Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
prezentácie noviniek: Nové Volvo XC90 na Slovensku (04/2015)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 17.04.2015;

V pozadí osvetlený Slavín a v popredí bielou plachtou zahalený nový model švédskej značky Volvo. Takýto pohľad sa nám naskytol na predstavení novej generácie modelu XC90.

Predchádzajúca generácia XC90 vydržala na Slovensku v predaji neuveriteľných 12 rokov. Druhá generácia znamená pre značku začiatok novej kapitoly. Po odhalení nám hneď bolo jasné, že by to mohla byť kapitola naozaj úspešná.

Nová generácia sa vyznačuje výraznou prednou časťou s krátkym previsom. Zaujme masívny znak výrobcu v maske chladiča, kde známa šípka smeruje do uhlopriečnej linky. Vďaka Full LED svetlám so svietiacim ležatým písmenom T si toto vozidlo buduje rešpekt konkurencie. Podobne ako si Thor svojim kladivom budoval rešpekt u obrov. Bočná rozmerná línia dáva jasne najavo, že sa jedná o jeden z najväčších SUV modelov na trhu.

Zadné svetlá s výraznou a modernou vnútornou grafikou veľmi vkusne dotvárajú zadnú líniu vozidla. 20-palcové dvojfarebné disky kolies sú už len čerešničkou na torte. Z vozidla vyžaruje sebavedomie a modernosť. Nový dizajnový štýl značky uvidíme aj na nových modeloch, ktoré boli na predstavení spomenuté. Máme sa tešiť na model S90, nástupcu modelu S80, ktorý bude mať aj kombi verziu V90 a V90 Cross Country. Ďalej prídu do predaja modely V60 Cross Country a bezkonkurenčný S60 Cross Country – sedan s offroad úpravou totiž neponúka žiadna konkurencia.

Ale vráťme sa k modelu XC90. Vo vnútri bolo 7-miest. Priestor na nohy v treťom rade je na túto triedu primeraný, skôr nás zaujalo, že aj v tomto usporiadaní ostalo dostatok miesta na prípadnú batožinu. O mieste v druhom rade je zbytočné polemizovať. Tu je miesta dostatok vo všetkých smeroch. Sedadlá sú posuvné a stredová lakťová opierka skrýva držiaky nápojov. Vďaka panoramatickému strešnému oknu majú cestujúci perfektný výhľad na oblohu. Ventilácia sa tu ovláda na dotykovom displeji medzi prednými sedadlami.

Nový dizajnový štýl sa prejavil aj na prístrojovej doske. Nová architektúra spája jednoduché tvary so špičkovou technológiou. Prístroje pred volantom zobrazujú množstvo informácií na displeji. Oveľa zaujímavejší je však stredový displej resp. tablet. Na dotyk reaguje bezchybne, menu systému je prehľadné a dosť obsiahle. Rozlíšenie a farebný podklad sú špičkové. Práve toto budú pravdepodobne nasledovať aj iní výrobcovia. Minimum tlačidiel a veľký centrálny displej. Čas ukáže ako si to budú pochvaľovať zákazníci. Napr. zmeniť teplotu kúrenia alebo smer fúkania ventilácie si bude vyžadovať od vodiča väčšiu pozornosť ako s klasickými ovládačmi. Ale doba si to vyžaduje, tak sa musíme prispôsobiť. Vedľa prevodovej páky je zakrytý odkladací priestor a pred ňou jeden menší. Precízny chod roletky, ktorá tento priestor zakrýva je prémiový. Niečo sa dá odložiť aj pod lakťovú opierku a do schránky pred spolujazdcom, ktorá sa otvára tlačidlom pred pákou. Veľmi pekný detail je bezrámové spätné zrkadlo so zabudovaným kompasom. Podarených detailov je tu však viac. Napr. ovládače s diamantovým dizajnom, švédska vlajka v podobe štítku na sedadle alebo rok 1959 vyrazený na zámku bezpečnostného pásu. Práve v roku 1959 si dalo Volvo tento bezpečnostný prvok patentovať.

Na palube vystevného kusu bol ja špičkový audio systém Bowers & Wilkins. Efektne pôsobil jeho stredový reproduktor na prístrojovej doske. Za volantom si nájde vďaka širokej možnosti nastavenia sedadla a volantu vhodnú polohu každá postava. Ergonómia je výborná. Toto všetko robí pobyt na palube veľmi príjemným.

Zdvihli sme aj prednú kapotu. Otváranie nás trochu potrápilo, zámok je trochu schovaný na pravej strane. Úhľadne poskladaný motor D5 pôsobil v priestore naozaj malo. Na pohon slúžia výhradne 4-valcové preplňované motory spojené s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Aj toto patrí k dobe. 8- a 6-valcové motory odišli do histórie. Naftové motory sú dva: D4 (140 kW) a vystavená verzia D5 AWD (165 kW). Benzínová ponuka zahŕňa motory T5 (187 kW) a T6 (235 kW). Verzia T8 AWD Twin Engine je Plug In hybridná (235 kW + 60 kW).

Ceny začínajú na sume 50 000 € (D4 Kinetic) a končia na sume 80 200 € (T8 AWD R-Design). Najlacnejšia benzínová verzia stojí 55 300 € (T5 AWD). Výbavové stupne sú štyri – Kinetic, Momentum, Inscription a R-Design. Štandardne 7-miestna je len verzia T8. Pri ostatných motoroch je príplatok za ďalšie dve miesta 1500 €.

Tak, ako sme sa my pozerali zvrchu na mesto pod nami, tak sa možno tento model bude pozerať na konkurentov. Na Slovensku si ho už ževraj objednalo 31 ľudí. A to je len začiatok...

Kompletný cenník nového modelu Volvo XC90

Fotogaléria


Dňa: 17.04.2015
Text: Karol Zechmeister
Foto: Karol Zechmeister, Volvo Cars

  

[ Späť na prezentácie noviniek | Zoznam sekcií ]