Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Subaru Impreza - 4. generácia (04/2011)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 26.04.2011;

Svetová premiéra
Na New York International Auto Show absolvovala svetovú premiéru nová generácia Subaru Impreza ako päťdverový hatchback i štvordverový sedan. Štvrtá generácia Imprezy je zároveň prvým modelom, prichádzajúcim v rámci novej stratégie značky Confidence in Motion (Istota v pohybe). Do predaja v USA sa novinka dostane ešte v tomto roku. Novinka bola vyvinutá pod sloganom Predefinovanie hodnôt, predefinovanie tried. Komfort, ktorý tento model ponúka už od príchodu na trh v roku 1992, sa ešte zvýšil, pričom profituje z vynikajúcej spoľahlivosti, jazdných vlastností a bezpečnosti, poskytovaných unikátnym systémom symetrického pohonu všetkých kolies a Subaru boxer motormi. V súlade s očakávaniami trhu Subaru vyvinulo novú Imprezu ako globálny model vysokej kvality. V rámci vývoja sa Subaru zameralo na ohľaduplnosť k životnému prostrediu a meniace sa nároky zákazníkov. Zlepšilo hodnoty spotreby a znížilo emisie s využitím novej, tretej generácie boxer motora a novej generácie prevodovky Lineartronic. Zvýšilo faktor radosti z jazdy vyvinutím agilnejších a emotívnejších jazdných vlastností. Vytvorilo priestrannejší interiér so zvýšeným komfortom a kvalitou bez toho, aby sa zväčšili vonkajšie rozmery vozidla. Nová Impreza tak prináša zákazníkom bezprecedentnú hodnotu ďaleko za hranicami svojho segmentu.

Interiér/ batožinový priestor
Nová Impreza bola navrhnutá tak, aby poskytla všetkým pasažierom ešte vyšší komfort pri zachovaní celkových rozmerov predchádzajúcej generácie. Spodný okraj A-stĺpika sa posunul o 200 mm dopredu, rázvor sa predĺžil o 25 mm, čo zväčšilo vnútorné rozmery v pozdĺžnom smere. Nový dizajn štruktúry dverí zasa interiér rozšíril, čím sa zväčšil priestor pre ramená a lakte. Cestujúci na zadných sedadlách profitujú z nárastu priestoru pre nohy. Otvory dverí sa zväčšili, čí sa zásadne zlepšilo a zjednodušilo nastupovanie a vystupovanie. Vozidlo dostalo znížený prístrojový panel. Znížila sa aj spodná línia okien. Menšia oddelená časť predných okien sa posunula dopredu. Všetky zmeny prispeli k lepšiemu výhľadu pre vodiča a pocitu väčšej priestrannosti kabíny. Batožinový priestor štvordverového modelu pojme štyri golfové bagy. Jeho kapacita sa dá ešte zvýšiť sklopením zadných sedadiel, štandardne delených v pomere 60:40. Batožinový priestor päťdverového modelu má dostatok priestoru na uloženie troch golfových bagov alebo väčšieho detského kočíka. Redizajn zadnej časti strechy a zníženie a rozšírenie dna batožinového priestoru zlepšili prepravnú kapacitu, využiteľnosť zvyšujú štandardne delené zadné sedadlá v pomere 60:40.

Dizajn exteriéru
S dizajnovou koncepciou Smart&Classy prináša vzhľad vozidla výrazné zušľachtenie tvarov a zdokonalenie oproti predchodcovi. Expresívny dizajn zároveň potvrdzuje vysokú kvalitu automobilu. Perfektný styling vyjadruje dominantnú prítomnosť na ceste, priestrannosť a jednoduchosť používania bez zvýšenia celkových rozmerov. Schopnosti modelu s pohonom všetkých kolies dáva najavo šesťuholníková mriežka prednej masky s roztiahnutými krídlami vo svojom strede, svetlomety v tvare jastrabích očí a výrazné lemy blatníkov. Tieto dizajnové črty zdôrazňujú jedinečnú identitu vozidiel Subaru. Štýlový profil, ktorý umocňuje dojem priestranného interiéru, sa dosiahol vďaka dopredu posunutému umiestneniu A-stĺpika a predĺženému rázvoru. Výrazný dizajn C-stĺpika pri štvordverovom modeli dodáva vozidlu eleganciu kupé, pričom zdôrazňuje prítomnosť dobre využiteľného kufra.

