Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Renault Mégane 1.9 dCi Privilege (08/2009)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.cvopa, 20.08.2009;

Importér automobilov Renault Slovensko, s.r.o. v spolupráci s obchodníkom Kestler, spol. s r. o. nám na týždňové testovanie zapožičal 3. generáciu modelu Renault Mégane s motorom 1.9 dCi (96kW) v najvyššom výbavovom stupni Privilege so všetkými prvkami príplatkovej výbavy.


testoval Juraj Cvopa


Svojsky ladená kompozícia

Renault okolo seba úspešne vytvára auru pokrokového a dizajnovo orientovaného "Tvorcu automobilov". Inak tomu nie je ani pri poslednej 3. generácii modelu Mégane.

Exteriér

zväčšiť obrázok Mégane je esteticky zaujímavé vozidlo. Konzervatívne založených vodičov jeho línie nenadchnú, no v oku emotívnejších jedincov sa okamžite javia ako príťažlivé a hodné pozornosti. Pozorovateľ v sebe postupne objavuje súznenie so zjavom Mégana. Pri rozkladaní celku na jednotlivé línie nachádza ich nápaditosť. V prevládajúcej dávke svojských riešení neskôr objavuje zdroj pocitu výnimočnosti auta.

V čom je teda tá výnimočnosť? V prvom rade v radikálne odlišnom dizajne v porovnaní s predchodcom, ktorý bol od svojho predchodcu tiež radikálne odlišný. V evolúcii revolúcie teda. Za ďalšie v samotných ťahoch dizajnéra: bočná línia od zadného svetla s ladným oblúkom nad predným kolesom, hrany kapoty odpájajúce sa od A-stĺpikov smerujúce oblúkmi ku kosoštvorcu, či plastové čudo za oknom zadných dverí, slúžiace k dorysovaniu plynulého obrysu hrán bočných okien. Kompozícia je to ladná, no máličko kontroverzná súčasne. A je to dobre. Pre pocitové napätie budujúce emócie a záujem.

Interiér

Teraz zbrzdíme. Táto sekcia bude pojatá trošku popisnejšie a je cielená ľuďom, ktorých zaujíma viac postrehov k výbave, jej funkciám a správaniu sa. Tak poďme na to.

Usadenie
zväčšiť obrázok Najprv odomknúť. Renault nepoužíva kľúč od auta, ale rozmernú plastovú kartu s tlačidlami diaľkového centrálneho zamykania/odomykania vozidla a extra tlačidlami pre batožinový priestor a aktiváciu vnútorného osvetlenia (užitočné ak auto hľadáme v mori iných vozidiel). Mégana máme zamknutého, čo mohlo nastať 2 spôsobmi. Klasickým diaľkovým zamknutím vonkajších kľučiek alebo cez funkciu “dead lock”, ktorá sa aktivuje rýchlym dvojnásobným stlačením tlačidla zamknúť buď na karte od auta, alebo na vonkajšej kľučke dverí vodiča.

Po jej aktivovaní sa automaticky zavrú všetky otvorené okná vrátane strešného a vozidlo nie je možné odomknúť kľučkami zvnútra (užitočné pri rozbití skla výtržníkom a pokuse otvoriť si vozidlo kľučkou, alebo ak nechávate v aute nezbedné deti). Pozor, ak sa táto funkcia nevyužije, okná sa nezatvoria. Ak by diaľkové odomykanie nefungovalo, môžeme použiť skrytý klasický kľúč integrovaný v karte auta, a to hneď potom, ako sa podarí demontovať plastovú krytku mechanického zámku dverí vodiča. V prípade, že sa karta vzdiali od vozidla, nastáva samočinné zamknutie bez „dead lock-u“. Po každom zamknutí/odomknutí sa sklopia/vyklopia vonkajšie spätné zrkadlá.

zväčšiť obrázok Odomykáme a nasadáme. Vo vnútri perforovaná béžová koža sedadiel, väčšina plastov taktiež béžová. Plast na palubnej doske je mäkčený v kombinácii s matnou šedou, mal byť však celý matný. Svetlá časť sa rušivo odráža v čelnom skle, no ale dá sa to odignorovať. V sklách sa však odrážajú aj strieborné rámiky bočných výduchov vetrania rovno pred spätné zrkadlá. Návrhári si to mohli všimnúť a vyriešiť to. Vnútorné spätné zrkadlo disponuje svetelným senzorom osvetľovania vzadu idúcim vozidlom (elektrochromatické).

