Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
prezentácie noviniek: Opel Corsa (12/2014)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.čík, 23.12.2014;

Presne týždeň pred Vianocami predstavil novinárom slovenský dovozca automobilov značky Opel novú generáciu úspešného modelu Corsa. Trio horúcich noviniek v segmente je tak po uvedení novej generácie Škoda Fabia a Hyundai i20 kompletné a k dispozícii v slovenských showroomoch.

zväčšiť obrázok Nová generácia modelu Corsa prichádza už ako 5-ta v poradí a nesie typové označenie E. Spoločne s Astrou patrí Corsa k najväčším bestsellerom značky. Počas svojej doterajšej 32-ročnej éry sa z jej štyroch generácií predalo celkovo 12,4 miliónov kusov, čo hovorí samo za seba. Aktuálna 5-ta generácia sa tak bude snažiť nadviazať na úspechy svojich predchodcov.

Aj keď výrobca netají, že ide vlastne o "prefackanú" štvrtú generáciu postavenú na rovnakom technickom základe a karosérii, podľa slov dovozcu nie je žiadny diel z predchádzajúcej generácie použitý v tej aktuálnej a všetky časti boli ešte vylepšené. Podobnosť sa pri pohľade na karosériu nedá uprieť, najmä pri pohľade zboku. Dokazujú to aj celkové rozmery, ktoré sa zmenili len v milimetroch vďaka drobným zmenám na nárazníkoch. Zvonku je tak Corsa rozlíšiteľná najmä vďaka novej lichobežníkovej maske chladiča s dominantnou chrómovanou lištou so znakom značky uprostred a väčším reflektorom s LED denným svietením a tradičným "wing" motívom. Zmenili sa aj zadné skupinové svetlá, ktoré sú po novom umiestnené horizontálne, vďaka čomu pôsobí nová Corsa širšie.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Po usadnutí za volant sa ale situácia mení, Corsa novej generácie dostala kompletne nový a moderný "trendy" interiér s kombináciou mäkčených a tvrdých plastov na palubnej doske (nová Škoda Fabia už mäkčené nedostala), ktorý čerpal inšpiráciu u Adama. Pochváliť musím dobré dielenské spracovanie a slušný priestor. Opel myslel aj na konektivitu a k dispozícii je multimediálny systém IntelliLink so 7-palcovým (17,8 cm) dotykovým farebným displejom v dobrom dosahu vodiča, na ktorý môže z pripojeného smartfónu prenášať obraz navigácie, prehrávať hudbu z internetového rádia a podobne. K novinkám patrí aj nový prehľadnejší displej na prístrojovom paneli s lepším rozlíšením s bielymi znakmi na čiernom pozadí, ktorý nahradil roky používaný s červeným fontom.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Súčasťou prezentácie bola aj krátka jazda na prvé zoznámenie. Z ponuky pristavených vozidiel som si vybral Corsu vybavenú úplne novým litrovým preplňovaným benzínovým trojvalcom s výkonom 85 kW (115 k), ktorému mimochodom asistuje aj slabší a úspornejší variant s výkonom 66 kW (90 k) vo verzii ecoFLEX. Kompaktný celohliníkový motor 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo je vybavený protibežným vyvažovacím hriadeľom a samozrejme spĺňa emisnú normu Euro 6. S týmto novým agregátom sa kombinuje taktiež nová 6-stupňová manuálna prevodovka. Ihneď po naštartovaní ma milo prekvapil veľmi tichý chod motora bez prenosu vibrácií do interiéru. Som zvedavý ako to bude s dynamikou a chodom v premávke. Zaradím jednotku a vyrážam. Výborná dynamika bez turbo efektu sa dostavuje už pod hranicou 2000 ot./min. a plynulo graduje až do červeného pásma otáčok. Výraznejší záťah sa dostavuje až nad hranicou 3000 ot./min., ale na bežné jazdenie je záťah aj v nižšom pásme otáčok absolútne dostatočný. Zvukový prejav motora nie je nepríjemný ani vo vyššom pásme. Pochváliť musím však aj novú prevodovku s primeranou dĺžkou dráh a presným radením. Naladenie podvozka je komfortné a veľmi dobre si rozumie s našimi rozbitými cestami. Pri ostrejšej jazde sa Corsa napriek miernej nedotáčavosti správa sebaisto, na všetko však dozerá štandardne montovaný stabilizačný systém ESP. Subjektívne sa mi zdá nová Corsa vo všetkých ohľadoch o kus lepšia a kto by si myslel, že dostala iba nový make up, musím ho vyviezť z omylu.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Ponuka benzínových motorov obsahuje aj vylepšené neprepĺňané štvorvalce s objemom 1,2 a 1,4 litra. Novinkou je turbodúchadlom prepĺňaný štvorvalec 1,4 litra s výkonom 74 kW (100 k) a maximálnym krútiacim momentom 200 Nm v pásme otáčok od 1.850 do 3.500 min-1. Pre priaznivcom nafty sú v ponuke kompletne prepracované a vylepšené štvorvalcové turbodiesle 1.3 CDTI s výkonmi 55 kW (75 k) a 70 kW (95 k), ktoré teraz spĺňajú emisnú normu Euro 6. Najúspornejšia naftová Corsa v čase uvedenia na trh – s trojdverovou karosériou, motorom 1.3 CDTI s výkonom 70 kW (95 k), 5-stupňovou manuálnou prevodovkou a systémom na rekuperáciu energie pri brzdení – má spotrebu paliva v kombinovanom cykle iba 3,2 litra nafty na 100 kilometrov a emisie CO2 85 g/km. Vďaka týmto parametrom má v Nemecku certifikovanú triedu energetickej efektivity A+ (podľa nariadenia [EK] č. 715/2007).

