko účinný systém zabraňujúci podkĺznutiu na zadných sedadlách vďaka zakriveniu profilu v spodnej časti sedáku. Na dlážke sú dva kolíky, ktoré slúžia na zadržanie sedáku pri náraze a zabránili mu pohybovať sa po podlahe.
    Mimoriadna pozornosť bola venovaná bezpečnosti detí: Peugeot 308 má systém Isofix na troch miestach, slúžiaci na upevnenie detskej sedačky – jeden vpredu a dva na bočných zadných sedadlách. Peugeot 308 môže byť vybavený elektrickým systémom ochrany detí, ktorý jednoducho bezpečne uzamkne zadné dvere a odpojí elektrické ovládanie zadných okien.
    Terciárna bezpečnosť: skutočná úspora času
    Telematický systém RT4 je k dispozícii v opcii a okrem funkcií audia, telefónu a navigácie umožňuje prístup k asistenčnej službe Peugeot Emergency. Táto služba núdzového volania, ktorá presne lokalizuje vozidlo, je k dispozícii bezplatne a je časovo neobmedzená. V súčasnosti je k dispozícii vo Francúzsku, Nemecku, Španielsku, Taliansku, Belgicku a Luxembursku. Umožňuje skontaktovať sa s profesionálom hovoriacim jazykom zákazníka. Služba sa aktivuje ručne alebo automaticky (pri spustení pyrotechnických systémov) a tým sa urýchli zásah záchranárov. Peugeot Emergency od svojich začiatkov v roku 2003 zachránil viac ako 1200 používateľov. Tento systém núdzového volania spĺňa nároky organizácie zameranej na bezpečnosť občanov vo Francúzsku a bol schválený Oddelením ochrany a bezpečnosti občanov (DDSC) francúzskeho ministerstva vnútra.

    + motory = moderné, výkonné, úsporné a ekologické

    Hneď od prvých týždňov predaja bude Peugeot 308 ponúkať desať hnacích agregátov maximálne zohľadňujúcich rozmanité potreby zákazníkov tohto segmentu. Pokiaľ ide o benzínové motory, modelový rad 308 bude vybavený úplne novými motormi vyvinutými v spolupráci medzi PSA Peugeot Citroën a BMW Group: motory 1,4 l a 1,6 l VTi ako aj 1,6 l THP vo verzii s výkonom 110 kW (≈ 150 k). Všetky využívajú absolútne nové technológie, ktoré sú pri tomto zdvihovom objeme úplne ojedinelé.
    Výber naftových verzií HDi pre Peugeot 308 bude pozostávať z nových motorov 1,6 l 66 a 80 kW (≈ 90 a 110 k) a 2,0 HDi s 100 kW (≈136 k) uznávaných z hľadiska jazdného komfortu, výkonu a nízkych prevádzko-vých nákladov. 80 a 100 kW motory sa dodávajú sériovo vybavené filtrom pevných častíc s aditívom. Všetky štvorvalcové motory využívajú v danej kategórii najvyspelejšie technológie. Sú vybavené hlavou valcov s dvoma vačkovými hriadeľmi pre 16 ventilov.
    Peugeot 308 ponúka vo väčšine svojich verzií redukované spotreby a teda aj emisie CO2 v porovnaní s modelom 307 najmä vďaka novým benzínovým motorom, aerodynamike a pneumatikám Michelin Energy Saver, ktorými sú vybavené modely 1.6 l HDI 90 a 110 k.

