Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Jeep Cherokee 2.0 MultiJet Limited (06/2015)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 13.07.2015;

Dostali sme možnosť otestovať model Cherokee americkej značky Jeep. Je poháňaný talianskym naftovým motorom 2.0 MultiJet, ktorý je spojený s 9-stupňovou automatickou prevodovkou. testoval Karol Zechmeister





Futuristický indián

V 19. storočí belosi násilne vyhnali indiánov z kmeňa Cherokee z ich územia a v 20. storočí po nich pomenovali produkt dennej potreby. Aj takéto fakty prináša história severoamerického kontinentu.

Model začal písať svoju históriu v roku 1974. Na Slovensku evidujeme ako prvú typovú radu XJ v roku 1993. V roku 2001 nasledoval typový rad KJ , v roku 2008 typový rad KK , aby v roku 2014 prišla do predaja aktuálna generácia.

Exteriér
Dizajnéri si toho teda dovolili dosť. Hlavne vpredu prevažujú odvážne kúsky, na Jeep priam nezvyčajné. S niečím takmer na vlas rovnakým prišiel Citroën na modely C4 Picasso. Akoby tie dve odlišné vozidlá z opačných brehov Atlantiku navrhoval jeden človek. Treba spomenúť, že Citroën s týmto dizajnom prišiel o pár mesiacov skôr. Prednej skupine svetiel dominuje dlhý a úzky LED pás svetiel navrchu, ktorý v sebe ukrýva aj smerové svetlá. Nižšie sú hlavné svetlomety a pod nimi hmlové. Čiže vozidlo nemá dve „oči“, ale štyri. Rozpačitý dojem zmierňuje čierna výplň hlavných svetlometov, ktoré sa tým pádom dostávajú opticky do úzadia voči LED pásu. Je to atypické, ale zároveň dynamické a moderné. U Citroënu celkom bežné, u Jeepu odvážne.

Maska chladiča však jasne dáva najavo príslušnosť k značke so svojimi vertikálnymi otvormi tak typickými pre Jeep. Majú chrómový obvod a nie sú úplne kolmé, vydúvajú sa vpred. Chrómovú obruč má aj spodný otvor v nárazníku a bočné presklenie. Neeurópske sú leštené disky kolies, ďalší znak, že vozidlo má v kolónke Birthplace uvedené USA. Zboku zaujme nápis Cherokee na predných dverách a spodná hrana ich presklenia, ktorá smerom vzad najprv klesá a potom stúpa.

Čierne oplastovanie tiahnuce sa po celom obvode vozidla je jasným terénnym znakom. Zadné skupinové svetlá sú opticky vsadené do skla. Hmlové svetlá sú zase súčasťou nárazníka. Streche dominujú strieborné nosiče a anténa v tvare žraločej plutvy. Karoséria sa svojim tvarom nijako nevymyká iným vozidlám v triede. Je to typické SUV. Pôsobí robustne a sebavedomo. A pekná červená farba Deep Cherry Red sa mu náramne hodí.

Interiér
Po usadnutí do širokých kožených sedadiel s vygravírovaným nápisom Jeep zaujme hrubý veniec multifunkčného koženého volantu. Tlačidlami vľavo sa ovláda telefón a prepínajú údaje na farebnom multifunkčnom displeji medzi otáčkomerom a rýchlomerom. Spárovanie so smartfónom prebieha rýchlo a intuitívne a displej ponúka peknú grafiku so zaujímavými detailami. Tak napr. v kolónke Trip Info je ako podklad použitá mapa kontinentov. Tlačidlami vpravo sa ovláda tempomat. Hlasitosť audiosústavy sa reguluje kolískovým tlačidlom na zadnej strane volantu. Aj stredový dotykový displej musím pochváliť. Disponuje peknou grafikou, kvalitným rozlíšením a chválitebnou odozvou na dotyk. Menu je prehľadné a ponúka všetky potrebné informácie vrátane zabudovanej navigácie. Súčasťou obráteného lichobežníka orámovaného striebornou lištou sú aj výduchy po stranách a skupina tlačidiel (aktivovanie automatického parkovacieho systému, výstražných smeroviek, kontroly opustenia jazdného pruhu a vypnutie parkovacách senzorov a systému varovania pred čelným nárazom).

