Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Nový Peugeot 308, 308 SW a 308 CC (03/2011)   Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 12.02.2011;

Peugeot 308 MY2011 Nový Peugeot 308 bude predstavený v svetovej premiére na autosalóne 03/2011 v Ženeve a na európsky trh sa dostane v apríli 2011. Jeho poslaním je pokračovať s úspešnej histórii rodiny Peugeotov 308, ktorých sa predalo od jeho spustenia do predaja v septembri 2007 okolo 900 000 kusov.

Rozmery 308; 308 SW; 308 CC a vlastnosti výbavy nového Peugeotu 308 sa nezmenili, čo platí pre všetky typy karosérie, z ktorých každá poskytuje priestrannú pohodlnú kabínu. Okrem technológie micro-hybride boli zoptimalizované všetky parametre, ktoré ovplyvňujú emisie CO2. Po Peugeote 508 aj nový Peugeot 308 prichádza s novou technológiou micro-hybride e-Hdi, STOP & START najnovšej generácie.

______________________________________________________________________________________________

ŠTÝL

Elegantné línie zdokonalené špičkovou technológiou
Dizajn nového Peugeotu 308 šikovnými ťahmi integruje štylistické kódy značky Peugeot. Rozmery zostali nezmenené, zatiaľ čo nové línie sú v maximálnom súlade s mechanickými vlastnosťami, aby sa zdôraznili atletické črty vozidla, pričom predná časť dodáva nový výraz "vznášajúcej sa" mriežke chladiča. Pozornosť venovaná plynulým povrchom dokazuje snahu dosiahnuť elegantný luxusný štýl. Centrálna ochranná lišta, ktorá je k dispozícii aj v čiernej lesklej farbe v jemnejšej verzii, ktorá necháva viac vyniknúť plechovú časť karosérie. To isté platí aj pre jediný vstup pre vzduch, ktorý je menší.

Peugeot 308 MY2011

Štýlové prvky zvýšili prirodzenú eleganciu, ktorá vyžaruje z nového Peugeotu 308. Ozdobný rám z brúseného chrómu zvýrazňuje jeho novú "tlamu" rovnako ako horizontálne lamely, ktoré môžu byť podľa karosérie (hatchback, CC alebo SW) lesklej čiernej farby alebo chrómované.

Spodná časť predného nárazníka opticky prispieva k rozšíreniu vozidla dojmu stabilného posadenia vozidla na vozovke. Sú v nej zabudované nové svetlomety s dvojitou funkciou (denné a polohové) v tvare bumerangu, ktoré sa menia v závislosti od verzie. Vďaka dokonalému spôsobu spracovania sú dokonale integrované a harmonicky umiestnené na hornej časti obvodu lôžka hmlových svetlometov. Pozostávajú z LED s premenlivou intenzitou a zo svetlovodu. Predstavujú charakteristický znak umožňujúci vozidlo rozoznať vo dne i v noci a ilustrujú vysokú úroveň technológie, ktorou je nový Peugeot 308 vybavený.

Peugeot 308 SW MY2011

Kapota s nosom v tvare V v hornej časti je jeden zo základných prvkov expresívnosti Peugeotu 308. Má novší dizajn, ktorý lepšie vystihuje mechanické vlastnosti a predstavuje nové prepojenie so vznášajúcou sa maskou, ktoré je v súlade s novými štylistickými pravidlami Peugeotu. Logo značky v novom štýle z dvoch materiálov, sa hrdo nesie na špičke kapoty na novom pozadí lesklej čiernej farby lemovanom chrómovanou obrubou taktiež v tvare V. Plynulá a charakteristická línia nosa je zakrivenejšia, najmä v spojnici svetlometov a kapoty. Nové svetlomety s hladkým sklom tesne lemujúce tri cylindre pripomínajú sebavedomý a zároveň rafinovaný pohľad. Peugeot 308 vybavený smerovými dynamickými xenónovými svetlometmi s pozadím v titánovej farbe má ešte hlbší pohľad zvýrazňujúci v plnej sile charakter nového Peugeotu 308.