    Benzínové motory

  • 1,6 l THP : 110 kW (≈ 150 k) – EP6DT (*)
    Motor 1,6 l THP (Turbo High Pressure) so zdvihovým objemom 1598 cm3 prináša automobilom modelového radu 308 výraznú pružnosť danú maximálnym krútiacim momentom 240 Nm, ktorý je k dispozícii od 1 400 ot./min, čím zaručuje vozidlu živosť už pri nízkych otáčkach a výkon 110 kW pri 5 800 ot./min (103 kW pri 6000 ot./min vo verzii s automatickou prevodovkou). Jeho moderné turbodúchadlo Twin-Scroll optimálnym spôsobom kombinuje výfukové plyny, aby sa dosiahol maximálny tlak turbíny, zatiaľ čo systém vysokotlakového priameho vstrekovania benzínu zlepšuje spaľovanie a celkovú účinnosť motora. Tento systém v Peugeote 308 sa podieľa na úžasnej kombinácii výkonu a spotreby. Pokiaľ je vo vozidle iba vodič, z 0 na 100 km/h zrýchli za iba 8,8. Aj ostatné parametre zrýchlenia sú veľavravné: na predposlednom prevodovom stupni zrýchli z 80 na 120 km/h za 7,8 s. Pri tom v zmiešanom cykle vykazuje spotrebu 7,1 l/100 km.
  • 1,6 l VTi : 88 kW (≈ 120 k) – EP6 (*)
    Motor 1,6 l VTi (Variable Valve Lift and Timing injection) je atmosférický motor s priamym vstrekovaním s maximálnym výkonom 88 kW (≈ 120 k) pri 6 000 ot./min a maximálnym krútiacim momentom 160 Nm pri 4 250 ot./min. Krútiaci moment je rozložený veľmi rovnomerne. Už od nízkych otáčok (2 000 ot./min) dosahuje 140 Nm, čiže 88 % maximálnej hodnoty, čo znamená, že poskytuje široké rozpätie prevádzkových otáčok. Technologická výbava tohoto motora, ktorý predstavuje skutočnú premiéru pre daný zdvihový objem, sa podstatne líši od motora 1,6 THP, od ktorého však preberá veľa prvkov. Je vybavený systémom rozvodov s kontinuálnym variabilným časovaním vačkových hriadeľov na strane nasávania a výfuku (VVT) a systémom variabilného zdvihu ventilov nasávania, ktorý umožňuje postupne regulovať ich maximálny rozsah v závislosti od stlačenia plynového pedálu. Spojenie týchto dvoch systémov VVT skombinovaných so systémom variabilného zdvihu ventilov nasávania v konečnom dôsledku vedie k zlepšeniu termodynamickej účinnosti benzínového motora a tým zníženiu spotreby (hlavne vo fáze čiastočného zaťaženia), tvorby emisií CO2 a zaručuje pružnejšie reakcie motora. Tento motor poskytuje Peugeotu 308 pozoruhodné dynamické vlastnosti pri spotrebe, ktorá dosahuje iba 6,7 l na 100 km v zmiešanom cykle (čo je viac ako 10 % zlepšenie v porovnaní s Peugeotom 307 vybaveným starším motorom 1,6 l 110 k).
  • 1,4 l VTi : 70 kW (≈ 95 k) – EP3
    Najmladší z najnovšej rodiny motorov „EP“, motor s objemom 1398 cm3 vyvinie výkon 70 kW pri 6 000 ot./min a krútiaci moment 136 Nm pri 4 000 ot./min. Tieto výkonnostné parametre sa mimoriadne dostupné, nakoľko 86 % maximálneho krútiaceho momentu, teda 117 Nm je disponibilných už od 2 000 ot./min. Okrem menšieho zdvihového objemu dosiahnutého kratším chodom piestov, tento motor prebral všetky technologické prvky použité v motore 1,6 VTi, ako je duálne VVT a systém variabilného zdvihu ventilov nasávania. Použitie týchto systémov v malom motore s objemom 1,4 l je technologickým priekopníctvom, ktoré umožnilo verziám na začiatku modelového radu 308 zaručiť vynikajúci kompromis medzi jazdnými výkonmi a spotrebou.

  • Obidva motory VTi sú vybavené systémom VVT (Variable Valve Timing alebo plynulé variabilné časovanie) každého vačkového hriadeľa a technológiou variabilného zdvihu ventilov nasávania vyvinutých na základe koncepcie VALVETRONIC skupiny BMW. Tieto technológie použité v atmosférickom motore s priamym vstrekovaním umožňujú znížiť spotrebu paliva.

    Pop up súbor: Už niekoľko rokov skupina PSA Peugeot Citroën vyvíja stratégiu „downsizing“ v podobe naftových motorov HDi a nedávno aj vo forme benzínového motora THP. Cieľom je zmenšovať objem motora a tým znižovať spotrebu vozidiel bez zhoršenia dynamických vlastností.