Dizajn interiéru
Dizajnéri interiéru sa zamerali na pocit priestrannosti a komfortu v kabíne. Zároveň vybrali materiály, ktoré v pasažieroch vzbudzujú pocit najvyššej kvality.
- Horizontálne usporiadaný prístrojový panel zvyšuje pocit veľkého priestoru v interiéri.
- Pasažierov obklopuje komfort, vyjadrený vizuálne materiálmi vysokej kvality, použitými v každom mieste interiéru, ako aj na dotyk príjemnými mäkčenými plastmi.
- Na športovom trojlúčovom multifunkčnom volante sú umiestnené ovládacie prvky, ktorých veľkosť bola optimalizovaná pre jednoduché ovládanie.
- Pre lepší pocit bezpečnosti sú predné operadlá vyššie o 60 mm oproti predchodcovi. Aj sedáky sú umiestnené vyššie, čo poskytuje lepší výhľad, ale aj prirodzenejší komfort sedenia. Vyššie uložené sedáky majú aj zadné sedadlá.

Motor a prevodovky
Nová Impreza využíva novú, tretiu generáciu benzínového boxer motora s objemom 2,0 litra. Spolu s výhodami plochého agregátu s protibežnými piestami prináša nižšiu spotrebu paliva a znížené emisie. Spolu s adaptáciou novej generácie prevodovky Lineartronic, ľahkou karosériou a excelentnou aerodynamikou dosahuje vozidlo najlepšiu úroveň spotreby medzi vozidlami s pohonom 4x4 v USA.

2,0-litrový DOHC benzínový motor

- Nová architektúra motora zahŕňa zmenený pomer vŕtanie/ zdvih, ktorý je výhodnejší z hľadiska spotreby paliva. Zdvih sa predĺžil, no celková šírka motora sa oproti predchádzajúcej generácii nezmenila.
- Účinnosť spaľovania zvýšila okrem kompaktnejšieho spaľovacieho priestoru aj chladená EGR (recirkulácia výfukových plynov) a optimalizácia sacích otvorov aj ventilov.
- V porovnaní s motorom s objemom 2,5 litra sa veľkosť katalyzátora zmenšila o približne 30 % pri zachovaní čistoty výfukových plynov.
- Hodnoty krútiaceho momentu v stredných otáčkach sa zlepšili práve vďaka dlhšiemu zdvihu a dvojitému systému aktívneho riadenia ventilov. Akcelerácia vozidla je teraz lepšia ako s existujúcim 2,5-litrovým motorom, výrazne sa zlepšila odozva na ľahko stlačený pedál akcelerátora.
- Zdvihový objem: 1995 cm3
- Maximálny výkon: 109 kW (148 k) pri 6200 ot/min
- Prevodovka: Lineartronic (CVT)/ 5-stupňová manuálna

Prevodovky
Najväčšími výhodami bezstupňovej prevodovky CVT, využívajúcej reťaz, sú nízka hmotnosť, malé rozmery, zníženie spotreby paliva a variabilita prevodových pomerov. Subaru pre novú Imprezu vyvinulo novú generáciu CVT prevodovky, pre ktorú používa označenie Lineartronic. Jej výhodou je ešte väčšia úspora paliva, ale aj radosť z jazdy. Pádlami pod volantom je možné radiť šesť predvolených prevodových stupňov. Odozva pri manuálnom radení predčí dokonca štandardné automatické prevodovky v športovom režime. Pri 5-stupňovej manuálnej prevodovke Subaru optimalizovalo jednotlivé prevodové stupne.

