Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Renault Twingo 1.2 16V Miss Sixty (05/2011)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.cvopa, 13.06.2011;

testoval Juraj Cvopa Importér automobilov Renault Slovensko, s.r.o. nám v spolupráci so zmluvným obchodníkom na niekoľkodňové testovanie zapožičal vozidlo Renault Twingo vo výbavovom stupni Miss Sixty, ktorý pripravila rovnomenná módna spoločnosť. Ide o druhú generáciu tohto miniauta, ktoré sa tentokrát vyrába v Slovinsku.






Ružovo zakvitnutá skoromotokára

Slovo, ktoré zvukomalebne a významovo fúzuje dve alebo viac slov v jedno sa nazýva portmanteau [pɔrtˈmæntoʊ]. A súvis s Twingom? Twingo = twist + swing + tango. Tanec začína. Prvé Twingo bolo možné kúpiť v roku 1993, zhruba rok na to, ako ho predstavili na výstave v Paríži. No reč sa točí okolo prvej generácie miniauta. Vyše 2.470.000 žiadostivcov po dostupnom, obratnom a priestrannom aute ho stihlo oceniť zakúpením u dílerstiev, než ho 15.11.2007 na Slovensku nahradila generácia číslo 2. O čosi neskôr, 1.12.2010 vyšla aj jej špeciálna ružová edícia a s ňou som mal dočinenia.

Exteriér

zväčšiť obrázok Karoséria má zaoblené hrany a je olepená kvetovanými ozdobami v ružovej farbe. V ružovej Bohéme presnejšie, to je tá s farebne prefíkaným podtónom. Ako ženy, na ktoré je cielená. Milý výraz tváre auta s úsmevom v svietiacich očiach... Posledné zvyšky mužských pozorovateľov práve robia točku na päte... Samozrejme, zvedavosť tu patrí dámam, tak ako svietiace poschodové oči s čiernym podkresom patria blatníkom. Sú do nich tak vnorené, až sa mi to páči. Ostro zoseknuté zadné čelo prospieva vnútornému priestoru. Z toho ťažia pasažieri aj s batožinou.

Rázvor je primerane krátky. Tento rozmer (medzi nápravami) prospieva vodičovi – pardon, vodičke - pri orientácii sa v priestore okolo auta počas parkovania. A asi aj otočke o 180° cez ručnú brzdu v súboji o parkovacie miesto. Pre tie akčnejšie typy. Dlhé dvere súznejú s celkovou kompozíciou auta. Pri priečnom parkovaní komplikujú síce prístup dnu, zadní pasažieri však ostanú opačného názoru, tak to nechajme tak. Kľučky dverí prevzaté od predchodcu ostali jednoduchojednoduché, takmer nezničiteľné, len ich požívanie by som označil za zvláštne. Pozor na nechty. Lemy blatníkov nad kolesami budú asi večne provokovať tuningových home made majstrov...no ružová im v pimpovaní hádam zabráni. V poriadku, splietania okolo exteriéru stačilo, preskočím dnu.

Interiér

Posed vpredu
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Sedím za volantom a musím sa prisunúť k nemu, lebo on ku mne ísť nechce. Sedadlo je výškovo nastaviteľné tak, že sa treba nadvihnúť, aby povyskočilo. To si spolujazdec môže nechať len snívať. Obe predné sedačky sú však veľmi komfortné. S brúsenou kožou na častiach styku s telom komunikujú prívetivosť. Sú to mohutné zavalité farebné matracovité vankúše, na ktorých sa pasažier spokojne uvelebí. A aj keď nemajú bočné vedenie, ktoré by stálo za reč, svojim zdrsneným povrchom nedovolia telu ušmyknúť do strany. A kto to kedy videl, aby vankúše mali bočné vedenie? Chválim. Toto auto je vyslovene do mesta a jeho prítomnosť by zásadne znepríjemňovala nástup / výstup.