    Naftové motory HDi
    Naftový motor vďaka svojej koncepcii poskytuje najlepšiu termodynamickú účinnosť. Okrem toho, vďaka vstrekovaniu pri vysokom tlaku „Common rail“ je spaľovanie rovnomernejšie a dokonalejšie. Takto sa dosahuje lepšia účinnosť a znižuje tvorba emisií CO2, umožňujúca bez problémov dodržať limity predpísané emisnými normami.

  • 2,0 l HDi FAP : 100 kW (≈ 136 k) –DW10BTED4 (*)
    Motor DW10B so zdvihovým objemom 1997 cm3 vyvinie maximálny výkon 100 kW pri 4 000 ot./min a mohutný maximálny krútiaci moment 320 Nm pri 2 000 ot./min. Vďaka funkcii „overboost“ spúšťajúcej sa pri silnom stlačení plynového pedálu môže krútiaci moment dosiahnuť 340 Nm, čo umožňuje napr. bezpečne predbiehať. Na získanie takýchto prvotriednych parametrov tento motor využíva turbodúchadlo s variabilnou geometriou, vysokotlakové elektronicky riadené čerpadlo (poskytujúce maximálny tlak 1 650 bar v spoločnej rampe závisiaci od požadovaného výkonu) a piezoelektrické vstrekovače so šiestimi otvormi, ktoré jemne rozptyľujú palivo v spaľovacej komore (čo umožňuje optimálne dávkovanie čo do kvantity aj trvania). Tento motor poskytuje Peugeotu 308 dynamiku, ktorá zdôrazňuje jeho jazdné vlastnosti. Pokiaľ je vodič sám vo vozidle, z 0 na 100 km/h zrýchli za 10,1 s a z 80 na 120 km/h na 5. prevodovom stupni za 8,4 s, pričom spotrebuje 5,5 l / 100 km v zmiešanom cykle.
  • 1,6 l HDi FAP : 80 kW (≈ 110 k) – DV6TED4 (*)
    Motor HDi s objemom 1 560 cm3 poskytuje maximálny výkon 80 kW pri 4 000 ot./min. Je vybavený filtrom pevných častíc a vyznačuje sa pozoruhodnou pružnosťou a maximálnym krútiacim momentom 240 Nm už pri 1 750 ot./min. Tieto parametre dosahuje vďaka technológiám ako turbodúchadlo s variabilnou geometriou a systém vysokotlakového priameho vstrekovania (až 1 600 bar). Maximálny krútiaci moment možno zvýšiť na 260 Nm dočasným použitím funkcie „overboost“. Tento motor, ktorý bude predstavovať skutočné jadro modelového radu 308 s naftovými motormi, poskytuje vynikajúci kompromis medzi výkonnostnými parametrami a prevádzkovými nákladmi (spotreba 4,7 l na 100 km v zmiešanom cykle, to znamená o 0,2 l menej ako pri ekvivalentnom motore v modeli 307).
    Pop up súbor: Filter pevných častíc (FAP) zavedený do sériovej výbavy po prvý raz v roku 2000 pri modeli 607, zachytáva častice sadzí a potom ich spaľuje s využitím exkluzívneho procesu na báze aditíva Eolys. Výmena filtra sa uskutočňuje pri operáciách údržby po 180 000 km.
  • 1,6 l HDi : 66 kW (≈ 90 k) – DV6ATED4
    Motor 1,6 l HDi vykazuje maximálny výkon 66 kW pri 4 000 ot./min a maximálny krútiaci moment 215 Nm už od otáčok 1 750 ot./min. Bol odvodený od motora 1,6 l s výkonom 110 k a je vybavený turbodúchadlom s nemennou geometriou a využíva rovnakú technológiu priameho vstrekovania. Tento motor je na začiatku modelového radu a zaručuje svojmu majiteľovi každodenný komfort na vysokej úrovni a zvlášť úspornú prevádzku so 4,5 l / 100 km v zmiešanom cykle s maximálne 120 g vyprodukovaného CO2 na km (čaká sa ešte na overenie).

  • Peugeot 308 1,6 l HDi 66 kW (≈ 90 k) sa bude vyznačovať mimoriadne nízkymi emisiami CO2: maximálne 120 g/km. Treba pripomenúť, že skupina PSA PEUGEOT CITROEN je európskym lídrom vo výrobe vozidiel s nízkou spotrebou, pričom jeho produkty predstavovali v roku 2006 38% trhu vozidiel vypúšťajúcich menej ako 120 g CO2 na km.

