Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: Úspešný model Audi Q5 je teraz ešte lepší...
27. júl 2012 @ 19:59:27 CEST, poslal p.mauer

AUDI Audi Q5 je najúspešnejším SUV strednej triedy v Európe. S novými riešeniami v oblasti dizajnu, infotainmentu, asistenčných systémov a motorov je teraz ešte lepšie. Audi Q5 hybrid quattro kombinuje výkon šesťvalca so spotrebou štvorvalca a nový model SQ5 TDI s výkonom 230 kW dodáva modelovému radu atraktívnu korunu – prvý model S od Audi s naftovým motorom.

zväčšiť obrázok Športový dizajn Audi Q5 s plochou kupolou strechy je jemne prepracovaný a zostrený. Veľká, jednodielna maska chladiča má zošikmené horné rohy, vertikálne chrómované lišty a kruhy loga Audi sú plasticky modelované. Nové sú aj nárazníky, otvory na vstup vzduchu do motorového priestoru a reflektory do hmly. Pri príplatkových reflektoroch Xenon plus vytvárajú denné svetlá z diód LED trojstrannú obrubu, podobne ako koncové svetlo v zadných skupinových svetlách. Na želanie športový dizajnový komplet S line Exterieurpaket a markantný dizajnový komplet Optikpaket Offroad dodávajú Audi Q5 výrazné akcenty. Dvere batožinového priestoru, prechádzajúce do bokov karosérie – typický prvok modelov Q od Audi – a kapota motora sú vyrobené z hliníka. V kabíne posádky znižujú hmotnosť komponenty z tvarovo vytvrdzovanej ocele, ktoré sú veľmi pevné a súčasne ľahké.

Motory- vyšší výkon, menšia spotreba

Prepracovaním sa spotreba Audi Q5 znížila maximálne až o 15 percent, hoci sa výkon väčšiny motorov zvýšil. Tri motory TDI a dva motory TFSI kombinujú priame vstrekovanie paliva s prepĺňaním, systém Štart-Stop je pri všetkých motoroch súčasťou štandardného vybavenia.

Motor 2.0 TDI je k dispozícii v dvoch výkonových modifikáciách. Verzia s výkonom 105 kW (143 k) spotrebuje priemerne iba 5,3 litra nafty na 100 km. Intenzívne vylepšený motor 3.0 TDI dosahuje výkon 180 kW (245 k) a maximálny krútiaci moment 580 Nm. Audi Q5 udeľuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy.

Ďalšou lahôdkou v programe motorov je úplne nový štvorvalec 2.0 TFSI. Benzínový motor prináša inovatívne riešenia – pri ventilovom rozvode, inovatívnom tepelnom manažmente, turbokompresore, pri integrácii zberného výfukového potrubia do hlavy valcov a systéme vstrekovania paliva, kombinujúcom priame vstrekovanie do valcov s prídavným nepriamym vstrekovaním do nasávacieho potrubia.

Motor 2.0 TFSI dosahuje výkon 165 kW (225 k), v kombinácii s automatickou prevodovkou tiptronic však priemerne spotrebuje iba 7,9 litra benzínu na 100 km. Ešte väčší výkon poskytuje nový motor 3.0 TFSI – vidlicový šesťvalec prepĺňaný mechanickým kompresorom dosahuje výkon 200 kW (272 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm; šprint z pokoja na tempo 100 km/h absolvuje za 5,9 sekundy.

Pri každom motore Audi montuje optimálnu prevodovku. Pri štvorvalcoch je štandardom 6-stupňová manuálna prevodovka. Športová 7-stupňová prevodovka S tronic s dvoma spojkami sa montuje sériovo pri motore 3.0 TDI a na želanie pri 2.0 TDI s výkonom 130 kW (177 k). Pri motore 2.0 TFSI sa dá objednať komfortná 8-stupňová automatická prevodovka tiptronic, ktorá je pri motore 3.0 TFSI štandardom.

Pri štvorvalcových motoroch je prevodovka integrovaná do systému tepelného manažmentu, čo výrazne skracuje fázu nábehu na prevádzkovú teplotu. Permanentný pohon všetkých kolies quattro so selektívnou reguláciou krútiaceho momentu pre jednotlivé kolesá je súčasťou sériového vybavenia – s výnimkou základného motora 2.0 TDI s výkonom 105 kW (143 k), ktorý sa kombinuje výlučne s pohonom predných kolies.