Dynamickosť prednej masky sa preniesla aj na bočné časti vozidla. Štýlová línia začínajúca sa od podbehov predných kolies prechádza bokom karosérie, zadnými svetlami a nakoniec sa stáča smerom nadol k zadnému nárazníku a končí sa v spodnej časti. Plynulý štýl je umocnený presklenou bočnou plochou pozdĺž sklonenej línie karosérie a zadným panoramatickým sklom, ktoré sa "zahryzlo" do stĺpikov zadných bočných okienok. A nazáver, spodná línia karosérie začínajúca sa v úrovni predného nárazníka a siahajúca až po zadný nárazník opticky dotvára vzhľad karosérie Peugeotu 308. Vozidlo vďaka nej pôsobí, že vynikajúco sedí na ceste, pripravené naplno využívať svoje dynamické vlastnosti. Nové zliatinové 16 alebo 17 palcové kolesá s diamantovým efektom, prípadne 18 palcové v sivej farbe Storm pre verziu GTi podporujú celkový dojem.

Peugeot 308 CC MY2011

Tento dojem dynamickosti podporuje dizajn zadnej časti. Masívny nárazník hatchbacku prispieva k dojmu jeho robustnosti a kvality, ale taktiež športovosti vďaka dizajnérskemu prvku v tvare spojlera a dvom vloženým ozdobným prvkom, ktoré môžu byť chrómované a pripomínajú otvory koncoviek výfuku. Uprostred zadných výklopných dverí je nové logo v tvare leva, zatiaľ čo lišta z brúseného chrómu zvýrazňuje horizontálnu líniu karosérie a dodáva nový vyvážený vzhľad zadnej časti Peugeotu 308. Robustný tvar nárazníka a zadné svetlá verzie SW boli navrhnuté tak, aby poskytli voľný prístup do batožinového priestoru. Spodný nakladací prah, ktorý je výsledkom tohto dizajnu, naznačuje ľahkosť nakladania a veľký vnútorný objem. Z hľadiska estetiky horizontálna línia karosérie prechádza zadnými výklopnými dvermi v centrálnej časti, čím opticky rozširuje vozidlo. Tento dojem umocňuje ozdobná lišta evidenčného čísla vo farbe karosérie, nad ktorou je logo leva. Sila dizajnu zadnej časti sa objavuje aj pri verzii CC s dôrazom na horizontálne línie, ktoré podporujú dojem šírky. K tomuto efektu prispieva množstvo detailov: konkávny tvar prechádzajúci zadnou kapotou pod lištou, chrómovaná lišta tvoriaca rám evidenčného čísla, či difúzor v spodnej časti. Na oboch krajoch sú zadné svetlá na báze LED rubínovej farby s efektom svetelného závesu, ktoré rozširujú karosériu Peugeotu 308 CC a sú charakteristickým jedinečným znakom tohto vozidla.

Plynulý zhodnocujúci interiér
Dizajnéri si zaumienili maximálne zhodnotiť priestor v interiéri uvoľnený polovysokou konštrukciou Peugeotu 308. Navrhli preto mimoriadne naklonenú palubnú dosku takmer symetrickú voči stĺpikom čelného skla, aby dosiahli maximálny výhľad z vozidla. Na druhej strane, ich zámerom bolo navrhnúť interiér vo vysoko luxusnom štýle, so snahou dosiahnuť dojem vysokej kvality. Výsledkom je plynulá, čistá a elegantná palubná doska, ktorá poskytuje veľký priestor na ušľachtilé materiály volené podľa úrovne výbavy: pružné povrchy, poťahy z kože, chróm, čierne lakované materiály...

Peugeot 308 MY2011

Pozornosť venovaná spracovaniu a starostlivosť o pohodlie na palube vyžaruje aj z tých najmenších detailov. Podľa úrovne výbavy sú použité rôzne lišty na štrbinách dverí, ozdobné prvky na konzole, opierky prstov na volante atď. Rovnako aj špeciálne sedadlá vo verzii GTi majú červené stehy, špecifické značenie v hornej časti operadiel a hliníkovú obrúčku na volante s označením "GTi". Tónované zadné okná v kombinácii s kolesami tmavej farby (sivá Storm) a titánovou maskou svetlometov s výbojkami dodávajú tejto verzii športovú sebavedomú identitu, ktorá je v dokonalom súlade s dynamickým potenciálom motora 1.6 l THP 200 k.

V kabíne Peugeotu 308 CC nás zaujme elegancia 4 sedadiel s integrovanými opierkami a ponuka poťahu palubnej dosky z integrálnej kože v rôznych farbách, ktoré navodzujú imidž v štýle Gran Tourismo. Tento svojrázny dizajn umožňuje dosiahnuť väčší komfort sedadiel ich predĺžením poza šiju cestujúcich a prívodom teplého vzduchu (Airwave). Je radosť jazdiť v takto predĺženom kabriolete.