Pod týmto zoskupením sú tlačidlá ovládania ventilácie a audiosústavy. Chválim ich veľkosť. Je tu aj šikovná možnosť Screen Off, ktorá v noci vypne stredový displej, aby neosvetloval vodiča. Nižšie je už len šikovný odkladací priestor, akoby určený pre smartfón, a vstup na SD kartu, USB, Aux a zapaľovač. Stredová lakťová opierka ukrýva okrem 12 V zásuvky a ďalšieho USB vstupu, zaujímavosti v podobe indukčnej platne pre bezdotykové nabíjanie smartfónu a kolmo uložený CD prehrávač.

Odkladacích možností je tu dosť. Okrem už spomenutých je malá schránka pod tlačidlami ovládania svetiel a navrchu v strede prístrojovej dosky. Samozrejmosťou je odkladacia možnosť pred spolujazdcom. Do dverí sa zmestí 1,5-litrová plastová fľaša.

Vzadu sa sedí vyššie ako vpredu. Za sebou sedím dosť stiesnene (meriam 195 cm). Menší kolegovia si sťažovali akurát na miesto nad hlavou. Vďaka panoramatickému sklenenému oknu je toho miesta naozaj málo. Ale výhľad na oblohu, stromy a domy potešia nejedného detského cestujúceho. Predná časť okna je výklopná a otvárateľná, roletka a všetko funguje elektricky a jednodotykovo. Zadní cestujúci majú k dispozícii lakťovú opierku s držiakmi na nápoje a 230 V zásuvku. Sedadlá sú delené a posuvné, operadlá sú nastaviteľné. Zakrytie vzniknutej medzery medzi operadlami a batožinovým priestorom je zabezpečené krytmi prichytenými o tyčky hlavových opierok.

Tlačidlo otvárania zadného veka je nízko - cena za dizajn vozidla. Batožinový priestor patrí medzi tie menšie v triede. Kryt priestoru tiež neradím medzi najlepšie. Po otvorení jeho časť značne zasahuje do priestoru. Čiže aj pri nakladaní len malej batožiny je nutné kryt odsunúť dopredu. Tlačidlo elektrického zatvorenia veka sa nenachádza na ňom, ale na ľavej bočnici. Na toto riešenie sa dá rýchlo zvyknúť.

Motor, prevodovka a dojmy z jazdy
Otváranie prednej kapoty je perfektné, nehrozí tu žiadne hľadanie páčky. Takto by to mali mať všetky autá, v strede a odistenie pri zdvihnutí kapoty. Po jej otvorení zisťujem, že Američanovi bije talianske srdce. Naftový motor s označením 2.0 MultiJet II s maximálnym výkonom 125 kW slúži aj na pohon Fiatu Freemont. Svoje výkonové maximum dosahuje pri 4000 ot./min. Maximálny krútiaci moment činí 350 Nm pri 1750 ot./min. Spojený je s 9-stupňovou automatickou prevodovkou. Poháňané sú všetky štyri kolesá systémom Jeep Active Drive I. Jedná sa o aktívny pohon s prerozdeľovaním hnacej sily medzi jednotlivé kolesá.

Motor je kultivovaný a hlučný je len vo vysokých otáčkach, kam ho bohužiaľ prevodovka pri dynamickej jazde posiela. Pri písmenku D na displeji sa počas jazdy nezobrazuje zaradený stupeň, takže pri náhlom zrýchlení neviem odsledovať podradenie. Ale je značné, lebo otáčky vyletia takmer do červeného, pardon v tomto prípade do oranžového, pásma. Pri plynulom rozbiehaní v meste radí prevodovka uspokojivo, ale citeľne. Pri jazde plnej brzdení a následných zrýchlení akoby niekedy nevedela, ktorý z tých deviatich stupňov zaradiť. Zaradený stupeň je vidieť len pri sekvenčnom radení pákou.

Pri vcelku mohutnej prevodovej páke je otočný ovládač systému Selec-Terrain. Pri volení jednotlivých režimov je cítiť slabé trhnutie vozidla. Na výber sú štyri režimy – Auto, Snow, Sport a Sand/Mud. Tu musím pochváliť zobrazenie vozidla na displeji medzi budíkmi. Pri režime Auto je tam samotný Cherokee, pri režime Snow na auto sneží, pri režime Sport je za vozidlom šachovnicová vlajka a pri Sand/Mud je auto zašpinené. Samotný systém Selec-Terrain elektronicky koordinuje 12 podsystémov, čim vozidlu poskytuje lepšiu ovľádateľnosť. Konkrétne optimalizuje pohon všetkých kolies, elektronickú kontrolu bŕzd, elektronickú kontrolu stability ESC a riadiace jednotky motora a prevodovky. Bežne človek samozrejme jazdí v režime Auto. Pri režime Sport drží systém otáčky motora vyššie a auto tak lepšie reaguje pri potrebe náhleho zrýchlenia. Okrem toho je stabilizačný systém nastavený pre možný väčší preklz kolies. Režim Snow sa v horúcom júni vyskúšať nedal. Ten minimalizuje preklz kolies na klzkom povrchu. A v režime Sand/Mud je elektronika nastavená pre čo najväčší záber kolies.