zväčšiť obrázok Ten je jednoduchý aj pre vysoko posadenú základnú dolnú polohu sedadla. Tá zas dáva privysoký posed, kedy si človek pripadá, akoby sedel na aute a nie v ňom. Chce to začať nižšie. A nielen preto, že v predstavách a dojmoch z priamočiarosti vystupovania Twinga sa cítim takmer ako v športovom aute. Ide o prirodzené držanie tela v aute - ergonómiu. Však dámy. Za všetko na svete držať kolená pri sebe. Tak to má byť. No plast z palubovky pod volantom zasahuje hodne do priestoru, čo núti naše jazdkyne odsunúť sa ďalej od volantu a naťahovať sa za ním. Takže doplním snáď za všetkých želanie k faceliftu: Nech sa dá sedadlo nastaviť o hodne nižšie a nech má volant aj dlhé pozdĺžne nastavenie. Povestným „niečím naviac“ by bol hrubší veniec. No to by som už za tú cenu chcel asi priveľa, takže prihodím aj výškové nastavenie bezpečnostných pásov. Poďme ďalej.

Prístroje a výbava
zväčšiť obrázok Zameriavam prístroje a v duchu blahorečím šperk vo forme osamoteného polozávodného otáčkomeru. Niečo pre súťaživé duše. Číslice sa so zvyšujúcou hodnotou zväčšujú, ručička je precízna, stupnica jemne delená, merací prístroj sa pohybuje spolu s nastavovaním volantu. Akurát sklíčko sa hodne leskne. Celkovo však veľké plus Renaultu za toto. Stredová poloha zvyšných ukazovateľov vzbudzuje protichodné nálady. Neviem, či len u mužov. Ako celok sú aspoň natočené smerom k posedu vodiča, čo je čiastočnou kompenzáciou nespokojným. Uhol medzi priamkami oko - cesta vs. otáčkomer je subjektívne väčší, než, uhol medzi priamkami oko - cesta vs. stredové inštrumenty. Takže predsa len stredová pozícia nie je úplný úlet. Mimo to, displej sa zobrazovacími schopnosťami síce nezdá, ale je výborne čitateľný a funkciovo celkom slušne obdarený. Dajú sa nastaviť rôzne jazyky, predvoľby rádiostaníc, voliť preddefinované hudobné atmosféry, meniť intenzitu zvuku vpred/vzad/vľavo/vpravo, časy CD disku, nastavenia telefonovania cez Bluetooth (vyzváňanie, hlasitosť, podržať hovor), krok prepisovania číslic tachometra a tak podobne.

zväčšiť obrázok Z praktického hľadiska tu chýba palubný počítač. Škoda. V dnešnej emancipovanej dobe snáď každá žena vníma význam okamžitej spotreby a táto funkcia sa nedá ani priplatiť. Cez ovládanie rádia pod volantom som však objavil dvojnásobný počet predvolieb pre rádiostanice. (Celkovo 12.) Teplomer vonkajšej teploty tu je, chýba meranie teploty chladiacej kvapaliny. Je tu kontrolka, ale ktovie pri akej teplote ukazuje? Dôležité je identifikovanie postupného prehrievania.

Palubná doska z tvrdého vkusne tvarovaného plastu pri jazde našimi teréncestami ani nevrzne. Na dverách vytvarovaná lakťová opierka presne sadne na lakeť (priemernej vodičke). Sú na nej ovládače elektrických okien, ich polohu by som videl trošku viac vpredu. Zákutie na stredovej konzole tvorené rádiom a ovládačmi kúrenia/vetrania oku sadne. Odháňam myšlienku na oteruvzdornosť ovládačov v ružovom laku. Klimatizácia tu je, pracuje pohotovo a je ju treba, pretože auto sa na slnku ľahko ohreje. V zime zrejme naopak. Trocha tej izolácie by prispelo aj potláčaniu vnútorného hluku.