KOMFORT NA PALUBE

Priestranná presvetlená kabína
Kabína bola navrhnutá tak, aby sa dosiahol pocit priestoru a presvetlenosti, ktoré prevládajú a nabádajú na cestovanie na palube. Vnútorné rozmery a úsilie dizajnérov o uvoľnenie maximálneho priestoru pre cestujúcich umožnili Peugeotu 308 zaradiť sa medzi najpriestrannejšie vozidlá v danom segmente. Šírka v lakťoch na predných sedadlách dosiahla 1464 mm vo verzii hatchback a SW a 1492 mm vo verzii kupé-kabriolet. Na zadných sedadlách tieto rozmery dosahujú 1471 mm a v CC 1321 mm. Pocitu priestrannosti napomáha množstvo praktických odkladacích priestorov vovnútri Peugeotu 308. Celkovo ide o takmer 42 priestorov, ktoré uľahčujú život na palube a udržiavajú voľný priestor pre cestujúcich. Odkladacie priestory slúžia 7 cestujúcim, ktorí vďaka 2 prídavným sedadlám vzadu môžu zaujať svoje miesta na palube Peugeotu 308 SW. Okrem toho, ak si zvolia samostatné sedadlá v druhom rade, budú mať možnosť podľa potreby upravovať a nastavovať interiér vozidla. Objem batožinového priestoru ničím nezaostáva. Vo verzii SW dosahuje po kryt 674 litrov a v hatchbacku 430 litrov. Pri maximálnom využití objemov tieto hodnoty dosahujú 2 149 a 1 398 litrov vo vyjadrení ako objem vody.

V kupé-kabriolete majú 4 cestujúci k dispozícii veľký objem batožinového priestoru (465 litrov vo vyjadrení ako objem vody) v konfigurácii kupé. V konfigurácii kabriolet so sklopenou strechou zostáva v batožinovom priestore ešte 266 litrov. Treba poznamenať, že stačí 20 sekúnd, aby sa Peugeot 308 CC transformoval na dynamické kupé alebo elegantný kabriolet.

Cestujúci v Peugeote 308 hatchback a SW budú mať k dispozícii kabínu "zaliatu slnkom" prostredníctvom panoramatických striech, ktorými môžu byť jeho karosérie vybavené. Celkový presklený povrch s nimi dosahuje v hatchbacku až 4,86 m² a 5,58 m² v SW. Svetelnú intenzitu v kabíne vozidla možno regulovať pomocou elektricky navíjateľnej clony, ktorá dopĺňa túto výbavu.

Cestovanie ešte viac spríjemňuje automatická dvojzónová klimatizácia. Systém pomocou filtrov z aktívneho uhlia minimalizuje zápach uhľovodíkov v kabíne vozidla. Cestujúci budú mať k dispozcícii autorádio a telematiku na vysokej úrovni: autorádio WIP Sound, súprava hands-free Bluetooth, navigácia WIP Nav a WIP Com 3D so sklápateľnou farebnou 7 palcovou obrazovkou 16/9. V ponuke je okrem toho systém hi-fi JBL, ktorý môže byť doplnený bočnými viacvrstvovými sklami, aby sa dosiahol maximálny akustický komfort. Bez ohľadu na typ karosérie nový Peugeot 308 poskytuje radosť a komfort na palube na vysokej úrovni.

ENVIRONMENTÁLNA ÚČINNOSŤ

Hon na CO2
Jedným zo základných cieľov tohto projektu bolo znižovanie emisií CO2. To sa premietlo do snahy zvýšiť environmentálnu účinnosť na všetkých úrovniach. Boli optimalizované všetky faktory vplývajúce na spotrebu paliva:

  • Zníženie hmotnosti o 25 kg v priemere na vozidlo
  • Spustenie predaja 16" pneumatík s ultra nízkym valivým odporom
  • Používanie riadeného olejového čerpadla pri motoroch 1.6 l HDi
  • Optimalizácia činnosti alternátora pri niektorých motoroch
  • Zlepšenie činnosti posilňovača riadenia (GEP)
  • Cx rovné 0,28 pre niektoré verzie s nízkou spotrebou – rekord v segmente
  • Technológia micro-hybride e-HDi.
  • 98 g/km CO2 pri verzii 1.6 l e-HDi FAP 112 k. BMP6 - rekord v segmente (v štádiu homologácie, uvedenie na trh v lete 2011 – 104 g/km CO2 v období spustenia do predaja)