V meste pri rýchlosti 50 km/h sú otáčky motora 1400 / min. Po krátkej, cca 5 km dlhej, jazde do práce som dosiahol spotrebu 8,6 l / 100 km. V špičke, pri posúvaní v zápche, sa spotreba dostala na hodnotu 10,2 l / 100 km. Pri využití mestského obchvatu som dosiahol najnižšiu spotrebu v meste 7,9 l / 100 km. Pri mimomestskej rýchlosti 90 km/h sú otáčky 1500 ot./min. a najnižšia spotreba bola 7,1 l / 100 km. V rýchlosti 130 km/h „točí“ motor 1750 ot./min., čo je presne hodnota, pri ktorej je dosahovaný maximálny krútiaci moment. Takže ani akcelerácia z tejto rýchlosti nerobí vozidlu žiadny problém. Test som ukončil s priemernou spotrebou 8,5 l / 100 km.

Počas používania vozidla vodič objavuje zaujímavé detaily odkazujúce na históriu značky. Jeep je na ňu patrične hrdý a dáva to jasne najavo. Na volante je nápis SINCE 1941, háčiky v batožinovom priestore majú tvar prednej masky chladiča so svetlometmi, ktorá je typická pre pôvodný Jeep Willys z roku 1941. A práve na tento model je tu tých odkazov viac. Na spodnej hrane čelného skla je jeho silueta a pri aktivovaní automatického parkovacieho systému sa zobrazí Cherokee, ako hľadá voľné miesto práve medzi Willysmi. Pekné a podarené. Čo nemôžem pochváliť sú praskajúce zvuky smerujúce zozadu z miesta strešného okna. Pri jazde po nespevnenej ceste je praskanie ešte výraznejšie. Ale napríklad prístrojová doska nevydala počas testu ani jediný zvuk. Jej celá vrchná časť je tvorená veľmi mäkkým plastom príjemným na dotyk.

V horúcich dňoch potešilo ventilovanie predných sedadiel. Pri spustení sa ozve malé cvaknutie z prístrojovej dosky. Aj samotné vetranie je celkom počuť. Chlad je cítiť najmä v bedrovej oblasti, menej pri stehnách a hore pri lopatkách vôbec. V zime určite poteší odmrazenie čelného skla v mieste stieračov a vyhrievaný volant. Celoročne zasa cúvacia kamera s aktívnymi pomocnými čiarami a napr. aj prehrávanie hudby z USB média. Za výbavu si zaslúži Cherokee jednotku.

Podvozok
Značka Jeep vyrába od začiatku vozidlá určené do terénu. Cherokee síce nemá pevný rám, čiže ani veľké terénne ambície, ale zvládne toho dosť. Vzadu je štvorprvková náprava a naladenie tlmenia je komfortné. Vozidlo sa príliš nenakláňa a je stabilné aj pri svižnej jazde. Naše cesty filtruje veľmi dobre. Testovaný pohon má názov Jeep Active Drive I. Automaticky si rozdeľuje krútiaci moment medzi nápravy, pričom základný pomer je 100:0 v prospech prednej nápravy. V režime Sport sa pomer upraví na 60:40, vtedy zadné kolesá prispejú k lepšiemu prejazdu zákruty. Svetlá výška je 168 mm, čo nie je nič svetoborné. Kto chce zdoľávať väčší terén mal by radšej siahnuť po verzii Trailhawk. Tá ponúka svetlú výšku 221 mm, pneumatiky s väčším bočným profilom, uzávierku zadného diferenciálu aj redukciu. Alebo možno postačí rovnaká konfigurácia ako testovaná len s pohonom Active Drive II, ktorý má navyše redukciu zlepšujúcu trakciu v nízkych rýchlostiach a režim Neutral pre ťahanie. Avšak bežnú lesnú cestu, nejaké to stúpanie, malý brod zvládne aj verzia Limited s pohonom Active Drive I.