    + prevodovky

    Manuálna prevodovka (*)
    Päť zo šiestich motorov modelového radu 308 je spojených s manuálnou päťstupňovou prevodovkou typu „BE“ prispôsobenou špecifikáciám každého z nich. Motor 2,0 HDi FAP je v ponuke so šesťstupňovou prevodovkou typu „ML6C“. Automatická prevodovka so sekvenčným ovládaním „Tiptronic systém Porsche“ Pre modely 308 sú k dispozícii dva typy automatických prevodoviek so sekvenčným ovládaním „Tiptronic systém Porsche“. Tieto prevodovky sú lákavé pre zákazníkov, ktorí majú mimoriadne nároky na komfort a ľahkosť používania, pričom v sekvenčnom režime umožňujú aj aktívnejšiu jazdu. Automatická štvorstupňová prevodovka typu „AL4“ je k dispozícii pre benzínové motory 1,6 l VTi 88 kW a 1,6 THP 110 kW. Parametre radenia tejto prevodovky boli nastavené tak, aby optimalizovali spotrebu a poskytli čo možno najlepší kompromis medzi spotrebou a pružnosťou.
    Pri motore 2,0 l HDi FAP prichádza prevodovka „AM6“, ktorá sa objavila pri benzínových motoroch a naftových motoroch HDi modelov 607 a 407, korunuje ponuku modelového radu 308 s naftovými motormi. Táto dynamická a reaktívna prevodovka sa adaptuje na štýl jazdy vodiča a umožňuje naplno využívať parametre tohto motora.
    Robotizovaná šesťstupňová prevodovka
    Robotizovaná prevodovka typu „MCP“ s manuálnym ovládaním predstavuje úplne novú ponuku vo vozidlách PEUGEOT. V kombinácii s motorom 1,6 l HDi FAP 80 kW (≈ 110 k) táto robotizovaná šesťstupňová prevodovka umožňujúca odstrániť pedál spojky predstavuje skutočnú alternatívu ku klasickým prevodovkám, keďže si žiada len mierne zvýšenie ceny v porovnaní s bežnou manuálnou prevodovkou. Svojou rýchlou odozvou zvábi milovníkov častého preraďovania, ktorí budú môcť využívať radiacu páku alebo páčky pod volantom. Vzhľadom na inteligentné riadenie bude vyhovovať nárokom adeptov bezstresovej jazdy. Hoci môže sama preraďovať rýchlosti, vodič môže kedykoľvek „prevziať kontrolu“ nad radením.
    V automatickom režime umožňuje manuálna riadená prevodovka plný komfort vďaka elektronickému riadeniu, ktoré optimalizuje moment preradenia a znižuje spotrebu v porovnaní s klasickou manuálnou prevodovkou.
    (*) Poznámka: Motory a prevodovky označené hviezdičkou budú k dispozícii okamžite, ostatné prídu do predaja o niekoľko týždňov (ich parametre budú zverejnené neskôr po procese homologácie).