Sedadlo vodiča možno nastaviť výškovo a pozdĺžne, operadlo uhlovo (rýchlonastavovací systém by bol vhodnejší než točiť ružicou), je tu bedrová opierka, uhlovo a výškovo nastaviteľná opierka hlavy. Nastaviť možno ešte volant výškovo a pozdĺžne, ako aj elektricky ovládané vonkajšie spätné zrkadlá. Kožené sedadlá hmatateľne držia telo, sedák slušne podporuje stehná, lakťová opierka k dispozícii podľa očakávania. O vystúpené bočnice operadla je možné oprieť lakte a súčasne pohodlne narábať volantom. Túto pozíciu si vychutnajú najmä ľudia velebiaci volant bližšie k hrudi.

zväčšiť obrázok Prístrojová doska si zaslúži pozornosť. Digitálny číslicový tachometer sa dobre číta za slnečného dňa aj v noci, rovnako aj v ňom integrované digitálne ukazovatele stavu paliva, teploty motora, otvorenia dverí a nastavenej rýchlosti tempomatu. Prevedením otáčkomeru v Renaulte ukázali cit pre klasicky orientovaných vodičov, ručička proste musí byť. Palubný počítač ukazuje množstvo informácií a jeho elegantný zjav teší oko. V interiéri sa našlo miesto aj pre dve 12V zástrčky s maximálnym odberom 120W.

Štart/Stop
zväčšiť obrázok Kartu je potreba najprv vložiť do štrbiny na stredovej konzole. Nastane rozsvietenie kontroliek, odomknutie volantu, aktivácia a kontrola systémov. Stlačením jedného z tlačidiel palubného počítača počas kontroly je možné na displeji vyvolať stav hladiny oleja v motore. Ak táto počas jazdy klesla pod hodnotu 2 dielikov nad minimom, počítač okamžite vyzve k doplneniu oleja a to kedykoľvek počas jazdy. (Pozor, prípadným preliatím oleja nad maximum je zarobené na slušný problém.)

Po stlačení tlačidla Start/Stop prebehne želaný štart. Ak je zaradený rýchlostný stupeň, musí sa súčasne držať stlačená spojka, inak štart neprebehne - pochvala za to. Po štarte možno deaktivovať automatickú ručnú brzdu zatlačením tlačidla lokalizovaného na pôvodnom mieste klasickej ručnej brzdy, pri tom je nevyhnutné stlačiť brzdový pedál. Brzda sa deaktivuje sama pri stlačení pedála akcelerácie a pustení spojkového pedála. Užitočné pri rozbiehaní v kopci. Motor možno vypnúť opäť tlačidlom, následne sa samočinne aktivuje ručná brzda.

Vymoženosti tempomatu
zväčšiť obrázok Po hladkom rozjazde sa začíname zaoberať tlačidlami tempomatu/obmedzovača rýchlosti na koženom volante, záleží ktorá možnosť je práve zapnutá (zapnutie tempomatu alebo obmedzovača možno vykonať kolískovým prepínačom pri lakťovej opierke štýlom buď alebo). Pridávať/uberať z navolenej rýchlosti možno na ľavej časti volantu, dočasne aktivovať/deaktivovať tieto funkcie na strane pravej. Rýchlosť možno zadať stlačením ľavého tlačidla, vtedy sa prevezme rýchlosť z tachometra alebo vyvolať hodnotu z pamäte tlačidlom na pravej strane.

Tempomat sa dodáva spolu so svetelným informačným rámikom okolo tachometra, ktorý o aktuálnej činnosti tempomatu informuje svetelnými signálmi. Vodič môže nastavenú rýchlosť prekročiť a ak pedál pustí, rýchlosť klesne na zvolenú hodnotu a zotrváva na nej. Kto si na tempomat zvykne, pochváli zvýšený komfort jazdy a úsporu paliva. Nie je nutné mať nohu „na plyne“, táto môže relaxovať a nevíriť hladinu nafty v nádrži. Obmedzovač rýchlosti pracuje plynule a s citom zníži výkon motora po prekročení zvolenej rýchlosti. Po stlačení pedála na podlahu sa odignoruje.