Bezpečnosť
V testoch Euro NCAP dosiahol Jeep Cherokee v roku 2013 plný počet piatich hviezd. Za ochranu dospelých cestujúcich získal 92 %, za ochranu detí taktiež 79 %, za ochranu chodcov 67 % a za bezpečnostné systémy 74 %.

Okrem bežných systémov ako ABS a ESC aj systémom minimalizujúcim riziko prevrátenia a stabilizačným systémom pre ťažné zariadenie. Je tu aj menej bežný kolenný airbag vodiča a aktívne hlavové opierky. Príplatkový Technologický paket za 2100 € pridáva najmodernejšie systémy, chýba snáď len čítanie dopravných značiek. Adaptívny tempomat sa ovláda jednoducho a funguje spoľahlivo. Vodič si nastaví odstup, aký má vozidlo dodržiavať od vozidla vpredu, a systém sám pribrzďuje a pridáva plyn. Dokáže vozidlo úplne zastaviť, na rozbeh už ale potrebuje impulz do pedála. Dobrý pomocník, len niekedy nereaguje tak, akoby reagoval sám vodič. Ak sa napr. približujem ku križovatke a vozidlo vpredu zmení pruh, Jeep začne zrýchľovať aj napriek tomu, že na križovatke stojí iné auto.

Udržiavanie v jazdnom pruhu funguje taktiež uspokojivo. Ak systém načíta bočné čiary a vozidlo sa k nim priblíži, impulzmi do volantu sa snaží udržať vozidlo v pruhu. Asi po troch zásahoch vás systém vyzve venovať sa riadeniu vizuálne aj akusticky. Na vozidlo v mŕtvom uhle upozorňuje rozsvietený žltý trojuholník v spätnom zrkadle.

Obstarávacia cena (spracované dňa 11.06.2015 z aktuálneho cenníka, ceny vrátane DPH)