Podvozok
Impreza je známa vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami, špičkovou ovládateľnosťou, lineárnou odozvou na pokyny vodiča a predvídateľným a istým správaním na ceste. Pruženie auta však zároveň výborne filtruje všetky nerovnosti ciest. Pri novej generácii konštruktéri zvýšili pevnosť podstatných častí podvozka a vyladili pruženie smerom k ešte lepšej ovládateľnosti, živým odozvám na zámery vodiča, vylúčeniu akéhokoľvek nebezpečného správania, ale zároveň aj ku zvýšeniu komfortu.

- Použité nové ventily predných i zadných tlmičov zlepšujú odozvu vozidla na jazdné podmienky.
- Zmenila sa charakteristika predného nezávislého zavesenia typu McPherson, pre vyššiu jazdnú stabilitu sa zväčšil priemer predného stabilizátora.
- Vzadu je použité dvojité lichobežníkové zavesenie. Pre uchytenie tlmičov použili konštruktéri ako novinku sférické ložiská, podobne ako v modeli WRX STI. Výsledkom takéhoto riešenia je precíznejšie vedenie kolesa, lepšia priľnavosť pneumatík a vyššia stabilita pri priamej jazde.
- Všetky modely štandardne využívajú pneumatiky s nízkym valivým odporom.
- Modely s manuálnou prevodovkou sú vybavené asistentom rozjazdu do kopca, ktorý vyvíja brzdnú silu aj po uvoľnení brzdového pedála, aby sa uľahčil rozjazd v stúpaní.

Karoséria
- Torzná tuhosť karosérie sa zvýšila rozšíreným použitím ocele s vysokou pevnosťou v ťahu. Výsledkom je ešte lepšia ovládateľnosť a pocit úplnej kontroly nad vozidlom.
- Pridané výstuhy do zadného pomocného rámu zvýšili odolnosť voči krúteniu karosérie, čo prispieva k výbornému držaniu stopy.
- Dodatočné izolácie prispeli k excelentnej redukciu hluku, prenikajúceho do kabíny.

Bezpečnosť
- Výhľad z novej Imprezy je jeden z najlepších v segmente. Výrazné zmenšenie slepých uhlov sa dosiahlo použitím užších stĺpikov, deliacich okná predných dverí, a upevnením spätných zrkadiel priamo na panely dverí.
- Vysoko pevnostná oceľ znížila hmotnosť a zvýšila pevnosť karosérie. Tá je teraz odolnejšia voči kolízii z každého smeru.
- Predná kapota a čelná maska sú konštruované tak, aby ich štruktúra absorbovala energiu a chránila chodcov. Vysoká absorpcia energie pri náraze však nijako neznížila pevnosť priestoru pre cestujúcich v aute.
- K čelným, bočným a hlavovým airbagom pribudol kolenný airbag pre vodiča, ktorý je v štandardnej výbave všetkých modelov. Optimalizovalo sa rozloženie nárazových senzorov, pribudol aj senzor vo vnútri predných dverí, ktorý vyžadujú predpisy pre bočný náraz v USA.
- Elektronický stabilizačný systém VDC je v štandardnom vybavení všetkých modelov.
Optimalizoval sa moment a trvanie jeho zásahu a dostal aj novú riadiacu jednotku, čo umožňuje predchádzanie nebezpečenstvu na najlepšej svetovej úrovni, ale aj zachovanie potešenia z jazdy. Súčasťou systému VDC v novej Impreze je brzdový asistent.

Základné technické údaje Subaru Impreza (špecifikácia pre USA)
- Dĺžka x šírka x výška (mm): 4580 (4-dverová); 4415 (5-dverová) x 1740 x 1465
- Rázvor (mm): 2645
- Rozchod vpredu/ vzadu (mm): 1510/ 1515
- Prevádzková hmotnosť (kg): 1320 (2.0i 4-dv./ 5-dv. 5MT model)
- Počet miest na sedenie: 5
(technické údaje sú predbežné a môžu sa zmeniť)

Subaru XV Concept
Subaru XV Concept definuje novú generáciu crossoveru, poskytujúcu výnimočnú praktickosť SUV v modernej dizajnovej forme. Koncept, predstavený v svetovej premiére na autosalóne v čínskom Šanghaji, vychádza z dizajnového kľúča Protren. Ide o fúziu výrazov Professional tool a Trendy design. Vyjadruje integráciu autentickej funkčnosti a profesionálnych nástrojov pri vývoji spolu s mestským a štýlovým dizajnom.