Dojmy
Ako vidno z obrázkov, čierna s ružovou sú všade naokolo. Majú svoje účinky. Tá jemnosť môže mužom spôsobiť priblíženie sa ženskému svetu so všetkými vedľajšími účinkami. Zavnímajú hlbšie rozdielnosti oboch svetov, ktoré tu naberajú svoj odlesk. Dokonca som sa pristihol pri predstavách vkladania rúžu do pohára pred radiacou pákou, bielych rukavičiek do priehlbiny pred volantom, či pochvalu adresovanú stvoriteľom pestrých výšiviek na koberčeku a dverách. Testovať ženské auto chce svoju obetu. Poťah stredového krycieho štítu palubných prístrojov brúsenou kožou, brúsená koža vo výplniach dverí, ružové lemy kobercov, prešívania ružovou niťou kam oko dovidí. Celé to má svoj účinok.

Posed vzadu
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Posed vzadu poteší hádam každého. Po odklopení predného operadla a posunutí sedadla vpred sa pasažieri môžu preliať dnu. Mechanická pamäť polohy predného sedadla je len na vodičovej strane. Ale stačí to, spolujazdec si to môže nastaviť ešte pred spätným zaklopením. Zadné sedadlá sú dve nezávislé kreslá s koženkovým poťahom – obe posuvné, s nastaviteľným uhlom operadla a výškou hlavovej opierky. Neobsadené v uvoľnených koľajničkách hrkocú. Ide o frekvenciu rovnú rýchlosti jazdy krát jednotka vzájomnej vzdialenosti dvoch najbližších dier v rozflákanej vozovke, prenásobenej koeficientom konštrukčno-dielenského spracovania tejto výbavovej skupiny. Nevadí (vadí, ale nedá sa nič robiť). Ide tu aj o iné. Sedadlám sa dajú sklopiť operadlá a dajú sa aj celé vyklopiť. V tejto polohe ich držia elastické popruhy zaháknuté za nosníček hlavovej opierky. Tým sa Twingo mení na ružovú mikrododávku s ložným objemom 951 litrov. Dobré nie? No ale o tom potešení som chcel.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Bočné plasty sú skrášlené vnorenými kresbami. Nadkolie poslúžilo k vytvarovaniu lakťových opierok, ktoré decentne odsadzujú postavu ďalej od okna. Pred ňou nižšie rozmerná plastová kapsa, ďalej kapsy na predných operadlách …veľmi útulné pre dospelých, no najmä pre deti. Hlavne preto, lebo pre výhľad do boku som musel vždy trocha skloniť hlavu, keďže horná hrana okna vyšla nižšie, než by som pre perfektný výhľad čakal. Kreslá sú od seba dostatočne vzdialené, spoluzadojazdcovi sa druhé rameno na dostrel nedostane. Výsledok? Pocit veľkého priestranstva, pohodlia, individuálnosti a komfortu. Čo bolo posledné slovo? Komfort. Áno, ergonómia je tu skvelá, palec hore. Ešte ten hluk vzadu by chcelo znížiť. Nazvime to teda trištvrtekomfort. Hluk totiž hrá v Twingu celkom slušnú rolu a vzadu je o poznanie intenzívnejší, než vpredu. Keď som tam sedel, zavalitý sebavedomý šepot obtekajúceho vzduchu a valenia pneumatik prenikal do vnútorného priestoru. Na odhlučnení by to chcelo aspoň trocha popracovať.

Motor, prevodovka a jazda

zväčšiť obrázok Dojmy a realita
Účinkujú: štyri valce objemu 1,149 litra, štyri piesty, 16 ventilov, 55 kW, 106 Nm, 5° manuálna prevodovka a ružová Miss Sixty. Opis celkového dojmu v aute štartuje za 3-2-1-0: Ružová kocka poskočí. Na rozbehy si treba zvyknúť. Potom už svojim miniobjatím privádza vodičovi všetky vzruchy z cesty rovno do tela a týmto priamym kontaktom mu navodzuje vzrušujúce pocity. Pocity kontroly a spoluvibrácií s jej srdcom a podstatou. Žiadne utlmenie a sterilita luxusu. Cítiť jemné vibrácie, počuť hru piestov pod kapotou, akoby každé šírenie “ružového” plameňa naprieč spaľovacími priestormi, skoro každé cvaknutie mechaniky. Tá hra bičuje mužské tiahnutie k revúcemu motoru. Frekvencia absolútnej potreby kontrolovať a žmýkať každý segment dezénu všetkých štyroch pneumatík tejto motokáry swingovo nastupuje.