Palubný počítač a jeho funkcie
zväčšiť obrázok Komunikácia prebieha v niektorom z 9 jazykov (anglicky, nemecky, španielsky, portugalsky, taliansky, poľsky, turecky, holandsky alebo francúzsky), medzi ktorými možno voliť v nastaveniach. V menu sa pohybuje dvoma tlačidlami pravej páčky pod volantom. S počítačom sa pracuje dobre, displej je čitateľný aj za silného slnka. Cez palubný počítač možno prispôsobiť aj viaceré iné nastavenia:
- automatické zamykanie dverí za jazdy,
- automatické prepínanie medzi tlmenými a dennými svetlami,
- automatické zotretie zadného stierača po zaradení spiatočky,
- používanie parkovacích senzorov,
- nastavenie hlasitosti parkovacích senzorov v 5 úrovniach.

Počítač zobrazuje prevádzkové informácie ako počet km a mesiacov do najbližšej servisnej prehliadky, priemernú rýchlosť, ubehnutú vzdialenosť, odhadovaný dojazd, okamžitú spotrebu, priemernú spotrebu, množstvo spáleného paliva, celkový počet ubehnutých km a počet km od posledného nulovania, chybové hlásenia.

Klimatizácia a vetranie
zväčšiť obrázok Intenzita vetrania sa jemne dávkuje pomocou tlačítok, teda žiadne klasické otočné ovládače. Počas jazdy vyžadujú očný kontakt vodiča, inak je ich problém nájsť. Automatická dvojzónová klimatizácia disponuje funkciami auto, soft a fast. To značí buď optimálne, najtichšie alebo najrýchlejšie dosiahnutie zvolenej teploty. Posledná možnosť sa odporúča pre cestujúcich na zadných sedadlách. Pracuje s prirodzeným oneskorením, ako to automatiky zvyknú. Podstatné je, že je bezúdržbová, teda chladiaca náplň sa podľa výrobcu nemusí meniť.

Osobitnú podkapitolku tvorí predné a zadné strešné okno. Obidve sú dosť tmavo tónované, predné ponúka 4 polohy elektrického otvorenia, zadné sedí napevno. Ich spoločnosť sa podpisuje pod dojem otvorenosti, spríjemnenie atmosféry a nádych nadšenia. Najmä v ženských pocitoch. Zvnútra ich možno zatieniť clonami vo farbe obkladu strechy. Otvorené predné okno pred prednou hranou vztýči nízku sieťku proti náporu vetra (zachytáva sa na nej hmyz). Prvá poloha otvorenia premiestni okno do klinovitej polohy, ostatné ho zasunú medzi strechu a obklad stropu. Prvá poloha je najtichšia, ostatné sprevádza značný aerodynamický hluk. Jedna výtka ohľadne strešného okna smeruje na kovový škripot počas otvárania. Mechanizmus treba udržiavať a mazať.

Audio
zväčšiť obrázok Pre zvukový zážitok si Renault zašiel k francúzskej spoločnosti Arkamys, ktorá sa špecializuje na kvalitný audio softvér a priestorové audio technológie. Hovoríme o zariadení RadioSat Classic 3D Sound by Arkamys 4x30W, ako ho vo svojom prospekte nazýva sám Renault. Kľúčové je spojenie 3D Sound, za ktoré sa pri nižších výbavových verziách pripláca. Podľa Arkamysu ide o nákladovo nenáročné softvérové riešenie schopné produkovať priestorové efekty a v rádiu je neustále aktívne. Na svojej stránke firma Arkamys píše o vlastnosti tohto systému, teda o dvihnutej optimálnej oblasti počúvania hudby z úrovne sedadiel, kde sú lokalizované reproduktory, do oblasti uší. Tohto výsledkom by mal byť nielen dojem zvuku plynúceho z úrovne okien, ale aj z viacerých zdrojov obklopujúcich poslucháčov, spolu s možnosťou jasného rozlišovania medzi rôznymi hudobnými nástrojmi. Softvér rádia je ladený a nastavený v súlade s akustickými vlastnosťami Méganu. Výsledný hudobný zážitok generuje subjektívne veľmi povzbudivé dojmy (aj keď tento dojem nepíše odborník cez zvukovlny).