    Od 12/2007 sa dodáva s rozšírenou ponukou prevodoviek a motorov ... pozrieť tu

    + jazdná stabilita = know-how Peugeotu

    Základným krédom koncepcie všetkých vozidiel modelového radu je stabilita na vozovke, ktorá priamo vplýva na príjemný pocit z jazdy, o ktorý sa PEUGEOT usiluje, ale aj na aktívnu bezpečnosť. V tejto oblasti má PEUGEOT 308 stanoviť nový štandard, čomu zodpovedá extrémne úsilie venované vývoju uvedených prvkov.
    Pokiaľ ide o štruktúru, PEUGEOT 308 sa vyznačuje vynikajúcou skrutnou tuhosťou s 0,73 mrd pri momente 100 daNm (zlepšenie o 10% v porovnaní s modelom 307) umožňujúcou optimálne využitie náprav.
    Modelový rad 308 je postavený na rovnakej platforme ako jeho predchodca, takže logicky preberá rovnako uznávané jazdné vlastnosti s akými sme sa stretli pri modeloch 307. Predná náprava je typu obráteného pseudo Mc Phersona so stabilizátorom. Jej technológia umožňuje presné vedenie vozidla a veľmi dobrú úroveň odfiltrovania vibrácií. Zadná náprava s deformovateľnou priečkou s dvoma ramenami a integrovaným stabilizátorom zaberá menej priestoru, zaručuje dostatočnú tuhosť, kontrolu nad vibráciami a polohou karosérie. Hydraulické tlmiče s ventilmi natlakované na 3 bary boli navrhnuté a vyrobené Peugeotom v záujme presného nastavenia parametrov a prispievajú k zladeniu komfortu a stability na vozovke. Väzba medzi paralelnými nosníkmi a kolískovým rámom motora bola v Peugeote 308 zmenená tak, aby sa zlepšila priečna tuhosť prednej nápravy. Zväčšenie rozchodu predných a zadných kolies ako aj šírka pneumatík a diskov kolies (o 1/2 palca viac ako pri modeli 307) majú pozitívny priamy vplyv na stabilitu karosérie, presnosť a stabilitu vozidla pri jazde v priamom smere alebo pri uvoľnení plynového pedálu alebo brzdení v zákrutách. Rovnako zmenený uhol sklonu prednej nápravy s hodnotou -0.3 má vplyv na presnosť vozidla. Ťažisko vozidla sa znížilo o 5 mm v porovnaní s modelom 307, čo tiež vplýva na jeho jazdné vlastnosti.
    Riadenie
    V Peugeote 308 bolo znovu použité presné riadenie 307-ky typu pastorka s tyčou ,poskytujúce dobrý spätný prenos informácií. Jeho variabilný posilňovač je riadený hydraulickým elektrickým čerpadlom (GEP), ktorého účinok sa mení v závislosti od rýchlosti vozidla, rýchlosti rotácie volantu a teploty oleja v riadení. Toto umožňuje sústavné prispôsobovanie poskytovaného výkonu. Pri modeli 308 sa objavuje novinka na tejto úrovni: na výber sú dva typy GEP, čo umožňuje vysoko optimálnu parametrizáciu v závislosti od motorizácie, s ktorou súvisí aj hmotnosť vozidla, v záujme príjemného riadenia a ľahkého manévrovania. Peugeot 308 2,0 l HDi FAP má k dispozícii GEP s výkonom 650 W, zatiaľ čo pre ostatné motory je jeho výkon 575 W.
    Elektrohydraulické riadenie sa podieľa na ekologických parametroch vozidiel modelového radu 308. Má pozitívny vplyv na spotrebu paliva v porovnaní s klasickým hydraulickým riadením hnaným motorom.
    Kolesá: pneumatiky Michelin Energy Saver
    Pri príprave projektu T7 Peugeot zaradil Michelin do programu inovácií. Cieľom je podstatne znížiť valivý odpor pneumatík bez vplyvu na ich parametre priľnavosti, bezpečnosti, a zaručiť im špičkovú životnosť v porovnaní s ostatnými produktmi na trhu. Táto práca vyvrcholila vývojom vysoko kvalitnej pneumatiky pre Peugeot 308, patriacej do úplne nového radu Michelin Energy Saver.
    Táto pneumatika znižuje valivý odpor o 20 %, čím znižuje množstvo energie potrebnej na pohon vozidla a tým prispieva k úspore paliva v porovnaní s priemernými hodnotami klasických pneumatík na trhu. Bude sa montovať vo veľkosti 15 a 16’’ na Peugeot 308 s motormi 1,6 l HDi 66 a 80 kW (≈90 a 110 ch).
    Pneumatika Michelin Energy Saver, ktorou je vybavený Peugeot 308, predstavuje technológiu, ktorá je svetovou premiérou. Prispieva k ekologickosti vozidla, pretože umožňuje ušetriť až 0,2 l paliva na 100 km v zmiešanom cykle. Toto prináša zníženie tvorby CO2 o 4 g na km*, čo zodpovedá približne o jednu tonu C02 menej vypustenú do ovzdušia počas života vozidla.
    *Test ISO uskutočnený v TÜV SÜD Automotive v roku 2005 s rozmerom 195/65R15. Údaje zahŕňajú produkty šiestich prvotriednych výrobcov dostupné na trhu.
    Brzdová sústava
    Brzdenie predných kolies zabezpečujú ventilované kotúče s priemerom 283 mm a hrúbkou 26 mm a pri 308 2,0l HDi FAP s rozmermi 302 x 26 mm. Strmene predných bŕzd majú piest s priemerom 57 mm, aby bol zaručený mohutný stisk, dobrá regulácia a trvanlivosť. Zadná časť je vybavená dvoma kotúčmi rozmerov 249 x 9 mm. Automobil má v sériovej výbave systém ABS, elektronický rozdeľovač brzdného účinku (REF) a systém podpory brzdenia v núdzi (AFU). Tieto zariadenia sú doplnené automatickým rozsvecovaním výstražných svetiel pri silnom brzdení. ESP je v závislosti od verzie v sériovej výbave alebo v opcii a k uvedeným funkciám pridáva ochranu proti preklzovaniu (ASR) a kontrolu stability (CDS). Možno ho vypnúť, ak je potrebné zaručiť v niektorých chúlostivých situáciách hnací účinok kolies, pričom po prekonaní rýchlosti 50 km/h sa automaticky znovu zapne.