Tak...a teraz facka reality. Euro 5 totiž zapleskne bránu k pravému vzrušeniu…, tak to je. Kľukovku sa oplatí točiť tak do 4500 ot./min., pretože hluk vo vyšších otáčkach už odignorujú len ozajstní fajnšmekri. Po zošliapnutí akcelerátora motor reaguje asi len do 1/3 dráhy pedála. Elektronika preberá kontrolu a vtláča ju do sterilnej zóny emisných limitov. Teda ďalšie stláčanie pedála neurobí vôbec nič, absolútne žiadna zmena, či náznak snahy zo strany motora - koniec srandy. Nejde o deklarovaných obstojných 12 sekúnd z 0 na 100 km/h. Hovorím o bežnej jazde, kde sa radí skoro, o živosti a odpovedi motora. Zrýchľovanie tu nastupuje záludne a nenápadne, treba sa naň koncentrovať. Potom ho človek zachytí a zrýchlenie ružového kvetinového kochlíka zachytí šoféra. A teraz ešte viac dojmov, kto také nerád, preskočí na vlastnosti.

Ďalšie dojmy
zväčšiť obrázok Hrám sa s každým mikrometrom dráhy pedála, smerujem krabicu z jedného pruhu do druhého, pred mestskými zákrutami s radosťou pozerám na otáčkomer (nie na odlesk svojej tváre v ňom), počúvam jadrné zarezávanie motora, tempo sa zvyšuje, priam graduje! Dávam ľavý blinker, preradím sa do ľavého pruhu a s bezduchým očakávaním decka tlačím plynový pedál…k zemi... So sklamaním a dojmom prázdna smerovku hneď zhasnem a radím sa naspäť doprava. To je taká smola. Všetko by sedelo, som zladený s autom, užívam si zákruty, kľučky medzi kanálmi a výmoľami, digitálny tachometer skáče ako blázon zo 40 na 52 km/h a už keď chcem nasadiť vrchol všetkému a explodovať v extáze predbiehania pre nič za nič.. zhorím ako fakľa. Potupne a bez zadymenia. Toľko k lekcii číslo „Euro 5“. To auto nie je na svižnú jazdu, pripomína mi vnútorný hlas. Veď viem.

Ešte silnejšie dojmy
zväčšiť obrázok No dobre, závodník to nie je, to napokon rozumovo vidí každý. Jazdný prejav v podaní Twinga pôsobí ako nenápadná nuda, čo sa vkradne do interakcií tanečného páru, keď dávajú figúru za figúrou a zrazu majú obidvaja pocit, že by mali zmeniť parket. Tancujú na nesprávnu hudbu. Ach, zmenu to chce, cítia obaja. Zatancovať pomalé, tesné tango, jemné paso basico, nízku sakadu, pohladiť volant partnerky tým svojím pätoprstím, viesť ju, nechať jej priestor, priblížiť sa svojej vlastnej podstate a unášať sa spolu s partnerkou v mäkkej náruči ružovou nasiaknutého objatia, nechať vyprchať adrenalín a privítať nezávislo-závislú súhru svojich individualít…zliať sa v jedno…kontinuum…extázu? Nebudem preháňať. V každom prípade cez plátno tohto vzťahu časom presiakne jemné napätie a súznenie so stavom takým, aký je. Dupem na brzdu a v okamihu stojím na červenej. Skrátka nie je to celkom ono, ale človek si zvykne. A čo jazdné vlastnosti, držanie smeru, nedotáčavosť, radenie, posilovač, spotreba...? V poriadku, sami ste to chceli.

