PEUGEOT 308, ktorý bol vo viacerých európskych krajinách uvedený na trh v septembri a na Slovensku koncom októbra 2007, zaznamenal výrazný nástup v strategickom a mimoriadne konkurenčnom segmente automobilov strednej triedy (nazývanom aj segment „M1“).
Doteraz bol tento model k dispozícii len ako 5-dverový hatchback v 3 výbavách podľa zákazníkovho výberu a so 4 typmi motorov vybavených manuálnou prevodovkou. Tento rad sa po komerčnom uvedení nových verzií rozširuje.
PEUGEOT 308 je už teraz k dispozícii v predajnej sieti aj ako 3-dverový hatchback. Celý modelový rad je teraz v rôznych krajinách v ponuke ako 3-dverová a 5-dverová verzia v dvoch rôznych základných úrovniach vybavenia: Comfort a Comfort Pack.
Zároveň je však k dispozícii aj nasledujúca ponuka prevodoviek a motorizácií:
Automatická štvorstupňová prevodovka typu „AL 4“ so sekvenčným radením „Tiptronic System Porsche“, v dvoch benzínových motoroch 1,6 l VTi 88 kW (=120 koní) a 1,6 l THP s výkonom 103 kW (= 140 koní)
6-stupňová automatická prevodovka typu „AM6“ so sekvenčným radením „Tiptronic System Porsche“, ktorá korunuje dieselový rad 308 s motorom 2,0 l HDi FAP 100 kW (=136 koní)
1,4 l VTi 70 kW (= 95 koní) – ďalší nový benzínový motor vyvinutý v spolupráci PSA Peugeot Citroën a BMW Group.
1,6 l HDi 66 kW (=90 koní) k dispozícii je aj s filtrom pevných častíc FAP
308 vo verzii 1,6 l HDi 66 kW (=90 koní) avizuje vo svojej kategórii veľmi nízku kombinovanú spotrebu (mesto+mimo mesta) 4,5 l na 100 km a rovnako nízku hladinu výfukových emisií – len 120 g/km!
Takže Peugeot 308 sa už necelé tri mesiace po svojom uvedení na trh predstavuje:
v 2 typoch karosérie,
v 5 rôznych verziách vyhotovenia
9 rôznych motorov
Rozšírený rad, ktorý sa podľa zvolenej stratégie objavil na trhu v dvoch etapách, dovoľuje lepšiu kontrolu výrobného procesu v čase, keď sa stanovuje rýchlosť výrobných liniek, a zabezpečuje sa tak, že už prvé vyrobené automobily sú najvyššej kvality.
Kvalita, ktorá je definovaná ako „spotrebiteľská kvalita“, patrí totiž k najvyšším kritériám v programe označenom ako „T7“.
Aj ďalšie základné charakteristiky predurčujú toto auto so svojimi osobnými prednosťami k tomu, aby dobre slúžilo svojmu účelu. Pripomeňme si jeho polovysoký vzhľad, ktorý sa začal už modelom 307. Dovoľuje ľahkú manévrovateľnosť, je presvetlená a kompaktná.
Jeho prednosťou je aj jeho výzor šelmy, ale aj pohodlie v interiéri, ktorý je veľmi dynamický a príjemný.
Vzácnou vlastnosťou je aj maximálna bezpečnosť, ktorá tiež patrí k jeho veľkým tromfom.
Už pri jeho zrode sa veľmi prihliadalo na ďalší dôležitý prvok – na systém hodnoty emisií a ochrany životného prostredia.
PEUGEOT 308 je aerodynamický, vybavený novými typmi benzínových a dieselových motorov poslednej generácie, využíva technológiu filtra pevných častíc, prvý raz na nej využili nové pneumatiky Michelin Energy Saver ... všetko v 308-ičke bolo navrhnuté tak, aby
optimizovalo spotrebu paliva, (až o 10% menej v porovnaní s podobnými modelmi radu 307)
a na najnižšiu mieru znížilo aj vylučovanie emisií.
Ponuka sa v roku 2008 ešte viac rozšíri, konkrétne už na jar, keď príde na trh 6-stupňová manuálna prevodovka (BMP6) na 1.6 l HDI FAP 80 kW(= 110 koní). Nový typ bude predstavovať už druhú verziu vozidla, ktoré bude vypúšťať len 120g CO² na kilometer, čo bude limit pre celý rad modelov 308. Očakáva sa aj ponuka benzínového motora „BioFlex“, ako aj mnohé ďalšie novinky.
PEUGEOT 308 ponúka k dnešnému dňu veľký výber moderných, výkonných, úsporných a ekologických motorov:
3 benzínové motory,
3 dieselové motory HDi (4-valcové motory so 16-timi ventilmi,
4 prevodovky
Ponuka 308-ičiek s benzínovými motormi je vybavená najmodernejšími motormi, ktoré boli vyvinuté v spolupráci Groupe PSA Peugeot Citroën a BMW Group:
1,4 VTi 70 kW (=95 koní) 136 Nm, 5-stupňová mechanická prevodovka (1),
1, 6 l VTi 88 kW (= 120 koní) 160 Nm, 5-stupňová mechanická prevodovka,
1,6 l VTi 88 kW (= 120 koní) 160 Nm, 4-stupňová automatická prevodovka,
1,6 l THP 110 kW (= 150 koní) 240 Nm, 5-stupňová mechanická prevodovka,
1,6 l THP 103 kW (= 140 koní) 240 Nm, 4-stupňová automatická prevodovka
Ponuka 308-ičiek s HDi motormi
1,6 HDi, s alebo bez FAP, 66 kW (= 90 koní) 215 Nm, 5-stupňová mechanická prevodovka (1),
1,6 l HDi, FAP, 80 kW (= 110 koní) 240 Nm, 5-stupňová mechanická prevodovka,
2,0 l HDi FAP 100 kW (= 136 koní) 320 Nm, 6-stupňová mechanická prevodovka,
2,0 l HDi FAP 100 kW (=136 koní) 320 Nm, 6-stupňová automatická prevodovka (1)
(1) = novinka je už k dispozícii.
Zdroj: Ivana Orviská, Peugeot Slovakia, s.r.o.; december 2007
Ďalšie informácie: o Peugeot 308
|