    = tri modelové rady
    Modelový rad 308 pozostáva z troch základných úrovní, z ktorých prvé dve sú obohatené dvoma balíkmi výbavy.

    308 COMFORT + 308 COMFORT PACK
    308 PREMIUM + 308 PREMIUM PACK
    308 FELINE
    Farba karosérie
    Paleta farieb modelového radu 308 obsahuje dvanásť farieb, z ktorých 5 je v porovnaní s Peugeotom 307 nových: čierna Perla Nera, modrá Tauranga, žltá lacerta, sivá thorium, sivá shark.
    Ladenie interiéru a vnútorné povrchy
    Začiatok modelového radu (confort a confort pack)
    - Prostredie jednofarebné čierne - Čierna palubná doska,
    - Čierna lakovaná dekorácia panelov v dverách „warm silver“
    - Tkanina „Sibayak“ sprevádzaná dvojfarebnou kombináciou « Tramontane »

    Stred modelového radu (Premium/Premium pack) - tri ponuky
    1. Čierne prostredie: základná ponuka
    - Čierna palubná doska, poťahy sedadiel z troch materiálov
    - Dekorácie „warm silver”
    - Čierna tkanina Starting sprevádzaná čiernou plnou tkaninou a sieťovinou „hors piste“
    2. Béžové prostredie: ladenie svetlá sivá/béžová - Vrchná a spodná časť palubnej dosky béžová, poťah na sedadlách z troch materiálov
    - Dekorácie „warm silver”
    - Sieťovina „Irazu grège“ sprevádzaná tkaninou a sieťovinou „apollo grège“
    3. Dvojfarebné prostredie béžová/criollo (tmavá čokoládová) – rafinovaný originálny kontrast
    - Palubná doska v hornej časti farby criollo, v spodnej béžová
    - Dekorácie „warm silver”
    - Tkanina „Kawana“ skombinovaná s tkaninou criollo

    Vrchol modelového radu (Féline) - dve ponuky ladenia prostredia koža/tkanina:
    1. Čierne prostredie
    - Čierna palubná doska
    - Dekorácie s brúseným povrchom
    - Sieťovina „payerne gris baryton“ sprevádzaná čiernou kožou
    2. Prostredie criollo
    - Palubná doska v hornej časti criollo (tmavá čokoládová), béžová v spodnej časti
    - Dekorácie s brúseným povrchom
    - Sieťovina « Payerne gris mystère » sprevádzaná kožou criollo

    Dve opcie: koža a integrálna koža
    1. Jednoduchá koža:
    Čierna s čiernou palubnou doskou.
    Béžová s béžovou palubnou doskou.
    2. Integrálna koža:
    hladká koža „Vintage“ (bordová) na sedadlách – palubná doska v koži Vintage (horná časť) a z čierneho plastu (spodná časť).
    Perforovaná béžová koža skombinovaná s hladkou béžovou kožou na sedadlách – palubná doska v čiernej koži (horná časť) a z čierneho plastu (spodná časť).

    + recyklovateľnosť materiálov ... pokračovanie v magazíne "Ekológia"
    + technické informácie... pozrieť tu

    Peugeot 308 RC Z; Peugeot 308 CC

    redakčný test Peugeot 308 1.6 VTi Executive

      

    [ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]