zväčšiť obrázok Rádio ponúka možnosť voliť medzi módmi „driver“ alebo „vehicle“, čo zodpovedá prispôsobeniam 3D Sound-u ak je vodič sám, alebo cestuje s pasažiermi. 3D efekt sa následne upriamuje buď len na priestor vodiča (driver), alebo na všetkých cestujúcich (vehicle). Dajú sa voliť aj rôzne hudobné štýly ako Rock, Pop, Jazz,... no podľa Arkamysu sa toto neodporúča, kvôli spolupráci s 3D Soundom, ktorý majú optimálne odladený bez nich, a ktorý nie je možné deaktivovať. Pri nadmernom tlaku hudobných orgií občas vrznú niektoré obklady interiéru. Autorádio je k dispozícii s meničom na 6 CD, čítaním MP3 a diaľkovým ovládaním pod volantom. CD je možné vložiť výlučne po stlačení voľby „Load“, inak je prístup k meniču blokovaný – blažená to funkcia proti násilnému cpaniu diskov, ktorá by sa zišla vo viacerých vozidlách. V mieste pripojenia externého audio zariadenia sa USB port nenachádza, ani inde, kde sme hľadali. Telefón s Bluetooth je možné spárovať s autom a ovládať hlasom, ako aj diaľkovým ovládaním pod volantom. Ovládanie pod volantom sa treba naučiť pred jazdou, počas nej ovládač vôbec nevidno.

Navigácia
zväčšiť obrázok Cestu nám ukazoval integrovaný navigačný systém Carminat DVD. Aspoň tam, kam jeho mapy siahali. Zadávanie písmen prebieha intuitívne prostredníctvom joysticku (a tlačidiel okolo) na stredovom tuneli s automatickou elimináciou písmen, ktorých postupnosť nevedie k vyhľadaniu žiadnej lokality na aktuálnych mapách. Kompletná voľba cieľa prebehne v krátkom čase. Pri pohybe po Bratislave bola vždy trochu nepríjemná otázka navigácie na číslo obvodu mestskej časti, v ktorej sa nachádza cieľ cesty. Je zbytočná a bolo by vhodné vynechať ju. Uhlopriečka matného displeja 5.8’’ je veľkorysá, možno voliť medzi denným a nočným farebným módom. K dispozícii sú body záujmu, vyznačenia rýchlostných obmedzení a v niektorých krajinách upozornenia na fixné radary merajúce rýchlosť. Navigačné dáta si môže každý užívateľ aktualizovať cez stránku http://www.renault-multimedia.com. Generované trasy sú často iné, než si vodič predstavuje, niektoré oblasti Slovenska naša mapa nezahŕňala. Je však možné inštalovať aj Carminat TomTom za 490 EUR, ktorý ponúka mapy východnej Európy a je na tom s pokrytím Slovenska omnoho lepšie.

Malým potešujúcim detailom je funkcia "See-me-home", ktorá sa aktivuje po vypnutí motora a na 30 sekúnd zapne diaľkové svetlá.

O priestore
zväčšiť obrázok Po otvorení piatych dverí sa zjaví 372 litrov objemu na prevoz batožiny. 4 upínacie oká v podlahe ponúkajú jej upevnenie. Pod veľmi jednoduchou podlahou, sa skrýva dodatočných 33 litrov pre drobnosti. Prevážať väčšie zaujímavosti možno po sklopení zadných operadiel. Ich odistenie je prístupné aj z miesta batožinového priestoru, aj keď nie ideálne. Po sklopení vznikne 1129 litrov transportného objemu pri vyplnení priestoru až po strechu.

Drobnosti si cestujúci vedia odložiť vo všetkých štyroch dverách, prednej a zadnej lakťovej opierke, vačkoch na zadnej strane predných operadiel, schránke spolujazdca, na dne stredovej konzoly pred radiacou pákou a vodič aj spolujazdec majú k dispozícií odkladací priestor pod podlahou, t.j. pod rohožkou s extra viečkom. Možnosť k inštalovaniu veľkej kapacity pre uskladnenie otvárajú závity zapustené v hornej časti oblúkov dverových otvorov určené na inštaláciu strešných nosičov.

Motor a prevodovka

Kultivovaný tlmený barytón vznetového štvorvalca teší uši posádky, ak ho je práve dostatočne počuť. Mohutný záťah od asi 1700 ot./min. tlačí hlavy do opierok a rozširuje úsmev. O radosť sa tu stará osvedčený samovznecovač štvorvalcový, druhu 1.9 dCi so svojimi 96 kW (130 k) a 300 Nm. Pri 3750 ot./min. dosahuje maximálny výkon, krútiaci moment pri 1750 ot./min.. A že vie potiahnuť, o tom niet pochýb. Dozadu dve slečny, potočiť poriadne turbo a v úzkych mestských uličkách vás zavalí hŕba radostných ženských výkrikov. K tomu strešné okno vzadu...áno robí vskutku dobrý dojem. Ale poďme na prevodovku.