Základná cena modelu:
Cherokee 2.0 MultiJet (103 kW) Longitude M6 FWD
32.290,50 €
Cena testovanej verzie bez príplatkov:
Cherokee 2.0 MultiJet (125 kW) Limited A9 AWD
43.025,50 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
Cherokee 2.0 MultiJet (125 kW) Limited A9 AWD
49.355,50 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
ESC, asistent rozjazdu do kopca, Hill descent control - asistent pre zjazd z kopca, systém trakčnej kontroly, systém minimalizujúci riziko prevrátenia, stabilizačný systém pre ťažné zariadenie, ABS, pokročilé viacstupňové predné airbagy, aktívne hlavové opierky, kolenný airbag vodiča, imobilizér, doplnkové bočné airbagy pre predné sedadlá, senzor zapnutia zadných bezpečnostných pásov, stropné airbagy pre oba rady sedadiel, elektrické uzamknutie volantu, stierače s dažďovým senzorom, automatické uzamykanie vozidla po rozjazde, senzor zapnutia predných bezpečnostných pásov, adaptívne brzdové svetlá, hmlovky s prisvecovaním do zákrut, automatické rozsvietenie svetlometov (svetelný senzor), tempomat, systém monitorovania tlaku pneumatík, denné LED svetlá, čítacie lampičky, Paket Parkovanie (vonkajšie zrkadlá el. sklopné, multifunkčné, vonkajšie zrkadlá el. ovládateľné, predný a zadný parkovací asistent), alarm, zadná parkovacia kamera, otvorený diferenciál zadnej nápravy, riadenie trakčnej kontroly SELEC-TERRAIN, Stop-Štart systém, elektronická parkovacia brzda
Interiér:
interiér Prémium, zadné sedadlá - sklopné, posuvné, delené v pomere 60/40, vonkajší senzor teploty a kompas vonkajšie spätné zrkadlá s integrovanými smerovkami, elektrické otváranie palivovej nádrže, sedadlo spolujazdca manuálne nastaviteľné v 6 smeroch, operadlo sedadla spolujazdca sklopiteľné do roviny, výškovo nastaviteľné bezpečnostné pásy, háčiky v batožinovom priestore, sieťka na uchytenie batožiny, upevňovacie oká v batožinovom priestore (8ks), koberce pre predný a druhý rad sedadiel, systém usporiadania batožinového priestoru (Jeep cargo management system), roleta batožinového priestoru, kapsy na mapy v predných sedadlách, zadná lakťová opierka s držiakom nápojov, zadné stropné madlá, držiáky nápojov s osvetlením, elektrochromatické spätné zrkadlo s integrovaným mikrofónom pre Uconnect, osvetlené kozmetické zrkadlo v slnečných clonách, dvojzónová automatická klimatizácia so senzorom vlhkosti, elektricky ovládané okná s funkciou otvárania/zatvárania jedným dotykom na strane vodiča, vyhrievané predné sedadlá, sedadlo vodiča el. ovládateľné v 8 smeroch, bedrová opierka na strane vodiča el. ovládateľná v 4 smeroch, elektrické otváranie piatych dverí, osvetlenie piatych dverí, vnútorné osvetlenie LED (kľučky, kapsa na mapu, stredová konzola), osvetlenie batožinového priestoru, pozdĺžne a výškovo nastaviteľný volant, výduchy klimatizácie pre predné a zadné sedadlá, 12V zásuvka, zásuvka 12V v batožinovom priestore, Paket Elektronika (zásuvka 230V/50Hz, bezkľúčový vstup a štart), Paket Luxus (kožené sedadlá Prémium - sedadlá s bočnou oporou tela, ventilácia predných sedadiel, ukladací priestror pod sedadlom spolujazdca, vonkajšie zrkadlá el. sklopné, multifunkčné, vonkajšie zrkadlá el. ovládateľné, stierače s dažďovým senzorom, pamäť nastavení vonkajších spätných zrkadiel, pamäť nastavenia rádia / sedadla vodiča / spätných zrkadiel / kúrenia a klimatizácie, bi-xenónové svetlomety (HID), ostrekovače svetlometov, automatické nastavenie výšky svetlometov, automatické svetlomety), bezdotyková nabíjačka, mediálne centrum na stredovej konzole - USB/AUX/čítačka SD kariet, palubný počítač – EVIC, 6 reproduktorov, Uconnect multimediálny systém s 8,4'' farebným dotykovým displejom, DAB rádiom a hlasovým ovládaním Bluetooth handsfree, Uconnect Hands-free komunikačný systém - hlasové ovládanie, audio Jack In-Out pre mobilné zariadenia, CD prehrávač, USB port pre nabíjanie, audioovládanie na volante, kožou potiahnutá hlavica radiacej páky, kožený volant, prístrojový panel so 7" plnofarebným TFT displejom, sedadlá v koži, ISOFIX pre detské sedačky, zadné hlavové opierky, sada na opravu defektu
Exteriér:
LED koncové svetlá, bočné osvetlenie karosérie integrované do vonkajších spätných zrkadiel LEC, čierne rámčeky svetlometov, 18" leštené disky z ľahkých zliatin s pneumatikami 225/55 R18, tmavé zadné okná, vonkajšie spätné zrkadlá s krytom vo farbe laku vozidla, chrómované obruby bočných okien, kľučky dverí vo farbe laku vozidla, chrómované prvky na prednej mriežke chladiča, chromované pozdĺžne strešné nosiče, dvojité chrómované koncovky výfukov, anténa v tvare žraločej plutvy vo farbe karosérie
Výbava za príplatok k základnej cene: • Technologický paket: pokročilý brzdový asistent, vonkajšie zrkadlá el. sklopné, multifunkčné, vonkajšie zrkadlá el. ovládateľné, asistent udržiavania v jazdnom pruhu Plus, svetlomety SmartBeam, systém varovania pred čelným nárazom, adaptívny tempomat + funkcia stop&go, zadná parkovacia kamera, monitoring mŕtveho uhla a detekcia kríženia dráhy za vozidlom, predný a zadný parkovací asistent pre pozdĺžne a kolmé parkovanie ParkSense = 2.100 €
• dvojdielna panoramatická strecha s el. posuvnou prednou a fixnou zadnou časťou, s el. ovládanou slnečnou clonou = 1.450 €
• plnohodnotné rezervné koleso = 200 €
• Fajčiarska sada: vyberateľný popolník, cigaretový zapaľovač = 30 €
• Paket Zima: celoročné gumové koberce, vyhrievaný volant, odmrazovanie predných stieračov = 250 €
• navigácia = 1.450 €
• lak - metalíza = 850 €


Porovnanie s konkurenciou (spracované: 12.06.2015 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

Kritéria su jasné - naftové SUV s pohon 4x4 a automatickou prevodovkou. Dvaja Japonci a Angličan sa dostali do tabuľky, ostatných môžem len spomenúť. Prémiové značky ponúkajú modely Audi Q5, BMW X3, Mercedes-Benz GLK a Volvo XC60. Medzi ďalších konkurentov radím Hyundai Santa Fe, VW Touareg a Toyotu RAV4. Nissan X-Trail sa neponúka v spomínanej konfigurácii. Za zmienku určite stojí aj nová Kia Sorento. Jeep tvorí svojou cenou akýsi stred medzi klasickými a prémiovými značkami.