Vlastnosti
Twingo má ľahký zadok, krátky rázvor. Je to ryba vo vode, motokára na dráhe, vrabec vo vzduchu. V zákrute drží obstojne. To je čo? To je to, že cítiť vlások neistoty ohľadne adhézie zadnej nápravy, keď človek v zákrute tlačí na pílu. Ale dôležité je, že drží. Pomáhajú tomu aj široké 15 palcové pneumatiky, ktoré zrejme stoja aj za vyššou hlučnosťou. Posilovač sa s tým veľmi nehrá a zametá kolesami ako vodič prstom rozkáže. Chcelo by to však väčší rajd (max. uhol natočenia kolies) pri parkovaní a otáčaní sa. Prevodovka radí presne a pokyvovaním reaguje na prejazdy nerovností ako aj zmeny záťaže motora. Dostala 5 ťažkých prevodových stupňov. Teda udržuje motor v nižších otáčkach, než by som na 16-ventil povedal. Pre ilustráciu tabuľka otáčok a rýchlostí:

zväčšiť obrázok
max. 95 km/h (tachometrových)
40 km/h 1800 min-1
55 km/h 2500 min-1
max. 140 km/h (tachometrových)
50 km/h 1650 min-1
90 km/h 3000 min-1
70 km/h 1800 min-1
130 km/h 3250 min-1


K spotrebe. Ťažko ju presne napísať, nie je tam palubný počítač. Ale odjazdených bolo 504,2 km, v nádrži ostal ešte 1 segment paliva zo 7-mich + 1 rezervný segment a palivová nádrž pojme 40 litrov. To nám dáva 5 litrov/segment, spálilo sa asi 7,2x5=36 litrov paliva, čo dá orientačných 7,1 litra/100 km. Kombinovanú spotrebu Renault uvádza 5,1 liltra/100km. Pravda býva niekde medzi, takže sa určite dá rátať so spotrebou 6 litrov pri normálnej jazde po meste. Moja jazda zahŕňala aj mierne testovanie jazdy do vrchu na Pezinskej Babe, ako aj maximálne rýchlosti na nižších stupňoch. Defenzívni vodiči sa dostanú na nižšie čísla.

Náklady na vlastníctvo

zväčšiť obrázok Dôležitá je pri tejto kategórii áut cena. Za takúto Miss Sixty si Renault účtuje 8840 eur. Ak si ju majiteľ nechá 5 rokov, najazdí 10.000 km/rok a odpredá za 2630 eur, stratí na hodnote okolo 1242 eur/rok. Pri troche šťastia nebude k údržbe treba viac než meniť náplne, filtre, pneumatiky a postarať sa o brzdy (všetko by sa robilo v servise), takže servisné náklady by ho vyšli tak 540 eur/rok. K tomu zákonná poistka zhruba 100 eur/rok. Celkovo možno čakať, že takéto auto vyjde v odhadnutom priemere na 1880 eur/rok.

V porovnaní by Toyota Aygo (v porovnávacej tabuľke) vyšla na 1800 eur/rok (zostatková hodnota 2490 eur, celkové servisné náklady 2310 eur a celkové poistenie 500 eur), akurát sa treba uspokojiť s podstatne užšími a menšími kolesami 155/55 R 14 ako aj horšou výbavou. O triedu vyššie postavený VW Polo 1.4 16V Trendline by vyšlo majiteľa zhruba na 2000 eur/rok a musel by ho predať za vyše 4200 eur. Samozrejme, málokto si nové auto nechá len 5 rokov, takže potom sa ročné hodnoty o čosi zmenia. A hodnoty sa zmenia aj pri využití leasingových ponúk.