Cez manuálne radených 6° sa posiela energia na predné kolesá. Rýchlostné stupne sa radia rovnako presne a hladko za studena aj za tepla, dráhy by mohli byť kratšie. Po zaradení spiatočky pípnu aktivované parkovacie senzory. Nad prevodovkou niet čo viac špekulovať. Hnací reťazec je ako celok dobre odhlučnený, v Renaulte si dali záležať. Mimo to je zaujímavá spotreba:
zväčšiť obrázok - 5°, 90 km/h, niečo vyše 2000 ot./min., spotreba zhruba 3,8 litra/100km,
- 5°, 110 km/h, okolo 2500 ot./min., spotreba zhruba 5,4 litra/100km,
- 5°, 130 km/h, okolo 3000 ot./min., spotreba zhruba 6,6 litra/100km,
- 6°, 90 km/h, niečo vyše 1700 ot./min., spotreba zhruba 4,5 litra/100km,
- 6°, 110 km/h, okolo 2100 ot./min., spotreba zhruba 4,9 litra/100km,
- 6°, 130 km/h, niečo pod 2500 ot./min., spotreba zhruba 5,9 litra/100km.

Všetky uvedené hodnoty sú orientačné. Údaje o spotrebe predstavujú priemer niekoľkých okamžitých spotrieb na úseku cca. 2 km pri udržiavaní rýchlosti cez tempomat. Celkový priemer spotrieb vychádza na zhruba 5.2 litra/100km, čo približne zodpovedá priemeru uvádzanému palubným počítačom. Štýl jazdy: 60% okresné cesty, 40% mesto. Odjazdili sme vyše 800 km, z toho asi poslednú štvrtinu športovým štýlom jazdy. Ku koncu testu palubný počítač ukázal priemernú spotrebu 5.4 litra/100 km. Všetko na jednu nádrž, palivovú rezervu sme nedosiahli.

Po vyjazdení nádrže do sucha a dotankovaní je u tohto modelu možné/nutné do palivovej sústavy načerpať palivo ručne pomocou stláčania gumeného vankúšika v motorovom priestore a až následne aj štartovať. V motorovom priestore za reflektormi sú prichytené plechové kľúče, určené na demontáž reflektorov a následnú výmenu žiaroviek. Netreba teda behať do servisu, ak nie sú namontované výbojky.

Podvozok

zväčšiť obrázok Vpredu účinkuje McPherson s priečnym skrutným stabilizátorom. Renault na tomto mieste prezentoval jednu zaujímavosť, ktorou je „rohatá“ nápravnica. Na röntgenových náhľadoch vidno pár (slovom 2 kusy) vystužených rozperných rúrok, ktoré sú pevnou súčasťou nápravnice v polohe pred prednými závesmi ramien nápravy a sprostredkúvajú priame kotvenie k pozdĺžnym nosníkom karosérie. Táto konštrukcia pomáha dosahovaniu väčšej tuhosti nápravy a menších náklonov karosérie. Vzadu sekundujú klasické vlečené ramená spojené torzne skrutnou priečkou a disky kolies s priemerom 17“ s pneumatikami 205/50 R 17.

Správanie dvojice dosť prekvapilo na Pezinskej Babe v ostrých „vracákoch“. Nedotáčavosť? Nejaká minimálna je, ale jazda s týmto podvozkom necháva dvere široko otvorené k športovým zážitkom bežného vodiča. Aj po ostrejšom nájazde do zákruty podvozok spolupracoval bez snahy o trucovité odpochodovanie ku krajnici. V kombinácii so sériovým ESC (Electronic Stability Control) a trochou rozvahy nastáva... nedostatok kolíznych situácií.

zväčšiť obrázok Riadenie ako také poskytuje slušný obraz o situácii na kolesách. Pomáha tomu posilovač riadenia s premenlivým silovým účinkom v závislosti od rýchlosti (tuhne pri vyšších rýchlostiach). Aj keď to trošku kazí preposilovaním. Zvyk ostáva otázkou niekoľkých jázd. Výhoda nadopovaného posilovača sa ukazuje pri manévrovaní v kľude. V manuáli sa píše o potenciálnom prehriatí po mnohonásobnom točení na mieste, čoho následkom je dočasné stvrdnutie, no len do opätovného ochladenia.