Značka / model Jeep Cherokee Honda CR-V
Mazda CX-5 Land Rover Discovery Sport
Motor 2.0 MultiJet 1.6 i-DTEC 2.2 Skyactiv-D 2.0 TD4
Stupeň výbavy Limited Executive Revolution TOP HSE Luxury
Pohon 4x4 4x4 4x4 4x4
Zdvihový objem motora 1956 1597 2191 1999
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4 R/4
Preplňovanie áno áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 125/4000 118/4000 129/4500 132/3500
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 350/1750 350/2000 420/2000 430/1750
Prevodovka automatická
9-stupňová
automatická
9-stupňová
automatická
6-stupňová
automatická
9-stupňová*
Max. rýchlosť (km/hod) 192 197 204 188
Zrýchlenie (s) 10,3 10,6 9,4 10,4
Priemerná spotreba (l/100 km) 5,8 5,1 5,5 6,1
Emisie CO2 (g/km) 154 134 144 159
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1878 1653 1540 1765
Dĺžka (mm) 4624 4605 4555 4599
Šírka (mm) 1859 1820 1840 2069
Výška (mm) 1670 1680 1710 1724
Rázvor (mm) 2700 2630 2700 2741
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru (l) 412 518 503 479
Záruka 5 rokov / 100.000 km 3 roky / 100.000 km 3 roky / 100.000 km 5 rokov / bez obmedzenia km
Cena modelu bez príplatkov (€) 45.290 37.590 35.900 55.673
Akčná cena (€) 43.025,50 36.590 - -
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 49.355,50 38.899 37.943 60.950
* príplatok 2.369 €

Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu (len orientačné):

  • Honda CR-V
  • má naviac: páčky radenia pod volantom, el. nastaviteľná bedrová opierka predného spolujazdca, automatické sklápanie zadných sedadiel jedným pohybom, 7 reproduktorov (Cherokee má 6)
    nemá: elektrická parkovacia brzda, volič jazdných režimov, kolenný airbag vodiča, klimatizované predné sedadlá, Štart-Stop systém, pamäť pre nastavenie spätných zrkadiel, automatický parkovací systém

  • Mazda CX-5
  • má naviac: 9 reproduktorov (Cherokee má 6), el. nastaviteľné sedadlo predného spolujazdca, LED svetlomety (Cherokee má bi-xenónové)
    nemá: pamäť pre nastavenie spätných zrkadiel, volič jazdných režimov, kolenný airbag vodiča, el. ovládané veko batožinového priestoru, automatický parkovací systém

  • Land Rover Discovery Sport
  • má naviac: airbag pre ochranu chodcov, 11 reproduktorov (Cherokee má 6), 19-palcové disky kolies (Cherokee má 18-palcové)
    nemá: adaptívny tempomat


    Záverečné hodnotenie

    Kto sa chce odlišovať kúpou amerického auta, toho Cherokee nesklame. Je to najextravagantnejší Jeep v ponuke. Dizajnom jednoznačne vyčnieva nad ostatnými konkurentmi, hlavne predkom. Pochvalu si zaslúži za ergonómiu. Pekné detaily odkazujúce na históriu značky sa musia páčiť snáď každému. Motor je dostatočne výkonný, ponúka dobrú dynamiku. Práca 9-stupňovej automatickej prevodovky nie je najlepšia. V tomto prípade by bolo asi menej viac. Batožinový priestor nepatrí medzi najväčšie a strešné panoramatické okno by som kvôli praskaniu počas jazdy oželel. Inak vozidlo ponúka pocit bezpečia a robustnosti. Vyznačuje sa vyváženými jazdnými vlastnosťami. A samozrejme nesklame ani v teréne na nespevnenej ceste.

    Fotogaléria



    Ostatné testy značky Jeep:
    Test Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD Overland (12/2011)


    Dňa: 13.07.2015
    Redaktor: Karol Zechmeister
    Foto: Karol Zechmeister
      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]