Elektromechanický posilňovač riadenia- pokrok v účinnosti

Ďalším príspevkom z zvýšeniu účinnosti je nový elektromechanický posilňovač riadenia – keď Q5 ide priamym smerom, nespotrebúva nijakú energiu. Na podvozku technici Audi vyladili pružiny, tlmiče a stabilizátory ešte harmonickejšie. Hliníkové disky kolies majú pri väčšine motorov priemer 18 palcov, na želanie sa montujú disky do priemeru 20 palcov a športový podvozok S line (S line Sportfahrwerk).

Elektronický stabilizačný systém ESC rozozná vlastnosti povrchu po ktorom vozidlo jazdí a prispôsobí tomu svoje zásahy; asistenčný systém pre zjazd zo svahu je súčasťou sériového vybavenia.

Systém regulácie jazdnej dynamiky Audi drive robí profil Audi Q5 ešte všestrannejším. Pomocou neho môže vodič ovládať charakteristiku elektronického pedála akcelerátora, body radenia automatickej prevodovky, účinok posilňovača riadenia a funkciu automatickej klimatizácie v štyroch rozličných režimoch, medzi nimi aj v osobitnom režime efficiency na optimalizáciu spotreby paliva. Ak je vozidlo vybavené navigačným systémom MMI Navigation, k dispozícii je ďalší, takmer voľne programovateľný režim individual.

Systém Audi drive select ovplyvňuje aj príplatkové prvky vybavenia high-tech. Patrí k nim radarový tempomat adaptive cruise control, podvozok s reguláciou charakteristiky tlmičov pruženia a dynamické riadenie, ktoré mení celkový prevodový pomer podľa rýchlosti jazdy a aktívne zvyšuje stabilitu pri jazde v zákrute.

Asistenčné systém- všestranné

Aj v oblasti asistenčných systémov prepracované Audi Q5 posúva latku vo svojej triede na novú úroveň. Nový informačný systém vodiča s funkciou odporúčania prestávky v jazde je súčasťou sériového vybavenia. Keď systém rozozná, že sa koncentrácia vodiča znižuje, navrhne mu urobiť prestávku na oddych.

Medzi príplatkovými asistenčnými systémami je najinovatívnejší vylepšený tempomat adaptive cruise control. Radarový tempomat udržiava nastavený odstup Q5 od vozidla idúceho vpredu; pri rýchlosti pod 30 km/h automaticky zabrzdí vozidlo plnou intenzitou ak zistí, že hrozí kolízia. Systém Audi active lane assist podporuje vodiča ľahkými korektúrami riadením pri udržiavaní jazdného pruhu; Audi side assist monitoruje priestor za vozidlom a zvyšuje bezpečnosť pri zmene jazdného pruhu. Ponuku dopĺňajú tri rozličné systémy uľahčujúce parkovanie.

Aj v oblasti infotainmentu Audi ponúka širokú škálu komponentov, na ktorej špici je systém MMI Navigation plus. Veľká multimediálna centrála bola vylepšená v rozličných oblastiach, napríklad pri hlasovom ovládaní. Ako ideálny doplnok je k dispozícii modul Bluetooth-Autotelefon online. Jeho integrovaný hotspot WLAN umožňuje spolujazdcom so svojimi mobilnými koncovými zariadeniami počas jazdy surfovať po internete a využívať elektronickú poštu.

Vodičovi prináša Bluetooth-Autotelefon online do kabíny služby Audi connect. Pod týmto súhrnným pojmom sú združené rozličné špeciálne služby ako vyhľadávanie bodov záujmu POI (Point-of-Interest) pomocou hlasového ovládania, navigácia s využitím obrázkov Google Earth a Street View. Dopravné informácie Audi Verkehrsinformationen online zobrazujú hustotu premávky na zvolenej trase k cieľu graficky na mape navigácie v reálnom čase. Pomocou aplikácie Audi Music stream pre smartfóny sa dajú prijímať internetové rozhlasové stanice a uložiť v mobilnom telefóne. Zvolený program sa prenáša z mobilného telefónu cez WLAN do audiosystému vozidla.

Interiér- lóža wellnesu

Kvalita vypracovania Audi Q5 je na špičkovej úrovni, interiér bol ďalej zušľachtený. Mnohé ovládacie prvky majú úzke chrómované obruby, obklady na stredovej konzole majú čiernu farbu s vysokým leskom. Všetky volanty majú nový dizajn. Systém MMI Navigation plus má teraz iba štyri hlavné tlačidlá, otočný regulátor hlasitosti je doplnený funkciou preskakovania skladieb. Ďalšie zmeny sa týkajú ovládania vyhrievania sedadiel, systému regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select a multifunkčného volantu.