  • Technológia micro hybride e-HDi
    Po Peugeote 508 sa nový Peugeot 308 stáva druhým vozidlom značky, ktoré prichádza s novátorskou technológiou micro hybride e-HDi, STOP & START novej generácie. Táto novinka spočíva v spojení naftového motora 1.6 l HDi Euro 5 s reverzný m alternátorom, ktorý zabezpečuje funkciu "Stop and Start". Systém e-Hdi využívajúci riadenie alternátora (Volt Control) s cieľom rekuperácie energie pri spomaľovaní a hybridnú batériu na uskladnenie a využívanie energie pomáhajúcej pri rozjazde (e-booster) umožňuje:
  • znížiť o 15% spotrebu v mestskej premávke,
  • znížiť emisie CO2 o 5 g/km pri homologovanej spotrebe paliva,
  • o 40% rýchlejší štart (400 ms) ako so zrýchlenou funkciou Stop and Start,
  • aktivovať vypnutie motora od 20 km/h pri manuálnej prevodovke (8 km/h pri robotizovanej prevodovke),
  • Zlepšiť pohodu používania funkcie STOP & START (nízka hlučnosť, žiadne vibrácie).


  • Použitý reverzný alternátor druhej generácie disponuje výkonom 2,2 kW a umožňuje až 600 000 štartov. Vodič má však možnosť funkciu STOP & START vypnúť pomocou tlačidla na palubnej doske.

    1.6 l e-HDi FAP 112 k
    V snahe maximálne rozširovať technológiu e-HDi ju nový Peugeot 308 ponúka s motorom 1.6 l HDi 112 k FAP, ktorý je "srdcom modelového radu" a môže byť vybavený dvoma rôznymi prevodovkami (manuálnou alebo robotizovanou). Ide o premiéru, nakoľko technológia e-HDi bola až do súčasnosti k dispozícii iba s robotizovanou prevodovkou BVMP6. Táto nová ponuka prináša maximálnu radosť zo šoférovania predlžovaním nehlučných fáz jazdy. V spojení s manuálnou prevodovkou môže totiž dôjsť k vypnutiu motora už od 20 km/h.

    Kompletný rad motorov najnovšej generácie.
    V záujme čo možno najväčšieho obmedzovania emisií CO2 je nový Peugeot vybavený najmodernejšími motormi, či ide o benzínové (motory VTi alebo THP) alebo naftové verzie (nové motory HDi euro 5).
    Pre hatchback je k dispozícii 8 typov motorov, ako aj rôzne kombinácie s prevodovkami (manuálnou, manuálnou robotizovanou alebo automatickou, ktoré umožnia každému zákazníkovi zvoliť si to, čo mu najlepšie vyhovuje.

    4 benzínové motory Euro 5:
    1.4 l VTi 98 k s 5 stupňovou manuálnou prevodovkou
    1.6 l VTi 120 k s 5 stupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou
    1.6 l THP 156 k so 6 stupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou
    1.6 l THP 200 k so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou (výlučne pre verziu GTi)

    4 naftové motory Euro 5:
    1.6 l HDi FAP 92 k s 5 stupňovou manuálnou prevodovkou
    1.6 l e-HDi FAP 112 k so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou alebo s robotizovanou prevodovkou
    2.0 l HDi FAP 150 k so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou
    2.0 l HDi FAP 163 k s automatickou prevodovkou alebo 6 stupňovou manuálnou prevodovkou (výlučne pre Peugeot 308 CC)

    PODVOZKY

    Know-how Peugeotu
    Nový Peugeot 308, verný hodnotám značky z hľadiska radosti z jazdy, má ambíciu udržať si líderstvo v oblasti jazdných vlastností. Preto boli znovu použité prvky, ktoré robia z Peugeotu 308 referenciu:
  • Tuhá konštrukcia karosérie
  • Zavesenie predných kolies typu Pseudo Mc Pherson
  • Zavesenie zadných kolies s deformovateľnou priečkou
  • Hydraulické tlmiče s ventilmi
  • Riadenie s variabilným posilňovačom riadeným systémom s elektrickým čerpadlom
  • Kotúčové brzdy (vpredu odvetrávané) s veľkými diskami – až 302 x 26 mm
  • ABS, elektronické rozdeľovanie brzdného účinku, podpora brzdenia v núdzi a automatické rozsvecovanie výstražných svetiel v sériovej výbave
  • v závislosti od verzie ESP Bosch 8.1


  • BEZPEČNOSŤ

    Vysoká úroveň bezpečnosti v každom ohľade
    Bez ohľadu na to, či ide o bezpečnosť primárnu, sekundárnu alebo terciárnu, nový Peugeot 308 je vždy na najvyššom stupni.