Bezpečnosť

otvoriť test Euro NCAP Twingo dostalo od Euro NCAP 4 hviezdy, čo je zlepšenie o jednu v porovnaní s predchodcom. Kabína ostáva pri čelnom náraze s prekrytím stabilná. Riziko predstavuje palubná doska a to pre kolená a stehná oboch nôh vodiča a stehno spolujazdca pri stredovej konzole. Vodič môže rátať s ABS, brzdovým asistentom pre núdzové brzdenie, airbagmi vodiča a spolujazdca (spolujazdcov vypínateľný), úchytmi ISOFIX na sedadle spolujazdca a každom zadnom sedadle a variabilitou na elektrickom posilovači riadenia.

Záverečné hodnotenie

Miss Sixty je orientovaná veľmi na dojem, hrá si ním, podporuje ho, hladí a darí sa jej to. Kto na toto počúva, má Twingo automaticky v užšom výbere. No praktickosť zvláda ružové súkvetie taktiež na jednotku. Preto ho možno veľmi silne odporučiť ľuďom, ktorým o dojem ide, no zároveň chcú viac než len to - chcú za svoje peniaze hodnotu. A tú aj dostanú. Twingo bude svojim stvárnením zrejme ešte dlho zaujímať široký okruh priaznivcov miniáut. Niektoré myšlienkové zámery totiž nestarnú a je to ich opar, ktorým svoj zhmotnený vizuál udržujú čerstvý, príťažlivý a časom nedotknutý.


Obstarávacia cena (spracované: 27.05.2011)

Najnižšia cena:
Renault Twingo 1.2 16V Access
6.690 €
Základná cena modelu:
Twingo 1.2 16V Miss Sixty
8.490 €
Cena testovanej verzie:
Twingo 1.2 16V Miss Sixty
8.840 €
Štandardná výbava: Bezpečnosť a ochrana:
ABS; EBV; brzdový asistent; čelné airbagy; predpínače bezpečnostných pásov bez výšk. nast.; obmedzovače napnutia bezp. pásov; ISOFIX na všetkých sed. spolujazdcov; ; imobilizér; centrálne zamykanie s DO
Interiér:
čalúnenie sedadiel – predné alcantara s lemovaním čierna + ružová, zadné synt. koža s ružovým lemovaním; obklad dverí – plast + alcantara, na strane vodiča s ozdobným prešívaním; obklad palubnej dosky – plast + koženkový poťah krytu prístrojov s ružovým prešitím; volant výškovo nastaviteľný; posilňovač riadenia; volant a hlavica radiacej páky v koži obšité ružovou niťou; vetranie a klimatizácia – mechanická s ovládačmi v ružovej farbe; multifunkčný displej s palubným počítačom; ukazovateľ hodín a vonkajšej teploty; výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča; 2 samostatné zadné sedadlá - sklopné, posuvné, výklopné; el. ovládané predné okná; autorádio 4x20W, CD + MP3, Bluetooth, ovládanie pod volantom, RCA port; koberčeky s ružovým lemom, pred spolujazdcom s vyšívanými ornamentami
Exteriér:
tónované zasklenie; hmlovky; nárazníky vo farbe karosérie a kryty spätných zrkadiel lesklé čierne; el. ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá; okrasné polepy na karosérii; pneumatiky 175/65 R 14
Výbava za príplatok k základnej cene: • disky kolies z ľahkej zliatiny 15”, pneu 185/55 R 15 = 350,00 €