Brzdy sú všetky 4 kotúčové, s priemerom kotúča vpredu 280 mm, vzadu 260 mm. Brzdový účinok radikálny už pri menšom stlačení pedála. Opäť otázka zvyku.

Mégane disponoval zadnými parkovacími senzormi s možnosťou deaktivácie tlačidlom na palubnej doske po ľavej strane volantu. S postupným približovaním sa k prekážke ich práca znie trojfázovo: nízka frekvencia pípania, vyššia a plný tón. Pri plnom tóne je Z nárazník približne 10 cm od prekážky, na ktorú senzor reaguje (nemusí ísť o iné vozidlo, či stenu, môže to byť aj rastlina napr.). Grafické zobrazenie senzorov nie je a ani ho netreba. Bez parkovacích senzorov sa veľmi ťažko odhaduje vzdialenosť pri cúvaní pre nedostatočný výhľad vzad a nárazníku hrozí dotyk.

Bezpečnosť

zväčšiť obrázok Tak a sme pri ďalšej silnej stránke. Renault je známy sústredeným zlepšovaním aktívnej aj pasívnej bezpečnosti svojich produktov naprieč celým modelovým portfóliom. Podľa Renaultu je Mégane 11-tym automobilom značky Renault, ktorý získal najvyššie hodnotenie bezpečnosti EuroNCAP. Zároveň sa hodnotením 37 z 37 možných bodov (ochrana dospelých pasažierov) stal najbezpečnejším vozidlom vo všetkých kategóriách na svete (rovnako ako Nissan Qashqai). Čo viac dodať? Po týchto zisteniach sa človek cíti v aute veľmi bezpečne.


Obstarávacia cena (spracované: 17.8.2009)

Najnižšia cena:
Mégane 1.6 16V Authentique
12.290 € (370.248,54 Sk)
Základná cena modelu:
Mégane 1.9 dCi Privilege
18.990 € (572.092,74 Sk)
Cena testovanej verzie:
Mégane 1.9 dCi Privilege
27.489 € (828.133,61 Sk)
Štandardná výbava: Bezpečnosť a ochrana:
ABS; EBV; ESP; ASR; brzdový asistent; čelné, bočné predné a hlavové predné a zadné airbagy; predpínače bezpečnostných pásov; obmedzovače napnutia bezp. pásov (vpredu aj vzadu); imobilizér; centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním s funkciou „dead lock“; poloautomatická ručná brzda (hill holder)
Interiér:
čalúnenie sedadiel - látka; obklad dverí - látka/plast; obklad palubnej dosky – plast; volant výškovo a hĺbkovo nastaviteľný; posilňovač riadenia s premenlivým silovým účinkom; volant a hlavica radiacej páky v koži; klimatizácia – automatická; multifunkčný displej s palubným počítačom; ukazovateľ vonkajšej teploty; dažďový s svetelný senzor; elektrochromatické vnút. zrkadlo; výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a spolujazdca; bedrová opierka sedadla vodiča; sedadlá zadné - sklopné, delené v pomere 1/2; predná a zadná lakťová opierka s úložným priestorom; úložné schránky v podlahe vodiča a spoluj.; postupné zhasínanie vnút. osvetlenia s diaľk. ovládaním; el. ovládané predné a zadné okná impulzné s ochranou proti privretiu; tempomat; autorádio 4x30W s 3D Sound, Bluetooth, ovládaním pod volantom, usb portom; hands-free karta Renault
Exteriér:
tónované zasklenie; hmlovky; nárazníky a kryty spätných zrkadiel vo farbe karosérie; el. ovládané, vyhrievané a sklopné spätné zrkadlá; disky kolies z ľahkých zliatin 16”, pneumatiky 205/55 R 16
Výbava za príplatok k základnej cene: • lak – metalíza = 500,00 € (15.063,00 Sk)
• disky kolies z ľahkej zliatiny 17”, pneu 205/50 R 17 = 250,00 € (7.531,50 Sk)
• kožené čalúnenie sedadiel a výplní dverí = 2000,00 € (60.252,00 Sk)
• systém kontroly tlaku v pneumatikách (zobraz. tlaku) = 200,00 € (6.025,20 Sk)
• poloautomatická ručná brzda = 250,00 € (7.531,50 Sk)
• bixenónové svetlomety s ostrekovačmi = 1000,00 € (30.126,00 Sk)
• zatmavené zadné sklá = 150,00 € (4.518,90 Sk)
• elektricky otvárateľné panoramatické strešné okno = 850,00 € (25.607,10 Sk)
• parkovací senzor vzadu = 450,00 € (13.556,70 Sk)
• vyhrievané predné sedadlá s nastaviteľnou intenzitou = 250,00 € (7.531,50 Sk)
• navigačný a komunikačný systém Carminat DVD s hlasovým ovládaním telefónu cez Bluetooth, autorádio RadioSat Classic 4x30W s CD, MP3, meničom na 6 CD, ovládaním pod volantom = 1800,00 € (54.226,80 Sk)