    V prvom rade ide o vynikajúcu tuhosť konštrukcie, ktorá zaručuje dobrú stabilitu na vozovke a teda aj primárnu bezpečnosť. Pokiaľ ide o sekundárnu bezpečnosť, konštrukcia je dimenzovaná tak, aby odolávala aj tým najväčším nárazom, najmä vďaka trojitej deformačnej zóne v prednej časti. Použitie vysoko odolnej ocele a viacvrstvových výstuh v presne určených zónach umožnili zvýšiť úroveň ochrany cestujúcich berúc ohľad na celkovú hmotnosť vozidla. Schopnosti konštrukcie sú doplnené ponukou rôznych zádržných systémov:
    Až 8 airbagov pre hatchback a SW,
    Až 8 airbagov pre CC, z ktorých dva sú hlavové na predných sedadlách
    Vysúvateľné oblúky v CC pre prípad prevrátenia
    Trojbodové bezpečnostné pásy so zvukovou výstrahou zapnutia alebo rozopnutia
    Úchyty Isofix

    A na záver, pokiaľ ide o terciárnu bezpečnosť, nový Peugeot 308 má k dispozícii služby Peugeot Connect, ktoré slúžia na nadviazanie spojenia s asistenčným strediskom pri núdzovom volaní (Peugeot Connect SOS) alebo na vyžiadanie si opravy pri mechanickej poruche (Peugeot Connect Assistance). Tieto služby sú k dispozícii prostredníctvom jednotky Peugeot Connect alebo pomocou luxusnej telematickej výbavy WIP COM 3D, ktorá je v ponuke.

    DOPLNKY

    Kompletná ponuka
    Nová 308 ponúka množstvo doplnkov jednak pre individuálnych ako aj pre biznis klientov.

    Universal Hi-Tech
    - WiFi system on board - možnosť zdieľania s viacerými osobami
    - pripojenie 230V/USB - možnosť nabíjania rôznych elektronických zariadení (laptop, MP3 players, iPhone…)
    - Univerzálny držiak na multimediálna podporu na zadnej strane predných opierok hláv vhodný pre obrazovky do 13" (DVD readers, Netbook, mini-PC alebo iPad)

    Personifikácia
    - 2 zadné spojlery: športový model z Gti verzie a verzia s vysokou úrovňou zadného brzdového svetla
    - karbónový predný spojler
    - široká ponuka hliníkových kolies od 15" do 18"

    Bezpečnosť
    - Ochranné nálepky v chrómovej alebo v matnej čiernej
    - 3 druhy chráničov prahu dverí: kovový, chrómový alebo karbónový
    - chránič vecí uložených v batožinovom priestore 308SW

    Transport
    - nosič pre bicykle pre 4 ks bicyklov
    - a organizér batožinového priestoru s fixačnými úchytmi (pre SW)

    FARBY

    K dispozícii sú nové farby
    Nový modelový rad 308 ponúka celkovo 11 farieb, z ktorých 3 sú nové:
    - Modrá Bourrasque,
    - Modrá Philae,
    - Hnedá Terre d’ombre (v ponuke bola doteraz pre Peugeot 308 CC),
    - Biela Banquise,
    - Sivá Hurricane,
    - Vapor Grey,
    - Sivá Aluminium,
    - Sivá Shark,
    - Čierna Perla Nera,
    - Červená Babylone,
    - Perleťová biela (iba pre Peugeot 308 CC)

    ______________________________________________________________________________________________

    Súvisiace správy a články:
    Peugeot 308 (novinka 11/2007)
    Peugeot 308 SW - kombi (novinka 08/2008)
    Peugeot 308 CC (novinka 7/2008)
    Peugeot 308 RCZ (koncepčný model 09/2007)

    Zdroj: Ivana Orviská, Manager for Communication and Public relation, Peugeot Slovakia, s.r.o., TS: 09.02.2011
      

    [ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]