V prepracovanom Audi Q5 sú na výber tri nové farby interiéru a po tri druhy poťahovej látky a kože; pri dekoračných obkladoch sú na výber rozličné drevá a hliník. Komplet S line Sportpaket obsahuje čierny interiér, športové sedadlá vpredu a decentné aplikácie zvýrazňujúce jeho exkluzivitu. Program Audi exclusive a Audi exclusive line obsahuje ďalšie atraktívne námety na individualizáciu vozidla.

Audi Q5 disponuje mnohými výraznými talentami pre každodenné používanie i voľný čas. Vďaka dlhému rázvoru 2,81 metra poskytuje v kabíne päťčlennej posádke dostatok miesta. Sklon operadiel zadných sedadiel sa dá nastavovať; ich sklopením sa základný objem batožinového priestoru 540 litrov zväčší až na 1.560 litrov. Na želanie sa dodáva sústava koľajničiek, ochranná vaňa, dvojstranná rohožka a elektricky ovládané dvere batožinového priestoru. Prepravnú kapacitu môže ďalej zväčšiť dopredu sklopné operadlo sedadla spolujazdca a pozdĺžne posuvná zadná lavica plus s dvierkami na prestrčenie podlhovastých predmetov do kabíny. Povolená hmotnosť brzdeného prívesu je 2,4 tony – čo predstavuje špičkovú hodnotu v segmente.

Osobitné postavenie v modelovom rade má Audi Q5 hybrid quattro, prvý automobil SUV vo svojom segmente s hybridným pohonom a lítiovo-iónovou akumulátorovou batériou. Benzínový štvorvalec 2.0 TFSI s výkonom 155 kW (211 k) a elektromotorom s výkonom 40 kW (v prepočte 54 k) vytvárajú hybridný pohon. Spolu poskytujú systémový výkon 180 kW (245 k) a systémový maximálny krútiaci moment 480 Nm.

Obidva motory sú namontované za sebou a navzájom spojené spojkou. Ich krútiaci moment sa prenáša prostredníctvom modifikovanej 8-stupňovej automatickej prevodovky tiptronic a pohonu quattro na všetky štyri kolesá. Lítiovo-iónová akumulátorová batéria pod podlahou batožinového priestoru má nominálnu kapacitu 1,3 kWh a podľa potreby sa chladí dvoma spôsobmi.

Audi Q5 hybrid quattro akceleruje za 7,1 sekundy z pokoja na tempo 100 km/h. Pri konštantnej rýchlosti jazdy 60 km/h má dojazd do 3 kilometrov s rýdzo elektrickým pohonom, maximálna rýchlosť pri elektrickom pohone je 100 km/h. Priemerná spotreba paliva je iba 6,9 litra na 100 km. Hybridné SUV môže jazdiť výlučne s motorom TFSI, iba s elektrickým pohonom alebo v hybridnom režime; okrem toho môže rekuperovať energiu pri brzdení a podporovať spaľovací motor elektromotorom (tzv. boost).

Vodič môže zvoliť tri programy pre jazdu. Program EV favorizuje elektrický pohon, program D využíva obidva motory s cieľom dosahovať najnižšiu spotrebu paliva a program S je športový režim. Špeciálne prístroje a indikátory informujú vodiča o aktuálnom spôsobe pohonu a o efektívnosti využívania energie.

Audi SQ5 TDI- nový špičkový model

Novou špičkovou verziou modelového radu Q5 je SQ5 TDI – prvý model S od Audi s naftovým motorom. Dva do série zapojené turbokompresory dodávajú motoru 3.0 TDI obrovský výkonový potenciál; dosahuje výkon 230 kW (313 k) a maximálny krútiaci moment 650 Nm. Zvukový aktuátor vo výfukovej sústave dodáva naftovému motoru V6 športový zvuk.

Audi SQ5 TDI absolvuje šprint z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy, maximálna rýchlosť je 250 km/h – pri tom je priemerná normovaná spotreba iba 7,2 litra nafty na 100 km. Športový podvozok má zníženú svetlú výšku o 30 milimetrov, kolesá majú formát 20 palcov. Na želanie sa montujú kolesá formátu 21 palcov.