Dizajn
Tvary vozidla spájajú typickú siluetu crossoveru s módnym imidžom. Moderný a súčasný výzor vozidla zároveň vyjadruje solídnosť, dynamiku a nezávislosť, charakteristickú pre vozidlá Subaru. Predná časť obsahuje prvky sériových modelov Subaru vrátane šesťuholníkovej prednej masky, motívu krídel a očí dravca. Hexagonálny dizajn prechádza aj do zadných partií, pričom tento motív obklopuje priezračný modrý podklad pre evidenčné číslo. Výrazne orámované lemy blatníkov sú vyjadrením funkčnosti a schopností vozidla. Kolesá z hliníkovej zliatiny využívajú kontrast čiernej, striebornej a modrého stredu, čo dodáva vozidlu štýl a výraz, ktorý vynikne pri jazde v meste, ale je aj symbolom výkonu. Karoséria konceptu, lakovaná vo výraznej farbe s názvom Electro Yellowgreen (Elektrická žltozelená) má elektrizujúci žiarivý efekt, vychádzajúci spod matnej povrchovej úpravy. Materiálom sedadiel, pevne obopínajúcich pasažierov, je striebristo-biela koža. Použitie športovej sieťoviny v určitých miestach interiéru vyvoláva pocit vysokej kvality, ale aj neformálnu náladu. Stredovej konzole dominuje veľkoplošný multifunkčný dotykový displej, do ktorého sú integrované tri obrazovky – pre navigáciu, audio a palubný počítač. Koncept využíva asistenčný systém EyeSight s dvoma kamerami, vyvinutý Subaru. Umožňuje automatické zastavenie pred prekážkou v meste, má aj funkciu adaptívneho tempomatu. Použitie stereo kamier zvyšuje presnosť zásahu elektroniky.

zväčšiť obrázok Základné technické údaje Subaru XV Concept
- Dĺžka x šírka x výška (mm): 4450 x 1800 x 1620
- Rázvor (mm): 2635
- Motor: 2,0-litrový benzínový boxer s ventilovým rozvodom DOHC
- Prevodovka: Lineartronic (CVT)
- Rozmer pneumatík: 245/45 ZR19
- Počet miest na sedenie: 5





Súvisiace články:
Symetrický pohon 4x4 - legenda v dnešnej realite (12/2010)
38 rokov symetrického pohonu všetkých kolies
Subaru menilo dejiny motorizmu
Subaru Impreza Concept (11/2010)

_______________________________________________________________________________________________

Subaru je najväčším svetovým výrobcom osobných automobilov s pohonom všetkých kolies. Značka je automobilovou divíziou japonského koncernu Fuji Heavy Industries, vyrábajúceho produkty pre sféry dopravy, letectva, priemyslu, stavebníctva i poľnohospodárstva. Filozofiou koncernu, založeného v roku 1953, je vysoká kvalita produktov, používanie pokrokových technológií a zodpovednosť k životnému prostrediu. Automobily Subaru pre európsky trh sa vyrábajú v Japonsku. Subaru je priekopníkom pohonu 4x4 v osobných automobiloch, v roku 1972 prinieslo na trh prvé sériové osobné vozidlo s pohonom všetkých kolies. Odvtedy predalo viac ako 10,5 milióna automobilov s pohonom 4x4. Značka patrí k špičke v motoristickom sporte, kde získala šesť titulov majstra sveta v rely. Importérom Subaru v Slovenskej republike je od roku 2004 spoločnosť Mikona, s.r.o.

Zdroj: Mikona, s.r.o / Subaru Press Service; TS: 26.04. 2011

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]