Porovnanie s konkurenciou (spracované 17.08.2009):

Popis Renault Mégane Privilege Volkswagen Golf Highline Ford Focus Ghia Seat Leon Style Fiat Bravo Emotion
Motor 1.9 dCi 2.0 TDI 2.0 TDCi 2.0 TDI 1.9 MultiJet
Uloženie / počet valcov R / 4 R / 4 R / 4 R / 4 R / 4
Preplňovanie áno áno áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 96/3750 103/4200 100/4000 103/4000 110/4000
Krút. moment (Nm) pri ot. (min-1) 300/1750 320/1750 320/2000 320/1750 305/2000
Prevodovka mechanická 6 stupňová 6 stupňová 6 stupňová 6 stupňová 6 stupňová
Pohon predný predný predný predný predný
Max. rýchlosť (km/hod) 205 209 203 205 209
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 9,5 9,3 9,3 9,3 9,0
Dĺžka (mm) 4295 4199 4337 4315 4336
Šírka (mm) 1808 1786 1839 1768 1792
Výška (mm) 1471 1479 1500 1458 1498
Rázvor (mm) 2641 2578 2640 2578 2600
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5 5/5 5/5
Objem batož. priestoru (l/VDA) 372 350 385 341 400
Priemerná spotreba (l/100 km) 5,1 4,9 5,6 5,5 5,6
Cena modelu bez príplatkov (€/Sk) 19.990 /
602.218,74
23.190 /
698.621,94
23.200 /
554.619,66
20.485 /
617.131,11
21.319 /
642.256,19
Akčná cena (€/Sk) 18.990 /
572.092,74
- - - -
Cena porovnateľne vybaveného modelu (€/Sk) 27.489 /
828.133,61
32.939 /
992.320,31
31.517 /
949.481,14
25.025 /
753.903,15
28.914 /
871.063,16


Rozdiely vo výbave:
Volkswagen
má navyše: kolenný airbag vodiča, el. nastaviteľná bedrová opierka vodiča a spolujazdca, odkladacie schránky pod pred. sedadlami, kontrola stavu pneumatík cez ABS, parkovacie senzory vpredu, zosilovač autorádia 300W, harddiskom 30 GB, dotykový displej, EDS – el. uzávierka diferenciálu, alarm, ochrana proti šmyku pri brzdení motorom MSR
nemá: napínače pásov vzadu, odkladacie schránky pod podlahou, poloautomatickú ručnú brzdu, ukazovanie tlaku v pneumatikách, zadné strešné okno
Ford
má navyše: bedernú opierku sedadla spolujazdca, uzamykanie prednej kapoty, zadný spojler, zadnú cúvaciu kameru, 7“ displej navigácie
nemá: úložné priestory v podlahe vodiča a spolujazdca, CD menič, poloaut. ručná brzda, zadné strešné okno
Seat
má navyše: bedrová opierka spolujazdca, odkladaciu schránku pod sedadlom vodiča, predné parkovacie senzory, optický park. systém, vyhrievané ostrekovače čel. skla a pred. reflektorov
nemá: lakťové opierky, úložné priestory v podlahe vodiča a spolujazdca, CD menič, poloaut. ručnú brzdu, zadné strešné okno, bočné smerovky integrované v spätných zrkadlách
Fiat
má navyše: -
nemá: elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo, úložné priestory v podlahe vodiča a spolujazdca, CD menič, poloaut. ručnú brzdu (ale má Hill Holder), zadné strešné okno, farebný displej navigácie (má piktogramovú navigáciu), bočné smerovky integrované v spätných zrkadlách



Porovnanie s konkurenciou (spracované 17.08.2009):