Porovnanie s konkurenciou

Značka a model Renault Twingo Kia Picanto Ford Ka Toyota Aygo
Motor 1.2 16V 1.25 CVVT 1.25 Duratec 1.0 VVT-i
Výbavový stupeň Miss Sixty EX Titanium Terra
Uloženie / počet valcov R / 4 R / 4 R / 4 R / 3
Preplňovanie nie nie nie nie
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 55/5500 62,5/6000 51/5500 50/6000
Krút. moment (Nm) pri ot. (min-1) 107/4250 120,6/4000 102/3000 93/3600
Prevodovka 5 stupňová
manuálna
5 stupňová
manuálna
5 stupňová
manuálna
5 stupňová
manuálna
Pohon predný predný predný predný
Max. rýchlosť (km/hod) 169 171 160 157
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 12,0 11,4 12,7 14,2
Dĺžka (mm) 3600 3595* 3620 3405
Šírka (mm) 1654 1595* 1658 1615
Výška (mm) 1470 1480* 1505 1565
Rázvor (mm) 2367 2385* 2300 2340
Svetlá výška (mm) - - - -
Celková hmotnosť (kg) 1370 1370* 1320 1180
Užitočná hmotnosť (kg) 340 415* 380 285
Počet dverí/miest 3/4 3/- 3/4 3/4
Objem batož. priestoru (l) 165-285/959 200/870* 224/747 138
Priemerná spotreba (l/100 km) 5,1 4,5* 5,2 4,6
Cena modelu bez príplatkov (€) 8.490 10.490 10.590 9.490
Akčná cena (€) - 9.790 - 8.090
Cena porovnateľne vybaveného
modelu (€)
8.840 10.775 14.223 8.400

*platí pre 5-dverovú verziu

Rozdiely vo výbave:

Kia
má navyše: stabilizačný systém ESC, asistent pre rozjazd do kopca HAC, ovládanie stability vozidla VSM, bočné airbagy predných sedadiel, hlavové airbagy, alarm, predné svetlomety s denným svietením s funkciami Escort a Welcome, kryty spät. zrkadiel vo farbe karosérie (Twingo má lesklé čierne), schránku pod sedadlom spolujazdca, stropnú schránku na okuliare, USB vstup pre rádio, ovládanie rádia na volante (Twingo má pod volantom), oranžovo-červenú synt. kožu na sedadlách, pneumatiky 175/50 R 15 (Twingo má 185/55 R 15)
nemá: alcantaru na predných sedadlách (brúsená koža v čierno-ružovej farbe), kryt prístrojov palubnej dosky s prešívaným poťahom, prešívania ružovou niťou (volant, rad. páka, páka ruč. brzdy, sedadlá) a rôzne ružové dekory interiéru a exteriéru (vyšívania, nálepky, kresby), samostatné posuvné a výklopné zadné sedadlá

Ford
má navyše: sklopný kľúč (Twingo má pevný), vonk. spätné zrkadlá s integ. smerovkou s krytmi vo farbe karosérie (Twingo má lesklé čierne), ovládanie rádia na volante (Twingo má pod volantom), zatmavené zadné sklá, bočné airbagy, pneumatiky 195/50 R 15 (Twingo má 185/55 R 15)
nemá: alcantaru na predných sedadlách (brúsená koža v čierno-ružovej farbe), kryt prístrojov palubnej dosky s prešívaným poťahom, prešívania ružovou niťou (volant, rad. páka, páka ruč. brzdy, sedadlá) a rôzne ružové dekory interiéru a exteriéru (vyšívania, nálepky, kresby, farebné disky kolies), samostatné posuvné a výklopné zadné sedadlá

Toyota
má navyše: pneumatiky 155/65 R 14 (Twingo má 185/55 R 15)
nemá: volant a hlavicu radiacej páky v koži, kožené poťahy sedadiel, kryt prístrojov palubnej dosky s prešívaným poťahom, rôzne ružové dekory interiéru a exteriéru (vyšívania, nálepky, kresby, farebné disky kolies), samostatné posuvné a výklopné zadné sedadlá, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, Bluetooth


Fotogaléria


zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Ostatné testy vozidiel skupiny Renault:
Renault Mégane 1.9 dCi Privilege
Renault Laguna 2.0 dCi 4 Control Black Edition
Dacia Sandero 1.4 Laureate
Dacia Duster 1.6 16V 4x4 Arctica


Dňa: 13.6.2011
Redaktor: Ing. Juraj Cvopa
Foto: Ing. Juraj Cvopa

  

[ Späť na Test | Zoznam sekcií ]