Vybavenie

Veľkorysé sériové vybavenie Audi Q5 obsahuje okrem iných prvkov reflektory do hmly, komplet lesklých dekoračných líšt na karosérii (tzv. Glanzpaket) strešný nosič, automatickú klimatizáciu, integrované autorádio chorus so 6,5-palcovým (16,5 cm) monitorom, 6 airbagov, systém integrálnych opierok hlavy a elektromechanickú parkovaciu brzdu. Audi Q5 hybrid quattro má navyše štandardne systém MMI Navigation plus, Audi SQ5 TDI reflektory Xenon plus a systém regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select.

Prvky vybavenia na želanie pre Audi Q5 pochádzajú priamo z vyššej strednej triedy. K dispozícii sú napríklad reflektory adaptive light, komfortný elektronický kľúč, panoramatické strešné okno, trojzónová automatická klimatizácia a komfortné klimatizované sedadlá s vnútornou ventiláciou. Komplet S line Sportpaket obsahuje okrem iných prvkov aj športový podvozok a exkluzívnu farbu karosérie Daytonagrau Perleffekt.

Zhrnutie - Audi Q5 na jeden pohľad

Dizajn a karoséria
- Športová karoséria SUV s plochou líniou strechy a dverami batožinového
priestoru prechádzajúcimi do bokov, nové akcenty na prednej a zadnej časti
- Reflektory Xenon plus s dennými svetlami z LED a zadnými skupinovými svetlami z LED na želanie
- Kapota motora a dvere batožinového priestoru z hliníka

Motory
- Tri motory TDI a dva TFSI, všetky s priamym vstrekovaním paliva a prepĺňaním
- Výkony od 105 kW (143 k) do 200 kW (272 k)
- Kompletne prepracované motory 2.0 TFSI a 3.0 TDI
- Spotreba znížená až o 15 percent, 2.0 TDI so spotrebou iba 5,3 litra na 100 km
- Q5 hybrid quattro s motorom 2.0 TFSI a elektromotorom, systémový výkon 180 kW (245 k)
- Audi SQ5 TDI s výkonom 230 kW (313 k), zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy

Prevodové ústrojenstvo
- Podľa motora 6-stupňová manuálna prevodovka, S tronic alebo tiptronic
- Permanentný pohon všetkých kolies quattro so selektívnou reguláciou krútiaceho momentu pre jednotlivé kolesá pri takmer všetkých motoroch

Podvozok
- Zmenené detailné vyladenie, nový elektromechanický posilňovač riadenia
- Na želanie systém regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select, dynamické riadenie a podvozok s reguláciou charakteristiky tlmičov
- Veľké kolesá od 17 do 20 palcov, do 21 palcov pri SQ5 TDI

Interiér
- Mnohé vylepšenia pri dizajne interiéru a ovládacích prvkoch
- Nové farby, látky, kože a dekoračné obklady
- Priestranná kabína, batožinový priestor s maximálnym objemom 1.560 litrov

Vybavenie
- Veľkorysé sériové vybavenie, k tomu mnoho prvkov na želanie
- K dispozícii najmodernejšie asistenčné systémy, medzi nimi adaptive cruise control, Audi active lane assist a Audi side assist
- Atraktívne moduly infotainmentu až po systém MMI Navigation plus a Bluetooth-Autotelefon online pre internetové služby Audi connect

Viac o Audi Q5 v článkoch:
Audi prepracovalo model Q5 (07/2012)
Audi Q5 - prepracované a multikunkčné SUV (04/2012)
_______________________________________________________________________

Koncern Audi už dlho v rozličných oblastiach prejavuje svoju spoločenskú zodpovednosť – v duchu zachovania dobrého prostredia pre budúce generácie. Ochrana životného prostredia, šetrenie prírodných zdrojov, medzinárodná konkurencieschopnosť a perspektívna personálna politika tvoria východiská pre trvale udržateľný rozvoj u Audi. Angažovanosť AUDI AG v oblasti environmentálnej politiky dokumentuje aj Nadácia Audi pre životné prostredie (Audi Stiftung für Umwelt). V súlade so svojim mottom „Náskok vďaka technike“, ktoré siaha ďaleko za oblasť produktov, Audi smeruje svoje aktivity k veľkému cieľu – z hľadiska CO2 celostne neutrálnej mobilite.

Zdroj: Andrej Gerstner, Marketing & PR Manager, Porsche Slovakia, spol. s r.o.
TS: Ingolstadt, 09.07.2012


Súvisiace správy

Najčítanejšie /AUDI/