Čo sa týka bezpečnosti, nové systémy sa postupne dostávajú aj do nižších tried, a Corsa nie je výnimkou. Okrem asistenta rozjazdu do kopca Hill Start Assist, ktorý sa dodáva už v základnej výbave je v ponuke napr. automatický parkovací asistent Park Assist, ktorý sám nájde vhodné miesto a takmer sám zaparkuje. Park Assist sa vždy dodáva s asistenčným systémom pre bezpečnú zmenu jazdného pruhu Side Blind Spot Alert s ultrazvukovými senzormi s dosahom 3 metre na obidvoch stranách vozidla. Vysokú aktívnu bezpečnosť zvyšuje aj kamera Opel Eye druhej generácie s funkciou rozoznávania dopravných značiek Road Sign Recognition, asistenčným systémom pre udržiavanie jazdného pruhu Lane Departure Warning, asistenčným systémom diaľkových svetiel High Beam Assist, ako aj monitorovaním odstupu Following Distance Indication s funkciou Forward Collision Warning.


zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Čo za to? Importér nastavil cenu celkom priaznivo, štartuje na sume 7 990 EUR (dlhodobá akčná cena), za ktorú zákazník získa 3-dverovú verziu poháňanú základným benzínovým motorom 1,2 litra s výkonom 51 kW (70 k) vo výbavovom stupni Selection, kde nechýba napr. elektronický stabilizačný systém ESP, asistenčný systém pre rozjazd do svahu, systém kontroly tlaku v pneumatikách, úchyty ISOFIX pre detské sedačky na zadných sedadlách, čelné, bočné a bočné závesové airbagy, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektricky ovládané vonkajšie spätné zrkadlá s krytmi nalakovanými vo farbe karosérie, elektrické ovládanie predných okien, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant alebo posilňovač riadenia s režimom City. Za ďalší pár dverí si Opel pýta 500 EUR, takže 5-dverový "základ" začína od 8 490 EUR.

Pri rýchlom porovnaní s ponukou konkurencie nový 5-dverový Hyundai i20 s benzínovou 1.2-kou 55 kW (75 k) začína síce na vyššej sume 8 990 EUR, no v základe už má navyše manuálnu klimatizáciu, audiosystém (bez CD prehrávača) s USB a AUX portom, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a alarm. Opel ponúka sadu Cool za 900 EUR, ktorá obsahuje manuálnu klimatizáciu, audiosystém s CD prehrávačom, Bluetooth a multifunkčný kožený volant a vďaka tomu sa dostaneme na sumu 9 390 EUR.

Nová Škoda Fabia síce štartovacou sumou 8 940 EUR Corsu nepodliezla, ale ponúka rovnako ako Hyundai bohatšiu výbavu, kde v základnej výbave Active nechýba takisto manuálna klimatizácia, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a audiosystém s USB a AUX portom, no vo Fabii je asistent rozjazdu do kopca k dispozícii len v kombinácii s prevodovkou DSG. Pri porovnaní Fabia zaostáva motorom, v základe ponúka iba 1-litrový trojvalec s výkonom 44 kW (60 k), za výkonnejšiu verziu 1.0 MPI 55 kW (75 k) si treba priplatiť 600 EUR a navyše časť výbavy vr. klimatizácie je v cene iba ako štartovacia ponuka do konca januára.

Kompletný cenník nový Opel Corsa

Text a foto: Jaroslav Čík

  

[ Späť na prezentácie noviniek | Zoznam sekcií ]