Popis Renault Mégane Privilege Citroën C4 Exclusive Mazda 3 TX Plus Honda Civic Executive Kia c’eed TX
Motor 1.9 dCi 2.0 HDi 2.2 MZR-CD 2.2 i-CTDI 2.0 CRDi
Uloženie / počet valcov R / 4 R / 4 R / 4 R / 4 R / 4
Preplňovanie áno áno áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 96/3750 100/4000 110/3500 103/4000 103/3800
Krút. moment (Nm) pri ot. (min-1) 300/1750 320/2000 360/1800 340/2000 305/1800
Prevodovka mechanická 6 stupňová 6 stupňová 6 stupňová 6 stupňová 6 stupňová
Pohon predný predný predný predný predný
Max. rýchlosť (km/hod) 205 207 205 205 205
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 9,5 9,7 9,2 8,7 10,3
Dĺžka (mm) 4295 4275 4460 4255 4235
Šírka (mm) 1808 1773 1755 1765 1790
Výška (mm) 1471 1458 1470 1460 1480
Rázvor (mm) 2641 2608 2640 2620 2650
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5 5/5 5/5
Objem batož. priestoru (l/VDA) 372 320 340 415 340
Priemerná spotreba (l/100 km) 5,1 5,5 5,4 5,3 5,6
Cena modelu bez príplatkov (€/Sk) 19.990 /
602.218,74
24.420 /
735.676,92
23.490 /
707.659,74
24.500 /
738.087,00
20.730 /
624.511,98
Akčná cena (€/Sk) 18.990 /
572.092,74
- - - -
Cena porovnateľne vybaveného modelu (€/Sk) 27.489 /
828.133,61
31.517 /
860.699,82
24.460 /
742.304,64
28.480 /
857.988,48
25.750 /
775.744,50
Konverzný kurz: 1 EUR = 30,126 SKK

Rozdiely vo výbave:
Citroën:
má navyše: el. ovládanie sedadla vodiča s pamäťou polohy, fixný stred volantu (točí sa vencom), predné parkovacie senzory
nemá: výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, bederné opierky sedadiel, zadnú lakťovú opierku, úložné schránky v podlahe, CD menič, poloautomatickú ručnú brzdu, zatmavené zadné sklá, strešné okná
Mazda:
má navyše: vyhrievané čelné sklo
nemá: kožené sedadlá a výplne dvier, výškovo nast. sedadlo spolujazdca, zadnú lakťovú opierku, úložné priestory v podlahe vodiča a spolujazdca, poloaut. ručná brzda, bixenónové svetlomety (má halogénové), zatmavené zadné sklá, zadné strešné okno, rozmer displeja (displej navigácie má 4.1“)
Honda:
má navyše: alarm, zadné sedadlá vyklopiteľné k operadlám
nemá: svetelný senzor, bedrová opierka vodiča, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca s bedrovou opierkou, úložné priestory v podlahe vodiča a spolujazdca, CD menič, poloaut. ručnú brzdu, zatmavené zadné sklá
Kia:
má navyše: vyhrievané čelné sklo, alarm
nemá: svetelný senzor, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, úložné priestory v podlahe vodiča a spolujazdca, Bluetooth, poloaut. ručnú brzdu, xenónové svetlomety, zatmavené zadné sklá, zadné strešné okno, farebný displej navigácie (má rádionavigáciu), bočné smerovky integrované v spätných zrkadlách



Naše hodnotenie

Mégana charakterizujú predvídateľné jazdné vlastnosti, ktoré ho posúvajú bližšie k športovým zážitkom z jazdy. V kombinácii s excelentnou úrovňou pasívnej bezpečnosti, mnohými užitočnými prvkami výbavy a nízkou spotrebou paliva sa stáva skvelou voľbou pre ľudí, ktorí čakajú tichého, bezpečného, úsporného a útulného spoločníka pre presuny na stredné vzdialenosti. Potenciál k prísunu slušnej porcie adrenalínu a radosti z jazdných zážitkov ostáva vždy k dispozícii.


Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Lokalita na navigácii zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Demontáž reflektoru kľúčom umiestneným pri reflektore Núdzový kľúč v karte od auta
Zapustený závit v hornom oblúku dverového otvoru zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Renault Mégane (novinka 01/2009) - tlačová správa.
Dňa: 20.8.2009
Redaktor: Ing. Juraj Cvopa
Foto: Ing. Juraj Cvopa

  

[ Späť na Test | Zoznam sekcií ]